![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik heb in mijn eerste jaar dat ik werkte 2 evaluaties gehad, 400 euro netto meer. Puur omdat ik gemaakte afspraken met mijn baas nakwam. Dit kon gaan van dingen leren, cursussen volgen, projecten succesvol afronden maar vooral: werken aan uw zwakke kanten en aantonen door werkervaring dat ge daar aan hebt gewerkt. De enigste reden waarom ik op een unief zit is omdat ik graag zelfstandig onderzoek doe EN een doctoraat gewoon u next extra sneller binnen een bedrijf doet doorgroeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() En ik hou van een individuele aanpak van werknemers. Ik haat, maar ik haat dan ook maar vakbonden en collectieve CAO's.
Ik maak afspraken met mijn manager. Ik laat die op papier zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() Ik heb in principe niets tegen vakbonden en CAO's, deze beschermen de werknemers en men kan niet van iedereen verwachten dat men genoeg 'balls' heeft om tegen zijn werkgever in het verweer of zelfs maar in onderhandeling te gaan. Er is uiteraard wel een groot probleem van machtsmisbruik door de vakbonden en een te starre houding. Zeker de dag van vandaag. Maar dat is een ander verhaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Dan hoor je niet thuis in een omgeving als wetenschapper. Die laatste gaat zijn premissen immers afchecken en neemt ze niet zomaar aan, zoals jij doet als vooringenomen iemand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Ik check ook mijn premissen en kom soms tot de conclusie dat ik mijn vooroordelen overboord moet werpen of grondig moet aanpassen. Daar is niks mis mee. Een wetenschapper kan geen goed wetenschapper zijn zonder zichzelf regelmatig te nuanceren en te hercorrigeren. Het gaat erover of een wetenschapper al dan niet zonder vooringenomenheid onderzoek kan uitvoeren, en ik persoonlijk geloof daar niet in. We moeten eerlijk met onszelf blijven en tot de conclusie komen dat we ook maar mensen zijn met onze eigen specifieke hersenkronkels en 'irrationaliteiten'. En dat ik niet thuis hoor in een omgeving als wetenschapper, daar hoef jij gelukkig niet over te oordelen. Mijn 'oversten' denken daar duidelijk anders over. En dat is het voornaamste. En mocht je het nog niet begrepen hebben, ik lever hier commentaar als 'forummer' en niet als een zogenaamd deskundige. Dan had ik mij heus wel wat subtieler verwoord in enkele van mijn voorgaande commentaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere vorm van een kollektieve afspraak vormen de medische kostenplaatje. Ik zou toch niet graag tegenkomen dat een spoedarts tegen mij begint te diskuteren in de ambulanse over zijn prijs om mijn leven te redden, en over de prijs van een jonge beginnende dokter van zijn dienst die het wel goedkoper kan .... (waarmee ik niet gezegd wil hebben dat er zowel in de vakbondswereld als in de medische sektor of akademische omgeving geen schandalige toestanden, wanpraktijken enz. zouden zijn) Tavekse, je mist duidelijk het breed zicht dat Vlaanderen mag verwachten van zijn akademisji. Voorlopig ben je alleen nog maar een vakidioot.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daarvan ie iemand een vakidioot noemen, niet echt een stevig argument. Ik zie je in jouw posts niets weerleggen van wat Tavek daar post. Collectieve overeenkomsten leiden tot middelmatigheid, dat als het hoogste goed beschouwd wordt. Als ik al werkgever iedereen een opslag moet geven, inclusief de slechten, dan gaat die opslag een pak lager zijn dan wanneer ik enkel aan de goeden een opslag moet geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Ik heb me nooit zelf geprofileerd, ik ben als het ware uitgelokt (onder andere door provocaties van een bepaalde forummer). Deze hebben mij genoopt me eventjes als humane wetenschapper te laten gelden. Voor de rest ben ik hier louter privé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Alleen is dat laatste een excuus voor een misstap die je begaan hebt. Als je je wil laten gelden als humane wetenschapper, dan zijn een hoopje posts die je hier eerder gedaan hebt, van een niveau dat niet kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarover begin je dan te melken? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik verdien brutto tussen 3600 - 4100 euro per maand op mijn 22ste.
Gezien het werk ik erin steek en wat ik opbreng, vind ik dat een zeer realistisch loon. Omdat ik ook op een deel commissie werk heb ik aan mezelf te danken wat ik (niet) verdien. Ik ken ook mensen in andere bedrijven die op hun 25ste per maand meer dan 18.000 euro brutto binnenhalen, maar ze brengen wel een veelvoud op van hetgeen ze verdienen. Dan vind ik dat ook niet meer dan normaal. Als er op mijn commissie een maximum zou zitten, zou ik ook gewoon stoppen met business te draaien als ik die piek bereikt had. En welk bedrijf wil nu dat hun werknemers stoppen met business te draaien? Laatst gewijzigd door Kay_ : 13 oktober 2008 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens aan, 18000€/maand op hun 25 jaar.
Geef me eens zo een adres van een bedrijf die dat geeft?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 oktober 2008 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door freespirit : 13 oktober 2008 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |