![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen kunnen het blijkbaar na 180 jaar nog altijd niet verkroppen dat de begrippen 'Vlaming' en 'Vlaanderen' meer dan een louter cultuurgebonden definitie kunnen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet helemaal: aan zichzelf kennen ze namelijk een ander. Ze zijn aanhangers van een monocultureel franstalig rijk, en denken dat hun tegenstanders ook zo zijn. Iets anders kunnen ze zich niet voorstellen.
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Linkebeek en Kraainem zullen ze blij zijn dat Frans er geen probleem meer is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ga er gewoon niet meer, das al. een slimme winkelier past zich aan aan z'n clienteel, zoals de Brusselse winkeliers meer en meer Nederlands spreken (toch de allochtonen).
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie heeft ooit gezegd dat dat een probleem is???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Franstaligen in Linkebeek en Kraainem hun taal als een probleem zien, moeten ze maar gewoon de Belgische grondwet eens lezen, dan zijn ze meteen van hun complexen af.
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Kijkt nu eens hoe gelukkig ik ben, ik loop op Vlaamse grond en zoveel Frans; als dat niet fantastisch is. Vive la flandre; hoe meer FR hoe beter. Nee, je loopt met je hoed over tot over je oren, schouders opgetrokken, handen in de zakken. Grrr Verdomme toch, we zijn hier wel in VL hé en al dat Frans. Eikes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik weer naar mijn auto liep was het al donker, en plots kruiste een vreemde figuur mijn pad. Hij zag er bekrompen en ongelukkig uit. Citaat:
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, met mij bijvoorbeeld. Je zal er wel geen bezwaar tegen hebben dat ik mijzelf liever Brusselaar noem, hoop ik.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervelend detail. Ben jij nu nog niet etnisch weggezuiverd?
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Omdat ze het al "zijn" willen ze "en masse" Vlaming worden. Ik ben in principe (officieel) ook nog steeds Belg maar dat paspoortje ligt ergens ver opgeborgen in men stoffige zolder. Voor de rest gedraag ik mij als een volwaardige Nederlander alsof ik het heel men leven ben geweest...
Laatst gewijzigd door Sinistra : 16 december 2008 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Parlementslid
|
![]() Misschien wel, aangezien klant koning is. Als ze mij niet verstaan, tja, geen centjes.
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Jij misschien niet; maar anderen op het forum hebben er geen bezwaar tegen dat men in VL geen Nederlands spreekt. Als de gemeenteraad maar in het NL is en ook de documenten + hier en daar nog wat officieels en dan is het al lang goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als klant praat ik mijn eigen taal in de mate van het mogelijke.
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onkruid vergaat niet zomaar. :grijns:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |