![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Want dieren vangen andere dieren uit noodzaak om te overleven. In de voedselketen is discriminatie alleen van toepassing binnen de eigen diersoort. Als iemand wordt opgepakt vanwege dierenmishandeling spreekt niemand van discriminatie. Discriminatie is tussen mensen, of tussen eigen soort. |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alles moet verboden worden. Zelfs domheid.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
²
quod non, there you have it Tenzij men eugenetica een tweede kans wil geven. ![]()
|
|
|
|
#126 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat de mens eet of niet eet, is een ultieme zelfstandige beslissing. Voor een meer evenwichtige bespreking van dierenrechten: http://forum.politics.be/showthread.php?t=117424 Laatst gewijzigd door eno2 : 3 februari 2009 om 11:47. |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(sorrie, flauwe lol ) (tsja, flauwe lollen in flauwe items van draden)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#129 | ||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
In de natuur zien we vaak discriminatie (hierarchie) binnen de soort. Is dat daarom dan ook toegelaten binnen de mensensoort? Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Geef nu eens een moreel relevant criterium om alle en alleen mensen het basisrecht te geven. |
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik zie niet in waarom mensen die geen slaven hadden door de abolitionisten in een kwaad daglicht werden gesteld. Als een vleeseter tegen u gaat zeggen dat jij dictatorieel bent omdat ik zeg dat vleeseten verboden moet worden, moet die vleeseter eens goed nadenken over logica. Als jij geen appels eet en er is iemand die beweert dat het eten van appels verboden moet worden, ben jij dan dictatorieel? |
|
|
|
|
|
|
#132 | ||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben eigenlijk geen voorstander van zulke draconische maatregelen (kinderbeperking/geen ontwikkelingssamenwerking), maar ik vind dat al wie graag leutert over de ecologische footprint beter eens zou nadenken over de echte problemen in de wereld. Ten slotte bent u nog maar eens bezig mensen hun broodwinning af te nemen: koffie, cacao VERBOTEN of tenminste beperken. De boeren die nu moeten overleven van die teelt zullen u ongetwijfeld bijzonder dankbaar zijn. |
||||||||
|
|
|
|
|
#133 | |
|
|
Citaat:
ik begin me wel zorgen te maken over hoe u aankijkt tegen andersbegaafden...
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#135 | ||||||||||||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Waarom enkel de soort van mensen? Waarom niet de biologische familie van mensapen? Of de orde van primaten? Of de klasse van zoogdieren? Of de stam van chordadieren? Kortom, ik denk dat het beter is om een minder arbitraire definitie van discriminatie te geven. En zoals ik zei kom ik dus ook definities tegen die niet verwijzen naar de soort van mensen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zou het niet consistenter zijn om ook mentaal gehandicapten te mogen gebruiken voor onze doelen, want gezonde volwassen mensen zijn toch in alle opzichten superieur en die gehandicapten hebben toch niet meer de potentie om ook tot de groep van superieuren te behoren? Citaat:
En nogmaals, waarom kijken naar de soort en niet naar een andere biologische categorie zoals orde of klasse? Kunt u dat beargumenteren? Citaat:
Citaat:
1) niet alle mensen kunnen dat (en toch hebben alle mensen het basisrecht), 2) vroeger konden de blanken ook de zwarten oplsuiten (en toch weten we dat dat verkeerd was en dat ze dat argument niet mochten gebruiken ter rechtvaardiging van hun vermeende superioriteit) Citaat:
Wat bedoelt u trouwens met 'discriminatie en bezorgdheid daarond is een typisch menselijke eigenschap'? Mentaal gehandicapten snappen daar toch niets van en zijn er bijgevolg toch niet bezorgd om? Zijn mentaal gehandicapten dan geen mensen? Citaat:
Citaat:
Vergeef me als ik mis ben, maar ik heb een vaag vermoeden dat u de strategie van de afleiding gebruikte: een grotere vijand aanwijzen waartegen op het eerste zicht weinig te beginnen valt, in de hoop zo het probleem van vlees eten te kunnen ontwijken. Je ziet dat vaak in discussies of ruzies tussen mensen: als iemand geen ernstige argumenten meer heeft kan hij proberen de aandacht te richten op een totaal ander probleem. Zeker door te stellen dat dat tweede veel probleem groter is, in de hoop dat de aandacht van de tegenpartij volledig naar dat tweede probleem gaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik ben toch bezorgd of dat niet kan leiden tot een vorm van etnocentrisme. Naaste familieleden hebben de sterkste genetische gelijkenis, en als genen moreel relevant zijn...
En ook hier weer de kritiek: waarom enkel genetische verwantschap beperken tot de biologische categorie van de soort? Waarom niet de orde of de klasse? Daar is toch ook genetische gelijkenis? Nee, ik denk de gangbare consensus is dat genetische verwantschap geen moreel relevant criterium is. Citaat:
Maar ik maak me zorgen hoe u aankijkt tegen bewuste dieren die een gevoelswereld hebben. En ik maak me zorgen over uw verdoken vormen van racisme (zoals discriminatie op basis van genetische verwantschap) |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wat dan nog?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Vreemdeling
|
Iemand zei me gisteren dat op Canvas onlangs de nadelen van gegetarisme werd opgesomd, en één daarvan was dat vegetaristen sneller dement worden, zelfs al op jonge leeftijd. Vlees is essentieel voor het geheugen.
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Laat de mensen vrij. En stop met nieuwe wetten te maken, de mens staat boven de wet. (Paulus in het NT, Jezus tgo de Farizeeën die ook alles volgens de wet wilden.) Christus heeft ons bevrijd van "de wet". Moderne wettisten of legalisten en de islam willen daarop terugkeren; m.a.w. de mens weer reduceren en onderwerpen. Het echte Christendom brengt bevrijding. Lees maar de teksten van Paulus, en de evangelies.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Vermoedelijk ging het over B12 of Omega 3 tekort. Dat kan geheugenverlies veroorzaken. Maar daarvoor hoef je nog geen vlees te eten, want er zijn diervriendelijkere bronnen van B12 en Omega 3. Ik heb ondertussen een sterk vermoeden dat er een conensus is binnen de dieetkunigen dat een gevarieerd veganistisch dieet met B12 supplementen niet minder gezond is dan een omnivoor dieet. |
|
|
|
|