Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2009, 13:06   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Vreemd. Misdadigers hebben niet zo de neiging om met de politie samen te werken.
Toch wel en meer dan je denkt. bijna alle niet-familiale misdrijven worden opgelost tgv tips en tipgevers worden beschermd en weten uiteraard hoeveel ze waard zijn voor een flik.
Citaat:
1. Iemand die het wapen koopt voor direct gebruik (schoolschutter) trekt zich daar niks van aan.
Dergelijke snotaap zal 't niet zo vlug vinden (en er 't geld niet voor vinden: jij kan 500€ of zo (voor een aangebrand) of 2000€+ (voor een clean kwaliteitswapen) wel betalen, maar je weet nooit zeker of het clean is. Een 17-jarige kan dat meestal niet.
Citaat:
2. Iemand die niet getraceerd wil worden neemt gewoon een borstel en schuurmiddel en haalt die een paar keer door de loop. Hetzelfde voor extractor en slagpin. Weg ballistische sporen.
http://www.youtube.com/watch?v=yAlixegkf0o
Dat weet ik wel, maar een iet of wat gevorderd labo achterhaalt dat.
Je bent ook al veiliger zo je 't in 't buitenland koopt maar daar vind je de adressen moeilijker en (tenzij uit een buurland) dan moet je 't nog binnen smokkelen: per vliegtuig wordt heel moeilijk. Denk aan de vent die vorig jaar op Heathrow opgepakt werd toen hij een in de VS gekocht doosje 9mm patronen binnen probeerde te smokkelen.
't Is allemaal doenbaar, mits tijd, geld en kennissen, daar twijfel ik niet aan, maar de wapenverzameling van vaderwapenfanaat is zoveel bereikbaarder.

Mij werd in Egypte een pracht van een Beretta 92 aangeboden: 500$ maar ik wist ook wel dat ik er waarschijnlijk niet mee door de luchthavencontrole zou slibberen. Je auto nemen en er een in 't oosten kopen, zoals de AK47 van Robklop...

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 maart 2009 om 13:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 13:08   #122
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Blijf daar maar vanaf indien je niet uitgerust bent in (nieuwe!) reserve-onderdelen van dat model om loop, extractor en slagpin te vervangen. en de gereedschappen ertoe hebt (een extractor kan rond een gepind asje draaien, niet zo simpel te vervangen zonder de juiste gereedschappen)
Dat is alleen maar omdat je er niets van kent, de meeste pistolen haal je uiteen zonder gereedschap.

Ook de slagpin, ook de extractor.

Edit: Iedereen die ooit bij het leger is geweest weet dat, tot en met de .50.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 13 maart 2009 om 13:10.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 13:14   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is alleen maar omdat je er niets van kent, de meeste pistolen haal je uiteen zonder gereedschap.

Ook de slagpin, ook de extractor.

Edit: Iedereen die ooit bij het leger is geweest weet dat, tot en met de .50.
Slagpinnen nog wel ja, extractors blijven het probleem.
Genoeg gezien bij Fal, Vigneron (hoewel, zit daar de slagpin niet vast?) en GP, thnx.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 maart 2009 om 13:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 13:30   #124
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slagpinnen nog wel ja, extractors blijven het probleem.
Genoeg gezien bij Fal, Vigneron (hoewel, zit daar de slagpin niet vast?) en GP, thnx.
Al wat je nodig hebt om de extractor bij een FAL te demonteren is een patroon.

Slecht opgelet dus toen je bij het leger was. Natuurlijk, de jongens die in het magazijn stonden die weten dat niet he.

Verschaeve
Oud 13 maart 2009, 13:35   #125
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel en meer dan je denkt. bijna alle niet-familiale misdrijven worden opgelost tgv tips en tipgevers worden beschermd en weten uiteraard hoeveel ze waard zijn voor een flik.
Iemand die een strafbaar feit heeft gepleegd (geld van je gestolen) gaat je aangeven voor een niet strafbaar feit. Goe bezig.
De politie en het gerecht kunnen immers niets tegen je doen.
De intentie om een strafbaar feit te plegen is niet strafbaar.
Enkel wanneer je effectief een illegaal wapen hebt gekocht kan men iets tegen je doen.

Citaat:
Dergelijke snotaap zal 't niet zo vlug vinden (en er 't geld niet voor vinden: jij kan 500€ of zo (voor een aangebrand) of 2000€+ (voor een clean kwaliteitswapen) wel betalen, maar je weet nooit zeker of het clean is. Een 17-jarige kan dat meestal niet.
1. Dat zijn de prijzen voor legale wapens. Illegale zijn dikwijls goedkoper. Een illegale kalasjnikov is 100 euro.
2. Het wapen van HVT (marlin 336) koste ongeveer 500 euro. Mij maak je niet wijs dat zulke gasten niet over een ferm budget beschikken gezien de huidige proliferatie van Ipods en Iphones.

