![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U vindt zulks erg, maar het aantal van bv.: Dresden schijnt u niet in de mond of op het klavier te willen nemen nietwaar. De vraag was, is het minimaliseren van deze slachtoffers "negationisme" of niet en kan men dat woord niet gebruiken voor de minimalisering van deze slachtoffers. Zou het niet correct zijn dat deze minimalisering eveneens zou worden bestraft. Misschien ook uit respect voor deze en hun nabestaanden wat denkt u Weibe Rose.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 6 december 2008 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Weiße Rose;3843534]
Citaat:
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 6 december 2008 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze "argumenten", als je ze al zo kan beschouwen, heb ik werkelijk gekregen hé... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De voorbeelden die u hier aanhaalt, hebben deze dezelfde burger slachtoffers gemaakt dan Dresden, Hamburg, Keulen? Denk het niet, deze doelen waren louter en alleen uitgekozen voor zoveel mogelijk burgers te doden in de hoop zo het Derde Rijk een hak te zetten. Ook nooit gehoord van het plan van de bevrijder "Winston" die met het idee rondliep om gifgas tegen Duitse steden te gebruiken om zo zijn overwinning te behalen. Hij had een schatting laten maken dat deze daad om en bij de 18.000 burgers per dag zou ombrengen, is niet door gegaan door het verzet van de legertop. Dus "Winston" was een bevrijder, een held, een mens nietwaar.
U vindt zulks erg, maar het aantal van bv.: Dresden schijnt u niet in de mond of op het klavier te willen nemen nietwaar. De vraag was, is het minimaliseren van deze slachtoffers "negationisme" of niet en kan men dat woord niet gebruiken voor de minimalisering van deze slachtoffers. Zou het niet correct zijn dat deze minimalisering eveneens zou worden bestraft. Misschien ook uit respect voor deze en hun nabestaanden wat denkt u Weibe Rose.[/quote] Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet weet hoeveel slachtoffers er in Dresden zijn gevallen. Ik kan dus niet oordelen over het feit ofdat er nu meer of minder slachtoffers zouden zijn geweest. Wat ik wel weet is dat ik het officiele getal niet in twijfel zal trekken, wat dat ook mog zijn. Btw: gifgas is uitgevonden door een Duitser. De Duitsers hebben in WOI herhaaldelijk gifgasaanvallen uitgevoerd op de geallieerde soldaten! Ik heb echter nog nooit van dergelijk plan gehoort (Churchill). Hebt u daar een objectieve bron van? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is onvoorstelbaar hoe sommigen zich in alle mogelijke kronkels blijven wringen om Nazi-Duitsland toch maar in een positief daglicht te plaatsen.
Het bombardement boven Dresden willen ze koste wat het koste als enige te bekritiseren oorlogsdaad beschouwen. Face it, het was oorlog, en een oorlog door Duitsland gestart. Ik moet nog altijd het eerste extreemrechtse creatuur tegenkomen die enige kritiek gaat uiten op de uitroeiïng van 6.000.000 Joden, terwijl dat duidelijk geen oorlogsdaad was, maar zuiver moord.(ook zonder oorlog zou het lot van die Joden bezegeld zijn geweest) op grote schaal, een volk uitroeien zoals insekten.
Laatst gewijzigd door Pietje : 7 december 2008 om 00:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2- Jongeren die hetgeen opgebouwd is door ouders, grootouders en indien u wil generaie's verder zien verloren gaan en verkwanseld worden aan gelukszoekers die hier dus de welvaart komen opzoeken maar waar deze welvaart alleen niet voldoende voor is, die hun eigen traditie's, cultuur en sekte willen meebrengen en opdringen, zijn een gewaar. Niet het slinkse lapgezwans wat u hier komt over vertellen, het gaat over de kleur. 3- Dat personen zoals u een probleem hebben dat hun "indoctrinatie" van jaren de greep op de jongeren en op de samenleving aan het verlieren is, kan men alleen maar toejuichen. Het zijn niet de personen die bepaalde zaken aanklagen die in deze samenleving de verkeerde kant aan het opgaan zijn die zich schuldig maken aan indoctrinatie, integendeel het zijn de personen waaronder zo te zien u valt die vinden dat import van andere culturen een verrijking is maar waar de eigen cultuur, religie, waarde en normen ondergeschikt voor zijn.
