Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 3 februari 2009, 21:10   #121
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De vernietiging van Israël is een noodzakelijke voorwaarde om tot duurzame vrede te komen in Palestina.
Het is in feite onbegrijpelijk dat niemand hier furieus op reageert...
U doet alsof ik hier iets extremistisch zou schrijven. Ik pleit tevens voor de vernieting van België. Is dat dan ook iets om furieus op te reageren?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 21:12   #122
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ik heb al eens furieus gereageerd. Het probleem zit hem bij de auteur van dergelijke
berichten. Is hij een allochtoon, dan hoort hij gewoon niet in Europa thuis. Hij heeft een moederland, dat hij daar dus 'VERnietig Israel' gaat staan uitbleren.
Is hij géén allochtoon maar staat hij omwille van politiek gewin achter diverse alochtoonse krankzinnigheid, dan maakt hij deel uit van extreem links...hoewel, ik zie
zelfs extreem links niet zo ver gaan.
Mogelijk behoort hij tot extreem rechts ZWART en dan doet hij me alleen maar braken.
U mag mij ook op een beleefde manier vragen wat mijn poltieke ideologie is, in plaats van te gissen. Ik heb daar immers nooit een geheim van gemaakt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 21:15   #123
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Ik krijg meer en meer de indruk - jij misschien ook - dat hier op het forum een bende gemene en laffe jodenhaters zitten...
Die niet in het minst bekommerd zijn om 'menselijkheid'...
Waar ziet u jodenhaters?
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 21:25   #124
marjan
Burgemeester

Standaard Hamas lust andere Palestijnen (Fatah) rauw

Hamas en Fatah lusten elkaar rauw
RAMALLAH, 28 januari 2009 (IPS) - Verzoening zit er niet meteen in tussen de rivaliserende Palestijnse bewegingen Hamas en Fatah. Ze beschuldigen elkaar van verraad, folteringen en buitengerechtelijke terechtstellingen.
De spanningen tussen de twee groepen zijn geëscaleerd door de Israëlische invasie van de door Hamas gecontroleerde Gazastrook. Bij de militaire operatie vielen meer dan 1.300 Palestijnse doden en bijna 5.000 gewonden. De heropbouw van vernielde huizen en infrastructuur zal honderden miljoenen euro kosten.

Hamas beschuldigt leden van Fatah ervan het Israëlische leger Hamas-doelwitten in Gaza te hebben aangewezen. Op 15 januari zou Said Siam daarvan het slachtoffer geworden zijn. De Binnenlandminister van Hamas werd gedood bij een Israëlische luchtaanval op het huis van zijn broer. Fatah, dat via de Palestijnse Autoriteit de Westelijke Jordaanoever bestuurt, zegt dan weer dat Hamas activisten van Fatah in Gaza mishandelt, foltert en vermoordt.

Dat Palestijnen elkaar de duivel aandoen, blijkt onder meer uit berichten van de Onafhankelijke Commissie voor de Mensenrechten in Gaza. De commissie heeft bewijzen over Palestijnen in Gaza die van dichtbij in de benen worden geschoten, zwaar geslagen worden of huisarrest krijgen opgelegd. Het is niet duidelijk tot welke beweging de slachtoffers behoorden. De commissie riep maandag op te stoppen met dergelijke buitengerechtelijke represailles.

Volgens andere Palestijnse bronnen hebben strijders van Hamas tijdens de invasie ziekenhuizen en scholen gebruikt als tijdelijke gevangenissen om tientallen Fatahleden vast te houden die ervan verdacht warden Israël te helpen. Volgens ooggetuigen was dat het geval met een kinderziekenhuis, een psychiatrische instelling in Gaza-Stad en een aantal schoolgebouwen in Khan Yunis en Rafah, in het zuiden van Gaza. Gevangenen zouden er gefolterd zijn.

Een woordvoerder van Hamas, Fawzi Barhoum, wijst de beschuldigingen van de hand. Taher al-Nunu, een andere vertegenwoordiger van Hamas in Gaza, zegt dat zijn organisatie enkele gevallen onderzoekt van aanhangers van de partij die geweld zouden hebben gebruikt tegen andere Palestijnen. Het geweld had volgens hem niet de toestemming van de Hamasleiding; waarschijnlijk gaat het om confrontaties tussen plaatselijke clans.

