Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2008, 13:35   #121
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Reken jij maar op een psychologische manier, ik doe dat simpelweg op een wiskundige manier, dat brengt de juiste resultaten naar voor.

Ik weet al langer dan vandaag wat voor een gefrustreerde prullevent u bent. Een wanna be. Een prutser in de marge. Gij moet dringend eens wat minder van uwen toren blazen.

Want hoe ge het ook draait of keert, ge blijft een belgisch keutelboereke dat van echte klasse enkel maar kan dromen. De franse hogere klasse lacht met u in uw gezicht, en voor de engelse hogere klasse bent u een marginale push over.

Bespaar ons ook uw verhalen over uw prutsbeleggingen en beleggersmethoidiek want ge hebt er duidelijk geen reet verstand van. U bent - wat wij professionals- een "lucky fool" noemen.
Oud 4 december 2008, 13:47   #122
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Niks van aantrekken.

Ik heb het al eens gezegd: gewoon negeren .

AyneRand is een mislukt brussels keutelondernemerke met het verstand van een pannekoek. Heeft geen nagel om aan zijn gat te krabben en komt zijn frustratie effe leegschudden hier.

Ik heb in mijn hedgefonds genoeg van dat soort omhooggevallen flapdrollen als klant. Ze bijten een euro in 2.
Citaat:
Ik weet al langer dan vandaag wat voor een gefrustreerde prullevent u bent. Een wanna be. Een prutser in de marge. Gij moet dringend eens wat minder van uwen toren blazen.

Want hoe ge het ook draait of keert, ge blijft een belgisch keutelboereke dat van echte klasse enkel maar kan dromen. De franse hogere klasse lacht met u in uw gezicht, en voor de engelse hogere klasse bent u een marginale push over.

Bespaar ons ook uw verhalen over uw prutsbeleggingen en beleggersmethoidiek want ge hebt er duidelijk geen reet verstand van. U bent - wat wij professionals- een "lucky fool" noemen.
hahahahaha...
er zijn dan weer andere mensen die lachen met het bovenstaande
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 13:51   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik heb al veel geld verloren, honderdduizenden euros, but I'dont care, ik heb er veel meer gewonnen dan dat ik ooit verloren heb en daar gaat het over.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diminike Bekijk bericht
De psychologie van een echte gokverslaafde
"Ik verlies, maar ik ben ervan overtuigd dat ik meer gewonnen heb!!'"
AyneRand,
Je moet dringend l'Argent van Emile Zola lezen en met je voeten op aarde komen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 13:53   #124
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Enige feitenkennis blijft u vreemd eh?
U blijkbaar ook...
Of gaan we nu al gaan ontkennen dat Bos een vuil spel heeft gespeeld in het hele verhaal? Of wou je gewoon die smiley gebruiken?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 4 december 2008, 14:19   #125
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
hahahahaha...
er zijn dan weer andere mensen die lachen met het bovenstaande
yup- heb een slechte dag. therapeutisch de gifklier effe leegschudden hier en het gaat weer goed!
Oud 4 december 2008, 14:20   #126
largo_w

Standaard

Citaat:
yup- heb een slechte dag. therapeutisch de gifklier effe leegschudden hier en het gaat weer goed!
ja maar dat is net het grappige eraan
Citaat:
Oud 4 december 2008, 14:21   #127
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

... of hier wat inspiratie zoeken ...
Oud 4 december 2008, 14:23   #128
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
hehe
Citaat:
Oud 4 december 2008, 14:24   #129
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Maar onderaan staat ook dit:

While no one is perfect, and even those who strive for intellectual honesty can have a bad day,.........
Oud 4 december 2008, 14:25   #130
largo_w

Standaard

Citaat:
Maar onderaan staat ook dit:

While no one is perfect, and even those who strive for intellectual honesty can have a bad day,.........
ach tis u vergeven ma ne mens mag toch nekeer lachen hé
Citaat:
Oud 4 december 2008, 14:29   #131
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ach tis u vergeven ma ne mens mag toch nekeer lachen hé
absoluut!

ik dacht dat ik er ook net de juiste voor uitgekozen had... sommigen verdienen het eens af en toe.
Oud 4 december 2008, 14:31   #132
largo_w

Standaard

Citaat:
absoluut!

ik dacht dat ik er ook net de juiste voor uitgekozen had... sommigen verdienen het eens af en toe.
1/2 is daar de juiste voor op dit forum...
Citaat:
Oud 4 december 2008, 14:34   #133
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1/2 is daar de juiste voor op dit forum...

hahaha, da's ook heel juist. daarom direct naar politics.be als je effe stoom moet afblazen!
Oud 4 december 2008, 14:35   #134
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijkbaar ook...
Of gaan we nu al gaan ontkennen dat Bos een vuil spel heeft gespeeld in het hele verhaal? Of wou je gewoon die smiley gebruiken?
"Vuil spel" zou ik het niet noemen, Bos was gewoon de meerdere van YLT in dit geval:
Vergelijk hun CV maar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wouter_...ijke_carrière

http://nl.wikipedia.org/wiki/Yves_Leterme#Levensloop

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 december 2008 om 14:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 17:38   #135
FDM
Banneling

Standaard

iemand Lippens gezien ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 17:47   #136
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijkbaar ook...
Ik zie dat de spin-machine in België op volle toeren heeft gedraaid.