Citaat:
Dat weet ik wel, maar een iet of wat gevorderd labo achterhaalt dat.
1. Euh nee. In de video kan een professioneel labo onmogelijk de link leggen met een veranderd wapen. De groeven in de loop zijn zoals een streepjescode. Wanneer je daar met een schuurmiddel of vijl overgaat verander je die streepjescode. (Neem gewoon een vijl en schuur over een stuk ijzer. Neem een foto. Schuur terug over dat ijzer. Neem een foto. Vergelijk de twee foto's om te zien of het hetzelfde stuk ijzer is)
Dit feit wordt trouwens angstvallig verzwegen.

2. Er bestaan trouwens ontraceerbare kogels: PPB's en Sabots.

Citaat:
Mij werd in Egypte een pracht van een Beretta 92 aangeboden: 500$ maar ik wist ook wel dat ik er waarschijnlijk niet mee door de luchthavencontrole zou slibberen. Je auto nemen en er een in 't oosten kopen, zoals de AK47 van Robklop...
Volledig uit elkaar halen en in verschillende keren (met nog wat andere rommel bij) opsturen naar een postbus hier in België via een pakjesdienst.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 13:52   #126
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je geen "connecties met het milieu" hebt hang je af van de één of andere buitenwipper bij een disco. En die zal een hem nauwelijks bekende met plezier signaleren aan de flik die de ogen sluit voor zijn dealen. Er naar op zoek gaan kan dus al vlug big trouble betekenen.
Er naar op zoek gaan is niet strafbaar, maar wel als men éénmaal een illegaal wapen heeft gekocht. Als je bedoelt met 'big trouble' krijgen met het milieu zelf bij de zoektocht naar een wapen, dan kan dit wel eens raar uitdraaien.
Oud 13 maart 2009, 13:54   #127
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
2.In België kan je niet veroordeeld worden op het vermoeden dat je naar iets illegaal op zoek bent.
Dit klopt!!!
Oud 13 maart 2009, 13:57   #128
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Had ik maar een vader gehad (ik had er geen), zo eentje met een wapenverzameling die mij leerde schieten, ik had zeker 16 leraars doodgeschoten (van de meisjes bleef ik af, want er waren er geen).
Moet je ze wel zien allemaal samen te krijgen in één lokaal anders wordt dit een moeilijke bevalling! Misschien het beste bij een vergadering of bij een middagpauze eens binnen wippen!
Oud 13 maart 2009, 14:00   #129
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel
2.In België kan je niet veroordeeld worden op het vermoeden dat je naar iets illegaal op zoek bent.
Hm...

Intentie is weldegelijk strafbaar dus ik denk dat u zich vergist.

Verschaeve
Oud 13 maart 2009, 14:01   #130
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Als ge dat meent is er toch een vijs bij u los zenne.

Reden te meer om die leraars iets te geven waarmee ze zich zouden kunnen verdedigen tegen een moordende gek.
Tja dat weet ge pas als de daad werkelijk is gebeurd of het gemeend was.

Dat is nu net de kloterij dat men dit nooit met zekerheid weet!
Oud 13 maart 2009, 14:10   #131
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En dan nog, met losse vijzen alleen kan je niemand ombrengen, daar heb je een toegankelijk moordwapen voor nodig en de aangeleerde skills.Maar vroeger werd er niet teruggeslagen hé.
't Zou me niet verwonderen als mijn vijzen loszaten van al dat slagen.
Maar vroeger werd er niet teruggeslagen hé.
Trouwens wat kun je doen als negen �* twaalfjarige?
Schieten?
Daar heeft u een punt!

Blijkbaar heeft toen jou ook niemand geholpen en je maar laten zitten met al die opgekropte gevoelens van onbegrip etc....Niet moeilijk dat sommigen dan het heft in eiogen handen nemen en wraak nemen.

Het enigste wat u kan doen is weerwraak nemen op al degene die hetzelfde gedrag vertonen van de mensen die jou toen hebben gekloot.
Oud 13 maart 2009, 14:24   #132
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frutella Bekijk bericht
Ze kunnen er makkelijker gebeuren, en gebeuren daardoor ook meer. Net zoals moorden. De verkoop van wapens in de plaatselijke gb maakt dit mogelijk.

Klopt. Maar je moet eerst zoeken naar een wapen. Mogelijk kom je hierbij hindernissen tegen die het je zeer moeilijk maken en die je tot inzicht doen komen dat het dit gewoon allemaal niet waard is, of mogelijk is er iemand die je kan betrappen op je wrede intenties.
Tuurlijk,

Zelfs in het zwarte circuit geraakt men niet zo gemakkelijk meer aan wapens. Het is juist omdat het zo simpel niet meer is om aan een wapen te geraken, dat deze slachtpartijen minder gebeuren. Ik ben ervan overtuigd als men morgen terug sneller aan een wapen kan geraken via het zwarte circuit en dat nu in deze chaotische tijden dat men nog veel meer slachtpartijen gaat krijgen.
Oud 13 maart 2009, 14:35   #133
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Tuurlijk,

