![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier heb je er al vast één. En wie zoekt die vindt. Wat me ergert is dat een hoop mensen zonder de enige dossier kennis aan dit soort discussies deel neemt. En dan kom ik altijd met mijn extreem voorstel voor de proppen: laten we Israel naar de Franse en de Italiaanse azurenkust verhuizen als souveraine staat en zowel Frankrijk als Italie vragen niet beter op voorwaarde dat ze een zes �* zeven miljoen mensen uit moslimlanden die hier constant herrie maken, om over terrorisme en andere pleziertjes maar te zwijgen, terug naar hun moederlanden mogen sturen. |
|
![]() |
![]() |
#122 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
-geschreven door de Joodse lobbygroepen, en dat laat zich onmiddellijk voelen. Zo pleiten zij voor het erkennen en (daar waar nodig) vergoeden van die uitwijzingen. Hoewel ik een andere verwoording verkies dan de onderlijnde, ga ik met de achterliggende gedachte wel akkoord. (1) Citaat:
Citaat:
Deze casus illustreert dan ook goed hoe zelfs de joodse slachtoffers van het Israëlische beleid dankzij datzelfde beleid in de kou blijven staan. Alle mooie retoriek verandert daar niets aan. Een ander voorbeeldje van desinformatie vinden we in een beschrijving van de redenen van de sterk afgenomen joodse populaties in moslimlanden: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op de suggestie als zouden al die miljoenen moslims constant herrie schoppen (en dus mede verantwoordelijk zijn voor hun door u bepleite uitwijzing) ga ik niet in...
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 14 februari 2009 om 13:04. |
||||||
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() Snel antwoord.
Geen Jood wenst terug te keren naar een Arabisch land. Me dunkt dat een en ander NIETvoor je uitgespeld moet worden. Alle Joden die uitgewezen werden willen WEL dat er rekening wordt gehouden met alles wat ze achter moesten laten bij een definitieve afrekening. Het gaat hier om souvernainititeit. |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() heb je het nu over een schadeloosstelling of vind je dat de verliezen van de Palestijnse vluchtelingen gecompenseerd kunnen worden door de verliezen van deze joodse slachtoffers?
#125 |
Minister
|
![]() Voor Joden is dus SOUVERAIN zijn het allerbelangrijkste. Zelfbeschikkingsrecht. In Europa
wordt dat voor normaal aangenomen. Ga nu naar een moslimland. En kijk es wat ze met hun minderheden doen. Op voorwaarde natuurlijk dat ze die minderheden al enigzins tolereren. J |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() soeveiniteit=autonomie
Wat dat van doen heeft met de geleden schade is me onduidelijk. Als die mensen willen terugkeren, dan stel ik voor dat je pleit voor een 'recht op terugkeer' (voor joden en niet-joden). Zodoende kan iedere jood zelf beslissen of hij al dan niet wil terugkeren. Ik ben er vrij zeker van dat dat er meer gaan zijn dan het aantal dat jij suggereerde (0). Zo hebben bvb refusniks een goede reden om te emigreren, net zoals die democratische joden die ongelukkig zijn met het militarisme en extreem-nationalisme/racisme in hun land. Als die mensen schadeloosstellingen willen (al dan niet in combinatie met het recht op terugkeer), dan stel ik voor dat daar een regeling voor uitgewerkt wordt. Net zoals er ook schadevergoedingen voorzien zouden moeten worden voor de Palestijnse e.a. slachtoffers van het beleid. De bron die je aanhaalde is echter te hypocriet om dat ook zelf in zoveel woorden te zeggen. Net zoals ook u rond mijn centrale punt blijft stappen: de tragedie van de joden in die moslimlanden wordt in eerste instantie in stand gehouden door de steun aan het huidige Israëlische beleid. Vandaar: als u tegen de tragedie van die joden bent, en/of als u tegen de tragedie van de Palestijnen bent... dan is het goedpraten van het Israëlische beleid niet echt een logisch gevolg van uw opvattingen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 14 februari 2009 om 14:18. |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
