![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mensen proberen elkaar niet te begrijpen, dat wordt met deze discussie steeds
duidelijker. Ik deed een poging, maar mensen blijven hun eigen gelijk prediken.
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je 't VN handvest zoekt, dat staat bijvoorbeeld hier: http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9...0/vh9lpkb93no0 Het spreekt voor zich dat, na uw 'leugentje om bestwil' rond het beschikbaar zijn van medicijnen in de Gaza strook, ook uw andere beweringen grond nodig hebben. Want, ik geloof 't er niks van. Niks internationaal recht in de prullenmand.
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit om de aambeien van Amerika te zalven. Dat arrest is maar raar toch, en zeker niet logisch. Als een terroristische organisatie (Belgisch of niet) van uit België een aanslag beraamt op Frankrijk, dan mag volgens 't arrest Frankrijk op ons grondgebied oorlog voeren tegen die organisatie. Het arrest zal dan ook binnenkort wel herroepen worden. Maar gewoon al 't feit dat dit arrest nodig was om Amerika vrije hand te geven in hun 'strijd tegen het terrorisme' bewijst dat je weeral uit (op) je duim zuigt.
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Dat hof heeft slechts de bevoegdheid te oordelen wanneer beide partijen dat expliciet en op voorhand erkennen. Dat hof heeft absoluut niet de bevoegdheid te oordelen over het recht op zelfverdediging van staten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste verwart u het VN-handvest met het internationaal recht. Waarschijnlijk hebt u geen flauw benul van wat internationaal recht is. Ten tweede is er niets in het VN-handvest dat staten het recht op zelfverdediging ontzegt, integendeel. Wat betreft de medicijnen in de Gaza-strokk bent u het die liegt (of uit uw nek kletst). Er zijn daar honderden dokters in tientallen hospitalen actief. Volgens u werken die dus allemaal zonder medicijnen? De werkelijkheid is dat er volop medicijnen, chirurgisch materiaal, enz. aanwezig is en ook constant aangevoerd wordt. Trouwens, anders zouden de duizenden gekwetsten uit het recente confllict ondertussen dood zijn. Maar logisch nadenken is aan u blijkbaar niet besteed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, laat mij even meegaan. Als u op straat loopt met uw gezin en er wordt een steen in jullie richting gegooid uit een groep mensen, vind u het dan geoorloofd om op die menigte in te beuken, omdat er ergens tussen een onguur figuur staat?
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://cartoonazi.blogspot.com/2006/...p-so-fast.html
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 26 januari 2009 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#131 |
|
![]()
![]() |
#132 |
|
![]() Dat weet je toch pas na onderzoek (in dit geval kort onderzoek, maar toch)
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een professor internationaal recht heeft op radio 1 gezegd dat de reactie proportioneel moet zijn. Ook al is dit moeilijk in aantal te vatten. x7 tot x10 vind ik alvast niet proportioneel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Zolang respect voor internationaal recht niet kan afgewongen worden is het onzin.
![]() |
#138 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat je wil zeggen dat het in dit geval proportioneel moest zijn omdat u het bekijkt als een wraakactie, dat begrijp ik. Maar u wil toch niet zeggen in een volledige oorlog? Kan je je al voorstellen dat de Geallieerden halverwege Europa stopten omdat ze evenveel soldaten gedood hadden als de Nazi's? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voer voor internationale rechtbanken en oorlogstribunalen. Vooreerst moet de aanleiding duidelijk zijn. Ik lees hier als aanleiding: - de voortdurende beschieting met raketjes, met hun tol aan doden en gewonden in israel. - Ik lees hier ook de tunnels, met hun aanvoer van wapens - Ik mees hier ook het kidnappen van 1 soldaat. - Het verzwakken van Hamas Dan de middelen van terugslaan: - zwaar materieel te land ter zee en in de lucht. - betwistbare munitiekeuze - geen waarnemers toegelaten om versies van beide partijen te checken resultaat bereikt tov het doel : raketjes: nog afgeschoten net na het ingaan van het éénzijdig bestand van israel, sinds dien niet meer, definitieve uitschakeling zeer twijfelachtig want ze zijn zeer mobiel. tunnels: na de aanval de meeste intact gekidnapte soldaat: niet bevrijd verzwakken hamas : zeker 1 minister, waarschijnlijk een hoop gewapende strijders. Rest van de top intact, waarschijnlijk door deze actie voldoende nieuwe rekruten bijkomende schade los van de genoemde doelen: honderden doden grote verwoestingen aan huizen en infrastructuur En als klap op de vuurpijl, vorige nacht bombardementen op de tunnels, nu ineens ZONDER slachtoffers. Blijkbaar kon dit ook. Je mag gerust nog dingen toevoegen. Mijn evaluatie is dat deze oorlog, niet efficient, niet effectief en buiten proportie is qua inzet van materieel, en qua menselijke en materiele schade bij de burgerbevolking. Voor het tweede deel van uw tussenkomt: De geallieerden hadden tot doel europa te bevrijden van de nazi's. Maar ook zij hebben disproportionele excessen begaan, oa met de vuurstormen op steden en burgers, de atoombommen op Japan. Ik weet niet of het beginsel van proportionaliteit toen al internationaal bestond. Laatst gewijzigd door spherelike : 28 januari 2009 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |