Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 11 januari 2009, 21:45   #121
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als je het niet weet hoef je er ook niet over te oordelen. De TV-camera's stonden nogal verspreid. Jij niet mag ik veronderstellen.
Moet ik hieruit concluderen dat het fout is het nieuws uit de media af te toetsen met hetgeen je met eigen ogen ziet?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 januari 2009, 21:47   #122
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is dus een leugen, zoals ik hier al meermaals heb aangetoond. Een beetje opletten, kilgore...

Allez, voor een platbroek als jou zal ik het voor de duizendste maal nog eens posten. Israëlisch leger geeft toe dat er niet werd geschoten vanuit die school en er geen Hamas-militanten waren:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054139.html

N.B.: Haaretz is een Israëlische krant. (Aangezien je blijkbaar niet veel van de situatie begrijpt, help ik je een beetje op weg.)
Er staat duidelijk dat teruggeschoten werd en dat de school niet het doelwit was.Er verandert dus niets.De hamasmilitanten zullen dus zeker dichtbij de school gezeten hebben.Erin of in de buurt ervan maakt geen verschil.
kilgore is offline  
Oud 11 januari 2009, 21:52   #123
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Er staat duidelijk dat teruggeschoten werd en dat de school niet het doelwit was.Er verandert dus niets.De hamasmilitanten zullen dus zeker dichtbij de school gezeten hebben.Erin of in de buurt ervan maakt geen verschil.
Dat staat er dus helemaal niet. Kan jij geen Engels of zo?

Say it three times: er waren geen Hamas-militanten.

Nog een artikel uit het rabiaat pro-Israëlische Time Magazine:
http://www.time.com/time/world/artic...870087,00.html

Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 januari 2009 om 21:53.
Kallikles is offline  
Oud 11 januari 2009, 21:56   #124
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Bedankt voor de link.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 januari 2009, 21:56   #125
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Moet ik hieruit concluderen dat het fout is het nieuws uit de media af te toetsen met hetgeen je met eigen ogen ziet?
Neen. Je moet concluderen dan je wellicht niet alles gezien hebt. De TV-beelden waren anders echt wel duidelijk.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 januari 2009, 21:59   #126
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat staat er dus helemaal niet. Kan jij geen Engels of zo?

Say it three times: er waren geen Hamas-militanten.

Nog een artikel uit het rabiaat pro-Israëlische Time Magazine:
http://www.time.com/time/world/artic...870087,00.html
Er staat alleen dat er geen IN de school zaten.Het is en blijft een feit dat IDF terugschoot naar coördinaten vanwaar vijandelijk vuur afkomstig was.Tenzij de artillerie een zware vergissing maakte,wat altijd kan gebeuren, zullen de hamasmilitanten minstens in de buurt van de school gezeten hebben.Er is zeker niet bewust op die school geschoten.
kilgore is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:01   #127
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach zo U kent blijkbaar niet het verschil tussen een normale school onder palestijns bestuur en een VN school onder internationaal bestuur....
En dit http://www.icej.nl/nieuws/kindsoldaat.htm noemt u een normale school?

Citaat:
Zo laag val je mijn beste.....
Laten we dat maar in het midden laten wie hier laag valt.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:03   #128
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het maakt wél degelijk een groot verschil mijn beste,tankvuur kan accuraat gericht worden,en ze hebben daarbij meerdere granaten op het doelwit afgevuurd mijn beste,en vervolgens zowat 24 uur lang belet dat er medici ginds hulp mochten gaan verlenen ......

Uw zionistjes zijn met de billen bloot gegaan in dit geval,en dat is hier wel pijnlijk duidelijk geworden wie de grootste agressors blijken te zijn voor wie een leven helemaal niet van tel is..........

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 januari 2009 om 22:05.
Svennies is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:05   #129
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het maakt wél degelijk een groot verschil mijn beste,tankvuur kan accuraat gericht worden......

Uw zionistjes zijn met de billen bloot gegaan in dit geval,en dat is hier wel pijnlijk duidelijk geworden wie de grootste agressors blijken te zijn voor wie een leven helemaal niet van tel is..........
Leugenaar.Een bewuste vervalsing van berichtgeving.Er is sprake van artillerie-of mortiervuur in het artikel van Time.

Laatst gewijzigd door kilgore : 11 januari 2009 om 22:06.
kilgore is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:05   #130
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Je moet concluderen dan je wellicht niet alles gezien hebt. De TV-beelden waren anders echt wel duidelijk.
Sorry, m'n beste, maar ik stond aan het WTC (waar de beelden van het waterkanon gemaakt zijn). Op TV lijkt het een ware veldslag, terwijl het in realiteit over een paar tientallen (misschien 100) jongeren gaat.

Hoe dan ook... De organisatie heeft er alles aan gedaan om de de gemoederen te bedaren. Op beelden zie je ook de menselijke ketting die de organisatoren (in fluo hesjes) vormen tussen de politie en de jongeren. Ook heeft de organisatie duidelijk afstand genomen van deze jongeren en het vandalisme.

De betoging van minstens 30.000 mensen op zo'n manier proberen diskrediteren, wijst volgens mij op bijbedoelingen.
Een betoging van zo'n grootte, en de meeste aandacht gaat naar een paar losgeslagen jongeren...
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:06   #131
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leugenaar.Een bewuste vervalsing van berichtgeving.
Hou Uw waffel maar mijn beste, U hebt zich hier al belachelijk genoeg gemaakt,ga met de blokkedozen spelen....
Svennies is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:07   #132
Romeo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Paulus.
Idd, die waren duidelijk. Van echte rellen was geen sprake, louter wat opstootjes die je in elke betoging tegenkomt. U hebt duidelijk nog nooit echte rellen meegemaakt.
Romeo is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:07   #133
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bewuste vervalsing van berichtgeving.
Dat zal je moeten uitvechten met Paulus, want volgens hem is het ondenkbaar dat de media de realiteit een beetje kneden. Volgens hem zijn de media immer en altijd objectief en neutraal.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:08   #134
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou Uw waffel maar mijn beste, U hebt zich hier al belachelijk genoeg gemaakt,ga met de blokkedozen spelen....
De leugenaar moet duidelijk leren lezen.De kwade trouw is duidelijk.
kilgore is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:15   #135
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Burgers werden aangemaand zich uit de oorlogszone verwijderen.
Los van het feit dat veel kleine idioten met grote meningen niet eens hun moedertaal beheersen maar wel menen zicht te hebben op wereldproblemen, zijn sommige idiotieën indrukwekkender dan anderen.

Als er een prijs bestond voor stompzinnigheid, dan was kilgore een goeie kandidaat, zij het niet de enige.
Ik denk dat we ook PollyCorrect zouden moeten nomineren voor haar halstarrige debiliteit en het sans gène tentoon spreiden van haar kleinmenselijk chagrijn en schaamteloos gebrek aan empathie. Het is een verdienste op zich omdat we maar zelden dat soort karikaturen gepresenteerd krijgen. Daarvoor moet je, denk ik, op politics.be zijn. In de echte samenleving zijn die mensen bijzonder zeldzaam.

We zouden ons druk kunnen maken om deze 'lagen van de laagsten'. Maar dat is au fond te veel energie besteed waar ze niet thuis hoort en dat heb ik vandaag weer begrepen, bij gratie van de onvoorstelbare mooie, serene en door liefde voor de mensheid gedragen betoging. Brussel was vandaag fantastisch.

Het is ook onzinnig: elke samenleving heeft de facto onderkruipers die zich schurken aan macht en geld en bereid zijn om in functie daarvan een oogje dicht te knijpen als kinderen sneuvelen, als burgers met granaten worden door elkaar gehaspeld.

Ik lees hier de voorspelbare verontwaardiging voor een uitgebrande vuilbak, een ingegooide ruit en wat men doorgaans een schermutseling noemt. Als dat in de marge van een voetbalmatch gebeurt, kraait er geen haan naar. Het haalt niet eens het nieuws. Vandaag is het het hoofdpunt op het radionieuws, over de betoging wordt verder niet gerept.

Maar in dit geval kunnen we die gespeelde verontwaardiging naast de gruwel van Israël plaatsen en dan staan de laaghartige bastaards hier om ter hardst te brullen over 'geïmporteerde rellen' en 'uitschot' dat zo snel mogelijk het land (en liefst de planeet) moet uitgezet worden.

Wat we vooral vaststellen is de wereldvreemdheid en het complete gebrek aan menselijkheid dat deze paspoppen typeert. Ze beschuldigen ons ervan dat we niet om Oost-Congo geven of Soedan of Cambodja of andere plaatsen waar de puinzooi van het kolonialisme zich generaties later als etterende builenpest uit de mensen en culturen wringt, terwijl ze in hun hele leven geen cent of seconde hebben gespendeerd aan het verbeteren van wat dan ook. Ze staan op de eerste rij om hun verontwaardiging te uiten die vooral herinnert aan wat overblijft na een overstroming: mentale puinzooi, stinkende morele drab en brokstukken van een al lang vervlogen wereldbeeld.

Het staat iedereen vrij om betogingen en andere acties te organiseren ten voordele van Israël of om de soldaten van het IDF moreel of concreet te ondersteunen. Wij hier weten dat jullie daartoe niet in staat zijn, dat jullie geen 500 mensen bij elkaar krijgen en dat het inhoudelijk noch vormelijk betekenis heeft. De wereld heeft dit weekend haar verontwaardiging geuit over wat Israël doet, het is nu werken aan een politieke implicatie daarvan en een wijziging van het Belgisch en Europees beleid.

