Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2009, 13:28   #121
Gforce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Volgens mij worden er per definitie geen vreemden in België geboren. Maar als het hier toch gaat over "40.000 vreemdelingen" die er zouden zijn bijgekomen, kan ik vaststellen dat een groepje nazis daarin de aanleiding ziet om onze tollerante volksaard te verloochenen, de cijfers te verdraaien, en een aangekondigde linchpartij te laten publiceren, zichzelf daarmee buiten de maatschappij en de wet te stellen.
En dannietje, waar woont gij, mijnen besten? Baarle-Hertog? Langemarck? Durbuy? Af en toe ook een keertje een echte stad binnenwandelen, da's niet gezond zo lang afgezonderd leven van de realiteit.
Gforce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 13:36   #122
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gforce Bekijk bericht
En dannietje, waar woont gij, mijnen besten? Baarle-Hertog? Langemarck? Durbuy? Af en toe ook een keertje een echte stad binnenwandelen, da's niet gezond zo lang afgezonderd leven van de realiteit.
Mooie combinatie van redeneerfouten die je hier gebruikt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_authority

Citaat:
An appeal to authority or argument by authority is a type of argument in logic. It bases the truth value of an assertion on the authority, knowledge, expertise, or position of the source asserting it. It is also known as argument from authority, argumentum ad verecundiam (Latin: argument to respect) or ipse dixit (Latin: he himself said it)
http://en.wikipedia.org/wiki/Hasty_generalization

Citaat:
Hasty generalization is a logical fallacy of faulty generalization by reaching an inductive generalization based on insufficient evidence. It commonly involves basing a broad conclusion upon the statistics of a survey of a small group that fails to sufficiently represent the whole population.[1] Its opposite fallacy is called slothful induction, or denying the logical conclusion of an inductive argument (i.e. "it was just a coincidence").

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 januari 2009 om 13:36.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 13:43   #123
Gforce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Goed opgelet in de les wijsbegeerte, snel opgezocht op wiki, proficiat. Maar effe serieus nu, ik zou graag weten waar hij woont. En gij? Waar zitte gij?
Oud 17 januari 2009, 14:02   #124
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dat in België geboren worden, rechten opent op de Belgische nationaliteit. Een verhoging van het aantal vreemdelingen kan dus nauwelijks het resultaat zijn van geboorten. Indien bijvoorbeeld ouders die geen van beide de Belgische nationaliteit bezitten, noch in België zijn geboren, bovendien ook geen nationaliteitsverklaring hebben afgelegd, kan het kind dat later nog rechtzetten.
... als het ondertussen niet door onze forumleden is afgeknald vanwege een paaltje. Ander moeten jullie die gevallen daar nu ook maar echt vanaf trekken.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 14:06   #125
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Paar tienduizenden? Ik duizel alleen al bij de gedachte...
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 14:10   #126
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hmmmm. Ik heb zeker nergens opgeroepen om kinderen neer te schieten of om honden op hen los te laten.
En als je dit zou gelezen hebben zou je dat geweten hebben:

Ik reageerde dus enkel op een, blijkbaar hardnekkig, dogma in de schutterswereld dat een pre '64 winchester 70 beter zou zijn dan een post '64 winchester 70.
Je wist niet waarvoor die Winchester moest dienen? Je kan niet lezen, misschien.
Oud 17 januari 2009, 14:24   #127
Gforce
Banneling