Samir Awad, een politicoloog van de Birzeit Universiteit op de Westelijke Jordaanoever, acht het goed mogelijk dat Fatah de verhalen over aanvallen op aanhangers in Gaza aandikt. “Bewijzen zijn er niet. Mahmoud Abbas (de Palestijnse president die de Palestijnse Autoriteit voorzit, heeft veel geloofwaardigheid verloren. Veel Palestijnen vinden dat hij niet genoeg van zich heeft afgebeten tegenover de Israëli’s tijdens het offensief in Gaza.”
Rivaliteit op het scherp van de snee

De slechte relaties tussen Hamas en Fatah dateren van 2006. Toen won Hamas het in parlementsverkiezingen van het tot dan toe dominerende Fatah. Volgens uitgebreide mediaberichten bereidde een kleine groep van Fatahleden daarna begin 2007 een coup voor tegen de eenheidsregering die Fatah en Hamas hadden gevormd. Fatahstrijders in Gaza kregen daarvoor wapens, geld en opleiding van Egypte, Israël en de VS. Voordat de samenzweerders in actie konden komen, greep Hamas in juni 2007 zelf de macht in Gaza.

De twee Palestijnse bewegingen hebben het ook met elkaar aan de stok over de verdeling van humanitaire hulp in Gaza. Volgens Israëlische media hebben strijders van Hamas vrachtwagens met hulpgoederen gekaapt. Volgens de Palestijnse Autoriteit waren die bedoeld voor de VN-hulporganisatie UNRWA, maar Fatah zegt dat de goederen van Arabische donors kwamen en specifiek voor Hamas bestemd waren. De VN zeggen dat geen van hun vrachtwagens zijn gekaapt.

Toch hopen de Arabische landen en de internationale gemeenschap dat Hamas en Fatah zich weer met elkaar verzoenen. Veel hangt allicht af van de druk die de Amerikaanse president Barack Obama gaat uitoefenen op Israël en op de regering die na de verkiezingen van 10 februari in Israël aan de macht komt. Als Israël meer geneigd is te onderhandelen, stijgt de kans dat alle Palestijnen inzien dat ze het meeste uit de brand kunnen slepen door samen te werken. Ook Egypte en andere Arabische landen kunnen de Palestijnse kemphanen helpen zich weer met elkaar te verzoenen.
Mel Frykberg. (MO)
marjan is offline  
Oud 3 februari 2009, 21:26   #125
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ziet u jodenhaters?
Ik zie er veel, al reken ik u er niet bij. Kom op Jaani, open je ogen. Het barst hier van de jodenhaters.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 3 februari 2009, 21:27   #126
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ziet u jodenhaters?
Ik krijg maar de indruk...
de mensen is offline  
Oud 3 februari 2009, 21:32   #127
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik zie er veel, al reken ik u er niet bij. Kom op Jaani, open je ogen. Het barst hier van de jodenhaters.
Er lopen er hier op het forum een aantal rond. Maar in dit subforum ben ik ze alvast nog niet veel tegengekomen.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 22:19   #128
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is er met de Joodse dorpen gebeurd die daar lang voor de Palestijnse bestonden? .
Hetzelfde als met die germaanse,keltische en gallische stammen en de rest van de rotzooi die hier in ons eigen landeke er zoal heeft rondgelopen mijn beste....
Verdreven héél lang geleden door andere migrerende volkeren....
Een héél logisch feit gezien deze periode ,én een wereldwijd fenoneem destijds..

Citaat:
Maar laat ik nou pogroms, vervolgingen en
uitgemoord worden een klein, klein bitteke erger vinden dan door oorlog
gedwongen te worden elders te gaan wonen.
Zozo, de palestijnen moeten maar oprotten uit hun eigen gebied omdat de nazi's een holocaust op de joden hebben georganiseerd én uitgevoerd....