Wie zich druk maakt om antisemitisme en het welzijn van joden hier en in Israël doet er goed aan om zich furieus en radicaal te verzetten tegen de staat Israël en het beleid van dat land. Zoals die intelligente en kritische joden vandaag in Brussel deden, in overeenstemming en samen met tienduizenden moslims, christenen en atheïsten als ikzelf. Wat ons bindt is namelijk belangrijker dan wat ons scheidt.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 11 januari 2009 om 22:20.
ministe van agitatie is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:19   #136
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat zal je moeten uitvechten met Paulus, want volgens hem is het ondenkbaar dat de media de realiteit een beetje kneden. Volgens hem zijn de media immer en altijd objectief en neutraal.

Dat heb ik niet gezegd. Ik heb u een vraag gesteld. Ga maar na. U heeft gezegd dat het gekneed was, zonder ze ook maar gezien te hebben.

Waarop ik vervolgens uw neutrale objectiviteit terecht in vraag stel.

En dan begint u persoonlijk te doen natuurlijk.....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 januari 2009 om 22:19.
Paulus is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:21   #137
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Dhr. of mevrouw "de mensen" stelde me enige pagina's terug volgende interessante vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Maar leg me aub eens uit hoe jij vrede zou kunnen bereiken met mensen, die doelbewust onschuldige burgers met krakkemikkige raketten bestoken en hun eigen kleine kinderen met een bommengordel omgorden en tot ontploffing laten komen tussen andere onschuldige mensen?
... waarop ik, geboeid (want eindelijk een begin van opening), antwoordde:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.
Als antwoorden op deze, toch voor de handliggende vraag, kwamen tot nu volgende ingenieuze antwoorden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
(religieuze) indoctrinatie. Lijkt mij niet zo moeilijk.
Citaat:
Het sterven als martelaar in de heilige oorlog is de hoogste status dat een moslim kan bereiken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Pffffffff......

Zelfs hun eigen kinderen (lopertjes) laten ontploffen...
Echte helden.
--------------
en gaan ze ondertussen stoppen met hun raketten op onschuldige mensen af te vuren?
En als de 'muur' wordt opengezet, gaan ze dan hun eigen kinderen niet meer laten ontploffen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Uit godsdienstwaan bijvoorbeeld
En dan de slimste van allemaal:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nen hoop maagden misschien?
U kunt zich voorstellen: deze mensen willen dus aan internationale politiek doen, in één van de meest complexe regio's ter wereld...

Moeder, waarom posten wij?

Allé, nog een uitsmijter:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Romeo Bekijk bericht
Pure wanhoop ??? "Niks te verliezen" ????

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 januari 2009 om 22:22.
E. Gidius is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:22   #138
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De leugenaar moet duidelijk leren lezen.De kwade trouw is duidelijk.
Zozo ,en denk je dat een mortiergranaat niet effectief kan worden gericht...

Het gebouw meerdere keren geraakt mijn beste...

Als het nu maar eenmaal was geraakt geweest kon men van een vergissing spreken...
Maar meerdere keren het doel treffen en er dan onderuit proberen te komen met een leugen getuigd dan wel van kwade wil

Citaat:
School
Volgens ooggetuigen ging het om een luchtaanval tegen de door de VN-hulporganisatie UNRWA bestuurde al-Fakhoera school waar honderden mensen - volgens een VN-medewerkster tussen de 800 en de duizend - hun toevlucht hadden gezocht uit vrees voor het geweld in de buurt. De aanval kwam er volgens de getuigen nadat militante Palestijnen in de aangrenzende zone Israëlische troepen met mortiergranaten hadden beschoten. Een Israëlisch toestel heeft vier projectielen afgevuurd; de school werd voorts bestookt vanuit tanks en gepantserde voertuigen.
VN-school
De Israëli's waren er nochtans van op de hoogte gebracht dat in VN-scholen gezinnen waren ondergebracht wier woningen door het Israëlisch offensief waren vernield. Bovendien wapperde op het dak van de school een blauwe UNRWA-vlag. Uit medische bronnen verluidde dat het Israëlisch leger (IDF) de voorbije dagen al drie andere scholen had bestookt. Een Israëlische militaire woordvoerder zei dat de berichten "worden nagetrokken".
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-in-Gaza.dhtml

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 januari 2009 om 22:22.
Svennies is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:23   #139
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Los van het feit dat veel kleine idioten met grote meningen niet eens hun moedertaal beheersen maar wel menen zicht te hebben op wereldproblemen, zijn sommige idiotieën indrukwekkender dan anderen.

