![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Cumulatief heeft betrekking op 1/ Het ophopen van 'de elementen' in het lichaam. Los van hun radioactief karakter. Strontium-90 wordt opgehoopt in de botten. Odium-131 voornamelijk in de schildklier. Cesium-137 in het spierweefsel. Uranium-238 ligt iets moeilijker. Plutonium 239 is (behalve via de straling) ook moeilijker te dedecteren. Jodium pillen worden genomen om het ophopen tegen te gaan. Er wordt geredeneerd dat twee dingen niet terzelfder tijd op de zelfde plaats kunnen zijn. 2/ Alle entiteiten in onze voedelkring hebben een organisch lichaam. Ophoping, dus cumulatie, gebeurd ook in onze voedselkring. 3/ De effecten van straling op ons lichaam zijn ook cumulatief. Elke bestraling draagt bij aan de totale dosis, die de waarschijnlijke gevolgen voor het lichaam bepaalt. 4/ De genetische schade werkt ook cumulatief.
![]() |
![]() |
#122 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als compliment zou ik dat niet beschouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe stelt ge u 'cumulatief' voor? Men neme een schone foto. Digitaal. Men schrijft die weg in jpeg formaat met een sterke compressie. Men opent het origineel en het gecomprimeerde exemplaar en vergelijkt die. Hoewel de compressie schade heeft toegebracht aan 't origineel moet men hard zoeken om verschillen te zien. Er zullen enkel een aantal kleine artifacten zijn. Men neme de gecompresseerde foto. Men mailt die naar een vriend. Die op zijn beurt denkt over het origineel te beschikken. Deze vriend schrijft de foto in een bestand met dezelfde compressie methode. Als deze vriend de twee versies vergelijkt ziet hij/zij bijna geen verschil. Deze vriend heeft een vriend. En laat ons het scenario een aantal keer herhalen. Tenslotte zal de 15de vriend een verschil opmerken tussen zijn origineel en het opnieuw gecompresseerde bestand. Als deze het gecompresseerde bestand naar jou mailt. Dan Zal jij een heel groot verschil opmerken tussen jouw origineel en het laatste bestand. Oftewel. Een illustratie van hoe schade accumuleert. Geen verband met straling ? Toch wel. Het comprimeren staat hier voor 'straling'. Is het comprimeren cumulatief ? Een vraag die wanneer beantwoord geen verschil uit maakt. Het gaat hier namelijk om de schade. Of was je aan 't vissen naar bronnen ? Bedoel je dat ik zonder bronnen geen boodschap heb ? Nu ja, als bronnen geef wordt ik te wetenschappelijk. 't Is één of 't ander.
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Mijn imago kan mij letterlijk de pot op. Ik heb niet in de hand hoe jij over mij denkt. Dus ben ik altijd aan je 'goodwill' overgeleverd, zonder dat ik daar hand in heb.
![]() |
#126 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zijn er 4000 die direct of indirect (lange-termijn kanker ontwikkeling) te wijten zijn aan Tsjernobil. 4000 doden als gevolg van kernenergie gebruik over de hele wereld is peanuts. Citaat:
Citaat:
Dank om toe te geven dat uw initiële stelling niet klopte. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Als je je een "experten"-imago wil aanmeten, maar dan door de mand valt op een aantal fundamentele punten, dan moet je niet rekenen op enige goodwill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gebruiken om aan te tonen dat straling cumulatief is, is echter onzin, omdat de fysica achter straling niet de fysica achter compressie is. Stralingsbronnen gaan niet harder stralen in elkaars nabijheid, noch is de straling die je meet in de nabijheid van twee bronnen de som van die twee bronnen samen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het cummulatieve effect van "straling" zit in het feit dat het lichaam de schade veroorzaakt door straling niet snel genoeg kan repareren.