Standaard

Citaat:
Je wist niet waarvoor die Winchester moest dienen? Je kan niet lezen, misschien.
Pff, als't van een forumpostje over ne winchester moet afhangen de Vlaamse weerstand, dan zijn we bien chiés. Waar woonde nu?
Oud 17 januari 2009, 14:29   #128
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Je hoeft die niet echt allemaal zelf af te knallen, hoor. Met de motieven instemmen maakt je al verdacht medeplichtig.
Oud 17 januari 2009, 14:36   #129
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed opgelet in de les wijsbegeerte, snel opgezocht op wiki, proficiat. Maar effe serieus nu, ik zou graag weten waar hij woont. En gij? Waar zitte gij?
Ik werk en ga uit in Antwerpen.
En ik ga meestal uit in De Rots, Pandemonium, Poolplanet of in een Poolzaal aan het Astridplein.
En heb nog nooit problemen gehad in die zin waar jij heel de tijd over zit te fantaseren.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 januari 2009 om 14:48.
Oud 17 januari 2009, 14:36   #130
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Je hoeft die niet echt allemaal zelf af te knallen, hoor. Met de motieven instemmen maakt je al verdacht medeplichtig.
Houd aub die vieze opmerkingen voor uzelf.

Dank u.
Oud 17 januari 2009, 14:41   #131
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sorry niet gelezen.

Trouwens in de post waar ik op reageerde stond geen enkele referentie naar kinderen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 januari 2009 om 14:46.
Oud 17 januari 2009, 14:45   #132
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Pff, als't van een forumpostje over ne winchester moet afhangen de Vlaamse weerstand, dan zijn we bien chiés. Waar woonde nu?
Dat heb ik al gezegd, en 't is niet bij de Ku Klux Klan. Vlaanderen is tegen linchpartijen. De publieke verontwaardiging was hier groot toen onlangs nog ene Hans Van Temsche zijn Winchester bovenhaalde. En dat blijft zo.
Oud 17 januari 2009, 14:48   #133
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Paddestoeltjes van bij Carrefour, GB, Colruyt of Delhaize zijn gewoon beter en gezonder!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2009, 14:49   #134
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al gezegd, en 't is niet bij de Ku Klux Klan. Vlaanderen is tegen linchpartijen. De publieke verontwaardiging was hier groot toen onlangs nog ene Hans Van Temsche zijn Winchester bovenhaalde. En dat blijft zo.
Lees "hypocriete emotionele verontwaardiging". De meeste mensen worden vermoord door keukenmessen en 'blunt instruments'. Heb nog nooit een betoging daartegen gezien. Maarja het dogma luidt: "Guns are baaaaaaaaaad".

Hans van Themsche had trouwens gene winchester.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 januari 2009 om 14:54.
Oud 17 januari 2009, 14:54   #135
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ongelofelijk, zoveel haat tegenover elkaar.

Nu wie zijn Bijbelse verhalen kent weet reeds uit de godsdienstlessen dat multicultuur niet werkt, het wordt verklaart in het verhaal van Babel, waar de toren niet afgebouwd geraakt door te veel verschillende talen en culturen. En weet dus dat overdaad schaad.

Dat het ook landelijk niet werkt is te zien in de Lage landen, waar de mensen elkaar dood schoppen wegens onbegrip voor elkaar.
Ook het eigenbelang op de voorgrond zetten is een culturele misdaad.
Het is geen misdaad om mensen te helpen en mensen uit de ellende te halen, maar opnieuw is het een misdaad tegen de menselijkheid om mensen uit hun geboorteland te halen en de plaats van andere te laten innemen, zeker als dit massaal gebeurd en die mensen naar plaatsen worden gebracht waar reeds een hoop ellende bestaat door overbevolking.

Ook het sociale is tegen het aanvoeren tegen het verplaatsen van mensen uit de ene regio naar een andere regio. Wie sociaal denkt, zoekt oplossingen met een zo'n breed mogelijk draagvlak en niet met een persoonsgericht draagvlak.

Ook het kapitaal krachtige heeft reeds bewezen dat het minder rendabel is om mensen te verplaatsen om zo alle werken en producten te kunnen laten opbrengen. Het is immers veel rendabeler om een hele bevolkingsgroep een beter inkomen te bezorgen, dan slechts een paar enkelingen meer koopkracht te bezorgen

Al het geld dat op dit ogenblik word gebruikt om enkel een beter leven te bezorgen, is meer dan voldoende om alle ellende uit de wereld te helpen.

