Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2009, 20:53   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat kan men nu toch niet meer zeggen:

"Bij het leegmaken van een appartement in Berlijn zijn originele bouwplannen van het nazi-uitroeiingskamp van Auschwitz gevonden. Dat meldt de Duitse krant Bild.In het totaal gaat het om 28 plannen, gedateerd tussen 1941 en 1943, aldus de krant. Volgens Bild komen op sommige documenten de namen van oud verantwoordelijken van de SS voor. Bij de teruggevonden plannen zijn er onder meer plannen van de gaskamer, het crematorium en de lijkenkelder".

Nu zou men kunnen zeggen: ja, maar wie zegt dat dit geen valse plannen zijn? Goed, maar men heeft toch overlevenden die bij het jodencommando zaten die de lijken moesten verbranden. Men heeft toch getuigen die Cyclon-b gas hebben gebruikt en die accuraat en onafhankelijk van mekaar vertellen hoe dit in zijn werk is gegaan. Enz, enz.

Natuurlijk als u zegt: dat zijn allemaal sprookjes, dan zijn we uitgepraat.
Hier is een link hierover:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Die Welt

HolocaustBaupläne der Mordfabrik Auschwitz gefunden

http://www.welt.de/kultur/article269...-gefunden.html
Von Sven Felix Kellerhoff 8. November 2008, 17:22 Uhr
In Berlin sind 28 Zeichnungen mit Entwürfen für das Vernichtungslager Auschwitz-Birkenau aufgetaucht. Sie dokumentieren den Ausbau des Konzentrationslagers. Original-Pläne lagen bisher den Historikern nicht vor. Einige der Pläne wurden offensichtlich von Häftlingen akribisch genau gezeichnet.
.....
Laat Jvb dan maar vertellen dat het sprookjes zijn...

Ik ken nog een Auschwitzoverlevende.

Al die walgelijk negationistische praat heeft maar één doel: het witwassen van een verderfelijk regime en zijn collaborateurs.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2009 om 20:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 20:56   #122
filosoof
Banneling

Standaard

Of topic,
Jan,
Dit valt me geweldig tegen van jou.
Oud 28 januari 2009, 21:01   #123
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad. Maar jij hebt de semitische cultuur & taal minderwaardig genoemd. Je bent dus een antisemiet en een imperialist.
Ik heb gezegd dat het Westen beschaving moet brengen in het Midden-Oosten. Dat is niet hetzelfde als wat jij over mij zegt. Niet mijn berichten naar jouw beeld van mij aanpassen graag.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 21:28   #124
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Door te zeggen dat het Midden-Oosten "beschaafd" moet worden, ga je er impliciet vanuit dat de semitische volkeren die het Midden-Oosten bevolken inferieur zijn. Dat noemt men antisemitisme.
Of die semietische volken in het midden oosten " inferieur " zijn weet ik niet, maar als we van hun gedrag uitgaan, kunnen ze toch niet bijzonder " beschaafd " genoemd worden.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 28 januari 2009 om 21:28.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 21:37   #125
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Of die semietische volken in het midden oosten " inferieur " zijn weet ik niet, maar als we van hun gedrag uitgaan, kunnen ze toch niet bijzonder " beschaafd " genoemd worden.
Dit is duidelijk een kenmerk van hogere beschaving:

Dit ook zeker:

http://images.google.be/images?hl=en...-8&sa=N&tab=wi
Oud 28 januari 2009, 21:45   #126
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dit is duidelijk een kenmerk van hogere beschaving:

Dit ook zeker:

http://images.google.be/images?hl=en...-8&sa=N&tab=wi
Kanonnen, tortuur en vernederingen van gevangenen zijn zeker geen kenmerken van beschaving. Wat gevangenenmishandeling betreft, kan je mischien eens vragen aan de verpleegsters die in Lybië opgesloten zaten, of ze daar niets over te vertellen hebben ? Of aan gelijk welke blanke westerling die in arabische gevangenissen gezeten heeft.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 23:00   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we proberen methodisch tewerk te gaan.

