![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Precies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() Brussel gaat inderdaad die richting uit als er geen deftig beleid komt.
en daarvoor moet je niet bij Frankrijk of Wallonië zijn. (de Walen kennende zullen ze proberen alles naar Charleroi en Namen te trekken en dan is Brussel economisch ook dood) |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kan je van Groot-Tienen een Mini-Staat maken en kan jij er Koning worden ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 februari 2009 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Ja inderdaad, laat ons na gepast beraad onze redelijke eisen overmaken aan Frankrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Tja, dan is dat spijtig voor Brussel he, ik heb er geen problemen mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens kort mijn gedacht zeggen over de toekomst van Brussel.
Om die knoop zo goed als mogelijk te ontwarren, laat ge hem best zoveel als mogelijk zitten. Vlaanderen krakt af van het oude land. Met al zijn huidige bevoegdheden: gewest Vlaanderen, gemeenschap Vlaanderen (en dit laatste omvat de bevoegdheden - gemeenzaam vroeger genoemd: persoonsgebonden materies - over Brussel). In die hipotese kan ook Wallonië afkrakken, en de Franse gemeenschap haar bevoegdheden over Brussel behouden. Er is geen bezwaar dat "zij" zich blijven B. noemen. De grondwettelijke verankeringen (Brussel tweetalig enz.) blijven gegarandeerd bestaan. Aangezien Vlaanderen als hoofdstad gekozen heeft voor Brussel, en aangezien daar nog Vlamingen wonen en werken, zal het rijke Vlaanderen ervoor zorgen dat Brussel geen armoe-hoofdstad wordt. Iedereen kontent: Vlaanderen onafhankelijk. Brussel blijft wat het is: een gewest zonder "gemeenschapsbevoegdheden". Wallonië kontent: ze mogen zelf kiezen: onafhankelijkheid zoals Vlaanderen, of een alliansie met Brussel-gedeelte.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
net zoals 250.000 andere Vlamingen? Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 februari 2009 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 16 februari 2009 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euu, eventjes voor allen duidelijkheid,.. Voor zover ik nog beschik over mijn kennis van navigatie moet ik je er op wijzen dat Zaventem wel in Vlaanderen ligt en niet in Wallonië he. Trouwens, wat moet Brussel beginnen met een vlieghaven, die willen ze toch niet, in ieder geval willen ze er niet de hinder van. En nota bene, ik kan wel vliegen hoor, ook al mag ik het eigenlijk niet meer, om gezondheidsproblemen ( halfjaarlijks geneeskundig onderzoek) zie je. ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 16 februari 2009 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
veel meer dan met Wallonië. wat anders dan jouw zieke kunstmatige land België. je wilt liever Vlaanderen verkopen aan Wallonië samen met de rest van je groepje Belgiscisten. Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 februari 2009 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Jamaar wat? Gaan we bleten en in Belgie blijven misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In alle gazetten de eerste reaktie van een andere politieker: Geert Boergois:
maandag 16 februari 2009 | Bron: belga N-VA: 'Na zeven maanden gelijk gekregen' BRUSSEL - Oppositiepartij N-VA zegt dat Vlaams minister-president Kris Peeters de bevolking een rad voor de ogen heeft gedraaid door te zeggen dat er 'garanties' waren op succes in de communautaire dialoog, zegt N-VA’er Geert Bourgeois. Hij stapte destijds uit de Vlaamse regering omdat hij niet geloofde in de communautaire dialoog. 'Er waren geen garanties bij de opstart van de dialoog. Peeters is altijd blijven volhouden dat er garanties waren op deelakkoorden. Maar zelfs die zijn er niet. Hij geeft ons met zeven maanden vertraging gelijk', zegt Bourgeois. 'We komen nu tot de vaststelling dat een belangrijk luik van het Vlaams regeerakkoord niet uitgevoerd wordt en dat de 'copernicaanse omwenteling', waarbij het zwaartepunt van de bevoegdheden bij de deelstaten zou liggen, er niet komt', zegt Bourgeois. svh
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een verpatsen aan de Hollanders heb ik geen respect. Cultuur of geen cultuur. Niet tevreden in Vlaanderen ? Alles beter in Holland ? Waar wacht je op ? |
|
![]() |
![]() |