![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Maar de (al dan niet bewuste) uitspraken van kabouter Wouter, zullen de hele zaak toch geen goed hebben gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk gemakkelijk praten achteraf maar toen Fortis dat stuk van ABN Amro "kocht" dacht ik bij mezelf: "Jongens toch, weten jullie echt niet dat commerçie doen met Hollanders een zéér riskant zaakje is ?" Brusselaars kènnen de Hollanders niet. Mensen die dichtbij de grens wonen en veel kontakt hebben met Hollanders weten (een beetje) beter hoe die mensen redeneren en in elkaar zitten. Ze hebben hun ABN Amro terug: een heruitgave van de Zilveren Vloot ! Die domme Belgen... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik haat het vunzig zwijn bos! De rat! ![]()
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat was er achterbaks aan? OK, de opmerking van minister Bos was verkeerd, maar er is gewoon eerlijk onderhandeld over de prijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
En uit rancune gedraagt Bos zich zo laag. De charlatan.
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanuit Belgisch perspectief zien lijkt het me logisch, maar probeer a.u.b. ook vanuit ons perspectief te kijken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Ik til gewoon erg zwaar aan die hele zaak, ook aan de Belgen die in deze zaak faalden. En neen, ik had daar géén aandelen. ![]()
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Domme BELGEN. De Hollanders "rollen over vloer v.h. lachen"...(F. Chaffart) ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De houding van de Nederlanders bewijst nogmaals dat Vlaanderen enkel veilig kan zijn wanneer het zich herenigt met Nederland. België houdt uitverkoop voor Frankrijk, wat ook één van de redenen is geweest van de oprichting van de Belgische wanstaat.
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bedenk dat van Nederlandse politici verwacht wordt dat ze vooral aan de belangen van Nederland denken. Vanuit dat standpunt heeft de heer Bos het waarschijnlijk goed aangepakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
En verder heeft de Nederlandse burger er recht op goed geinformeerd te worden. Wat had Bos dan moeten zeggen? ""ik heb ineens 100% van een bank gekocht, in plaats van 49% van de holding, gewoon omdat ik het leuk vind. Het waarom, daar hebben jullie niets mee te maken.''? Natuurlijk moest hij zich verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
En verder wilde men een week geleden heel Fortis al verkopen aan BNP Paribas, inclusief de gezonde delen, voor een prikkie. De Benelux-overheden hebben daar een stokje voor gestoken. Misschien is het zelfs zo dat Leterme het nog niet eens zo slecht gedaan heeft door de buurlanden in te schakelen in plaats van alles meteen aan Paribas weg te geven. Nu kreeg hij er nog 16,8 miljard voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Interessant vandaag om lezen:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...DV&kanaalid=39 Uittreksel: Nochtans stond Fortis Bank België relatief sterk. Het was de Nederlandse organisatie die met een groot financieringstekort kampte en gefinancierd werd door de Belgische bank. Die had een kredietlijn van zo'n 60miljard euro uitstaan op Fortis Nederland. De deposito's van Fortis zaten in België, terwijl de Nederlandse tak zich moest financieren op de markt (in de praktijk: bij België). (...) Bovendien bleek Dexia met problemen te kampen en was de Nationale Bank van België niet in staat om twee banken te stutten, argumenteerden sommigen. Dexia, de bank van de lokale besturen, lag de politiek veel meer na aan het hart. 'Voor Dexia willen we heel ver gaan', zei een regeringslid gisteren. Laatst gewijzigd door azert : 7 oktober 2008 om 05:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
domme liberalen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Alleen BNP Paribas wilde niet zoveel geld betalen. Dus ze moesten wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hij zal de verkiezingen winnen. De Franstaligen hebben hun bank binnengehaald. |
|
![]() |
![]() |