Wat we in ieder geval weten is dat er verschillende soorten concentratiekampen bestonden. Zo waren er doorgangskampen, werkkampen en vernietigingskampen (Vernichtungslager).We weten ook dat deze laatste kampen echt hebben bestaan. Want bijvoorbeeld tijdens het Tilsit- proces (Sobibor) gaven de bewakers zelf dat ook toe dat ze effectief mensen ombrachten, maar ze verantwoorden zich door te stellen dat ze dat deden uit dwang, uit ‘Befehlsnotstand’. Of dat nu een aanvaardbare reden is om mensen te vermoorden, laten laat ik hier in het midden omdat het niet bijdraagt tot deze discussie. Maar uit deze verklaring blijkt impliciet dat er kampen waren waar men er op uit was om mensen om te brengen.

Ook hebben we getuigenissen die vooral wegens de kleine details geloofwaardig klinken en die vanuit eerste hand komen en van mensen die niets meer te verliezen hadden. Zij bevestigen het bestaan van vernietingskampen. Zo vertelde Frans Stangl, die commandant werd in Treblinka, dat de transporten aankwamen in Treblinka gewoonlijk om een uur of acht ’s ochtends. Om ongeveer 11 uur maakt hij zijn tweede ronde, die dan begon in het dodenkamp zelf. Volgens hem werd er daar zeer hard ‘gewerkt’, want het transport was na twee �* drie uur in de Schlauch (het ‘badhuis’) verdwenen, en er restte dan nog de verwerking van de lijken. Toen de vrouw van Stangl door toeval vernam waarmee Stangl zich bezig hield, was haar reactie: ‘Die nacht…kon ik niet verdragen dat hij me nog aanraakte en het duurde verscheiden dagen dat ik… hem nog toeliet’. Dat is een getuigenis die er niet om liegt. Stangl werd opgespoord in Brazilië en stierf in Duitsland in 1971 in de gevangenis.

En zo zijn er natuurlijk heel veel getuigenissen die mekaar bevestigen. Ik denk -bijvoorbeeld- hier ook aan de verklaringen van Eichmann die details gaf hoe het allemaal in zijn werk ging. Ook bezitten we talrijke bevestigingen dienaangaande van mensen die de kampen overleefden. Het zou getuigen van onwil moesten we stellen dat dit allemaal leugens zijn en er geen vernietigingskampen zijn geweest.

Het punt dat ik wil maken is dat we in ieder geval met zekerheid kunnen stellen dat er vernietigingskampen waren. En dat er natuurlijk niet alleen joden werden uitgemoord, maar ook zigeuners, enz. Daar moeten we van vertrekken.
In het bovenstaande zie ik op geen enkel ogenblik enig bewijs voor een opgezet plan tot vernietiging d.m.v. gas. En al evenmin zie ik het cijfer van zes miljoen hierdoor gegrond.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 23:07   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad een antisemitische en imperialistische mening. Bovendien is het een anti-Europese mening, daar u de Europese cultuur loochent. Wat u de "westerse cultuur" noemt is immers een kapitalistisch-globalistische cultuurdestructie.
Hoezo? Waaruit blijkt dat dan wel? Waar geef ik dan "mijn" definitie weer van westerse cultuur, waardoor u in staat bent bovenstaande te concluderen?
Oud 28 januari 2009, 23:28   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
2. Dit ongedaan maken van deze excommunicaties wordt gebracht als het rechtzetten van een vergissing. Rechtstreeks betekent dat ook dat de actuele Kerk de verlichting die toch zat in het Concilie een vergissing noemt. En dat is een stevige stap terug in de tijd. Al weet ik dat jij dat gaat omarmen.
Een terugkeer naar de waarheid is nooit een stap "terug in de tijd". De waarheid is (voor) eeuwig.

Al veel eerder heeft de huidige paus opgemerkt dat het laatste concilie dringend her- of gelezen hoorde te worden "in het licht van de traditie". Als het concilie bepaalde uitspraken heeft gedaan, dan moet dit steeds geplaatst worden binnen de traditie. Dat is vele malen de afgelopen jaren niet gebeurd: men heeft de concilieteksten misbruikt om een eigen koers te varen (denken we maar aan het meest opzichtige, de liturgie).
Oud 29 januari 2009, 00:05   #130
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
.....Al veel eerder heeft de huidige paus opgemerkt dat het laatste concilie dringend her- of gelezen hoorde te worden "in het licht van de traditie"......
Wat de vorige paus afdeed als niet meer dan een persoonlijke interpretatie. Waarheid is dus niet eeuwig. Niet terug in de tijd. Niet verder in de tijd.
Oud 29 januari 2009, 00:17   #131
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Kanonnen, tortuur en vernederingen van gevangenen zijn zeker geen kenmerken van beschaving. Wat gevangenenmishandeling betreft, kan je mischien eens vragen aan de verpleegsters die in Lybië opgesloten zaten, of ze daar niets over te vertellen hebben ? Of aan gelijk welke blanke westerling die in arabische gevangenissen gezeten heeft.
GITMO, waterboarding(klik), geheime Kalitta (ea) vluchten naar buitenlandse gevangenissen om gevangen buiten bereik van Amerikaanse rechtbanken te houden? Ooit van gehoord? Superieure beschaving?
Oud 29 januari 2009, 00:22   #132
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat de vorige paus afdeed als niet meer dan een persoonlijke interpretatie. Waarheid is dus niet eeuwig. Niet terug in de tijd. Niet verder in de tijd.
De onfeilbaarheid van een levende paus heeft uiteraard voorrang op de onfeilbaarheid van een overleden paus: er zijn dus graden in onfeilbaarheid, hé Ben Edict XVI is onfeilbaarder dan JohannesXXIII of welke andere ook, logisch toch, hij was prefect van de Congregatie voor de geloofsleer en zal 't dus toch wel beter weten, of niet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2009 om 00:28.
Oud 29 januari 2009, 00:28   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarheid is weldegelijk eeuwig, daar God eeuwig is.

Even trouwens opmerken dat aan niemand de onfeilbaarheid is gegeven, ook niet aan de paus als mens. Slechts in uitzonderlijke omstandigheden wordt de paus gedragen. Dan slechts, en dan alleen spreken over de pauselijke onfeilbaarheid. De vorige paus heeft uitdrukkelijk nooit op dat standpunt willen staan. Ook had hij een bijzonder eigenzinnige benadering van het laatste concilie, wat hem op bepaalde ogenblikken zelfs in (zij het, heel bedekt) conflict bracht met... kardinaal Ratzinger. Zo was de laatste het fundamenteel oneens met de paus over diens interpretatie van het conciliedocument Nostra AEtate, wat ook geleid heeft tot de weigering van de kardinaal om hier ook maar enige rol in te spelen.
Oud 29 januari 2009, 00:30   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De onfeilbaarheid van een levende paus heeft uiteraard voorrang op de onfeilbaarheid van een overleden paus: er zijn dus graden in onfeilbaarheid, hé Ben Edict XVI is onfeilbaarder dan JohannesXXIII of welke andere ook, logisch toch, hij was prefect van de Congregatie voor de geloofsleer en zal 't dus toch wel beter weten, of niet?
Misschien toch eens het leerstuk over de pauselijke onfeilbaarheid erop naslaan...
Oud 29 januari 2009, 00:37   #135
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien toch eens het leerstuk over de pauselijke onfeilbaarheid erop naslaan...
Ik weet 't, enkel "in zaken des geloofs en ex cathedra". Dus indien hij niet nadrukkelijk vermeldt dat dit paragraafje nu ex cathedra is...niet meer waard dan Yves Desmet in DM of Guy Tegenbosch in De Standaard. Moet het nog door een raad van kardinalen bevestigd worden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2009 om 00:38.
Oud 29 januari 2009, 10:54   #136
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In het bovenstaande zie ik op geen enkel ogenblik enig bewijs voor een opgezet plan tot vernietiging d.m.v. gas. En al evenmin zie ik het cijfer van zes miljoen hierdoor gegrond.
Daar heb ik het nu nog niet over. Maar u gaat toch met mij akkoord dat er vernietigingskampen bestonden. Of niet?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 11:51   #137
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet goed in waarom dit liegen zou zijn. In de loop van dat interview verwijst hij inderdaad naar een paar bijzonder grote lacunes bij de verdedigers van het magische cijfers zes miljoen alsook naar het problematische bewijsmateriaal voor het bestaan van de gaskamers. Juist daarop concludeert hij. Bijgevolg is dat niet liegen, maar een conclusie trekken op basis van referentiemateriaal. Ik ken trouwens mgr. Williamson als een bijzonder erudiet man die vaak heel zinnige preken en conferenties geeft. Op dat vlak beschouw ik hem trouwens als de meerdere in vergelijking met zijn drie andere collega's.
Ik moet toegeven dat ik Williamson niet ken. Ik ga mij dan ook niet uitspreken over zijn intellectuele capaciteiten.
Ik ken wel behoorlijk wat van geschiedenis en ook over de geschiedenis van de Holocaust. En men mag dat nu draaien of keren zoals men wil maar:
-) er heeft wel degelijk een systematische fysieke uitroeiing van de Europese Joden plaatsgevonden
-) die campagne van fysieke uitroeiing valt te situeren tussen grosso modo de herfst van 1941 en de herfst van 1944 en omvatte naast massa-executies en mobiele vergassing door Einsatzgruppen in de bezette Sowjet-Unie ook het gebruik van 6 specifiek daartoe ingerichte vernietigingskampen in het bezette Polen (Chelmno, Belzec, Sobibor, Treblinka, Auschwitz-Birkenau en Maidanek)
-) volgens de beste historische studies bedraagt het aantal daarbij omgebrachte Joden ongeveer 6 miljoen

