![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat NVA niet langer aan de onderhandelingstafel zit is inderdaad een spijtige zaak, maar aan de andere kant hebben ze nu geen enkel excuus meer om grondig te hervormen. Ben benieuwd wat de excuses gaan zijn tegen volgend jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar hervormen is niet 't zelfde als separatisme. Ik denk niet dat Bart DW met zijn aanwezigheid de beslissing zou doen overhellen naar opsplitsen. Ik zou zijn aanwezigheid daarom niet als een bedreiging gezien hebben. Eerder als een sterke Vlaamse stem dat het compromis richting voordeel voor Vlaanderen zal doen hellen. Ik denk eerlijk dat hij daar een kans mist. Ik ben echt geen Belgicist. En eigenlijk, ja, misschien wil ik Wallonië gewoon maar onder de knoet. Dat toegeven is tenminste eerlijker dan wat ik nogal wat Opknippers zie schrijven. Die zeggen: 't beter voor dat arm Wallonië ook, vertrouw me. Hun vertrouwen ? Je moet gewoon de gedane staatshervormingen bekijken om te weten dat je vertrouwen in dat kamp geen goede keuze is.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 14 oktober 2008 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, als het communautair misliep kreeg de NVA automatisch altijd de zwarte piet toegespeeld. Terecht of onterecht? Ik denk dat zij heus niet zo een extreme standpunten hebben, ze wilden enkel een groot aantal punten uit het Vlaamse Akkoord verwezelijkt zien. We zullen zien wie ze nu als schuldige aanwijzen.
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch in dit interview. http://www.nrc.nl/nieuwsthema/belgie...t_kortste_eind editited ![]() Zeker meer gematigd dan de meeste seperatisten die ik hier lees.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 14 oktober 2008 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementslid
|
![]() Tower Defence? Ik denk dat ge u van link gemist hebt
![]()
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Eigenlijk een grappige vergissing.
![]()
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() Ach laatste Belg, het verschil tussen jij en ik is dat jij er nog in gelooft. Ik dus niet meer. Iemand die gedegouteerd werd door België kan je niet meer overtuigen om dat gedrocht nog een kans te geven.
België is een scherm waarchter zelfs de meest belgicistische partijen zich verstoppen om afspraakjes te maken met hun collega's zonder dat ze daar verantwoording voor moeten geven. De noodzaak om compromissen te sluiten met mensen die niet dezelfde kiezers hebben als jezelf laat de politici - alle politici - toe om nooit echt verantwoordelijk te zijn voor wat er gebeurt. Leterme heeft geen meerderheid bij de vertegenwoordigers van zijn eigen kiezers maar hij kan aanblijven omdat dit België is. Wat de Vlaamse publieke opinie betreft kan je niet ontkennen dat die evolueert in negatieve zijn voor jou, waarme ik bedoel dat de steun voor België verdwijnt. Als daar geen kentering in komt zal dit leiden tot een splitsing. Het is dat of België wordt een lege huls. Ik zie Leterme het tij niet keren, wel integedeel. Geef mij een democratisch België met één kiescollege, geen taalgroepen, geen grendels of bijzondere meerderheden. Geef mij dat en ik wil het land nog een kans geven. Maar dan zal je merken dat geen enkele politici je zal volgen. Di Rupo, Reynders, Maingain, Leterme, Vandelanotte, Decroo, Ecolo en Groen, ze gaan er allemaal tegen zijn. En natuurlijk heel Wallonië samen met hem. Het is spijtig dat we dit niet kunnen proberen want dan zou je zien dat je helemaal alleen staat met je wens van een eerlijk Vlaanderen in een eerlijk België. Vlaanderen kan een gedrocht worden. Maar er is nog hoop dat we dat kunnen vermijden. Voor België koester ik geen hoop meer. Deze staat is geen democratie maar een oligarchie met een corrupte, luie Koning als boegbeeld. We worden geregeerd door een honderdtal politici onderverdeeld in een handvol families die atlijd aan de macht zijn en alles onder elkaar regelen en waarbij jij als kiezer enkel bepaalt wat het relatief gewicht van elke familie zal zijn voor de volgende vier jaar. Doe dus geen moeite, Laatste Belg. Ik was de voorlaatste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Daarenboven is BDW een Burkeaan. Zoek dat maar eens op.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 oktober 2008 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() grappig verwoord. Maar ik denk dat de meesten hier wel inzien dat BDW er nooit in toegelaten was. "pissed" op de situatie zijn we allemaal. Wij alleen al wat langer dan u.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 oktober 2008 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Gouverneur
|
![]() Het opzet om zijn uitlatingen in het Nederlands te vergelijken met die in het Frans, is zeker nuttig. Het zou de eerste niet zijn die een andere klemtoon legt naargelang de taal waarin hij spreekt. Dat is een gekend procédé in de Belgische politiek
Niet alleen in België trouwens, ik herinner me dat Arrafat altijd heel gematigd sprak in het Engels (voor de internationale gemeenschap) en heel radicaal in het Arabisch, voor zijn eigen volk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementslid
|
![]() Dewever komt vanavond trouwens spreken in Gent. Daar waar De Winter op zijn gezicht gekregen heeft.
![]() |
#133 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Ja ik ben dus voor een nationale kieskring voor het federale. En zo is voor elke probleem dat je aanhaalt ook een 'andere oplossing'. Of stap naar een oplossing toe. Ok ben ook geen Belgicist. In wat ik zie van Belgicisten minimaliseren zij de rol van Vlaanderen in België om zo via een aanvaarden en verzoenen tot een status quo te komen. Dat gaat vierkant in tegen wat ik geloof en wat ik voor sta. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In dit laatste antwoord zit je van 'begrijpen' veel dichter bij me dan in je eerste antwoord. Voor mij is dat een zeer aangename vaststelling. Ik kan de passie niet bij jouw terugbrengen. Toch vechten jij en ik voor 't zelfde. En dat is een eerlijk Vlaanderen. Een eerlijke grond waar eerlijke politici op kunnen wortel schieten.
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is zo'n bewering als: 't Menselijk lichaam bestaat hoofdzakelijk uit water.
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerst schreef je als een reflexieve belgicist. Met die mensen valt niet te discussieren want hun uitgangspunt is dat Vlaanderen moet zwijgen opdat België zou kunnen leven. Met Belgen die het beste voor Vlaanderen hebben valt wel te discussieren. Vandaar de extra moeite naar meer begrip toe. Maar vegris je niet. Ik heb jouw pad al jaren verlaten en er is geen weg terug ![]() We vechten voor hetzelfde doel maar gaan absoluut niet akkoord over de middelen om dat doel te bereiken. Een eerlijk Vlaanderen is onmogelijk in de Belgische context. Je zal diep ontgoocheld worden, neem dat maar van een ex-Belg aan. In een onafhankelijk Vlaanderen zullen we uiteraard met hetzelfde politiek personneel zitten maar dat personneel zal geen politieke dekking meer kunnen zoeken bij de collega's van de andere taalgroep waarop de Vlaamse kiezer geen greep heeft. Uit dat gegeven puur ik hoop op een betere toekomst voor mijn kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
U noemt BDW gematigd. Ik ook. Gaande tot "redelijk". Uiteindelijk separatisme is gewoonweg redelijk. De plotse revolutie is dat niet.
![]() |
![]() |
#137 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() Ff citeren:
De nagel op de kop.
![]() |
#139 |
|
![]() Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar het zijn nu net deze uitspraken die de franstaligen aangrijpen om elke "redelijke" bevoegdheidsoverdracht als "revolutie" te connoteren.
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn de Vlamingen die de redelijkheid meer en meer beginnen in te zien.
![]() |