![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zie nog een nederlandse aandeelhouder getuigen: grotesk, grootheidswaanzin, die eenvoudige woorden waren objectief en duidelijk. Ik heb de man stilzwijgend gelijk gegeven. ¨ Wat niemand wist, en blijkbaar goed verdoezeld zit in de boekhouding (transparantie in de boekhouding is blijkbaar toch nooit mogelijk !) hoeveel geld had Fortis nu beschikbaar om de overname te doen. Er zou dus een balansregel moeten bestaan dat je voldoende geld moet beschikbaar hebben om overnames te financieren. Commissies zouden hier moeten optreden. een uitbreiding van hun takenpakket ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat u vertelt is wel juist maar allemaal theorie. Heel de huidige internationale bankcrisis is juist veroorzaakt door dingen te kopen en te verkopen met geld dat er niet was. Dus men kocht en verkocht met gebakken lucht. Maar Fortis had het geld gehad indien het normale tijden waren gebleven op de geldmarkten. Fortis heeft gewoon pech gehad. Als u een huis koopt op krediet dan is er niets aan de hand. U betaalt maandelijks zoveel af. Natuurlijk in de veronderstelling dat u uw jaarlijks inkomen behoudt. Indien dit naar beneden gaat (bijvoorbeeld door de sluiting van het bedrijf waar u werkt), dan kunt u misschien nog de afbetaling voor een tijdje volhouden, maar niemand zal u nog geld willen lenen. Zoiets is er gebeurd met Fortis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fortis had 4miljard winst, dus kon het na 6 jaar alles betaald hebben.. blijkbaar is de winst als een souffle in elkaar gezakt. Dat is juist, en anderzijds voor zo'n stabiele sector die weinig risico's neemt merkwaardig ! De regel kun je anders formuleren: Fortis neemt iets van 15M over door te bieden tot 24M. Dus die 9-10M moesten ze staan gehad hebben... Dat moet dus verworven winst zijn. Dan was die 15M nog 3 jaar winst... Ze hebben 15M opgehaald met een capitaalsverhoging. Dus nog eens de overname is betaald door de beurs zelf, en niet door Fortis zijn interne boekhouding. Dus in dat bovenste geval was het te financieren saldo 0 euro geweest... Ze hebben notabene dan nu nog altijd 11Miljard moeten bijlenen om de overname te financieren,want dat is het bedrag die de Benelux moet ophoesten... Dus samengevat: pure dikkenekkerij: je hebt boekhoudkundig 4miljard winst die blijkbaar zomaar kan verschrompelene... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 september 2008 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De winst was NIETS, want de staat zou anders geen 11miljard moeten bijeengeharkt hebben maar gewoonweg 5Miljard... Een winst van een Bank verschrompelt niet in één jaar tijd van 6Miljard naar 0miljard... Dit bestaat niet , zo fluctuerend is hun business niet ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fortis is op de eerste plaats slachtoffer geworden van wanbeleid. Het is nog maar de vraag of het management nu gaat verbeteren. Wie ziet eigenlijk daarop toe? Laatst gewijzigd door I amsterdam : 29 september 2008 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Fortis zou eigenlijk vervolgd moeten worden. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 29 september 2008 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nee Fortis had gewoon voor een appel en een ei door een andere grootbank overgenomen moeten zijn ... er was geen enkele reden om hier belastinggeld aan te spenderen !!! Laatst gewijzigd door Anna List : 29 september 2008 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het bod was €1 per aandeel, dat konden ze echt niet doen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of gaan ze terug zoals met de steenkool en de metaalindustrie miljarden en miljarden wegpissen ?!(toen ook al Lippens, Beherman consoorten die met de subsidies gingen lopen, niet de scheepswerfarbeiders hoor ... ) Laatst gewijzigd door Anna List : 29 september 2008 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jawel dat konden ze wel doen. Het zou Lippens precies nog eens 5 keer minder waard gemaakt hebben. Nu redden de belastingen zijn vel. Hij mag van mij rustig ook zijn aandelen inleveren tot de waarde van 1.6euro, want dat was het bod van paribas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 september 2008 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Fortis beschouw ik al langer als "georganiseerde kwade trouw" (zacht uitgedrukt), o.a met de agressieve en misleidende brievenbus-spam van maatschappijen die op hun briefpapier vermelden Fortis-dochter te zijn, mijn recent voorbeeld een in Nederland tamelijk grote verzekeraar "A..........." die me een ziektekostenverzekering wil aansmeren maar dit noemt "optimalisatie", suggererend dat ik reeds enig contract met ze zou hebben, met nummer-vermelding en toen ik daarop intensieve navraag verrichtte bleek dat nummer te slaan op een mij uiteraard totaal onbekend contract dat mijn niet in de brief vermelde bromfiets-verzekeraar heeft met Fortis .... Hiervan kon ik niets anders maken dan een poging tot het stichten van verwarring, mogelijk ook nog leeftijds-gericht, want nergens in het wazige verhaal bleek dat het om pure werving ging. Ik diende dat als klacht in bij de op reclame toezicht houdende Nederlandse overheids-instantie; de uitkomst was dat "A/Fortis werd GEADVISEERD dit voortaan zo niet meer te doen". Geen idee of zulke vermaning in de practijk zwaar telt. Die naam "Fortis' zag ik dus allang graag niet en het bericht dat zij de bank ABN, waar ik al tientallen jaren een (salaris)rekening heb, gingen "kopen zonder geld" stemde mij niet bepaald vrolijk. Erg genoeg dat niemand meer zonder een bankrekening kan sinds de afschaffing van baargeld-lonen/uitkeringen.
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Ik vind gewoon dat Fortis in grote mate pech heeft gehad. Wat men had moeten weten of had kunnen weten (achteraf gepraat natuurlijk) is dat het toen niet opportuun was om zwaar te investeren. Maar hele vele banken hebben dit niet zien aankomen. Overigens, als ik me niet vergis, verliest het Nederlandse AEGON voor het ogenblik meer dan 8%. Controleer het maar effe, want ik kan me vergissen. Het is gewoon wereldwijd.
|
![]() |
![]() |