Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2009, 09:17   #121
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en?
dat extra bedrag kan toch gespendeerd worden aan anderen,
Waarom dan wel? Als anderen dan niet waard zijn volgens hun werkgever/werknemer relatie, waarom zouden ze dat dan alsnog moeten krijgen?

Citaat:
waarom hoef jij duizenden en duizenden euro's te verdienen terwijl anderen er maar 1000 per maand verdienen en tevens ook hard werken?
Omdat mijn werkgever me dat waard vindt, simpel toch?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 10:04   #122
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja,
ik geef aan men ouders een deel, men vriendin, en ene goede vriend die het nu wat moeilijk heeft
bovendien steun ik verschillende hulporganisaties,,
Van mijn 2200 euro netto, hou ik voor mezelf nog maar 1100 over,,ik geef dus de helft van men geld af, nu gij?
Lol, als ik er mijn vriendin bij zet, dan hou ik niets meer over; zo is het eenvoudig

Maar om je een plezier te doen: zowel mijn moeder als mijn grootouders onderhou ik, en de grote kosten die ze zelf niet kunnen dragen, draag ik. Het bijvullen van hun mazouttanks bijvoorbeeld, 2 keer 4000€, hetgeen ze zelf niet kunnen bekostigen omdat hun pensioen/loon teveel afgeroomd wordt, ten voordele van mensen die vinden dat ze zonder al te veel te doen onderhouden moeten worden door anderen. Dus nee, ik ben niet van plan meer af te geven; de rest kan letterlijk mijn rug op. Zolang zij het goed hebben, ben ik tevreden.
Oud 21 januari 2009, 10:05   #123
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei het toch al eerder vriend?
Alles boven de 5000 euro zou zowiezo al moeten verdeeld worden over de lage lonen/werklozen?
kan je niet lezen?
Citaat:
50% van mijn nettoloon vriendje,,gij?
Ziehier het typische toontje van de weldoener der belastingsgelden.
Stel hun altruïsme zelfs maar lichtelijk in vraag, en ze beginnen al vervaarlijk te grollen

En dan zijn ze verwonderd dat ik geen zak geloof van hun 'maatschappelijk engagement'
Oud 21 januari 2009, 10:07   #124
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Waarom dan wel? Als anderen dan niet waard zijn volgens hun werkgever/werknemer relatie, waarom zouden ze dat dan alsnog moeten krijgen?

Sfax, zelfs nu nog zijn er werkgevers die meer thuis zouden zijn in de donkere middeleeuwen als het aankomt op behandeling/verloning van hun werknemers.

Het feit dar ze voornamelijk idioten en masochisten in langere loondienst hebben, maakt deze werkgevers niet eerlijker.

Langs de andere kant, als iemand voor dit soort van uitbuiters wil werken... dan krijgt ie wat ie verdient.
Oud 21 januari 2009, 10:07   #125
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja,
ik geef aan men ouders een deel, men vriendin, en ene goede vriend die het nu wat moeilijk heeft
bovendien steun ik verschillende hulporganisaties,,
Van mijn 2200 euro netto, hou ik voor mezelf nog maar 1100 over,,ik geef dus de helft van men geld af, nu gij?
Jongen, dat is wat iedereen met een greintje verantwoordelijkheidbesef doet. Solidariteit t.a.v. familie en vrienden. Vind je jezelf een groot weldoener omdat je je verdomde morele plicht vervult?

Best zielig eigenlijk. Wat ik maar normaal zou vinden, daar klop jij je voor op de borst.

Voor de rest is solidariteit = belastingen betalen.
Dat een groot deel van dat geld in het mechanisme van herverdeling blijft hangen, don't care.
Dat massa's mensen met problemen zitten die niet eens met geld opgelost kunnen worden, not my problem.
Dat onze maatschappij steeds harder en onpersoonlijker wordt doordat alles en iedereen in monetaire termen moet uitgedrukt worden, so fucking what.
Dat de staat er meer en meer profijt aan heeft om mensen in armoede te houden, whatever dude.

Nee, alles boven de 5.000 euro afromen. Dat de staat het dan maar oplost.

Het prikkelt mijn gevoel voor sarcasme, maar eigenlijk is het in- en intriest.
Oud 21 januari 2009, 10:08   #126
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
't is werkelijk schrijnend voor het mensenras dat niet iedereen dat normaal vind.

't is werkelijk schrijnend hoe mensen zich dergelijke morele superioriteit aanmeten.... op een forum..... t.a.v. mensen die ze niet eens kennen.
Oud 21 januari 2009, 10:10   #127
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Pfffft, voor de rest is dit het klassieke niveau: communisme voor vijfjarigen.

Ik kom uit een familie van ondernemers. De laatste generatie is nu aan het wegtrekken uit België. Blij toe. Het wordt hoog tijd dat velen in dit land eens terug gaan beseffen wat het echt betekent om meer dan 5.000 euro netto per maand waard te zijn.

Want dat besef komt vast en zeker wanneer die mensen vertrokken zijn.
Oud 21 januari 2009, 10:20   #128
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sfax, zelfs nu nog zijn er werkgevers die meer thuis zouden zijn in de donkere middeleeuwen als het aankomt op behandeling/verloning van hun werknemers.

Het feit dar ze voornamelijk idioten en masochisten in langere loondienst hebben, maakt deze werkgevers niet eerlijker.

Langs de andere kant, als iemand voor dit soort van uitbuiters wil werken... dan krijgt ie wat ie verdient.
Voila, je krijgt wat je verdient en je krijgt wat je waard bent. Als mijn werkgever mij gaat verlonen zoals in de middeleeuwen, dan mag ie de dag nadien naar een ander op zoek. Dat weet hij ook verdomd goed en daar staat ie niet bepaald naar uit te kijken.

An sich draait heel die discussie om niet meer dan wat goedkope afgunst.
Iedereen wil wel een hoog loon krijgen, iedereen wil wel enkele duizenden euro's per maand incasseren, maar weinigen zijn bereid om te doen wat nodig is, om dat te krijgen. Het is dan uiteraard eenvoudig om jezelf wijs te gaan maken dat die anderen eigenlijk ook niet zo hard werken en dat het dus onrechtvaardig is, maar da's weinig meer dan zelfbeklag en zelfmedelijden, aangevuld met wat eigen fantasie om het geheel aannemelijker te maken voor jezelf.
Van alle grote roepers hier, durf ik wedden dat 99% hard wegloopt, na nog geen dag de functie uitgeoefend te hebben van iemand die in hun ogen teveel verdient.
Oud 21 januari 2009, 11:23   #129
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
juist wel, want ik wil juist dat er MEER belastingen worden betaald voor de sociale zekerheid.
Als iedereen er aanspraak op kan maken (zoals jij voorstelt) dan zal er niet veel overschieten voor de behoeftigen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 11:26   #130
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u beschuldigt duveltje 382 ervan dat hij niet hard werkt als rusthuismedewerker??
in sommige sectoren verdien je nu eenmaal weinig geld, nooit geleerd op school zeker?
Ook in die sectoren hangt je loon er sterk vanaf hoeveel uren je presteert. Ik heb kenissen die in de horeca werken en die werken allemaal tegen de 10 a 11 uur om aan een redelijk loon te komen. Maar als je in een laagverdienende functie slechts 7 of 8 uur werkt en 2 uur per dag bezig bent met zelfbeklag, dan zal je idd moeilijk komen aan een volwaardig loon.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 13:06   #131
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
En we zeggen tegen de student dokter/ingenieur....
"U gaat tot uw 27 ste hard studeren, daarna beginnen aan een bescheiden loon".
Van de moment dat u veel gaat verdienen, pakken we het af.

Wat zullen we een gemotiveerde maatschappij krijgen !

En als we de centen gaan afpakken van de bestaande goedverdieners..

Wat belet die mensen om hun arbeid te dimmen (vb 50%), om beneden de diefstallimiet te blijven?

Dezelfde redenering kunnen we toepassen op de bedrijven/zelfstandigen.
Dokters willen dokters worden uit een roeping! of omdat ze dat graag doen, ik geloof niet dat er een dokter is die dit beroep doet puur voor de centen ! Dan zijn er wel anderen alternatieven

Mijn vriendin is ingenieur, en het intresseert haar niet eens hoeveel ze verdient, ze wil die job gewoon doen omdat ze dat graag doet

Straf e? dat er nog mensen zijn die gewoon iets graag doen, en niet voor het geld..dat kunnen jullie geldwolven denk ik niet voorstellen, of toch?
Oud 21 januari 2009, 13:07   #132
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

Waarom zijn anderen dat niet waard?
Waarom discriminatie tussen verschillende werknemers, iedereen brengt zijn steentje bij..natuurlijk mag er wel wat verschil zitten in loon, maar zoals het nu is, is het echt onnodig. Sommige mensen verdienen het tienvoud van wat een ander doet, en die werkt evenveel uren
Oud 21 januari 2009, 13:09   #133
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Jongen, dat is wat iedereen met een greintje verantwoordelijkheidbesef doet. Solidariteit t.a.v. familie en vrienden. Vind je jezelf een groot weldoener omdat je je verdomde morele plicht vervult?

Best zielig eigenlijk. Wat ik maar normaal zou vinden, daar klop jij je voor op de borst.

Voor de rest is solidariteit = belastingen betalen.
Dat een groot deel van dat geld in het mechanisme van herverdeling blijft hangen, don't care.
Dat massa's mensen met problemen zitten die niet eens met geld opgelost kunnen worden, not my problem.
Dat onze maatschappij steeds harder en onpersoonlijker wordt doordat alles en iedereen in monetaire termen moet uitgedrukt worden, so fucking what.
Dat de staat er meer en meer profijt aan heeft om mensen in armoede te houden, whatever dude.