Zonderlinge logica mijn beste, aangezien U hier stelt dat de palestijnen volgens U ginds géén enkel recht hebben in dat gebied, ondanks ze er al eeuwen woonden....
En voor U goed genoeg om hen tot tweederangsburgers te degraderen zonder al te veel rechten in een land waar ze zolang wonen en die maar de plaats moeten maken voor zionisten wiens voorouders er al eeuwen geleden zijn weggetrokken,en wiens aanspraken op dat gebied alléén in hun torah zijn beschreven op basis van een bezit van duizenden jaren geleden....

Citaat:
Zoals onze vriend E. Gideus gisteren of eergisteren zei: wij misbruiken LANG en ZEER LANG geschied leed om ons standpunt kracht bij te zetten. .
Inderdaad francientje ,de nagel op de kop ,zo werken de zionisten om andermans land op te eisen en de oorspronkelijke bewoners uit hun dorpen te verdrijven en op te sluiten in twee grote getto's,gazastrook en westbank genoemd...

Citaat:
Zijn
Palestijnse vrienden mogen dat niet alleen, ze schieten er verdraaid raketten bij af.

Zij verdedigen zich tegen diegenen die hun dorpen destijds hebben verwoest en hun land afgenomen hebben en die hun in grote getto's hebben gestoken die ze volledig onder hun controle houden...

En de andere zijde bombardeerd er op los met het modernste materiaal dat er voorhanden is....

Zelfgemaakte raketjes met hooguit 10 kilo springstof tegen hypermoderne jachtbommenwerpers beladen met bommen en raketten....

Citaat:
Bovendien, als de Arabieren niet met vijf legers hadden komen aanzetten om Israel te vernietigen .
Ach zo, dat is dus de schuld van de palestijnen,en moeten die dus maar boeten.....

Citaat:
als de Palestijnen zich bij het oorspronkelijk verdeelplan hadden neergelegd zouden die dorpjes of gehuchten waarschijnlijk nog bestaan.
Eén vraag ,antwoordt met ja of nee....

Stel dat nederland morgen belgie opeist als zijnde deel van hun vroeger grondgebied.
En Het grootste deel van het land voor zijn eigen bevolking in gebruikt neemt en U uit Uw huis zet en U onderbrengt in een vluchtelingenkamp...
Bent U hiermee akkoord????? ja of nee?????

Laatst gewijzigd door Svennies : 3 februari 2009 om 22:20.
Svennies is offline  
Oud 3 februari 2009, 22:25   #129
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hetzelfde als met die germaanse,keltische en gallische stammen en de rest van de rotzooi die hier in ons eigen landeke er zoal heeft rondgelopen mijn beste....
Verdreven héél lang geleden door andere migrerende volkeren....
Een héél logisch feit gezien deze periode ,én een wereldwijd fenoneem destijds..
Ah, wil je een lijst met ontvolkte Joodse dorpen in Palestina tussen 1920 en 1948 ? Over negationisme gesproken....

De rest van uw bericht is te beroerd om er op in te kunnen gaan...
Oud 3 februari 2009, 22:39   #130
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, wil je een lijst met ontvolkte Joodse dorpen in Palestina tussen 1920 en 1948 ? Over negationisme gesproken....

De rest van uw bericht is te beroerd om er op in te kunnen gaan...
En U wil een lijst met platgebulldozerde palestijnse dorpen...
En misschien nog wat feiten van de zionistische terroristische groeperingen en hun bomaanslagen en het feit dat een groot deel van die terroristen récht het nieuwgevormde israelische leger ingingen....

Tja,mijn beste, de man spelen is nog altijd makkelijker dan met feiten af te komen....
Zo kennen we U ook weer.....

En U stelt in een eerdere post dat er hier jodenhaters op het forum zitten....
Nee meneer, enkel mensen zonder oogkleppen die zién wat er gaande is....