Zelfs in het zwarte circuit geraakt men niet zo gemakkelijk meer aan wapens. Het is juist omdat het zo simpel niet meer is om aan een wapen te geraken, dat deze slachtpartijen minder gebeuren. Ik ben ervan overtuigd als men morgen terug sneller aan een wapen kan geraken via het zwarte circuit en dat nu in deze chaotische tijden dat men nog veel meer slachtpartijen gaat krijgen.
Net het tegenovergestelde is waar. Tegenwoordig is het veel makkelijker dan vroeger. Zelfs politieagenten doen er aan mee:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-wapens.dhtml

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wapenwet_(Belgi%C3%AB)
Citaat:
Aangezien in mei 2007 de parlementaire werkzaamheden zijn stilgevallen wegens de Federale verkiezingen van juni 2007, zal de volgende Federale regering de beslissing moeten nemen over een eventuele aanpassing van de wapenwet. Deze nieuwe regering zal wel met het politieke probleem geconfronteerd worden dat slechts 10 % van de naar schatting 2 miljoen wapens overeenkomstig de wet geregistreerd zijn, en dat het aantal illegale wapens zal gestegen zijn van ongeveer 1.130.000 (onder de vorige wapenwet) naar ongeveer 1.800.000.
Correctie. Gedurende 20 jaar is de wapenwet hier in Europa verstrengd.
Gedurende 10 jaar stijgen het aantal incidenten op scholen.

En blijkbaar heeft u niet de moeite gedaan om dit te lezen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=54

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 maart 2009 om 14:38.
Oud 13 maart 2009, 14:38   #134
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
't zal eerder zijn "Il faut payer d'abord, parce que mon fournisseur veut le fric et je ne vous l'avance pas" en dan komt dat wapen er uiteraard nooit.
Het is nogal wiedes als men een illegaal wapen wilt kopen dat men betaald. Maar niet eerst betalen en dan pas leveren.

Citaat:
Maak je heibel om je geld stuurt hij je de flikken op je dak: je betaalde immers voor iets onwettigs.
Waarom zou men heibel maken om het geld als er van tevoren duidelijk is afgesproken over de prijs van het gewenste wapen?

Citaat:
Anders is 't een gebruikt wapen waarvan het parket sporen van de looptrekken heeft op een kogel (of van de extractor of slagpin op een huls) uit een onopgehelderde misdaad heeft liggen en stuurt hij zijn flik achter je aan, die maar al te blij zal zijn jou er mee op te pakken.
Dat is natuurlijk het grootste nadeel bij een aangekocht wapen uit het zwarte circuit. Men weet dus niet wat ermee gebeurd is in het verleden. Maar voor degene die plannen hebben om een slachtpartij aan te richten en vervolgens zelfmoord te plegen maakt het weinig uit denk ik wat er met het wapen gebeurd is.

Citaat:
Blijf daar maar vanaf indien je niet uitgerust bent in (nieuwe!) reserve-onderdelen van dat model om loop, extractor en slagpin te vervangen. en de gereedschappen ertoe hebt (een extractor kan rond een gepind asje draaien, niet zo simpel te vervangen zonder de juiste gereedschappen)
Dat is zeker een optie, maar moet men wel iets afkennen van hoe men dit allemaal moet vervangen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 13 maart 2009 om 14:40.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 14:41   #135
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk het grootste nadeel bij een aangekocht wapen uit het zwarte circuit. Men weet dus niet wat ermee gebeurd is in het verleden. Maar voor degene die plannen hebben om een slachtpartij aan te richten en vervolgens zelfmoord te plegen maakt het weinig uit denk ik wat er met het wapen gebeurd is.

Dat is zeker een optie, maar moet men wel iets afkennen van hoe men dit allemaal moet vervangen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=115

Oud 13 maart 2009, 14:43   #136
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Gepest zijn is absoluut niet nodig. Lees en huiver:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram
Zal straks is lezen en kom ik hier op terug!
Oud 13 maart 2009, 14:45   #137
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Vreemd. Misdadigers hebben niet zo de neiging om met de politie samen te werken.
Dacht ik toch ook al!
Oud 13 maart 2009, 14:55   #138
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Volledig uit elkaar halen en in verschillende keren (met nog wat andere rommel bij) opsturen naar een postbus hier in België via een pakjesdienst.
Moet je wel zien dat je de nest achteraf nog terug in elkaar kunt steken!
Oud 13 maart 2009, 15:01   #139
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet je wel zien dat je de nest achteraf nog terug in elkaar kunt steken!
Duidelijk nooit bij het leger geweest die Kamiel
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 15:02   #140
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Net het tegenovergestelde is waar. Tegenwoordig is het veel makkelijker dan vroeger. Zelfs politieagenten doen er aan mee:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...n-wapens.dhtml
Sommige agenten zouden wapens doorverkopen aan burgers. Het stomste dat men kan doen natuurlijk is een wapen kopen van ne flik!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be