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moet eens zoeken achter de docu gemaakt voor Discovery Channel, "The real Valkyrie secret plot to kill Hitler". Hierin worden volgens de makers details prijgegeven uit geheime documenten. Waaronder het idee van Winston voor de aanval op burgers met gifgas.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 7 december 2008 om 11:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 7 december 2008 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() 2) Het gaat over de kleur volgens jouw? Bij mij gaat het nog steeds om de mens (het individu), ongeacht welke kleur, cultuur, religie of wat dan ook. 3) "bepaalde zaken aanklagen die in deze samenleving de verkeerde kant aan het opgaan zijn" Daar is niets mis mee! Integendeel zelfs. Echter zijn jouw problemen niet dezelfde als mijn problemen omtrent de samenleving. De extreem-rechtse methoden zijn trouwens zeer ongepast! Ze prediken haat, discriminatie, racisme. Ze beschadigen Joodse grafzerken. Vele ontspoorde jongeren zijn een makkelijk doelwit voor het rechts-extremisme. Ze worden weldegelijk geindoctrineerd mijn beste. Ga eens op 'stormfront' kijken. Ik denk dat je daar meer dan genoeg voorbeelden vindt die mijn standpunt bevestigen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus was WO2 gewoon een voortzetting van WO2 en revanchisme omdat Duitsland die eerste verloren had. Al de rest zijn slechte excuses: potje breken, potje betalen, maar daar wilde Duitsland niet van horen, eenmaal de sterkste militaire druk was afgenomen. Hitler zette gewoon voort wat de keizer begonnen was, maar nog gruwelijker. PS, stop met het steeds aanhalen van de revanchististen van de "Bund der Vertriebenen" (niet Vertreibenen, zoals jij schrijft!) die gewoon de draad opneemt van de fascistische "Bund Deutscher Osten" Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2008 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Staatssecretaris
|
![]() Gespuis is toch altijd link?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige waar Duitsers over te klagen hebben is dat ze klappen kregen tgv de militaristische politiek van de Duitse keizer en daarna die AH. D�*t moeten ze niet aan de rest van de wereld verwijten maar aan hun eigen militair industrieel complex: Krupp, Thyssen etc. Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2008 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Staatssecretaris
|
![]() Die moffen moeten nie weer beginnen ze, dan ben ik hier zeker weg!! Vorte sadisten!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom helaas? Bovendien zijn die herstelbetalingen wél volledig door Duitsland betaald. De Bondsrepubliek Duitsland heeft, als opvolger van de Weimarrepubliek, in 1989, vlak voor de val van de Muur, de laatste betaling gedaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarmee is uiteraard niet gezegd dat anderen niet of zwaarder geleden zouden hebben, maar het kan geen kwaad om de dingen ook eens vanuit een ander perspectief te zien dan alleen de naoorlogse propaganda van de geallieerden uit met name de jaren '50 en '60. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stop ermee met jouw smeerlapperij nog verder te lezen, ik krijg er puisten van.