Dit ontkennen is negationisme. Ten persoonlijken titel ben ik tegenstander van anti-negationismewetten, maar dat doet niets af aan mijn afschuw voor dergelijk negationisme.

Voor het overige vind ik het nogal grof om het opheffen van een excommunicatie omwille van inbreuken op het kerkelijk recht te linken aan deze discussie.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 11:58   #138
barfo
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heb ik het nu nog niet over. Maar u gaat toch met mij akkoord dat er vernietigingskampen bestonden. Of niet?

volgens opperhoofd van de holocaust religie Simon Wiesenthal, waren er geen uitroeingskampen in duitsland en de gaskamers die je op duits grondgebied kunt bezoeken zijn fake

1 van de vele bronnen http://sos-at.blogspot.com/search/la...rman%20Soil%27
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 12:18   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
volgens opperhoofd van de holocaust religie Simon Wiesenthal, waren er geen uitroeingskampen in duitsland en de gaskamers die je op duits grondgebied kunt bezoeken zijn fake

1 van de vele bronnen http://sos-at.blogspot.com/search/la...rman%20Soil%27
Simon Wiestenthal zegt dat er geen uitroeiingskampen waren in Duitsland. Dat wil nog niet zeggen dat er elders geen waren. Die waren er wel, en dat bevestigt Wiesenthal.

Wiesenthal:
.../....
"extermination de masse des juifs par gazage commença en 1941-1942 et eut lieu uniquement en de rares points choisis �* cet effet et pourvus d’installations techniques adéquates, avant tout en territoire polonais occupé (mais nulle part dans l’Ancien Reich) : �* Auschwitz-Birkenau, �* Sobibor-sur-Bug, �* Treblinka, Chelmno et Belzec" . Het verhaal van Stangl, commandant van Treblinka, (zie vorige post) wordt hierdoor bijvoorbeeld zeker bevestigd.

Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2009 om 12:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 13:30   #140
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Het is bekend dat Joden veel machtposities hadden achter Stalin, wanneer gaan hun eens de holocaust op Slavische volkeren en christenen toegeven ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be