![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel als iemand op de website een PM plaatst ook verwacht dat daar antwoorden op komen. Politiek is immers woord en wederwoord
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De steun van het Blok aan het Belgisch regime bij de kieswethervorming was geen blunder maar een bewuste keuze voor de invoering van de kiesdrempel. Dat de nieuwe kieswet, GEEN splitsing van BHV inhield, was voor het BLOK bijkomstig. Het BLOK zijn énig doel was de kiesdrempel erdoor krijgen. Indien de splitsing BHV hun echt nauw aan het hart gelegen, hadden ze tegengestemd bij de eindstemming van de kieswet. |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2*Ik ken meerdere NVA-ers die een samenwerking met VB wensten. Zodra dit bekend raakte werden ze op een zijspoor gezet en was er verder contact met de NVA-top onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De meesten N-VA-ers uit Antwerpen wensen geen samenwerking met het Blok. De N-VA-top staat wel open voor kritiek en behandelt haar achterban op een correcte wijze.
![]() |
#125 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bart Laeremans schreef immers:”Onze fractie voelde zich niet geroepen om N-VA te plezieren met een krachtig verzet tegen de kiesdrempel. Daarom hebben wij ons ook op de amendementen over de kiesdrempel onthouden.” |
||
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok wil wel degelijk dat BHV wordt gesplitst maar heeft er, TERECHT, geen enkele behoefte aan om de N-VA te bedanken voor nooit bewezen diensten.
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs indien de N-VA een goed voorstel indien om de kieskring te splitsen dan wordt dit niet door het VB goedgekeurd.
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan jullie dan nooit snappen dat jullie enkel krijgen wat jullie vragen?
![]() |
#129 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb, in verband met Brussel, meermaals voorbeelden zien aanhalen op dit forum maar heb ze, jammer genoeg, niet opgeslagen. Wellicht zal een Vlaams Blok-mandataris je daarover meer kunnen vertellen. Ikzelf ben daar niet goed voor geplaatst.
Feit is dat bepaalde N-VA-ers toegeven dat ze doodsbang zijn om in de bruine hoek geduwd te worden, dit terwille van separatistische wensen, dus niet die waarvoor wordt beweerd dat het Vlaams Blok achter een cordon werd gezet. De N-VA heeft intussen voor de CD&V gekozen en zijn eerste en belangrijkste programmapunt laten vallen. 'Tijdelijk' en 'niet echt' wordt er bij hoog en bij laag volgehouden, maar we hebben ervaring z�*t met dat soort beloften in de 'Vlaamse' politiek.
#131 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Eens te meer verdraait jij mijn woorden. Mooi die blokpraktijken die jij je eigen hebt gemaakt. Nergens maar dan ook nergens heb ik beweerd dat ik of andere N-VA-ers bang zijn om in de bruine hoek te worden geduwd omwille van onze Vlaamse ideeën. Laag bij de grond van jou, had ik eerlijk gezegd niet verwacht! N-VA heeft steeds achter de boedelscheiding gestaan en dat ook duidelijk kenbaar gemaakt in de voorbije verkiezingen. Ik heb zelfs geciteerd uit het boek van Geert Bourgeois "De puinhoop van Paars-Groen" waar hij schrijft dat een boedelscheiding ook in het belang van Wallonië zou zijn. Nogmaals Knuppel Hoe haal jij het in het hoofd zulke leugens neer te schrijven! Je wist goed genoeg dat ik het had over de Vlaamsgezinden uit andere partijen die niet achter deze boedelscheiding staan omwille dat ze dan al te vlug worden geassocieerd met het extreem-rechts gedachtengoed van het Blok en vreemdelingenhaat! Het Blok heeft inderdaad door misbruik van de Vlaamse symbolen bij hun acties tegen vreemdelingen en ook door hun extreem-rechtse sympathieën de Vlaamse Beweging in discrediet gebracht. |
|
![]() |
![]() |
#132 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Vertel dat dus liever tegen de Vlaams Blokkers die NIET in 'Doorbraak' worden geweerd maar er integendeel een forum krijgen. Of is 'Doorbraak' het blad van een andere Vlaamse Beweging dan die ik ken? Voor verdeel en heerstaktieken moet je bij de belgicisten zijn.
![]() |
#133 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Knuppel,
In "Doorbraak" beseffen sommigen maar al te goed het kwaad dat het extreem-rechtse gedachtengoed van het Blok en zijn vreemdelingenhaat heeft aangericht. Dat het Blok daar eveneens een forum krijgt , wil niet zeggen dat zijn extreem-rechtse sympathieën en zijn 70 puntenplan plots niet meer bestaan. Het kwaad is geschied, en heeft zijn littekens nagelaten. |
![]() |