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Hou je persoonlijke aanvallen voor je spiegel, daar kan je dat terecht doen. 2. De bedragen vermeld in dat (volgens AH!) gruwelijke Verdrag van Versailles waren verre van voldoende om de door Duitsland veroorzaakte slachting en aangerichtte schade te vergoeden. Dat AH het demagogisch anders voorstelde verandert er niets aan. De fout ligt bij Frankrijk en Groot Brittannië toen Duitland de wapenproductie heropstartte terwijl het opnieuw territoriale aanspraken maakte. Toen werd getwijfeld en gewacht en niets gedaan, tot het te laat was en de Duitse oorlogsmachine weer op gang was. (de Weimarrepubliek handelde correct maar dat bezorgde AH de steun van de Thyssens, Krup ea Bayer en IG-Farben.) 3. De ontwapening van het militarisme en de ontmanteling van de militaire industrie was het beste wat te doen was, het werd alleen niet grondig genoeg gedaan (omdat burgerlijk rechts in Europa heimelijk en openlijk dacht, Duitsland als wapen tegen het communisme te kunnen inzetten) Iedereen heeft dat uiteindelijk bekocht. Waar die "Vertriebenen" onder geleden hebben is gewoon de mislukking van de Duitse veroveringspolitiek: ze hoopten ervan te profiteren, maar het viel anders uit. Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2008 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over het feit dat Duitsland bovenop die toch al exorbitant zware herstelbetalingen ook delen van Posen en West-Pruissen aan Polen had moeten afstaan, Elzas-Lotharingen aan Frankrijk, oostelijk Opper-Silezië aan Polen en Tsjecho-Slowakije, Noord-Sleeswijk aan Denemarken (terwijl Denemarken niet eens aan WO I had meegedaan), Eupen-Malmedy aan België, later ook Neutraal Moresnet aan België, Danzig (Gdansk) onder toezicht van de Volkerenbond kwam, en dat het afstand moest doen van alle koloniën, zullen we het verder maar zeker niet hebben he? Tevens springt u voor het gemak behendig over de in mijn vorig bericht genoemde achterliggende doelen van het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Toegeven dat Duitsland uiteindelijk wél volledig aan die herstelbetalingen heeft voldaan, is er ook niet bij. En u beantwoordt mijn vraag niet waarom u het zo jammer vind dat Duitsland dat niet gedaan zou hebben (los van het feit dat dat dus wel zo is). Citaat:
Citaat:
Dat klopt ja, in een oorlog, en zeker wereldomvattende conflicten als WO I en II, zijn er louter verliezers. Citaat:
U doet het net uitschijnen alsof die gewone mensen -die uit Oost-Pruissen verdrevenen dus, en veelal eenvoudige boeren- een verschrikkelijk boosaardig plan gemaakt én ten uitvoer hebben gebracht terwijl u heel goed weet dat die plannen in Berlijn gemaakt zijn door topnazi's al dan niet in samenwerking met het toenmalige Duitse grootkapitaal. De teneur van die uitspraak van u hierboven doet me dan ook onwillekeurig denken aan de nazi-propaganda uit die tijd, waarbij gesteld werd dat de joden overal van profiteerden... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Je geeft toe dat het Duits militair industrieel complex een onnoemelijke schade aangericht heeft in WO1 maar tegelijk vind je dat het wreed was, die op hen te recupereren of het te ontmantelen?
Tijdens WO2 heeft het Duits militair industrieel complex 't nog eens overgedaan. Dus was Versailles duidelijk onvoldoende. Hopen maar dat 45 jaar opslitsing van Duitsland beter resultaat hebben gehad. Hopen maar dat die Bund der Vertriebenen (ea revanchards!) geen steun meer krijgen zodat er geen WO3 van komt. Hopen maar ditmaal het Duits militair industrieel complex ofwel onschadelijk gemaakt werd of het bij andere activiteiten zal houden. J�*, gans Europa bekocht de honger van het Duits militair industrieel complex, ook Duitsers. Die zijn wel degenen waar ik geen voorrang aan zou geven in medeleven. Indien die Bund der Vertriebenen alle Duitssprekenden als Duitsers beschouwt is dat een voortzetting van een oudere politiek, zoals die er was omtrent Sudetenland, omtrent de Wolgastreek. Een stinkend politiek statement. Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2008 om 16:49. |
![]() |
![]() |