Als er een prijs bestond voor stompzinnigheid, dan was kilgore een goeie kandidaat, zij het niet de enige.
Ik denk dat we ook PollyCorrect zouden moeten nomineren voor haar halstarrige debiliteit en het sans gène tentoon spreiden van haar kleinmenselijk chagrijn en schaamteloos gebrek aan empathie. Het is een verdienste op zich omdat we maar zelden dat soort karikaturen gepresenteerd krijgen. Daarvoor moet je, denk ik, op politics.be zijn. In de echte samenleving zijn die mensen bijzonder zeldzaam.

We zouden ons druk kunnen maken om deze 'lagen van de laagsten'. Maar dat is au fond te veel energie besteed waar ze niet thuis hoort en dat heb ik vandaag weer begrepen, bij gratie van de onvoorstelbare mooie, serene en door liefde voor de mensheid gedragen betoging. Brussel was vandaag fantastisch.

Het is ook onzinnig: elke samenleving heeft de facto onderkruipers die zich schurken aan macht en geld en bereid zijn om in functie daarvan een oogje dicht te knijpen als kinderen sneuvelen, als burgers met granaten worden door elkaar gehaspeld.

Ik lees hier de voorspelbare verontwaardiging voor een uitgebrande vuilbak, een ingegooide ruit en wat men doorgaans een schermutseling noemt. Als dat in de marge van een voetbalmatch gebeurt, kraait er geen haan naar. Het haalt niet eens het nieuws. Vandaag is het het hoofdpunt op het radionieuws, over de betoging wordt verder niet gerept.

Maar in dit geval kunnen we die gespeelde verontwaardiging naast de gruwel van Israël plaatsen en dan staan de laaghartige bastaards hier om ter hardst te brullen over 'geïmporteerde rellen' en 'uitschot' dat zo snel mogelijk het land (en liefst de planeet) moet uitgezet worden.

Wat we vooral vaststellen is de wereldvreemdheid en het complete gebrek aan menselijkheid dat deze paspoppen typeert. Ze beschuldigen ons ervan dat we niet om Oost-Congo geven of Soedan of Cambodja of andere plaatsen waar de puinzooi van het kolonialisme zich generaties later als etterende builenpest uit de mensen en culturen wringt, terwijl ze in hun hele leven geen cent of seconde hebben gespendeerd aan het verbeteren van wat dan ook. Ze staan op de eerste rij om hun verontwaardiging te uiten die vooral herinnert aan wat overblijft na een overstroming: mentale puinzooi, stinkende morele drab en brokstukken van een al lang vervlogen wereldbeeld.

Het staat iedereen vrij ombetogingen en andere acties te organiseren ten voordele van Israël of om de soldaten van het IDF moreel of concreet te ondersteunen. Wij hier weten dat jullie daartoe niet in staat zijn, dat jullie geen 1.000 mensen bij elkaar krijgen en dat het inhoudelijk nog vormelijk betekenis heeft. De wereld heeft dit weekend haar verontwaardiging geuit over wat Israël doet, het is nu werken aan een politieke implicatie daarvan en een wijziging van het Belgisch en Europees beleid.

Wie zich druk maakt om antisemitisme en het welzijn van joden hier en in Israël doet er goed aan om zich furieus en radicaal te verzetten tegen de staat Israël en het beleid van dat land. Zoals die intelligente en kritische joden vandaag in Brussel deden, in overeenstemming en samen met tienduizenden moslims, christenen en atheïsten als ikzelf. Wat ons bindt is namelijk belangrijker dan wat ons scheidt.
In de argumentatieleer is het een gekend fenomeen dat wanneer mensen in een discussie persoonlijk worden aangevallen, dit meestal komt door gebrek aan zelfbeheersing en redelijke argumentatie.

Deze posting is daar een illustrerend voorbeeld van.

Maar als er een deftige inhoudelijke vraag gesteld wordt, wil meneer niet antwoorden vanwege de toon....

Tja?!

Billen bloot jongen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 januari 2009, 22:27   #140
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dhr. of mevrouw "de mensen" stelde me enige pagina's terug volgende interessante vraag:

... waarop ik, geboeid (want eindelijk een begin van opening), antwoordde:

Als antwoorden op deze, toch voor de handliggende vraag, kwamen tot nu volgende ingenieuze antwoorden:

En dan de slimste van allemaal:

U kunt zich voorstellen: deze mensen willen dus aan internationale politiek doen, in één van de meest complexe regio's ter wereld...

Moeder, waarom posten wij?

Allé, nog een uitsmijter:
Nu moet je mij eens vertellen, als je dat allemaal dwaze antwoorden vindt, waarom die zelfmoordterroristen, eerst nog mogen op TV komen hun zegje doen, en met koranverzen om het hoofd gebonden vertellen dat zij kiezen voor het martelaarschap in de strijd tegen Israël.

Er was er zelf eentje bij die trots vertelde de eerste vrouwelijk martelaar te zijn.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 januari 2009 om 22:29.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be