Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 april 2004, 13:24   #121
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niels
Och, is de gewone tactiek na het vertrek van een collega, probeer hem/haar zo zwart mogelijk te maken om zo de inburgering in het nieuwe bedrijf/partij te bemoeilijken. doorzichtig.....
Niels

Ik veronderstel als iemand op de website een PM plaatst

ook verwacht dat daar antwoorden op komen.

Politiek is immers woord en wederwoord
Oud 9 april 2004, 18:27   #122
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wie beging de grootste blunder in het B-H-V-dossier?
Supe®Staaf

De steun van het Blok aan het Belgisch regime bij de kieswethervorming
was geen blunder maar een bewuste keuze voor de invoering van de kiesdrempel.

Dat de nieuwe kieswet, GEEN splitsing van BHV inhield,
was voor het BLOK bijkomstig.

Het BLOK zijn énig doel was de kiesdrempel erdoor krijgen.

Indien de splitsing BHV hun echt nauw aan het hart gelegen,
hadden ze tegengestemd bij de eindstemming van de kieswet.
Clemens is offline  
Oud 10 april 2004, 12:04   #123
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
1*Marie-Rose zegt dat het tijd wordt dat onafhankelijke Vlaams Nationalisten ook de moed hebben om de nek uit te steken. Als zij dat inderdaad nodig acht, dan had Marie-Rose dat anders moeten aanpakken, buiten de partij-politiek.
2*...Er zijn wel andere middelen om de partijtop in kennis te stellen dan langs de media. Dat het op het Barricadenplein muisstil bleef, is dan ook te begrijpen. Je zou van minder!
1*Op een VB-lijst staan dat is pas zijn nek uitsteken. Buiten de partij-politiek om kan iedereen.
2*Ik ken meerdere NVA-ers die een samenwerking met VB wensten. Zodra dit bekend raakte werden ze op een zijspoor gezet en was er verder contact met de NVA-top onmogelijk.
luc broes is offline  
Oud 10 april 2004, 20:37   #124
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1*Op een VB-lijst staan dat is pas zijn nek uitsteken. Buiten de partij-politiek om kan iedereen.
2*Ik ken meerdere NVA-ers die een samenwerking met VB wensten. Zodra dit bekend raakte werden ze op een zijspoor gezet en was er verder contact met de NVA-top onmogelijk.
Ingaan op een aanbieding van het Blok om op een verkiesbare plaats te staan, heeft niets te maken met je nek uitsteken, wel met ambitie. Dit kan je trouwens zelf lezen op de website van het Blok.

De meesten N-VA-ers uit Antwerpen wensen geen samenwerking met het Blok.

De N-VA-top staat wel open voor kritiek en behandelt haar achterban op een correcte wijze.
Oud 12 april 2004, 12:23   #125
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wie beging de grootste blunder in het B-H-V-dossier?
Supe®Staaf

Maar ja, de Blokhaat naar N-VA haalde hier weer de bovenhand.
Bart Laeremans schreef immers:”Onze fractie voelde zich niet geroepen om N-VA te plezieren met een krachtig verzet tegen de kiesdrempel. Daarom hebben wij ons ook op de amendementen over de kiesdrempel onthouden.”
Marie-José is offline  
Oud 12 april 2004, 12:51   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

Supe®Staaf

Maar ja, de Blokhaat naar N-VA haalde hier weer de bovenhand.
Bart Laeremans schreef immers:”Onze fractie voelde zich niet geroepen om N-VA te plezieren met een krachtig verzet tegen de kiesdrempel. Daarom hebben wij ons ook op de amendementen over de kiesdrempel onthouden.”
En dat is dus heel wat anders dan wat Clemens blijft volhouden.
Het Vlaams Blok wil wel degelijk dat BHV wordt gesplitst maar heeft er, TERECHT, geen enkele behoefte aan om de N-VA te bedanken voor nooit bewezen diensten.
Oud 12 april 2004, 12:54   #127
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Zelfs indien de N-VA een goed voorstel indien om de kieskring te splitsen dan wordt dit niet door het VB goedgekeurd.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 12 april 2004, 12:58   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Zelfs indien de N-VA een goed voorstel indien om de kieskring te splitsen dan wordt dit niet door het VB goedgekeurd.
Idem andersom.

Gaan jullie dan nooit snappen dat jullie enkel krijgen wat jullie vragen?
Oud 12 april 2004, 13:06   #129
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Idem andersom.

Gaan jullie dan nooit snappen dat jullie enkel krijgen wat jullie vragen?
Graag dan enkele voorbeelden hiervan!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 12 april 2004, 18:09   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb, in verband met Brussel, meermaals voorbeelden zien aanhalen op dit forum maar heb ze, jammer genoeg, niet opgeslagen. Wellicht zal een Vlaams Blok-mandataris je daarover meer kunnen vertellen. Ikzelf ben daar niet goed voor geplaatst.

Feit is dat bepaalde N-VA-ers toegeven dat ze doodsbang zijn om in de bruine hoek geduwd te worden, dit terwille van separatistische wensen, dus niet die waarvoor wordt beweerd dat het Vlaams Blok achter een cordon werd gezet.