Men zou nét zo goed Uw stelling kunnen omdraaien en zeggen dat er hier op het forum palestijnenhaters aanwezig zijn....
Svennies is offline  
Oud 3 februari 2009, 22:56   #131
de mensen
Banneling

Standaard

De haat druipt van mijn scherm...
de mensen is offline  
Oud 3 februari 2009, 22:57   #132
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
En U wil een lijst met platgebulldozerde palestijnse dorpen...
Die ken ik maar al te goed. Want dié worden veelvuldig genoemd.
Citaat:
En misschien nog wat feiten van de zionistische terroristische groeperingen en hun bomaanslagen en het feit dat een groot deel van die terroristen récht het nieuwgevormde israelische leger ingingen....
Weerleg eens het volgende:
De arabisch/islamitische onderdrukkingen en slachtingen richtte zich voornamelijk tegen de oorspronkelijke Joodse bevolking vanaf het einde van het Ottomaanse Rijk, zeg maar vanaf 1920;
Pas rond 1930 (ná de slachting van Hebron) begonnen Joodse groepen zich te bewapenen en zich te verdedigen;
Pas vanaf 1936 deden Joodse groepen mee aan gewapende conflicten;
Pas in de de tweede wereldoorlog begonnen Joodse groepen terroristische acties te plegen...tegen de Britten;
Tussen 1920 en 1947 hebben de Joden (oorspronkelijke bewoners én immigranten) voortdurend te maken gehad met arabische/islamitische agressie.;
In 1947 werden ook Joodse dorpen ontvolkt en Joodse groepen uitgemoord.
In 1948 werden zowel Oost-Jeruzalem als andere Joodse dorpen etnisch gezuiverd.

Citaat:
Tja,mijn beste, de man spelen is nog altijd makkelijker dan met feiten af te komen....
Zo kennen we U ook weer.....
Dat kan maar u verdraait de waarheid om uw punt te kunnen halen.

Citaat:
En U stelt in een eerdere post dat er hier jodenhaters op het forum zitten....
Nee meneer, enkel mensen zonder oogkleppen die zién wat er gaande is....
Te weinig, veel te weinig. Dat u het onrecht aan de ene kant uitvergroot en blind bent voor het onrecht aan de andere kant kan niet verholpen worden door slechts het afdoen van oogkleppen.

Citaat:
Men zou nét zo goed Uw stelling kunnen omdraaien en zeggen dat er hier op het forum palestijnenhaters aanwezig zijn....
En dat is óók zo.
Oud 3 februari 2009, 23:06   #133
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie nogal veel mensen die hun haat tegen een onmenselijk regime en ideologie niet weten te beperken tot dat regime en die ideologie, en het afreageren op de dragers ervan plus op allen die hen omringen. Correct is dat niet, acceptabel ook niet. Begrijpen kan ik het wel, want met de nieuwsstroom die tot ons komt is het verdomd moeilijk om een correcte houding te handhaven.

Ideologisch/emotionele Jodenhaters, in de zin zoals jij hier bedoelt, zie ik daarentegen zeer weinig op dit forum. Hooguit twee of drie.
Oud 3 februari 2009, 23:22   #134
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ken ik maar al te goed. Want dié worden veelvuldig genoemd.
Weerleg eens het volgende:
De arabisch/islamitische onderdrukkingen en slachtingen richtte zich voornamelijk tegen de oorspronkelijke Joodse bevolking vanaf het einde van het Ottomaanse Rijk, zeg maar vanaf 1920;
Pas rond 1930 (ná de slachting van Hebron) begonnen Joodse groepen zich te bewapenen en zich te verdedigen;
Pas vanaf 1936 deden Joodse groepen mee aan gewapende conflicten;
Pas in de de tweede wereldoorlog begonnen Joodse groepen terroristische acties te plegen...tegen de Britten;
Tussen 1920 en 1947 hebben de Joden (oorspronkelijke bewoners én immigranten) voortdurend te maken gehad met arabische/islamitische agressie.;
In 1947 werden ook Joodse dorpen ontvolkt en Joodse groepen uitgemoord.
In 1948 werden zowel Oost-Jeruzalem als andere Joodse dorpen etnisch gezuiverd .
En mijn beste, vertel er dan maar meteen bij dat die héle middenoosten regio destijds één groot kruitvat was en hetgeen U vernoemt niet alléén in Israel als strijdtoneel werd opgevoerd....