De feiten zijn genoegzaam bekend, largo. Het enige waar nog discussie over is, is de vraag of Fortis bewust Bos een loer wilde draaien in de eerste deal óf dat YLT slim heeft onderhandeld en daarbij de eerste deal als aanloop voor de tweede heeft beschouwd. In geen van beide gevallen komt Bos er als 'vuilspeler' uit. Integendeel. Dat blijkt ook wel uit de richting waarin de woede van de aandeelhouders zich uit.

Persoonlijk betreur ik de gang van zaken. Ik had liever meer eensgezindheid binnen de Benelux-landen gezien. Maar zeg nu zelf: Een belangrijke binnenlandse systeembank als de ABN in Franse handen zien verdwijnen en ook nog eens 2 miljard moeten meegeven*, dán grijp je in als verantwoordelijke minister van Financiën.

* Gisteren nog eens bevestigd door...Davignon. Hoe onverdacht wil je het hebben?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 18:00   #137
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik zie dat de spin-machine in België op volle toeren heeft gedraaid.

De feiten zijn genoegzaam bekend, largo. Het enige waar nog discussie over is, is de vraag of Fortis bewust Bos een loer wilde draaien in de eerste deal óf dat YLT slim heeft onderhandeld en daarbij de eerste deal als aanloop voor de tweede heeft beschouwd. In geen van beide gevallen komt Bos er als 'vuilspeler' uit. Integendeel. Dat blijkt ook wel uit de richting waarin de woede van de aandeelhouders zich uit.

Persoonlijk betreur ik de gang van zaken. Ik had liever meer eensgezindheid binnen de Benelux-landen gezien. Maar zeg nu zelf: Een belangrijke binnenlandse systeembank als de ABN in Franse handen zien verdwijnen en ook nog eens 2 miljard moeten meegeven*, dán grijp je in als verantwoordelijke minister van Financiën.

* Gisteren nog eens bevestigd door...Davignon. Hoe onverdacht wil je het hebben?
achja natuurlijk hoe gebrainwashed van me... Die goede oude Wouter heeft helemaal niks verkeerd gedaan, tis nen 'ollander.

de feiten zijn wat ze zijn toch wel raar dat de aankoop van fortis nl, fortis insurances nl en ABN plots zo goedkoop waren hé.
Citaat:
Oud 4 december 2008, 18:25   #138
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
achja natuurlijk hoe gebrainwashed van me... Die goede oude Wouter heeft helemaal niks verkeerd gedaan, tis nen 'ollander.
Al was het een Inuk, voorzover ik de gang van zaken kan beoordelen heeft hij integer gehandeld. FortisNL en ABN zijn gered én er is behoud van werkgelegenheid, ook voor de Belgische werknemers van de fusiepartners.
En verder denk ik dat hij wel dingen verkeerd heeft gedaan. Hij had ten eerste al moeten ingrijpen toen ABN werd verkocht aan Fortis. Wellink heeft het toen nog geprobeerd en harde signalen afgegeven dat Fortis niet aan het bod kon voldoen maar werd teruggefloten door Europa. Ik weet dus niet of Bos meer bij machte zou zijn geweest maar hij had het moeten proberen.
Ook bij de totstandkoming van de 2e deal zijn er vragen te stellen. Ik heb begrip voor het feit dat Bos zich moest verantwoorden voor de complete nationalisatie van Fortis/ABN maar hij had daarmee misschien beter een weekje kunnen wachten. Hoewel, wie kan nu vermoeden dat Fortis-holding voor een appel en een ei verkocht zou worden aan BNP in plaats van nationalisatie? Als de Belgische regering verstandig was geweest had ze gelijktijdig met Bos genationaliseerd.

Citaat:
de feiten zijn wat ze zijn toch wel raar dat de aankoop van fortis nl, fortis insurances nl en ABN plots zo goedkoop waren hé.
Noem dat maar goedkoop. De schattingen zijn dat NL op dat moment zo'n 6,8 miljard teveel heeft betaald in die deal.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 4 december 2008 om 18:43. Reden: Eskimo veranderd in Inuk :)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 18:57   #139
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
iemand Lippens gezien ?
ik denk dat die nog aan het bekomen is van zijne financiele klop.
Oud 6 december 2008, 17:45   #140
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Folklore niet, meer de hype van het "volkskapitalisme"* die veel mensen naar de beurs dreef. Ik ken heel wat mensen die op de beurs méér zijn verloren dan ze zich konden permiteren, maar ze dachten slim te zijn, ze kregen "gouden tips" in tijdschriftjes, tv uitzendingen en van hun vriendelijke bankier wiens dertiende en veertiende maand afhangen van de gerealizeerde beurs- en wisselscommissies en bewaarlonen (en die er dikwijls niet veel meer van weet dan zijn klanten maar 't toch zo goed kan uitleggen)
*morgen eens zien hoeveel de nieuwe staatsbons inzamelden ondanks hun magere rentevoet. Allemaal geld dat bij de banken vertrok.
De nieuwe staatsbon verzamelde 500 miljard euro,
op twee na het hoogste bedrag.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be