Als men spreekt over straling, dan bedoeld de wetenschappelijke gemeenschap Alfa, Beta, Gamma, Röntgen of Neutronen straling. Niet de stralingsbron. Spreekt men over besmetting, dan zijn er radioactieve materialen op/in een voorwerp, dier, plant of persoon. Deze materialen zijn soms cummulatief op te slaan in het lichaam. Dit is een bio-chemische eigenschap, geen nucleaire. In uitzonderlijk gevallen, zoals met Jodium, is het mogelijk van het lichaam te verzadigen met een niet radioactieve isotoop, zodanig het lichaam de radioactieve isotoop gewoon afvoert met de bekende systemen. Urine, uitwerpselen, uitademing en/of zweten. Let wel, het lichaam moet op voorhand verzadigd zijn, anders wordt de niet radioactieve isotoop afgevoerd. Wanneer de stralingsbron in het lichaam zit, blijft de schade continue toegebracht worden, en telt het allemaal op. Is het een kleine stralingsbron, of een alfa straler, dan kan die heel lang daar blijven zitten, en alleen zeer lokaal schade aanrichten. En ja, dit is de grote vreesopwekker voor kanker. De medische behandeling van acute stralingsziekte: Ervoor zorgen dat de cellen die het eerst kapot gaan, aangevuld blijven- bloedtransfusiese, beenmergtransplantaties als basis. Chelating- oftewel het lichaam spoelen met materialen die de radioactieve materialen beter binden dan het lichaam ze kan opslaan, in zodanige vorm dat het lichaam ze afvoert. Voor de rest, chirurgisch verwijderen van besmetting. Dan ervoor zorgen dat de vochthuishouding in het lichaam binnen de grenzen gehouden word. En natuurlijk pijn/symptoombehandeling. In alle geval, met straling is het allemaal afhankelijk van tijd, afstand, soort van straling en intensiteit. Wie gaat er zich nu zorgen maken over een beetje zonnebrand? Maar wat straling niet doet, is blijven zitten. De schade veroorzaakt- ja, dit kan genetisch zijn, maar ook puur lichamelijk- kan dat wel zijn, als het genoeg straling is om de capaciteit van het lichaam om schade te repareren te overschrijden. Want uiteindelijk , wat is kanker? Een woekering van lichaamseigen cellen die hun doel niet meer dienen, en waar het lichaam te laat, of niet op reageerd door ze op te ruimen. Ergo, een falen in het reparatiesysteem, ook wel immuniteitssysteem genaamd. Hoe vergeten die cellen hun doel? Doordat er minieme veranderingen in het DNA/de chromosomen komen, is dit nu door externe factoren, zoals giffen, straling of gewoon een foutje in de basis.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 18 februari 2009 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In Zweden scheelde het in de jaren 90 niet veel, toen de back-up generatoren op het laatste nippertje uiteindelijk toch allemaal opstarten en daar kwam een grote dosis geluk bij kijken
![]() |
![]() |
#131 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hoe wil jij een melt-down gaan forceren wanneer de temperatuurscoëfficiënt negatief is? Citaat:
Operator Reactor Type Net MWe Commercial operation OKG Oskarshamn 1 BWR 467 MWe 1972 OKG Oskarshamn 2 BWR 598 MWe 1974 OKG Oskarshamn 3 BWR 1153 MWe 1985 Vattenfall Ringhals 1 BWR 855 MWe 1976 Vattenfall Ringhals 2 PWR 867 MWe 1975 Vattenfall Ringhals 3 PWR 985 / 1050 MWe 1981 Vattenfall Ringhals 4 PWR 935 MWe 1983 Vattenfall Forsmark 1 BWR 987 MWe 1980 Vattenfall Forsmark 2 BWR 1000 MWe 1981 Vattenfall Forsmark 3 BWR 1170 MWe 1985 http://www.world-nuclear.org/info/inf42.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het Bungalow park met tropisch zwembad Molenheide in Houthalen-Helchteren heeft momenteel ook zijn eigen biogascentrale en voorziet daardoor volledig voor zijn eigen energie voorziening
![]() |
![]() |
#133 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En een verwijzing naar een overkoepelende nucleair forum, dat moet dan ook zuiver objectieve informatie verzekeren of wat? En die opsomming van die verschillende reactoren van de Energie leverancier en producent Vattenfall gelegen in Forsmark wat is de bedoeling daarvan. Dat u me overdonderd met allerlei technische info en daardoor zo wie zo al meer gelijk heeft dan ik?