De N-VA heeft intussen voor de CD&V gekozen en zijn eerste en belangrijkste programmapunt laten vallen. 'Tijdelijk' en 'niet echt' wordt er bij hoog en bij laag volgehouden, maar we hebben ervaring z�*t met dat soort beloften in de 'Vlaamse' politiek.
Oud 12 april 2004, 18:42   #131
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb, in verband met Brussel, meermaals voorbeelden zien aanhalen op dit forum maar heb ze, jammer genoeg, niet opgeslagen. Wellicht zal een Vlaams Blok-mandataris je daarover meer kunnen vertellen. Ikzelf ben daar niet goed voor geplaatst.

Feit is dat bepaalde N-VA-ers toegeven dat ze doodsbang zijn om in de bruine hoek geduwd te worden, dit terwille van separatistische wensen, dus niet die waarvoor wordt beweerd dat het Vlaams Blok achter een cordon werd gezet.

De N-VA heeft intussen voor de CD&V gekozen en zijn eerste en belangrijkste programmapunt laten vallen. 'Tijdelijk' en 'niet echt' wordt er bij hoog en bij laag volgehouden, maar we hebben ervaring z�*t met dat soort beloften in de 'Vlaamse' politiek.
Knuppel,

Eens te meer verdraait jij mijn woorden. Mooi die blokpraktijken die jij je eigen hebt gemaakt.

Nergens maar dan ook nergens heb ik beweerd dat ik of andere N-VA-ers bang zijn om in de bruine hoek te worden geduwd omwille van onze Vlaamse ideeën.

Laag bij de grond van jou, had ik eerlijk gezegd niet verwacht!

N-VA heeft steeds achter de boedelscheiding gestaan en dat ook duidelijk kenbaar gemaakt in de voorbije verkiezingen.

Ik heb zelfs geciteerd uit het boek van Geert Bourgeois "De puinhoop van Paars-Groen" waar hij schrijft dat een boedelscheiding ook in het belang van Wallonië zou zijn.

Nogmaals Knuppel
Hoe haal jij het in het hoofd zulke leugens neer te schrijven!
Je wist goed genoeg dat ik het had over de Vlaamsgezinden uit andere partijen die niet achter deze boedelscheiding staan omwille dat ze dan al te vlug worden geassocieerd met het extreem-rechts gedachtengoed van het Blok en vreemdelingenhaat!
Het Blok heeft inderdaad door misbruik van de Vlaamse symbolen bij hun acties tegen vreemdelingen en ook door hun extreem-rechtse sympathieën de Vlaamse Beweging in discrediet gebracht.
Marie-José is offline  
Oud 12 april 2004, 20:51   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Citaat:

Knuppel,

Eens te meer verdraait jij mijn woorden. Mooi die blokpraktijken die jij je eigen hebt gemaakt.
Bekende tactiek. Pakt niet op Knuppel.

Citaat:
Nergens maar dan ook nergens heb ik beweerd dat ik of andere N-VA-ers bang zijn om in de bruine hoek te worden geduwd omwille van onze Vlaamse ideeën.
Ten onrechte een teen geraakt die toch al wat zeer deed?

Citaat:
Laag bij de grond van jou, had ik eerlijk gezegd niet verwacht!
Taktiek die evenmin op Knuppel pakt.

Citaat:
N-VA heeft steeds achter de boedelscheiding gestaan en dat ook duidelijk kenbaar gemaakt in de voorbije verkiezingen.
En? Hoe zit het met de komende verkiezingen? Of is de 'boedelscheiding' om een andere reden, dan angst voor de reactie op extremisme, afgevoerd?

Citaat:
Ik heb zelfs geciteerd uit het boek van Geert Bourgeois "De puinhoop van Paars-Groen" waar hij schrijft dat een boedelscheiding ook in het belang van Wallonië zou zijn.
Alsof ik dat betwijfel. De CD&V denkt daar echter anders over en jullie zitten nu met de CD&V in de boot.

Citaat:
Nogmaals Knuppel
Hoe haal jij het in het hoofd zulke leugens neer te schrijven!
Pakt dus niet op Knuppel.

Citaat:
Je wist goed genoeg dat ik het had over de Vlaamsgezinden uit andere partijen die niet achter deze boedelscheiding staan omwille dat ze dan al te vlug worden geassocieerd met het extreem-rechts gedachtengoed van het Blok en vreemdelingenhaat!
Jullie zijn dus niet bang voor de gevolgen van hetzelfde standpunt als het Vlaams Blok, maar vormen toch maar liever kartel met een partij die er het Vlaams Blok als extremistisch voor aanziet?

Citaat:
Het Blok heeft inderdaad door misbruik van de Vlaamse symbolen bij hun acties tegen vreemdelingen en ook door hun extreem-rechtse sympathieën de Vlaamse Beweging in discrediet gebracht.
Volgens jou en het hele belgicistische regime zal dat zo zeker zo zijn.
Vertel dat dus liever tegen de Vlaams Blokkers die NIET in 'Doorbraak' worden geweerd maar er integendeel een forum krijgen. Of is 'Doorbraak' het blad van een andere Vlaamse Beweging dan die ik ken?

Voor verdeel en heerstaktieken moet je bij de belgicisten zijn.
Oud 12 april 2004, 21:33   #133
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Knuppel,

In "Doorbraak" beseffen sommigen maar al te goed het kwaad dat het extreem-rechtse gedachtengoed van het Blok en zijn vreemdelingenhaat heeft aangericht.

Dat het Blok daar eveneens een forum krijgt , wil niet zeggen dat zijn extreem-rechtse sympathieën en zijn 70 puntenplan plots niet meer bestaan. Het kwaad is geschied, en heeft zijn littekens nagelaten.
Marie-José is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be