![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toch straf hoe bepaalde personen hier echt proberen de mensen wijs te maken dat een groepje studenten, van een apolitieke club, gewapend met knuppels doorslaan met nagels door Leuven uittrekken om met drie uiteindelijk een kraakpand binnen te vallen. De enige getuigen hiervan zijn de krakers zelf, bovendien zijn er geen videobeelden van (Leuven hangt vol camera's) en heeft zelfs niemand in Den Boule (kaffee aan de overkant van de straat) enige aanval zien gebeuren.
Man, man.
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() H-I-E-R-I-S-M-I-J-N-V-I-S-A
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om het wat breder te trekken: die rethoriek van zelfverdediging, die geloof je toch zelf niet? De NSV betoging van 1998 heb ik gezien dat één van de krakers kasseien uitbrak en naar de politie en de achterliggende betoging gooide, en ondertussen heel erg luid 'No violence! No violence!' aan het roepen was. Waar zat de provocatie? Ondertussen waren zijn vrienden temidden de Bondgenotenlaan een vuurtje aan het stoken. Geprovoceerd door de fascisten of de politie of de fascistische politie? Tijdens de laatste betoging tegen de ontruiming van het pand in de Schapenstraat -toen ikzelf een hele avond in mijn appartement en straat gegijzeld werd wegens een veldslag aan beide uiteinden- was het ook zogezegd de politie die provoceerde, terwijl de krakers zichzelf het recht voorbehielden om -eigen rechter!- gebouwen te vandaliseren of stenen te gooien. Het is overigens veelzeggend dat de eerste betoging uitgesteld werd omdat het blok of examens waren: een regelrechte schande was het, dat de politie net dát moment had uitgekozen om het pand te ontruimen. Verwende snotjongens, die op kosten van mammie en pappie -of de staat- revolutionairtje spelen? Ik heb zo'n vermoeden.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Doet me denken aan eind jaren negentig toen ik in Leuven nog op het SPAS zat. Om specifiek te zijn was het rond de periode van het spaghetti-incident en de Dutroux-affaire. Regelmatig stonder er toen anarchisten, krakers en Comac-leden aan de schoolpoort de studenten aan te porren om te spijbelen en actie te voeren. Soms waren er vechtpartijen en opstoten met tegenstanders of blokkeerden ze gewoon de schoolpoort. Achteraf hoorden we dan dat degene die meegingen meestal tot strafbare feiten werden opgehitst. Zo werd er een toenmalige klasgenoot opgepakt door de politie wegens het opblazen van een auto.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat dit misschien nog de beste reactie is...
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die katholieken toch.
![]()
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() er is geweld van extreem rechts en er is geweld van extreem links.
wat motten geven, met stenen en fleskes smijten naar mekaar. dat is traditie. studentenfolklore. de ene groep zou zich toch maar rotvervelen zonder de andere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ja, allemaal zeer leuk, passanten die in mekaar gemept worden of flesjes naar het hoofd gesmeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt je nog herpakken
![]()
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paar straten verderop woont deze aardige jongen, die voor zijn vak soms krakers verwijderde uit kraakpanden. Eerst ging hij met ze praten en daarna...vielen er soms wat klapjes.
Hij presteerde het om bij een ruzie met kermisklanten een afgerichte bouvier dood te drukken. Zal ik hem richting Leuven sturen ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het hypocriet, een beetje zoals Kerstmis.