Natuurlijk, het plegen van terroristische aanslagen mijn beste....

U legt steeds de verantwoordelijkheid bij de arabieren alléén,maar de joden waren er nét zo verantwoordelijk voor ....

http://hgroen.wordpress.com/2009/01/...s-palestijnen/
Svennies is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:23   #135
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hashomer is opgericht in 1909.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hashomer
Haganah in 1920.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haganah
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:29   #136
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hashomer is opgericht in 1909.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hashomer
Haganah in 1920.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haganah
Ja, als een soort burgerwacht, bewaking van de dorpen.
Lees de stukjes, pas na 1929 verandert het karakter van deze groepen.
Oud 3 februari 2009, 23:33   #137
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens mijn beste Hertogh , beantwoordt U deze vraag eens een keer,U bent hierbij tijdelijk tot belg gepromoveerd om Uw antwoord hierover te laten schijnen....

Citaat:
Eén vraag ,antwoordt met ja of nee....

Stel dat nederland morgen belgie opeist als zijnde deel van hun vroeger grondgebied.
En Het grootste deel van het land voor zijn eigen bevolking in gebruikt neemt en U uit Uw huis zet en U onderbrengt in een vluchtelingenkamp...
Bent U hiermee akkoord????? ja of nee?????
En mijn beste Hertogh, wat zal U doen in zo een geval,in een hoekje van Uw tent gaan zitten wenen om het feit dat alles U is afgenomen,of gaat U zich tegen dit in Uw ogen aangedaan onrecht verzetten.....
Svennies is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:34   #138
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
En mijn beste, vertel er dan maar meteen bij dat die héle middenoosten regio destijds één groot kruitvat was en hetgeen U vernoemt niet alléén in Israel als strijdtoneel werd opgevoerd....
Natuurlijk.

Citaat:
Natuurlijk, het plegen van terroristische aanslagen mijn beste....
Ja, tegen de Britten.

Citaat:
U legt steeds de verantwoordelijkheid bij de arabieren alléén,maar de joden waren er nét zo verantwoordelijk voor ....
Nu komen we ergens.
De laatste weken wordt Israël hier voorgesteld als de bron van alle kwaad. Gezien de verontwaardiging over de gevolgen van de inval kan ik me dat tijdelijk voorstellen. Je moet de ogen echter niet sluiten voor hoe één en ander is ontstaan en wie de tegenstander is.
Oud 3 februari 2009, 23:37   #139
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, als een soort burgerwacht, bewaking van de dorpen.Lees de stukjes, pas na 1929 verandert het karakter van deze groepen.

Ach, zoiets als Hamas....
Natuurlijk, U sprak slechts van kort voor de oorlog,U wordt op Uw eigen woorden genomen deze keer...

Overigens wéét U wie destijds de alleereerste eer om een kaping van een lijn vliegtuig op zijn naam te schrijven,lees de link maar die ik U heb gegeven....
Svennies is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:38   #140
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Overigens mijn beste Hertogh , beantwoordt U deze vraag eens een keer,U bent hierbij tijdelijk tot belg gepromoveerd om Uw antwoord hierover te laten schijnen....

En mijn beste Hertogh, wat zal U doen in zo een geval,in een hoekje van Uw tent gaan zitten wenen om het feit dat alles U is afgenomen,of gaat U zich tegen dit in Uw ogen aangedaan onrecht verzetten.....
Ik heb nu juist in een eerdere post gezegd dat ik dit voorbeeld te beroerd vind om op te antwoorden en u vraagt het opnieuw?

U vergeet teveel. Natuurlijk heeft u een punt als u het heeft over de immigranten die een staat oprichtten. 'Jippie, we kunnen de zionisten de schuld geven'. Maar er was veel meer aan de hand toen. Daarbij moet je dan nog steeds de oorspronkelijke Joodse bevolking wegpoetsen die ook rechten heeft. Ik zal het nog maar eens zeggen: Jeruzalem (de grootste stad in Palestina) en de directe omgeving eromheen was Joods. Daar waren geen immigranten voor nodig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be