![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De slachtingen voor 1948 gebeurden door zionistische terreurbendes, die later opgenomen zijn in het Israëlische leger. Een van de bendeleiders werd later zelfs premier van de terreurstaat.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 januari 2009 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dit een erg ongelukkige vergelijking, omdat Israel aangevallen werd door de Arabische buurlanden die als doel hadden geheel Israel van de kaart te vegen. Daarnaast veroverde Israel dat land, maar annexeerde Egypte de Gazastrook en Jordanie de Westelijke Jordaanoever wat het weer nuanceert.
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de tijd van het Ottomaanse Rijk was Palestina geen afgebakend geografisch gebied. Het maakte deel uit van de landstreek Syrië, die in 1920 werd verdeeld tussen Frankrijk (het huidige Syrië en Libanon) en het Verenigd Koninkrijk (Palestina inclusief Transjordanië). In deze tijd was er ook geen homogeen Palestijns volk, maar woonden een groot aantal bevolkingsgroepen in het gebied: Arabieren (moslims en christenen), Joden, Bedoeïenen, Turken, Armeniërs, Bosniërs en andere groepen. Het eerste Palestijnse nationalisme stamt uit het begin van de 20e eeuw en was sterk Syrisch georiënteerd; Palestijnen namen bijvoorbeeld deel aan het Syrisch-Palestijns congres in 1921 waar de onafhankelijkheid van Groot Syrië (huidige Syrie, Libanon, Jordanie en Palestina) voor de Volkenbond werd bepleit. http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.mediamonitors.net/edna45.html Geen wonder dat de Arabische buurlanden dus de Palestijnen te hulp snelden, in een poging om nog te redden wat te redden viel. |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Terzijde: je hebt de link niet bekeken, zeker?' Jij legt hier een verband tussen je link in de periode rond 1946 en de staat Israel, die er niet is. Mijn stelling blijft volkomen overeind staan. |
|
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 januari 2009 om 21:50. |
||
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De zionisten die aan de basis lagen van de kort nadien uitgeroepen staat Israël.
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Precies! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() De vraag is wie de agressors in feite waren. Joden hadden daar niets te zoeken. Dat weet u maar al te best. Ze waren er al 2000 jaar weg op enkelen na. Als u zich in mijn huis zou komen installeren omdat uw betovergrootvader daar ooit zou gewoond hebben, zou ik ook proberen u er uit te bonjouren. Zeker weten.
Laatst gewijzigd door system : 13 januari 2009 om 22:07. |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als hij mijn kinderen zou uitmoorden met een goedgemikte precisiebom, zou ik een jaar later wellicht ook bij hem in huis staan met een bommengordel om.
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is heel wat méér informatie te vinden, Paulus. De Nederlandse tekst kan in vergelijking met de Engelse gerust 'rudimentair' genoemd worden. Ik hoop dat je kennis van het Engels voldoende is om er iets aan te hebben, vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 januari 2009 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tekening is duidelijker dan een lang verhaal:
![]() Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 januari 2009 om 22:19. |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Duidelijker kan het niet. En alleen de mensen van slechte wil en/of religieuze bijbelfreaks zullen dat weer gaan betwisten. De joden hebben gewoon die grond gestolen. Punt uit.
Laatst gewijzigd door system : 13 januari 2009 om 22:23. |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() En hebt u zich eens afgevraagd waarom er oorlog is uitgebroken? Nogmaals, als u mijn huis en tuin komt inpikken onder het mom dat uw verre voorvader kruisvaarder was en dit huis kreeg van de Tempelridders voor bewezen diensten, dan graaf ik ook het stijdbijl op. En als ik dan de strijd zou verliezen tegen u, dan blijft het nog altijd mijn huis.
Laatst gewijzigd door system : 13 januari 2009 om 22:28. |
![]() |
![]() |
#140 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De leugen regeert. Er is nooit sprake geweest van het eerste kaartje omdat toen het hele gebied Brits mandaat was. Het tweede kaartje was een verdrag dat zorgde voor een oplossing van de twisten van de twee staten die werd verworpen door de Arabieren. Het derde kaartje is de toestand na de Israëlische onafhankelijkheidsoorlog. Het vierde kaartje is een halfbakken controlegebied met weinig indicaties.
Waarom zie je de kaarten zo? Makkelijk, het ligt in het kraampje van de makers. Zoiets zou je zeker geschiedsvervalsing noemen.