Wie dus sociaal is, gelovig is, kapitalistisch, humaan, of wat dan ook, alles wijst er op dat verplaatsen van mensen slecht is voor beide bevolkingsgroepen.

Maar ja, zolang eigenbelang en korte termijnzicht voorrang krijgen op menselijkheid zal er niets veranderen.
en dan mogen we blij zijn dat het congres van de VLD op het nippertje een voorstel heeft verworpen om door immigratie de verhouding "actieven en non actieven" op peil te houden. En dan nog door een Europese instelling te bepalen !!

commentaar (van de Vivant werkgroep die zich tegen dit ontwerp verzet heeft ):

Citaat:
Terwijl het werkelijk immigratiesaldo in 2004 72.446 personen bedraagt zou de Open Vld resolutie neerkomen op een door een Europese instelling opgelegde immigratie van 317.000 personen. Dit is ongeveer gelijk aan de netto immigratie in Engeland (met 50.000.000 inwoners). Om hetzelfde objectief te halen in Engeland dan Open Vld voorstelt ons te laten opleggen door europa is een netto immigratie in Engeland nodig die driemaal hoger is, namelijk 1 miljoen per jaar.
We komen er op dit punt dus nog goed vanaf.

www.democratie.nu

Paul
Oud 17 januari 2009, 14:54   #136
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Paddestoeltjes van bij Carrefour, GB, Colruyt of Delhaize zijn gewoon beter en gezonder!
Sorry, maar deze opmerking gaat mijn petje te boven?
Ben niet mee.
Oud 17 januari 2009, 14:58   #137
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Blijft natuurlijk dat de jongMarokkanen van vandaag, op vijftienjarige ouderdom, al drie jaar leerachterstand hebben.
"de jongMarokkanen van vandaag" Allemaal?
Ken je ze dan allemaal?
De meerderheid? Ken je dan de meerderheid van de jongMarokkanen van vandaag?
En de jongVlamingen van vandaag?

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 januari 2009 om 14:59.
Oud 17 januari 2009, 15:02   #138
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees "hypocriete emotionele verontwaardiging". De meeste mensen worden vermoord door keukenmessen en 'blunt instruments'. Heb nog nooit een betoging daartegen gezien. Maarja het dogma luidt: "Guns are baaaaaaaaaad".

Hans van Themsche had trouwens gene winchester.
Een Marlin, in +9mm indien mijn geheugen me niet in steek laat (ik ga 't niet opzoeken)
Oud 17 januari 2009, 15:06   #139
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik uit mijn huis kom, dan zie ik NIKS anders meer. Af en toe kwam ge nog eens een ouw meetje of peetje tegen dat nog echt Brussels klapte, maar die zijn allemaal in 1e keer sterk uitgedund. Het Babylon van de rassen, het gommora van de zeden, het sodom van de moraal... Van de jaar kunnen ze hunne meiboom op ne mesthoop planten, kwestie van een goei metafoor voor de rottende fumier die ze zullen achterlaten. 40.000 man: da's elk jaar Vilvoorde dat er nog eens bijkomt VOL zuigers. Die gaan dan naar de "Mixt", krijgen gratis les, krijgen steun, krijgen gratis rijbewijs, voordelig tarief bij den MIVB(5€ voor een gans jaar) en nemen alvast een abonnementje op de demonstraties voor Palestina en de kraanbetogers en hongerstakers. En 't is crisis? Kunnen we het niet meer betalen? Besparingen? BUITEN, NU, al die van na januari 2008 kunnen opzouten! Waar gade ze steken? De Kempen? De Westhoek?
Stellingen: Veel

Bewijzen: 0

Conclusie: Veel geblaat, weinig wol.

Oud 17 januari 2009, 15:08   #140
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een Marlin, in +9mm indien mijn geheugen me niet in steek laat (ik ga 't niet opzoeken)
Marlin 336W in kaliber .30-30

9mm (parabellum) kan nooit in een lever-actie geweer toegepast worden.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 januari 2009 om 15:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be