![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u bereid te werken tot uw 70-ste (of langer)? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 20,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 54,17% |
dat hangt ervan af |
![]() ![]() ![]() |
14 | 19,44% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,56% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel ne zeventigjarige beroepsmilitair kan bvb ingezet worden als bedeler van voedsel, als barman... tenminste hier ten lande (of hebben ze allemaal pas gebouwen, en moeten ze allemaal wat gaan bijverdienen in Afghanistan ?). Anders als nachtwaker, taxichauffeur, telefonist... in het burgerleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 7 januari 2009 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() [quote=Bob;3907022]Maar als de vraag is "bent ge bereid tot uw zeventigste te werken, omdat de maatschappij u nodig heeft, en bereid om dit werk te doen, dat het meeste bijdraagt aan de maatschappij", dan zal het antwoord bij velen, neen, zijn.
Wel ne zeventigjarige beroepsmilitair kan bvb ingezet worden als bedeler van voedsel, als barman... tenminste hier ten lande (of hebben ze allemaal pas gebouwen, en moeten ze allemaal wat gaan bijverdienen in Afghanistan ?). Anders als nachtwaker, taxichauffeur, telefonist... in het burgerleven.[/QUOTE] Dat kunnen jonge mannen evengoed . Jonge mannen die werkloos blijven als oude peekkes die job in hun plaats doen. Jonge mannen die een job nodig hebben om eindelijk van bij hun ouders weg te kunnen, om een leven op te bouwen. Als je jong bent moet je werken, om te kunnen uitrusten als je oud bent. Ouden van dagen doen werken is slecht en onnozel. Ze weten niet meer hoe zich te keren en te draaien om toch maar niet de pensioenen te betalen, die politiekers, bankiers en ander gespuis, nadat ze onze rijkdom en spaarcenten met de teerlingen gespeeld hebben op de Beurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() 'n vet betaalde uitbolbaan: aankomen om 10:00, 2u middagpauze en weg om 16:30 (of vroeger: waarom niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Als ik kan blijven doen wat ik nu doe ben ik bereid dit te doen tot ik in mn kist lig. Ik hou van mijn baan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jaja : 8 januari 2009 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Logan's Run
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er vanaf of ik het nog graag doe en nog gewenst ben.
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en of je nog geld nodig hebt om te overleven?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het geen vrije keuze meer he, ik dacht dat het hier daar over ging.
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan heb jij het over werken tout court?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() [quote]Dat van "ik zou wel willen werken als ik maar mocht werken", dat is natuurlijk maar een héél doorzichtige uitvlucht voor ... (vul zelf in).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() ik vind dat iedereen voor z'n 70ste 35 jaar werkervaring moet kunnen voorleggen of niet kan genieten van zijn/haar pensioen.
![]() |
#138 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()