![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij roept alleen wat vragen en bemerkingen op en ik haal daartoe wat zinnen uit je tekst: De imams die oproepen op aanslagen, die de integratie verhinderen, vertegenwoordigen de Islam niet, ze kunnen het niet vertegenwoordigen!.....niet iedereen die zegt dat hij moslim is, is een moslim Hier knelt het schoentje. Wie vertegenwoordigt de 'echte' islam? Wie is een échte moslim? En vooral, hoe kunnen wij, niet moslims, die erkennen? Daarvoor hebben we hulp nodig van échte vertegenwoordigers en als dat niet kan van échte moslims die heel hard en onmiddellijk protesteren wanneer zogenaamde moslims daden stellen die de 'goede' islam in een slecht daglicht stellen. En daar blijft het, helaas moet ik zeggen, meestal oorverdovend stil. En, laat ons wel wezen: Osama bin Laden, om met de deur in huis te vallen, vindt zichzelf vermoedelijk ook een heel échte en goede moslim. Meer nog, hij kan dat staven aan de hand van 'heilige' teksten. Niemand zal hem kunnen betrappen op één daad die niet kan worden verantwoord door koran of hadith. Hij IS een vrome, godvrezende en goede moslim. En zo ben ik er van overtuigd dat 5% 'goede' moslims, die heel anders denken dan 95% andere 'goede' moslims de zaak verzieken voor deze laatste. En reden te meer voor de vele 'goede' moslims die de teneur van bovenstaande quote onderschrijven om zich ongemeen hard te distanciëren van diegenen die er een andere opvatting op nahouden. Maar helaas blijft het in die hoek écht véél te stil. Zich blijven verschuilen achter culturen, gewoontes, slechte interpretaties volstaat niet. Uit eigen belang. De durf, de openheid en het duidelijk afstand nemen van wat moet verdwijnen in interpretatie en aan teksten, ook in de 'goddelijke' koran, en het openlijk uitkomen voor een scheiding van geloof en rechtsleer zou op natuurlijke wijze moeten deel uit maken van de trots van de moslim. Dat soort trots die duidelijkheid schept zou ook een einde maken aan de afkeer van sommigen voor de islam waarover je spreekt. Ik ben me er van bewust dat dit zeer moeilijk ligt. Maar ik zie geen andere weg.
![]() |