![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar om je een plezier te doen: zowel mijn moeder als mijn grootouders onderhou ik, en de grote kosten die ze zelf niet kunnen dragen, draag ik. Het bijvullen van hun mazouttanks bijvoorbeeld, 2 keer 4000€, hetgeen ze zelf niet kunnen bekostigen omdat hun pensioen/loon teveel afgeroomd wordt, ten voordele van mensen die vinden dat ze zonder al te veel te doen onderhouden moeten worden door anderen. Dus nee, ik ben niet van plan meer af te geven; de rest kan letterlijk mijn rug op. Zolang zij het goed hebben, ben ik tevreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stel hun altruïsme zelfs maar lichtelijk in vraag, en ze beginnen al vervaarlijk te grollen ![]() En dan zijn ze verwonderd dat ik geen zak geloof van hun 'maatschappelijk engagement' ![]()
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sfax, zelfs nu nog zijn er werkgevers die meer thuis zouden zijn in de donkere middeleeuwen als het aankomt op behandeling/verloning van hun werknemers. Het feit dar ze voornamelijk idioten en masochisten in langere loondienst hebben, maakt deze werkgevers niet eerlijker. Langs de andere kant, als iemand voor dit soort van uitbuiters wil werken... dan krijgt ie wat ie verdient.
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Best zielig eigenlijk. Wat ik maar normaal zou vinden, daar klop jij je voor op de borst. Voor de rest is solidariteit = belastingen betalen. Dat een groot deel van dat geld in het mechanisme van herverdeling blijft hangen, don't care. Dat massa's mensen met problemen zitten die niet eens met geld opgelost kunnen worden, not my problem. Dat onze maatschappij steeds harder en onpersoonlijker wordt doordat alles en iedereen in monetaire termen moet uitgedrukt worden, so fucking what. Dat de staat er meer en meer profijt aan heeft om mensen in armoede te houden, whatever dude. Nee, alles boven de 5.000 euro afromen. Dat de staat het dan maar oplost. Het prikkelt mijn gevoel voor sarcasme, maar eigenlijk is het in- en intriest.
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
't is werkelijk schrijnend hoe mensen zich dergelijke morele superioriteit aanmeten.... op een forum..... t.a.v. mensen die ze niet eens kennen.
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Pfffft, voor de rest is dit het klassieke niveau: communisme voor vijfjarigen.
Ik kom uit een familie van ondernemers. De laatste generatie is nu aan het wegtrekken uit België. Blij toe. Het wordt hoog tijd dat velen in dit land eens terug gaan beseffen wat het echt betekent om meer dan 5.000 euro netto per maand waard te zijn. Want dat besef komt vast en zeker wanneer die mensen vertrokken zijn.
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
An sich draait heel die discussie om niet meer dan wat goedkope afgunst. Iedereen wil wel een hoog loon krijgen, iedereen wil wel enkele duizenden euro's per maand incasseren, maar weinigen zijn bereid om te doen wat nodig is, om dat te krijgen. Het is dan uiteraard eenvoudig om jezelf wijs te gaan maken dat die anderen eigenlijk ook niet zo hard werken en dat het dus onrechtvaardig is, maar da's weinig meer dan zelfbeklag en zelfmedelijden, aangevuld met wat eigen fantasie om het geheel aannemelijker te maken voor jezelf. Van alle grote roepers hier, durf ik wedden dat 99% hard wegloopt, na nog geen dag de functie uitgeoefend te hebben van iemand die in hun ogen teveel verdient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in die sectoren hangt je loon er sterk vanaf hoeveel uren je presteert. Ik heb kenissen die in de horeca werken en die werken allemaal tegen de 10 a 11 uur om aan een redelijk loon te komen. Maar als je in een laagverdienende functie slechts 7 of 8 uur werkt en 2 uur per dag bezig bent met zelfbeklag, dan zal je idd moeilijk komen aan een volwaardig loon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn vriendin is ingenieur, en het intresseert haar niet eens hoeveel ze verdient, ze wil die job gewoon doen omdat ze dat graag doet Straf e? dat er nog mensen zijn die gewoon iets graag doen, en niet voor het geld..dat kunnen jullie geldwolven denk ik niet voorstellen, of toch?
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Waarom discriminatie tussen verschillende werknemers, iedereen brengt zijn steentje bij..natuurlijk mag er wel wat verschil zitten in loon, maar zoals het nu is, is het echt onnodig. Sommige mensen verdienen het tienvoud van wat een ander doet, en die werkt evenveel uren
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
ochja, het past niet in jouw kraam zeker?
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Kijk, nu worden die ook al vergoed.. Wanneer de hoge lonen nog is extra belast worden, is er gewoon extra geld. Dat extra geld kan dan gespendeerd worden om lage lonen aan te vullen, zodat elke voltijdse werker toch MINSTENS 1500 netto heeft. Iemand die bvb 6000 netto heeft zou bvb 1000 extra kunnen afgeven. en dit zou dan gespendeerd worden om bvb 5 mensen te helpen die slechts 1300 de maand hebben, door ze ieders 200 meer te geven. Die 1000 euro minder gaat de goedverdiener niet voelen, maar het geeft de mensen met het lage loon een serieuze finaciele boost !
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() ik bekijk het zo: een mens is een mens
als pasgeboren heb je niet niet misdaan of goedgedaan, dus je bent gelijk Tuurlijk is het innerlijke en uiterlijke anders, maar voor de rest ben je hetzelfde: nl een pasgeboren mens ![]()
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meestal gaat het hier dan om +- 30 uur,je kan niet meer krijgen wat een schande is ....
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Mijn kraam? Wel, ik post niet veel berichten, maar kom hier af en toe wel eens wat lezen. Mijn paardegeheugen heeft me eens ff in het berichtenarchief doen duiken. Als ik jouw bijdragen lees in deze draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=102798 Of wat vrijwilligerswerk, dé graadmeter van de spontane en vrijwillige solidariteit, voor jou betekent als je deze draad erbij neemt: http://forum.politics.be/showthread.php?t=103352 Dan besef ik pas echt dat het bij jou feitelijk nog meer om geld draait dan iedereen op de Forbes 500-list samen. Tot zover jouw kraam. Have a nice day ![]()
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik geef jouw wel gelijk op het punt waarom je dit aanhaald, je kan als eerlijk werkende jonge mens die dikwijls ook aan het bouwen/verbouwen is er nog moeilijk een lening bijnemen om een wagen te kopen en alsdusdaning van dat belastingsvoordeel genieten.
![]() |