![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Wat gaan z in de toekomst doen met de pesterijen van managers om ongewenst personeel weg te pesten?
Gaan ze die ook en de bak steken? En wie? De managers of het personeel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() pssssst: hoeveel jobs heb je al gehad, Grooentje? Er zijn genoeg bazen, of het nu familiebedrijven zijn of overheidsdiensten, die totaal de sociale vaardigheden ontbreken om behalve geld/middelen/macht ook nog MENSEN te leiden. Pesterij, intimidatie, kleinering.. dat heeft echt niks te maken met "het profiel" van het slachtoffer hoor. Hoe je ermee omgaat wel natuurlijk. Maar de ware pester is een psychopaat. Het is me duidelijk dat je nog niet genoeg boekjes gelezen hebt, darling. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb al spijt dat ik zo'n lange post aan je heb verspild. Ik had beter moeten weten want aan wat je hier al hebt gepost was het duidelijk dat je veel te betrokken bent om nog objectief over een post waarvan de inhoud je niet aanstaat te oordelen... Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 oktober 2008 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Groentje ik ben blij dat je gelooft dat bazen hun personeel niet kunnen pesten en dat mensen alleen gepest worden als ze dat zelf aantrekken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Het enige wat ik kan doen is je vragen mijn betoog nog eens rustig opnieuw door te nemen. Zeggen dat ik het me moeilijk kan voorstellen is nog niet zeggen dat ik geloof dat het onmogelijk is en dat degenen die zeggen dat ze dit meemaken liegen ofzo hé. Daarnaast gebruikte ik het woord profielen toen ik het had over pesters... Maar je stak zelf ook niet onder stoelen of banken dat de reactie van de geviseerde (gepeste) ook bepalend kan zijn/is, en dat is dus ook een profiel...
![]() En misschien heb je hier wat aan: http://www2.vlaanderen.be/personeels...rubriek6_2.htm Succes en sterkte! Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 oktober 2008 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oké, dit is jammer...
![]() |
#128 |
|
![]() Bedankt Groentje, maar die info van pesterij op Ministeries daar heb ik niet veel aan.
Kijk, ik werk zelf in een klein bedrijf waar de directie IEDEREEN pest. Het is hun vorm van 'management'; iedereen kleineren, vernederen, bespotten. Maar de hoge bazen blijven, omdat het geld erg goed is. De dingen zijn soms een ietsje complexer, you know. En inderdaad: ALLE karakters zijn er slachtoffer van, maakt niet uit hoe assertief of nederig of arrogant of slaafs. Maar iedereen is ongelukkig, en zoekt manieren om weg te geraken zonder te veel kleerscheuren. Maar één ding heb ik wel geleerd: de pesterijwet is inderdaad een lachtertje. Wanneer het 'aanspreekpunt' tevens personeelsdirecteur is, dan beschermt die ten eerste de directie. En het intimidatiegedrag wordt weggewuifd als "slecht humeurtje van de baas, want hij kan toch zo aardig zijn." Onwijs frustrerend. Ik had deze draad geopend, voor mensen die eventueel ervaring ermee hebben, of ook hun hart willen luchten over dit soort situaties. Maar daarvoor is politics.be niet de juiste plaats. Geen probleem, ik heb ook andere mogelijkheden. Maar toch. Verder is er, voor echt goeie informatie hierover, in de angelsaksische landen véél meer te krijgen, ze staan daar stukken verder hierin. De psychopathologie van de pathologische pester bijvoorbeeld is daar veel minder 'taboe' dan hier, waar men toch maar gniffelt over de 'loser' van de bende. Kortom, kantoren zijn vaak psychisch toxische mestbalen, vooral wanneer er mensen werken die eigenlijk niet de sociale vaardigheden hebben om behalve met geld en regeltjes en materiaal, ook met MENSEN om te gaan. D�*�*r komt de ellende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Nu beginnen de forummers elkaar al te pesten...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Naar de baas, wellicht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() PS: In mijn bedrijf zijn DRIE lopende klachten (waarmee nix gebeurt, de mensen staan gewoon op ziekteverlof, maandenlang). En er zijn twee of drie ontslagbrieven verstuurd vanmorgen. Ben benieuwd wie het zijn. ZE HEBBEN DE MENSEN NIET EENS GESPROKEN, DIE KRIJGEN GEWOON THUIS HUN AANGETEKENDE BRIEF!! ![]()
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 28 oktober 2008 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik lees in mijn contract dat ik me kan richten tot een preventiebedrijf hier 150 kilometer vandaan, of tot de vertrouwenspersoon, zijnde... tada... mijn baas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() LOL. Méén je dat?? Een preventiebedrijf.
![]() Of je baas ![]() PS: is het normaal dat mensen zomaar ontslagen worden via aangetekend schrijven thuis, zonder dat er tegen hun iets gezegd wordt?? En dat drie klachten voor pesterij zonder gevolg blijven? Ha. En dan maar blijven mummelen dat de gepeste persoon best wel een loser is. Schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Vreemdeling
|
![]() Ze zijn toch beleefd genoeg om de brief aangetekend te versturen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Vreemdeling
|
![]() De volgende stap is misschien om de arbeidsgeneesheer op die mensen af te sturen, die dan zal oordelen dat ze helemaal niks mankeren.
Iemand uit mijn kennissenkring heeft dat zo voorgehad. Ook gepest door de baas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Daar ben ik mee bezig, Tav.
Ze weten in elk geval wél al dat ik weg wil en waarom ik weg wil. Zo assertief ben ik wel, in tegenstelling tot vele anderen die in de keuken luid gaan brallen maar weinig doen. Ik weet goed genoeg dat men in een familiaal bedrijf niks kan beginnen. Daar zijn madam en meneer de baas, en die doen wat ze willen. Ze houden hun ongelukkige mensen vast met geld, auto's, telefoons enz, maar nooit voor lang. Tenzij de topmanagers, daar zijn er met 10 �* 15.000 netto per maand ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is verplicht...