![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik ken nog een Auschwitzoverlevende. Al die walgelijk negationistische praat heeft maar één doel: het witwassen van een verderfelijk regime en zijn collaborateurs. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2009 om 20:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Of topic,
Jan, Dit valt me geweldig tegen van jou. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gezegd dat het Westen beschaving moet brengen in het Midden-Oosten. Dat is niet hetzelfde als wat jij over mij zegt. Niet mijn berichten naar jouw beeld van mij aanpassen graag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Of die semietische volken in het midden oosten " inferieur " zijn weet ik niet, maar als we van hun gedrag uitgaan, kunnen ze toch niet bijzonder " beschaafd " genoemd worden.
Laatst gewijzigd door beste vriend : 28 januari 2009 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dit ook zeker: http://images.google.be/images?hl=en...-8&sa=N&tab=wi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Waaruit blijkt dat dan wel? Waar geef ik dan "mijn" definitie weer van westerse cultuur, waardoor u in staat bent bovenstaande te concluderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al veel eerder heeft de huidige paus opgemerkt dat het laatste concilie dringend her- of gelezen hoorde te worden "in het licht van de traditie". Als het concilie bepaalde uitspraken heeft gedaan, dan moet dit steeds geplaatst worden binnen de traditie. Dat is vele malen de afgelopen jaren niet gebeurd: men heeft de concilieteksten misbruikt om een eigen koers te varen (denken we maar aan het meest opzichtige, de liturgie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister
|
![]() Wat de vorige paus afdeed als niet meer dan een persoonlijke interpretatie. Waarheid is dus niet eeuwig. Niet terug in de tijd. Niet verder in de tijd.
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2009 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even trouwens opmerken dat aan niemand de onfeilbaarheid is gegeven, ook niet aan de paus als mens. Slechts in uitzonderlijke omstandigheden wordt de paus gedragen. Dan slechts, en dan alleen spreken over de pauselijke onfeilbaarheid. De vorige paus heeft uitdrukkelijk nooit op dat standpunt willen staan. Ook had hij een bijzonder eigenzinnige benadering van het laatste concilie, wat hem op bepaalde ogenblikken zelfs in (zij het, heel bedekt) conflict bracht met... kardinaal Ratzinger. Zo was de laatste het fundamenteel oneens met de paus over diens interpretatie van het conciliedocument Nostra AEtate, wat ook geleid heeft tot de weigering van de kardinaal om hier ook maar enige rol in te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Ik weet 't, enkel "in zaken des geloofs en ex cathedra". Dus indien hij niet nadrukkelijk vermeldt dat dit paragraafje nu ex cathedra is...niet meer waard dan Yves Desmet in DM of Guy Tegenbosch in De Standaard. Moet het nog door een raad van kardinalen bevestigd worden?
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2009 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Daar heb ik het nu nog niet over. Maar u gaat toch met mij akkoord dat er vernietigingskampen bestonden. Of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken wel behoorlijk wat van geschiedenis en ook over de geschiedenis van de Holocaust. En men mag dat nu draaien of keren zoals men wil maar: -) er heeft wel degelijk een systematische fysieke uitroeiing van de Europese Joden plaatsgevonden -) die campagne van fysieke uitroeiing valt te situeren tussen grosso modo de herfst van 1941 en de herfst van 1944 en omvatte naast massa-executies en mobiele vergassing door Einsatzgruppen in de bezette Sowjet-Unie ook het gebruik van 6 specifiek daartoe ingerichte vernietigingskampen in het bezette Polen (Chelmno, Belzec, Sobibor, Treblinka, Auschwitz-Birkenau en Maidanek) -) volgens de beste historische studies bedraagt het aantal daarbij omgebrachte Joden ongeveer 6 miljoen Dit ontkennen is negationisme. Ten persoonlijken titel ben ik tegenstander van anti-negationismewetten, maar dat doet niets af aan mijn afschuw voor dergelijk negationisme. Voor het overige vind ik het nogal grof om het opheffen van een excommunicatie omwille van inbreuken op het kerkelijk recht te linken aan deze discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
volgens opperhoofd van de holocaust religie Simon Wiesenthal, waren er geen uitroeingskampen in duitsland en de gaskamers die je op duits grondgebied kunt bezoeken zijn fake 1 van de vele bronnen http://sos-at.blogspot.com/search/la...rman%20Soil%27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wiesenthal: .../.... "extermination de masse des juifs par gazage commença en 1941-1942 et eut lieu uniquement en de rares points choisis �* cet effet et pourvus d’installations techniques adéquates, avant tout en territoire polonais occupé (mais nulle part dans l’Ancien Reich) : �* Auschwitz-Birkenau, �* Sobibor-sur-Bug, �* Treblinka, Chelmno et Belzec" . Het verhaal van Stangl, commandant van Treblinka, (zie vorige post) wordt hierdoor bijvoorbeeld zeker bevestigd. Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2009 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Schepen
|
![]() Het is bekend dat Joden veel machtposities hadden achter Stalin, wanneer gaan hun eens de holocaust op Slavische volkeren en christenen toegeven ?