Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2008, 02:58   #121
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Toch straf hoe bepaalde personen hier echt proberen de mensen wijs te maken dat een groepje studenten, van een apolitieke club, gewapend met knuppels doorslaan met nagels door Leuven uittrekken om met drie uiteindelijk een kraakpand binnen te vallen. De enige getuigen hiervan zijn de krakers zelf, bovendien zijn er geen videobeelden van (Leuven hangt vol camera's) en heeft zelfs niemand in Den Boule (kaffee aan de overkant van de straat) enige aanval zien gebeuren.
Man, man.
Oud 1 december 2008, 09:17   #122
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hoe kun je een kut kraken> Zijn er kutten met een bepaalde intoetsbare toegangscode?
H-I-E-R-I-S-M-I-J-N-V-I-S-A
Oud 1 december 2008, 10:05   #123
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Toen ik het bericht van Ambiorix las, vond het ik verschrikkelijk dat mensen die ik ken, vrienden en anarchisten zomaar iemand ineen geslagen zouden hebben, ik heb dan ook een bericht naar Ambiorix gestuurd om hem dit uit te leggen.
Daarna ben ik naar het kraakpand gegaan om wat ruzie te maken met de mensen daar. En toen lieten ze me de knuppel zien die ze hadden afgepakt van die student, blij dat er niemand daar een mep van heeft gekregen.
Als je denkt dat je 'vrienden krakers' zo onschuldig zijn, dan heb je erg weinig mensenkennis, dunkt me. Toen ik student was, tien jaar geleden, was er ook zo'n periode in Leuven, waarin de kraakbeweging op bijzonder aanmatigende manier zelf rechter ging spelen en al wie zij tot 'fascist' bombardeerde, in elkaar geslagen mocht worden. De definitie van fascist was behoorlijk ruim: al wie lid was van een studentenclub was dat sowieso. Er was toen ook al sprake van 'provocaties' door studenten, maar de enige die ik kan bedenken was gewoon het feit dat ze er waren. Van volgende feiten was ik zelf getuige of ben ik zeker dat ze gebeurd zijn: een vriend van mij - net als ik schacht toen - is gevolgd toen hij ons clubcafé op de Oude Markt verliet: nog voor hij aan zijn kot in het Heilige Geest-college was, was hij al in elkaar getimmerd; ik stond ook op het punt naar huis te vertrekken toen het gebeurde: was ik net iets eerder vertroken, had ik waarschijnlijk de Grote Markt niet gehaald. Zelf waren we met z'n drieën -inclusief diezelfde vriend- op weg om posters te plakken: we passeerden één of twee krakers, die onmiddellijk versterking ging halen en ons dan met minstens tien man op klaarlichte dag aan de PDS gemolesteerd hebben. Ik herinner me verder nog een raid op het KVHV-Verbondshuis in de Krakenstraat -niets nieuws: ook nu in de Naamsestraat is er regelmatig vandalisme- en een poging tot brandstichting in het toenmalige NSV-huis (toen ze dat nog hadden). Later bleek mijn jongere zus contact te hebben met enkele van die krakers: het incident waarbij ikzelf gemolesteerd werd, bleken ze nog steeds erg geestig te vinden. Geef nu toe, wat is er leuker dan een fascist een emmer lijm over het hoofd te gieten?

Om het wat breder te trekken: die rethoriek van zelfverdediging, die geloof je toch zelf niet? De NSV betoging van 1998 heb ik gezien dat één van de krakers kasseien uitbrak en naar de politie en de achterliggende betoging gooide, en ondertussen heel erg luid 'No violence! No violence!' aan het roepen was. Waar zat de provocatie? Ondertussen waren zijn vrienden temidden de Bondgenotenlaan een vuurtje aan het stoken. Geprovoceerd door de fascisten of de politie of de fascistische politie? Tijdens de laatste betoging tegen de ontruiming van het pand in de Schapenstraat -toen ikzelf een hele avond in mijn appartement en straat gegijzeld werd wegens een veldslag aan beide uiteinden- was het ook zogezegd de politie die provoceerde, terwijl de krakers zichzelf het recht voorbehielden om -eigen rechter!- gebouwen te vandaliseren of stenen te gooien. Het is overigens veelzeggend dat de eerste betoging uitgesteld werd omdat het blok of examens waren: een regelrechte schande was het, dat de politie net dát moment had uitgekozen om het pand te ontruimen. Verwende snotjongens, die op kosten van mammie en pappie -of de staat- revolutionairtje spelen? Ik heb zo'n vermoeden.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 10:18   #124
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Doet me denken aan eind jaren negentig toen ik in Leuven nog op het SPAS zat. Om specifiek te zijn was het rond de periode van het spaghetti-incident en de Dutroux-affaire. Regelmatig stonder er toen anarchisten, krakers en Comac-leden aan de schoolpoort de studenten aan te porren om te spijbelen en actie te voeren. Soms waren er vechtpartijen en opstoten met tegenstanders of blokkeerden ze gewoon de schoolpoort. Achteraf hoorden we dan dat degene die meegingen meestal tot strafbare feiten werden opgehitst. Zo werd er een toenmalige klasgenoot opgepakt door de politie wegens het opblazen van een auto.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 18:51   #125
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Als je denkt dat je 'vrienden krakers' zo onschuldig zijn, dan heb je erg weinig mensenkennis, dunkt me. Toen ik student was, tien jaar geleden, was er ook zo'n periode in Leuven, waarin de kraakbeweging op bijzonder aanmatigende manier zelf rechter ging spelen en al wie zij tot 'fascist' bombardeerde, in elkaar geslagen mocht worden. De definitie van fascist was behoorlijk ruim: al wie lid was van een studentenclub was dat sowieso. Er was toen ook al sprake van 'provocaties' door studenten, maar de enige die ik kan bedenken was gewoon het feit dat ze er waren. Van volgende feiten was ik zelf getuige of ben ik zeker dat ze gebeurd zijn: een vriend van mij - net als ik schacht toen - is gevolgd toen hij ons clubcafé op de Oude Markt verliet: nog voor hij aan zijn kot in het Heilige Geest-college was, was hij al in elkaar getimmerd; ik stond ook op het punt naar huis te vertrekken toen het gebeurde: was ik net iets eerder vertroken, had ik waarschijnlijk de Grote Markt niet gehaald. Zelf waren we met z'n drieën -inclusief diezelfde vriend- op weg om posters te plakken: we passeerden één of twee krakers, die onmiddellijk versterking ging halen en ons dan met minstens tien man op klaarlichte dag aan de PDS gemolesteerd hebben. Ik herinner me verder nog een raid op het KVHV-Verbondshuis in de Krakenstraat -niets nieuws: ook nu in de Naamsestraat is er regelmatig vandalisme- en een poging tot brandstichting in het toenmalige NSV-huis (toen ze dat nog hadden). Later bleek mijn jongere zus contact te hebben met enkele van die krakers: het incident waarbij ikzelf gemolesteerd werd, bleken ze nog steeds erg geestig te vinden. Geef nu toe, wat is er leuker dan een fascist een emmer lijm over het hoofd te gieten?