Nee, alles boven de 5.000 euro afromen. Dat de staat het dan maar oplost.

Het prikkelt mijn gevoel voor sarcasme, maar eigenlijk is het in- en intriest.
Dat ik ook genoteerd heb dat ik ook geld aan hulporgansiaties bied, vergeet je natuurlijk te vermelden
ochja, het past niet in jouw kraam zeker?
Oud 21 januari 2009, 13:10   #134
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ook in die sectoren hangt je loon er sterk vanaf hoeveel uren je presteert. Ik heb kenissen die in de horeca werken en die werken allemaal tegen de 10 a 11 uur om aan een redelijk loon te komen. Maar als je in een laagverdienende functie slechts 7 of 8 uur werkt en 2 uur per dag bezig bent met zelfbeklag, dan zal je idd moeilijk komen aan een volwaardig loon.
we zijn hier niet over de horeca bezig e..we zijn hier over de zorgsector bezig. In een rusthuis verdien je als VOLTIJDS (dus niet twee dagen ) een schamele 1100 a 1200 euro netto per maand
Oud 21 januari 2009, 13:14   #135
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als iedereen er aanspraak op kan maken (zoals jij voorstelt) dan zal er niet veel overschieten voor de behoeftigen.
niet iedereen, enkel de lage lonen, en de werklozen
Kijk, nu worden die ook al vergoed..
Wanneer de hoge lonen nog is extra belast worden, is er gewoon extra geld. Dat extra geld kan dan gespendeerd worden om lage lonen aan te vullen, zodat elke voltijdse werker toch MINSTENS 1500 netto heeft.

Iemand die bvb 6000 netto heeft zou bvb 1000 extra kunnen afgeven.
en dit zou dan gespendeerd worden om bvb 5 mensen te helpen die slechts 1300 de maand hebben, door ze ieders 200 meer te geven.

Die 1000 euro minder gaat de goedverdiener niet voelen, maar het geeft de mensen met het lage loon een serieuze finaciele boost !
Oud 21 januari 2009, 13:19   #136
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wordt toch ook als mens gelijk geboren?
Waarom moet iemand VEEL meer verdienen als een ander?
Néé, mensen worden niet gelijk geboren. Het belangrijkste is, wie en wat je ouders zijn en hoeveel ze om je geven.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 13:24   #137
Duvelke

Standaard

ik bekijk het zo: een mens is een mens
als pasgeboren heb je niet niet misdaan of goedgedaan, dus je bent gelijk
Tuurlijk is het innerlijke en uiterlijke anders, maar voor de rest ben je hetzelfde: nl een pasgeboren mens
Oud 21 januari 2009, 13:28   #138
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we zijn hier niet over de horeca bezig e..we zijn hier over de zorgsector bezig. In een rusthuis verdien je als VOLTIJDS (dus niet twee dagen ) een schamele 1100 a 1200 euro netto per maand
Meestal gaat het hier dan om +- 30 uur,je kan niet meer krijgen wat een schande is ....
Oud 21 januari 2009, 13:42   #139
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat ik ook genoteerd heb dat ik ook geld aan hulporgansiaties bied, vergeet je natuurlijk te vermelden
ochja, het past niet in jouw kraam zeker?

Mijn kraam?

Wel, ik post niet veel berichten, maar kom hier af en toe wel eens wat lezen. Mijn paardegeheugen heeft me eens ff in het berichtenarchief doen duiken.

Als ik jouw bijdragen lees in deze draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=102798

Of wat vrijwilligerswerk, dé graadmeter van de spontane en vrijwillige solidariteit, voor jou betekent als je deze draad erbij neemt: http://forum.politics.be/showthread.php?t=103352

Dan besef ik pas echt dat het bij jou feitelijk nog meer om geld draait dan iedereen op de Forbes 500-list samen.

Tot zover jouw kraam.

Have a nice day
Oud 21 januari 2009, 13:57   #140
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nu met het autosalon blijkt duidelijk dat mensen die een nieuwe auto kopen van belastingvoordelen kunnen genieten waar de kleine man met het klein loon nooit van kan genieten
Waar kunnen wij zonder auto en huis van milieu voordelen genieten,weer een discriminatie van België
Maak de armen nog maar armer
Het is dan ook bedrijfswagensalon .. dus niet echt voor de kleine man.
Maar ik geef jouw wel gelijk op het punt waarom je dit aanhaald, je kan als eerlijk werkende jonge mens die dikwijls ook aan het bouwen/verbouwen is er nog moeilijk een lening bijnemen om een wagen te kopen en alsdusdaning van dat belastingsvoordeel genieten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be