andermans auto's , politie die bepaalde buurten moest beschermen meege- maakt omdat in Algerije een stuk of wat paters kapot werden gemaakt. Ik heb nog nooit Joden naar moslimimmigranten buurten weten trekken om ze daar mores te leren omwille van hun steun aan kamikazeterroristen. En ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat kommunisten of islamisten (in Frankrijk hebben we dus de twee) om politiebescherming moesten smeken telkens als hun aanhangers iets zeer contraversieel verdedigden. Ik vraag me serieus of of het wel tot je doordringt wat je schrijft. Nogmaals, als het puntje bij het paaltje komt: Israel als SOUVERAINE STAAT (en souverain is dus geen synoniem van autonoom. Trouwens Israel heeft al jaren autonomie aan de Palestijnen aangeboden, werd altijd gewei-gerd) naar de Franse en de Italiaanse azurenkust verhuizen en in ruil vijf of zes miljoen moslims naar hun moederlanden. Het is écht een genereus aanbod. Enne...het merendeel van het Franse en het Italiaanse volk vraagt niet beter. |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister
|
![]() Citaat:
trouwens heel simpel en kort houden: de Arabieren zorgen voor hun slachtoffers en de Joden dragen zorg voor hun slachtoffers. |
|
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar we hadden het natuurlijk niet over die wijze waarop moslims en joden hun meningen verkondigen en verdedigen in Europa. We hadden het - op uw verzoek - over de joden die naar Israël gevlucht waren omwille van het antisemitische/anti-joodse beleid in verschillende moslimlanden. Daar hebben de dingen die je aanhaalt geen betrekking op. Citaat:
Soevereiniteit is dan ook een belangrijk issue waar zionisten zich mee bezig houden. Dat dit ook de wens is van al die joden die na 1948 niet in Israël leefden betwist ik. Deze zionisten geven immers niets om het lot van joden die niet in Israël wonen en de gevolgen van het huidige Israëlische beleid ondergaan. Ik weiger hen dan ook als spreekbuis te zien voor de joodse bevolking. Hence: niet alle joden zijn enkel geïnteresseerd in soevereiniteit. Citaat:
Citaat:
-het merendeel van het Italiaanse en Franse volk wordt dom gehouden door populistische media. Ik hecht dan ook weinig belang aan dit soort van 'meningen', zelfs al moest uw stelling juist zijn. In Frankrijk en Italië bestaat echter wel een rechtstaat, die o.m. de rechten van minderheden garandeert. Zelfs de tekst van deze lobbyisten verwees daarnaar: 'the real test of a civilized society is not how it treats its majority, but how it treats its minorities'. Ik kan niet anders dan instemmen met deze humane principes. Vandaar: de mening van de meerderheid van de bevolking heeft in deze geen enkele waarde. Vindt u dat een meerderheidsstem wel zwaar genoeg weegt, gelieve dan te antwoorden op de vraag of een meerderheid in nazi-Duitsland het morele recht had om een antisemitische wetgeving uit te vaardigen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 14 februari 2009 om 16:07. |
||||
![]() |
![]() |
#130 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er een juridisch principe is dat anno 2009 voor dit soort van 'compensaties' kan ingeroepen worden. Zo'n onderling kwijtschelden van miserie is mss een goede zaak voor een 'volk', maar zeker niet voor al die individuen. Aangezien het individuen zijn die geleden hebben, en aangezien het recht op eigendom/vrijheid van religie/het recht op gelijke behandeling ongeacht geloof of ras/... individuele rechten zijn, stel ik voor die individuen (of nakomelingen) te vergoeden. Dat wordt overigens ook in zoveel woorden gezegd in de VN-resoluties die handelen over het recht op terugkeer. Citaat:
En dan heb ik nog geeneens een probleem gemaakt uit het feit dat de keuze om moslims te deporteren (en geen joden) een arbitraire keuze is. Je zou immers net zo min/makkelijk een paar miljoen joden kunnen doen verhuizen als je een paar miljoen moslims kan doen verhuizen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 14 februari 2009 om 16:14. |
||
![]() |
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() 'the real test of a civilized society is not how it treats its majority, but how it treats its minorities'.
FAN-TAS-TISCH. Maar vast beschouw jij diverse moslimlanden als beschaafd? Of niet soms? Mogen we dus een voorbeeld nemen aan hoe zij hun minderheden behandelen? |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) Ik pleit ervoor om het recht van minderheden te verbeteren daar waar nodig (= overal waar die niet overeenkomen met de principes van de mensenrechten). Dat is al veel meer dan alle verdedigers van het Israëlische beleid kunnen zeggen. 2) Neen, je mag geen voorbeeld nemen aan wantoestanden in een land om wantoestanden in een ander te legitimeren. Ik dacht immers uit je post op te maken dat je je beter voelde/wilde gedragen dan het soort van praktijken dat je omschreef.
![]() |
#133 | |
Minister
|
![]() Citaat:
aan de Palestijnen op voorwaarde dat Israeliers die al hun hebben en houden hebben moeten achterlaten in diverse Arabische landen ook compensatie krijgen. 2. De Palestijnen in Israel zijn alles behalve miserabel te noemen. Waar ga je d�*t eigenlijk halen. Dat doet me denken aan een Arabisch dorp op de groene lijn dat voor de nodige last had gezorgd. (Gegooi met stenen naar alles en iedereen die Joods was, rellen, en het had zelfs een kamikazeterro- rist geproduceerd. Dit alles in de jaren negentig toen het nog min of meer koek en ei was met de P.L.O. Rabin of Peres kwam toen op een schitterend idee. 'Laten we dat dorp overdragen aan de Palestijnse Autoriteit. Iedereen zal er een stuk gelukkiger van worden.' Juist ja. Behalve uiteindelijk dat dorp. Want toen het daar aan de oren van de mensen kwam dat ze weldra Israelier af zouden zijn (met land en huis en tuin etc erbij) kregen ze maar nét geen beroerte. Ik weet nog dat de handelaars 'Open House days' in leven riepen met 'Welcome to our Jewish Neighbours , Everything is Half Price Today.' In Jeurzalem dezelfde santékraam. Aan de Arabieren daar in het Oostelijke gedeelte van de stad werd na de vereniging van Jeruzalem de Israelische nationaliteit aangeboden met alles erop en eraan. De meesten bedankten ervoor. Maar toen Barak op een bepaald ogenblik liet horen dat een gedeelte van Jeruzalem mogelijk, misschien bij een Palestijnse staat zou mogen horen kwam er aan het aanschuiven om alsnog die Israelische nationaliteit te kunnen bekomen geen einde... De Israelische Arabiern hebben het beter en beschikken over méér rechten dan gelijk welke Arabieren in moslimstaten. |
|
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en hetzelfde aantal Moslims (die hier met hetzbollah en Hamasvlaggen zwaaien tussen het vernielen van auto's en het inslaan van winkelruiten door) terug naar hun Moslimparadijzen. Vast hebben ze dat voor hun Palestijnse broeders over. Huidige technieken staan toe zelfs hotels en huizen te verhuizen. De Palestijnen zullen dus het land weervinden zoals hun grootvaders het achter hebben gelaten. Laatst gewijzigd door Francientje : 14 februari 2009 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#136 |
Minister
|
![]() Arabische burgers in Israel hebben dezelfde rechten als alle anderen in Israel. De mensen
die in de betwiste gebieden wonen zijn dus geen Israeliers. Ze zijn dus ook geen tweede-rangs burgers. Er bestaat natuurlijk een heel eenvoudige oplossing voor het probleem. Israel bakent veilige grenzen af, wie binnen die grenzen valt krijgt de Israelische nationaliteit. De rest wordt teruggegeven aan Jordanie en aan Egypte. Probleem opgelost. Alleen zitten noch Jordanie noch Egypte om die diverse Palestijnse clans verlegen, zelfs niet als ze er meteen gebied bij krijgen. |
![]() |
![]() |
#137 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Met 'een beter leven' is de wil om te strijden kleiner maar zolang je niks te zeggen hebt en gegrijzeld wordt door gevaarlijke milities heb je er weing aan. Toen Israel de Gazastrook verliet schonken ze aan de Arabieren de Gush Katif plantages.* Niet alleen dat;Israel pompte 25 miljoen dollar in de Gazagronden en Wolfson(Amerikaans Jood) gaf er nog 5 miljoen extra,om de plantages nog beter te maken. (ken je veel vijanden,"imperialisten","kindermoordenaars" die dat doen ?) Maat Hamas nam-na een interne walgelijke en bloedige strijd-de roer over in Gaza en vernietigde alle plantages. Alles naar de vaantjes. *Gush Katif exporteert 95% van alle insectenvrije sla en groenten ter wereld!! en 60% van de cherrytomaten! De totale export van de kassen in Gush Katif komt op $100.000.000 (ja, honderd miljoen dollar), en dit is 15% van de landbouwexport van de Staat Israël.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 16 februari 2009 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
#138 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waarom verdraai je van onderwerp ?
Misschien kan je een antwoord geven op je collega. Denk je dat er minder gevochten zal worden indien Arabieren economisch beter vertroeven,ja of nee(en waarom) ?
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
#140 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pss 1.167 Israeliers die sinds 2000-door Hamas- vermoord zijn tel je niet mee,he ?
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 16 februari 2009 om 16:00. |
![]() |