Om het wat breder te trekken: die rethoriek van zelfverdediging, die geloof je toch zelf niet? De NSV betoging van 1998 heb ik gezien dat één van de krakers kasseien uitbrak en naar de politie en de achterliggende betoging gooide, en ondertussen heel erg luid 'No violence! No violence!' aan het roepen was. Waar zat de provocatie? Ondertussen waren zijn vrienden temidden de Bondgenotenlaan een vuurtje aan het stoken. Geprovoceerd door de fascisten of de politie of de fascistische politie? Tijdens de laatste betoging tegen de ontruiming van het pand in de Schapenstraat -toen ikzelf een hele avond in mijn appartement en straat gegijzeld werd wegens een veldslag aan beide uiteinden- was het ook zogezegd de politie die provoceerde, terwijl de krakers zichzelf het recht voorbehielden om -eigen rechter!- gebouwen te vandaliseren of stenen te gooien. Het is overigens veelzeggend dat de eerste betoging uitgesteld werd omdat het blok of examens waren: een regelrechte schande was het, dat de politie net dát moment had uitgekozen om het pand te ontruimen. Verwende snotjongens, die op kosten van mammie en pappie -of de staat- revolutionairtje spelen? Ik heb zo'n vermoeden.
Zulke krakers zouden toch eens serieus mogen aangepakt worden.
Oud 12 december 2008, 11:22   #126
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat dit misschien nog de beste reactie is...

Citaat:
Krakers

LEUVEN - Studenten van het Katholiek Vlaams Hoogstudentenverbond Leuven hebben een bezoek gebracht aan de krakers van 'tGesoncken Skip aan de Vaartstraat. Ze zongen er kerstliedjes en lieten een kerstboom achter op het binnenplein. Dat is opvallend, want twee weken geleden kreeg een lid van het KVHVL nog rake klappen van enkele krakers. Met de boodschap 'Vrede op aarde aan alle mensen van goede wil' brachten de Vlaamse studenten een zoenoffer. Ze hopen dat iedereen voor zijn mening kan uitkomen. Helaas gaven de krakers niet thuis. (stl)

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...&PostCode=3000
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 15:24   #127
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die katholieken toch.
Oud 12 december 2008, 15:59   #128
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

er is geweld van extreem rechts en er is geweld van extreem links.
wat motten geven, met stenen en fleskes smijten naar mekaar.
dat is traditie.
studentenfolklore.

de ene groep zou zich toch maar rotvervelen zonder de andere.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 16:01   #129
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dat is traditie.
studentenfolklore.

Ja, allemaal zeer leuk, passanten die in mekaar gemept worden of flesjes naar het hoofd gesmeten.
Oud 12 december 2008, 16:01   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
dat is traditie.
studentenfolklore.

Je zegt eens iets erg zinnigs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 19:20   #131
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je zegt eens iets erg zinnigs
dat zal wel per ongeluk geweest zijn.

Oud 12 december 2008, 19:25   #132
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zal wel per ongeluk geweest zijn.

Je kunt je nog herpakken
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 19:37   #133
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Je kunt je nog herpakken
'herpakken' is toegeven dat ge fout waart.

alleen losers 'herpakken' zich.
Oud 12 december 2008, 19:43   #134
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'herpakken' is toegeven dat ge fout waart.

alleen losers 'herpakken' zich.
Ah, gij maakt nooit fouten, da's juist, waar waren m'n gedachten toch
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 19:55   #135
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Paar straten verderop woont deze aardige jongen, die voor zijn vak soms krakers verwijderde uit kraakpanden. Eerst ging hij met ze praten en daarna...vielen er soms wat klapjes.
Hij presteerde het om bij een ruzie met kermisklanten een afgerichte bouvier dood te drukken.
Zal ik hem richting Leuven sturen ?

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 19:58   #136
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Paar straten verderop woont deze aardige jongen, die voor zijn vak soms krakers verwijderde uit kraakpanden. Eerst ging hij met ze praten en daarna...vielen er soms wat klapjes.
Hij presteerde het om bij een ruzie met kermisklanten een afgerichte bouvier dood te drukken.
Zal ik hem richting Leuven sturen ?

Voor zijn vak?
Oud 12 december 2008, 20:21   #137
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het hypocriet, een beetje zoals Kerstmis.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be