![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je ervan, een armoedepasje in te voeren, voor overal gratis toegang?? | |||
zeer zeker wel |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
zeer zeker niet |
![]() ![]() ![]() |
16 | 59,26% |
zeer zeker wel, voor een aantal levensnoodzakelijke zaken |
![]() ![]() ![]() |
8 | 29,63% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() De ene kloof is de andere niet...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Ik beschik over een prachtige buff die nog heel aantrekkelijk is voor jongere vrouwen.
Alleen laat mijn sociale nul-situatie niet toe om met serieuze bedoelingen in te gaan op hun veelvuldige avances, dus moet ik wel naar de hoeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Maar dan alleen met een armoedepasje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus als ik het goed samenvat, moet ik gaan werken om nog meer de luiaards, drugverslaafden en drankverslaafden te onderhouden. Zal ik een tweede baan nemen?
PS Wenst u werk neem maar contact op er is hier werk genoeg voor ongeschoolden. Vrienden van mij zijn hopeloos op zoek naar personeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die geen werk hebben vinden geen bedrijven. En bedrijven die werk hebben vinden geen werkzoekenden. Ze ontwijken elkander zeer vakkundig. Tussendoor is hier toch gans de economie finaal om zeep. Dus wat voor zin heeft het nog?
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor onze armen hier , had ik aan een bankkaart gedacht waarmee ze bvb maximaal 2000 euros/ maand mogen trekken. Wat ze minder opdoen, gaat automatisch hun spaarrekening op, met de bijhorende intrest. Een speciale "armen-intrest" van laat ons zeggen, 10 % per jaar, om hen aan te zetten te sparen. En die armoedepasjes zouden dan uitgedeeld worden voor periodes van een jaar, automatisch verlengbaar als hun situatie niet veranderd is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Ook in de horeca, wel veel uren te kloppen en weekendwerk. Keukenhulpen en afwassers. Bakkershulpen, 's nachts werken natuurlijk, zelfs de broer van Margriet zoekt hulp in de bakkerij ![]() Verder staat de website van het vdab bol van huishoudhulpen en/of poetsvrouwen/mannen gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() dakwerkers en bezetters (plekkers int limburgs) zijn jobs waarmee ge meteen scoort. Doe het een paar jaar bij een ervaren iemand en leer de stiel, en begin daarna voor uw eigen.
Garantie meer geld in kas dan de gemiddelde universitair. Kasseien leggen is big nono, we willen de rug niet kapot maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Betreffende die kasseileggers heeft u gelijk maar die mannen gaan 's zaterdags in bijberoep werken en verdienen zo een 400 a 500€ bij op zo een dagje werken in het weekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste van mijn prijsaanvragen gaan over dakwerken.
Van alle soorten dakwerken wel te verstaan, niet eens zoveel nieuwe daken. Eerder herstellingen, isolatie, veluxen, schoorstenen, zink, dakgoten, etc... (hoewel het de laatste weken precies wat stilletjes is vind ik) Bijkomend probleem is dat je 36 diploma's nodig hebt om alles te mogen doen (zelfstandig), wie belangstelling heeft kan hem eerst nog eens 8 jaar op een avondschool gaan zetten. Uiteraard daar haken de meeste wel op af.
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Ik heb in mijn portefeuille al zeker drie of vier armoedepasjes.
Zou het teveel gevraagd zijn, die een te centraliseren tot één? |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() hoera voor oprakelen van oude topics
![]() Vroeger hadden ze zo'n gecentraliseert pasje, die moest je dagelijks laten afstempelen, zelfs daarvoor moet men nu al niet meer uit de zetel komen. Ik zou geen enkel van uw drie of vier pasjes willen hebben, en toch ben ik niet rijk.
Laatst gewijzigd door bentje : 4 februari 2009 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat jouw particuliere vorm van renuncaitie van sociale voordelen betreft: Betaal dan maar de volle pot voor de trein, weiger dan maar het remgeld voor medicatie, weiger de gratis bus en tram, betaal een toeslag voor concerten. Betaal de volle pot voor alle boetes... Hang een waarschuwend bord op je rug dat je alle sociale tegemoetkomingen weigert. Zulke idioten moeten er ook zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 februari 2009 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dat je je niet mag laten hangen in armoede. Als ik niet meer rondkom dan ga ik wel achter mijn uren gaan afwassen of zo. Maar ik vertik het om te leven van de "goedheid" van de barmhartige samaritaan. Ik ben sterk genoeg, heb genoeg zelfvertrouwen en zelfrespect om zelf door miserie te komen en vertik het bij deze de tweede keer om dit betuttel te steunen. Werken godverdomme! EDIT: Dit is natuurlijk een heel ander verhaal voor mensen die niet anders kunnen door een handicap of zo. De zelfverworven of zelf uitgevonden ziektes, om uit gemakzucht en luiheid niet te moeten werken achterwege gelaten natuurlijk
Laatst gewijzigd door bentje : 4 februari 2009 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een grote mond, dat wel. Maar het lot kan ook grote monden treffen, met al hun hubris. Als je geen ressources meer had, en er niet meer aan kon raken, zou je gaan janken bij je moeder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb diep in de miserie gezeten, financieel dan, maar ben bij niemand gaan janken, maar heb 2 jaar 7 op 7 gewerkt en elke rotte frank die ik had betaalt aan verdomde incassobureaus e.d Gewoon omdat ik me niet WIL laten hangen, ik WEIGER me te laten zakken.
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Een maatschappij, die de armoede niet succesvol weet te bestrijden, is die naam niet waard.
Een arme, die zijn armoede niet succesvol weet te bestrijden, is die naam wél waard... Laatst gewijzigd door eno2 : 4 februari 2009 om 11:19. |
![]() |
![]() |