Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2009, 19:58   #121
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Pedofilie is dus geen zonde volgens u? Dat is alvast genoteerd.
Da's een grappige.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2009, 20:08   #122
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn geen "geaardheden", er is alleen de normale geaardheid van de mens die niet veranderbaar is.
Uw geaardheid lijkt nochtans aardig samen te vallen met onverdaagzaamheid, xenofobie en religiositeit.

Citaat:
Het beste bewijs dat men wel degelijk kan worden seksueel verward of ervoor kiest een perverte homo te zijn is de plotse explosie van het aantal homo's te bekijken over de jaren.
De enige reden dat dit gebeurt is de toenemende mate van individuele vrijheid. De prijs die de maatschappij hiervoor moet betalen is dat blijkbaar sommigen hierdoor geshoqueerd zijn.

Citaat:
Hoeveel homo's waren er tot de jaren '90? Amper. In mijn jeugd heb ik nooit ofte nimmer ook maar gehoord over iemand die een seksuele deviant zou zijn.
"Gehoord", exactly!

Citaat:
En toen er dan op tv (het enige wat de postmoderne, westerse mens nog kent) ook van die smerige vunzigaards met flamingo-veren in hun gat begonnen op te duiken was het hek helemaal van de dam. Plotseling waren er duizenden perverten te zien en moesten er zelfs "gay parades" worden georganiseerd om de normale mens nog eens extra te degouteren.
Ik geef toe dat de reden hiervoor voor een groot deel is om doelbewust de maatschappij te shoqueren. Het is een vorm van aandacht vestigen op een probleem dat decennialang, soms zelfs eeuwenlang heeft standgehouden... zie het maar als een soort van revolutie.

Citaat:
Ik vraag me ook af hoe lang het nog zal duren eer pedofilie als normaal zal worden beschouwd?
Over pedofilie werd op zich niet zoveel nagedacht tot de affaire Dutroux. Vooral het falen van het gerecht heeft het (inter)nationaal debat over pedoseksuele feiten aan de gang gezet.

Citaat:
Tot de jaren '70 werd homofilie terecht als een geestelijke aandoening beschouwd tot enkele linksen vanuit hun politieke (!) overtuiging gingen zeggen dat het wél normaal was. Dat is dan steeds verergerd tot op de dag van vandaag, waar hömö's worden opgevoerd als de nieuwe Übermenschen door de linkse media-elites en als modieus, hip of trendy worden voorgesteld.
O, dan ben jij plots de expert ter zake omtrent seksuele psychologie?
Oud 22 juli 2009, 20:39   #123
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Lees de Bijbel maar en schrik.
Gij zijt erven geschrokken he
Mensen die bang zijn van homo's = homofobie .
Mensen die bang zijn van religie = religiefobie.
En vertel eens , welke passages schrikken u af " zij zullen worden terdood gebracht , hun bloed zal over hen zijn " .
Ach , Levictus zal het wel niet zo kwaad bedoelt hebben

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 22 juli 2009 om 20:39.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 21:43   #124
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pedofilie is dus geen zonde volgens u? Dat is alvast genoteerd.
Neen. Pedofilie is een misdaad.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 17:11   #125
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
10 jaar valt nog mee, het heeft 400 jaar geduurd voordat ze plots door hadden dat Galileo toch gelijk had en dat ze de brave man onterecht zo zwaar hadden gestraft.
Nochtans werkte paus Urbanus VIII, die het boek 'Il Saggiatore' van Galilei las -wat we van de meeste moderne "verdedigers" van de wetenschap niet kunnen zeggen- niet tegen. In tegendeel. Hij stond in bewondering van zijn theorie.
Dat conflict was wel iets gecompliceerder dat jij hier komt te vertellen.

De straf van Galilei was trouwens niet veel zwaarder dan hedendaagse ketters vaak moeten verduren.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 17:12   #126
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Erken jij alleen een legale moraliteit?

Da's triestig..
Oud 9 februari 2010, 00:00   #127
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht

Da's triestig..
Het legale is het enige dat je anderen kan opleggen.

Er bestaan best foute dingen, die op zich nog legaal zijn. Maar het zijn geen zonden. Zonde is iets doen dat fout is in de ogen van een god. En daar trek ik mij nu eens niks van aan.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 00:20   #128
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er bestaan best foute dingen, die op zich nog legaal zijn. Maar het zijn geen zonden. Zonde is iets doen dat fout is in de ogen van een god. En daar trek ik mij nu eens niks van aan.
Oei dat is zonde .

het kader van de gelovigen is het Goddelijke en zijn openbaringen. Van de anderen is het henzelf of de maatschappelijke structuren.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 02:54   #129
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ophangen.
Een betere remedie is er niet tegen religie!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 06:46   #130
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Da's triestig..
Zou het niet eerder "zondig" zijn?
Oud 9 februari 2010, 06:47   #131
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Oei dat is zonde .
Voil�*. Zo hoort het.

En de cirkelredenering is meteen rond.
Oud 9 februari 2010, 06:48   #132
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zonde is iets doen dat fout is in de ogen van een god.
Eerder in de ogen van zijn of haar grondpersoneel.
Oud 9 februari 2010, 14:32   #133
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zou het niet eerder "zondig" zijn?
Nee, vooral triestig eigenlijk.
Oud 9 februari 2010, 14:35   #134
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus jij legt je kinderen niets anders op dan "het legale"?!
Oud 9 februari 2010, 21:09   #135
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen "geaardheden", er is alleen de normale geaardheid van de mens die niet veranderbaar is. Het is niet omdat u op typische blanke, westerse, postmoderne manier die term relativeert en weigert de erkennen dat er ook slechte maatschappelijke tendensen bestaan dat homofilie plots in orde zou zijn.

Het beste bewijs dat men wel degelijk kan worden seksueel verward of ervoor kiest een perverte homo te zijn is de plotse explosie van het aantal homo's te bekijken over de jaren. Hoeveel homo's waren er tot de jaren '90? Amper. In mijn jeugd heb ik nooit ofte nimmer ook maar gehoord over iemand die een seksuele deviant zou zijn. Toen de jaren '90 kwamen en we dagelijks werden getracteerd op wéér eens wat lelijke, halfnaakte sletten (mannelijk of vrouwelijk) die op elke hoek van de straat op reuzengrote reclameborden een of ander overbodig product kwamen aanprijzen - begonnen er plots hier en daar hömö's op te duiken. En toen er dan op tv (het enige wat de postmoderne, westerse mens nog kent) ook van die smerige vunzigaards met flamingo-veren in hun gat begonnen op te duiken was het hek helemaal van de dam. Plotseling waren er duizenden perverten te zien en moesten er zelfs "gay parades" worden georganiseerd om de normale mens nog eens extra te degouteren. En ook onder de "BV's" (lees: een bende hoeren zonder de minste scrupules of talenten) werd het een sport om je als "holebi" te outen en daardoor nóg meer "faam" en geld te genereren.

Pedofiele werkt natuurlijk op een heel andere manier dan homofilie, op de praktische manier kan men de twee natuurlijk niet vergelijken, de uitkomsten daarentegen zijn in beide gevallen even schadelijk. Homofilie kan men qua schaal en grootte van de schade aan mensen toegebracht in feite als erger dan pedofilie bestempelen. Ik vraag me ook af hoe lang het nog zal duren eer pedofilie als normaal zal worden beschouwd? Tot de jaren '70 werd homofilie terecht als een geestelijke aandoening beschouwd tot enkele linksen vanuit hun politieke (!) overtuiging gingen zeggen dat het wél normaal was. Dat is dan steeds verergerd tot op de dag van vandaag, waar hömö's worden opgevoerd als de nieuwe Übermenschen door de linkse media-elites en als modieus, hip of trendy worden voorgesteld.
Eigenlijk wel fascinerend, iemand die zo'n ongebreidelde haat in zich draagt. Hoe voelt dat? Krijg je daar geen koppijn van? Of angstige nachten, waarbij je plots drijfnat van het zweet wakker schiet met wijd open gesperde puilogen, en zo onwaarschijnlijk luid "Help, ik ben een homo!" schreeuwt dat de buren van drie huizen verder, die de gewoonte hebben van met oordopjes te slapen, er wakker van schieten?
Oud 9 februari 2010, 21:12   #136
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Eigenlijk wel fascinerend, iemand die zo'n ongebreidelde haat in zich draagt. Hoe voelt dat? Krijg je daar geen koppijn van? Of angstige nachten, waarbij je plots drijfnat van het zweet wakker schiet met wijd open gesperde puilogen, en zo onwaarschijnlijk luid "Help, ik ben een homo!" schreeuwt dat de buren van drie huizen verder, die de gewoonte hebben van met oordopjes te slapen, er wakker van schieten?
Preuße, rustig jongen, 't was maar een nachtmerrie, uitdrukking van je onbewuste dat zich uit via homofobie: homofobie is dikwijls de angst van de homo, de homo in zichzelf.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 februari 2010 om 21:14.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 00:18   #137
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Facinerend (eigenlijk niet maar goed) hoe sommigen er steeds in slagen om alles te herleiden tot een -fobie of een -isme. Grappig dat dit ook steeds de mensen zijn die beweren dat die "fobisten" of "isten" niet willen discussiëren en er een enge visie op nahouden.
Oud 10 februari 2010, 00:19   #138
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Preuße, rustig jongen, 't was maar een nachtmerrie, uitdrukking van je onbewuste dat zich uit via homofobie: homofobie is dikwijls de angst van de homo, de homo in zichzelf.
"homofobie" bestaat niet.
Oud 10 februari 2010, 08:22   #139
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Facinerend (eigenlijk niet maar goed) hoe sommigen er steeds in slagen om alles te herleiden tot een -fobie of een -isme. Grappig dat dit ook steeds de mensen zijn die beweren dat die "fobisten" of "isten" niet willen discussiëren en er een enge visie op nahouden.
Over een enge visie gesproken: als ik even terugblader in dit forum naar een andere thread over homoseksualiteit, dan had jij mij daar gevraagd om te argumenteren dat homoseksualiteit geen afwijking is. Die argumentatie heb je gekregen, en het enige wat ik daar nog als reactie op gekregen heb is een bijzonder warrige post die kant noch wal raakt, over "etiologie", en dat dat iets is voor de medische wetenschap, en dat we "het nog niet weten".
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=430

Ik zou zeggen, informeer je eerst eens goed over een onderwerp, alvorens er uitspraken over te doen. Dat komt beter over.
Oud 10 februari 2010, 10:58   #140
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Wrong. Seksuele handelingen met kinderen zijn een misdaad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be