Als het taalgebruik stoer genoeg is kan je in België altijd wel voldoende mensen ervan overtuigen dat zelfs "gezond verstand" en een koe identieke dingen zijn Laatst gewijzigd door JCVD_WHO : 18 februari 2009 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We nemen 1 normale generatie 2 "niet USSR" kerncentrale. Tjiens, we hebben een echt voorbeeld van wat er gebeurd als de kern van een normale "kapitalistische" kerncentrale droogkookt. Tree Miles island. Een combinatie van nog te betalen leergeld, en menselijke vergissingen. Toen ze door hadden dat de kern aan't smelten was, en een zogenaamd China Syndroom had kunnen toeslaan, was de energiedichtheid in de reactor al aan het zakken. En moest men zelfs geen pompen meer inzetten om de hitte af te voeren uit de kern. De enige reden waarom er nog veel moeite gedaan werd was om het kostenplaatje zo veel mogenlijk te beperken. Gewoon door de keuze van brandstof- licht verrijkt uraniumoxide - Met 3% U235 erin is het quasie onmogelijk een China syndroom te verwezelijken, en al helemaal niet als er een willekeurigheidsfactor in zit. Het resultaat. Radioactieve stoom werd gelost, in de bunker- reactorkoepel-, een peperdure instalatie vernield. En voor de rest was het " When in panic or doubt, run in circles scream and shout". En tot heden dage word dit incident aangevoerd als voorbeeld. Dit zowel de voor als tegenstanders van kernenergie. En dan nu groene rakkers, EN TJERNOBYL DAN? Heel simpel, dat komt ervan dat je probeerd een mierennest doctrine op te leggen aan mensen. Het ontwerp is gewoon dom, en vooral bedoeld om meer wapen kwaliteit plutonium te maken op zo'n goedkoop mogelijke manier. Een "Bio containment shield" bunker errond? Nah, te duur. Een gewone hangaar over het boeltje zal het wel doen. Meters gewapend beton en staal rond de reactor als mechanisch schild en stralingsbescherming? Nah, te duur, een dunne betonnen wand, en veel zand houd de straling ook tegen, en de reactor zelf is sterk genoeg om de krachten erin te beheersen.
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ze daar in Scandinavië ook degelijk uitgebalanceerde netwerken hebben, hoeft die shutdown zelfs niet te leiden tot een blackout van je netwerk. Maar goed, aangezien je het zelf duidelijk beter weet: vertel eens, over welke reactor had je het, en wat zou daar gebeurd zijn wanneer de generatoren het niet overgenomen zouden hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nope, een kapotte reactor, de verloren electriciteitsproductie die waarschijnlijk opgevangen moest worden door conventionele fossiele brandstof verbrandende centrales en een prijskaartje voor het opruimen van de rommel dat de moeite is.
![]() |
![]() |
#137 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Google daarna naar windmolens en traaglopende watermolens en traag lopende waterstroomcentrales. Je krijgt dan meer informatie dan je kan verwerken op een jaar tijd. Of je kan hier eens alle draden over kernenergie en alternatieve energiewinningen opzoeken en lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kernongeluk zou misschien zelfs voordelen hebben voor het milieu. Het zou immers een natuurgebied van een paar honderden km² opleveren, waar men bang voor is om er te gaan stropen en illegaal kappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik bedank vriendelijk voor jouw 'goodwill'. Citaat:
http://www.kennislink.nl/web/show?id=150501 Je kan ook het rapport lezen. http://cricket.biol.sc.edu/chernobyl/papers/TORCH.pdf Of Alex Rosen. http://www.ippnw.org/ResourceLibrary...byl20Rosen.pdf
![]() |