![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, alle verkiezingen van de laatste tien jaar in Spanje zijn frauduleus verlopen. Van gemeenteraads- tot Europese verkiezingen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Hoe staan jullie tegenover de moordaanslag op een Spaans aannemer die werkt aan een hogesnelheidslijn van Baskenland naar Madrid? En de bedreigingen die de ETA heeft geuit tegenover alle medewerkers van dit project?
Toegegeven, in het lijstje van mensen die bedreigd worden zijn ze slechts een kleine groep, maar als spoorman heb ik er wel een band mee. Ik ben het er ook absoluut niet mee eens. Zelfs een onafhankelijk Baskenland zal altijd banden hebben met zijn buurlanden, dat de ETA daar tegen is, zegt nogal veel, vind ik. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen? Het debat is vrij, zoals je zegt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Tja, dat is natuurlijk weinig tegen te beginnen. Alleen lijken de alternatieven me nog onaantrekkelijker. Het verkeert zwelt nog altijd aan. Tenzij je daar op zijn minst een deel van naar het spoor kan afleiden, en een hogesnelheidstrein kan daarbij helpen, krijg je overvolle wegen. En die nemen nog heel wat meer plaats in dan een spoorlijn met 2 sporen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() Wat me ook ergert is dat de ETA blijkbaar evengoed 'weet wat goed is voor de mensen'. Ik zou heel graag weten hoe men tegenover de aanleg staat in Baskenland. Natuurlijk zal niet iedereen voor zijn, dat is hier in België ook niet iedereen. Maar ik denk niet dat er veel mensen hier ze weer willen uitbreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Per slot van rekening is het plegen van moorden de hoofdbezigheid van ETA, waaraan de Basken ook hun bekendheid danken.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 februari 2009 om 01:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bekijk het toch niet altijd zo zwart-wit...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Goed, dan maar bekijken als leven-dood ....
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe graag jij dat toch als besluit wil zien he.... Heb je ook maar iets gehoord over de aanslagen tegen politie-bases de laatste maanden? Enig protest? Enige afkeuring?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom lees ik hier nu nergens iets over het mensenrechtenrapport van de VN-gezant naar Spanje? Van de kritiek van Amnesty International? Van de beslissing van het EVRM om een reeks zaken gestart door Basken ontvankelijk te verklaren?
Wel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gok dat niemand het genoeg kan schelen?
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie kan zoiets überhaupt weten als dit amper of niet aan bod komt in onze media?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Partijlid
|
![]() Terechte opmerking, Pelgrim. Onze Txiki verwacht soms te veel. Hij zou beter zelf informatie komen verstrekken.
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nikske terechte opmerking. Andere keren zijn ze er als de kippen bij en zoeken ze zelf nog naar extra links. Nu niet? Da's hypocriet.
Ik ben eens nieuwsgierig voor vandaag. Laatst gewijzigd door Txiki : 9 februari 2009 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Gebeurt ginds al een aantal weken niets bijzonders meer of wordt er nieuws opzettelijk buiten de "grote" media gehouden?
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gebeurt altijd wel iets ![]() Er wordt wel degelijk nieuws uit de media gehouden. De speciale VN-gezant voor mensenrechten heeft een reeks Spaanse maatregelen tegen de Baskische links-nationalistische beweging scherp bekritiseerd. Daags erna sloot Amnesty International zich daarbij aan. En ook het EVRM heeft verschillende dossiers ontvankelijk verklaard. Het gaat telkens om maatregelen tegen burgerinitiatieven, media, politieke partijen... De twee belangrijkste opmerkingen (naar mijn mening) zijn dat, ten eerste, de wetgeving daarover te vaag is, en zo breed geïnterpreteerd kan worden, dat iedereen en alleman daaronder kan vallen. En ten tweede, dat de maatregelen die de kans op marteling vergroten, nog steeds niet geschrapt zijn. Vandaag werden er opnieuw lijsten van twee formaties verboden. Een paar uur later ontplofte er in Madrid een bombestelwagen. Geen slachtoffers, wel materiële schade. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Evenmin kunnen wij de kwaliteit verifiëren van de door jou aangedragen informatie. Denk je trouwens dat bomaanslagen veel sympathie opwekken in de rest van de wereld?
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |