Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2008, 08:27   #121
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Welnee. De meeste pedofielen staan op de loonlijst van de katholieke kerk en daar is homoseksualiteit foei.
Tja, celibaat kweekt dan ook ongecontrolleerde sexuele uitspattingen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 10:21   #122
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Tja, celibaat kweekt dan ook ongecontrolleerde sexuele uitspattingen.
Idd, mensen met andere dan heteroseksuele neigingen werden vroeger vaak door hun familieleden in het klooster of het seminarie gestoken, om hun geaardheid niet te laten opvallen naar de buitenwereld toe. Volgens mij was deze geaardheid al wel aanwezig vooraf en ontstond ze niet pas na de 'intrede'. Als je de paters in een abdij bekijkt, dan is daar de helft 'gay' bij. Net zoals het lesbo-gehalte van vele nonnen. Hoeveel pedofielen er onder paters en pastoors bestaan, dat is mijns inziens niet geweten, daar is ook nog geen duidelijk statistisch onderzoek naar gevoerd (is dit wel mogelijk ?). Toch denk ik dat een kind nog meer risico loopt om aangerand te worden binnen het gezin, dan door de priester die de communicantjes begeleidt. Maar deze gevallen komen sneller aan de oppervlakte dan intrafamiliaal misbruik. In de hulpverlening waar ik dienst deed werd niet voor niets voortdurend gezonnen van 'Shame and scandal in the family' (uiteraard enkel de hulpverleners onderling, afreageren en zwarte humor moet soms kunnen).

Laatst gewijzigd door freespirit : 15 oktober 2008 om 10:23.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 10:30   #123
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat ik verdedig is trouwens niet de individuele pedofiel of andere verkrachter maar het principe dat iemand die zijn straf uitgezeten heeft de kans moet krijgen om te laten zien dat hij het over een andere boeg kan gooien.

Natuurlijk ben ik voorstander van een - indien nodig levenslange - monitoring van pedofielen (en van andere 'sexual predators' trouwens). En bij sommigen is een of andere vorm van castratie misschien inderdaad aangewezen. En ik ben tegenstander van de toepassing van de wet Lejeune op dit type misdadigers. Wie kinderen iets aandoet moet boeten. Maar wie geboet heeft heeft geboet.
Dus als iemand z'n straf heeft uitgezeten voor zo'n zaken en "gemonitored" wordt dan ben je eigenlijk nog gedeeltelijk gestraft + het kost hopen geldt aan de gemeenschap. Dus ik blijf bij m'n standpunt tot levenslange opsluiting of gewoon een spuitje en gedaan ermee.
Oud 15 oktober 2008, 13:10   #124
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dus als iemand z'n straf heeft uitgezeten voor zo'n zaken en "gemonitored" wordt dan ben je eigenlijk nog gedeeltelijk gestraft + het kost hopen geldt aan de gemeenschap. Dus ik blijf bij m'n standpunt tot levenslange opsluiting of gewoon een spuitje en gedaan ermee.
Een pedofiel valt volgens mij niet te genezen. Therapie op zich is dus niet voldoende. Levenslange opsluiting heeft volgens mij ook geen enkele zin, de belastingbetaler moet hem dan tot het einde van z'n dagen onderhouden. Een spuitje geven (doodstraf dus) is tegen m'n principes, een staat verliest elke morele geloofwaardigheid als ze pretendeert over leven en dood van haar burgers te kunnen beslissen (wat voor vreselijks die ook gedaan mogen hebben). Walgelijke immoraliteit en perversie bestrijd je niet met andere immoraliteit. Castratie is volgens mij ook geen oplossing daar pedofilie vooral in 'het kopke' zit en ik ook tegen lijfstraffen ben. Dan blijft alleen nog maar de mogelijkheid van 'monitoring' over en een verbod om nog contact te zoeken of te leggen met kinderen. De 'zet-de-kat-niet-bij-de-melk-strategie'. Levenslange opvolging is ook noodzakelijk. Het beste is de veroordeelde pedofiel een andere identiteit te geven, hem ergens in een andere regio te laten wonen en hem terug te integreren op de arbeidsmarkt en het sociale milieu. Het lijkt mij niet nuttig indien 'buitenstaanders' of mensen die niets met z'n verleden te maken hebben, weten dat hij een pedofiel is. Als de mensen van jusititie, politie en de hulpverlening dit weten is dat voldoende en ze kunnen hem ook in functie daarvan opvolgen. Bij 'herval' of schending van het 'kat-en-de-melk' principe kan hij terug naar de gevangenis worden gezonden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be