![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() In een artikel in De Standaard lees ik onderandere :
Volgens een goede bron die dicht bij het Paleis staat zou ook koning Albert zelf gewonnen zijn voor een wijziging van het dotatiesysteem op korte termijn. Hij vindt de berichten over de financiën van het vorstenhuis bedreigend voor het imago van het Paleis, klinkt het. Volgens Herman De Croo is Albert 'erg gevoelig' aan de kritiek. Over schijnheiligheid gesproken ! Als Albert de Saxe-Cobourg ook maar één seconde eerlijk zou willen zijn tegenover de bevolking, dan volstaat het van eenvoudigweg de dotatie - of minstens de waanzinnige verhoging ervan - te weigeren. Zo simpel is dat. De bevolking zal hem echter worst wezen. Het enige wat dat mens desbetreffend interesseert is "het imago van het Paleis". Commentaar overbodig, dacht ik. Tenslotte : wat De Croo zegt moeten we met véle korrels zout nemen, zoals we weten. Maar zelfs als het waar zou zijn dat Albert erg gevoelig is aan kritiek, waarom doet hij er dan niets aan om die voor de hand liggende kritiek onnodig te maken ? Niettemin denk ik dat sommigen daar in het paleis stilaan de overvloedige stront aan de knikker beginnen te ruiken. Wellicht hadden ze gedacht dat het volstond van Leterme in het gelid te brengen om de Vlamingen koest te houden. En zie, zelfs d�*t brengt geen soelaas meer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 17 november 2008 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de politiek in deze evenzeer boter op het hoofd heeft, is juist, maar geen enkele wet verbiedt de koning of de andere leden van het koningshuis om hun dotatieverhoging te weigeren. Zo eenvoudig is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Ja , ze worden stilletjes gewaar dat ze hier ver met hun kloten buiten zitten....
er is de Fortis oplichting van CD&V-VLD-MR, dan Kauthing, recessie, kinderen die in bittere armoede leven, overal liggen dode baby's, in de Limburg zijn duizenden verslaafd aan drugs, de hulpverlening (citeer Sauwens hier ) hospitalisaties en opnames, personen met blijvende hersenschade en handicaps tengevolge van softdrugs is verdubbeld. Ze worden gewaar dat alles naar kloten is en de dagen zijn geteld.... de vraag is echter, na de ondergang van VLD en CD&V waar die stemmen gaan terecht komen en er genoeg potentieel zal zijn om België onmiddellijk om te blazen. De kaarten liggen mijn inziens heel goed de komende maanden. Tijd om de stekker uit te trekken ! Vlaanderen houzee !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén van onze algemene rechtsprincipes is : wat niet bij wetgeving is verboden, is toegelaten. Er is niet de minste wetgeving die voornoemde weigering verbiedt, dus... Overigens, en terzijde, heeft men in koninklijke kringen volkomen lak aan de wet. Zelfs aan de grondwet, als men daar vindt dat het hen niet schikt. Toen Le Saint Baudoin destijds weigerde de wet inzake abortus te ondertekenen, ging hij regelrecht in tegen de grondwet. Of dacht u dat we dat vergeten waren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze krijgen die dotatie wel van de Staat.
De Staat, dat zijn wij allemaal. Dacht ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Wanneer...wanneer...krijgen al mijn medemensen genoeg verstand en wordt die bende eruit gesjot?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'We' krijgen een kans in juni 2009. Hopelijk verknoeien 'we' ze niet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hahahaha.....
Lachwekkend vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij maken ze zoiets niet meer wijs.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je IQ te groot voor je schedel ?
Laatst gewijzigd door Henri1 : 17 november 2008 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omgekeerd lijkt me alvast nog minder verkieslijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om van 'ons imago' nog maar te zwijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zullen altijd nog Henri1's en dergelijke overblijven, want er is weinig reden om aan te nemen dat die plots méér verstand zullen krijgen dan nu het geval is. Wat niet belet dat de Vlaamse bevolking zich inderdaad op een goede dag zal ontdoen van die parasieten-familie. Zij zal in de aanloop daartoe in niet onaanzienlijke mate geholpen worden door de voorspelde opvolger van Albert. Want ook voor hem geldt, dat er niet plots zomaar een dosis verstand en inzicht uit de lucht zal komen vallen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens moet de monarchie gewoon opgedoekt worden, dat spreekt (voor alle verstandige mensen) voor zich. Hierbij nog een affiche van mijn hand uit de oude doos. Een affiche die me trouwens ooit nog mijn job gekost heeft: ![]()
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 november 2008 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |