![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Die botsing was in Noord Korea. Die Duitse trein rijdt alleen in CHINA.
Ze kunnen daar in N.K. wel kernkoppen maken, maar treinen veilig laten rijden is daar blijkbaar een probleem.
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
De ICE is een gewone hogesnelheidstrein die rijdt over bestaand spoor: ![]() ![]() De trein waar de Duitsers in China meer experimenteren is de Transrapid, een magneetzweeftrein. Deze zweeft met behulp van magneten enkele centimeters boven de baan, kan door gebrek aan wrijvingsweerstand enorm snel optrekken en afremmen en nu al snelheden tot 500 km/u in commercieel bedrijf behalen. Een gewone HST kan na tientallen jaren ontwikkeling nu max. 300 km/u en binnenkort waarschijnlijk 350 km/u halen. 500 km/u in commercieel bedrijf zal echter nooit lukken, omdat de baan daar niet op berekend is. Het wereldsnelheidsrecord van de TGV (515,3 km/u) is inmiddels al verbeterd door een simpel testtreintje op een 42 kilometer lange Japanse zweefbaan tot 581 km/u. En dan te bedenken dat na het recordrit van de TGV, de baan en de trein volledig hersteld moesten worden! De Duitse Transrapid, die al verder ontwikkeld is dan de Japanse zweeftrein, is nu in gebruik in Sjanghai op een 30 kilometer lang traject van een zakenwijk aan de rand van de stad naar de luchthaven. Met een maximumsnelheid van 430 km/u heeft de trein 8 minuten nodig om het traject af te leggen. ![]() ![]() In Duitsland, vlak over de Nederlandse grens bij Emmen, is een testbaan van de Transrapid waar iedereen de trein kan 'uitproberen'. ![]() ![]() ![]() In Duitsland wordt momenteel onderzocht of een zweefbaan van het centraal station van München naar de luchthaven kan worden aangelegd (37 km.), waardoor de reistijd van 45 min. met de sneltram teruggebracht wordt tot 10 min. Een ander kansrijk traject is de 190 km. lange Zuiderzeelijn van Schiphol via Amsterdam-Zuid, Almere, Lelystad, Emmeloord, Heerenveen en Drachten naar Groningen. Vandaag werd bekend dat die lijn vanaf 2010 aangelegd zal worden. Bij voorkeur als Transrapid, maar afhankelijk van de aanbesteding kan het ook een HSL of IC worden, als de zweeftrein te duur blijkt. Kosten worden nl. geschat op 7 miljard euro... http://www.transrapid.de - Internationaal overzicht (Duits/Engels) http://www.projekt-transrapid.de - Project in Sjanghai (Duits/Engels) http://www.zuiderzeelijn-info.nl - Ministerie van Verkeer & Waterstaat http://www.bmg-bayern.de/ - Project in München (Duits) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Belgische (links) en Franse (rechts) Thalys in Brussel-Zuid (ze zien er iig al leuker uit dan de ICE) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Nee, dan de ICE. Ruime gangpaden, ruime stoelen met audioaansluiting (ook in de 2e klas!), veel beenruimte, 1e klas met informatiescherm in de stoel voor je, panoramalounge voor- en achteraan waar je over de schouder van de machinist mee kunt kijken, zeer goede airco, alles netjes afgewerkt, enz. enz. enz. En het mooie is: de ICE heeft geen eigen tariefsysteem, dus bij een reis naar Duitsland is mijn OV-studentenkaart tot de grens geldig en je kunt zelfs tegen betaling van een toeslag van 2 euro met een gewoon treinkaartje op het binnenlandse traject (A'dam - Utrecht - Arnhem) meereizen. Reserveren wordt nl. wel aanbevolen, maar is niet verplicht. Dus probeer 'm eens uit, zou ik zeggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Herentenaar
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() IK heb het al door:
Voordat ik emigreer ga ik al die treinen eens moeten uitproberen. Maar daar waar ik denk naartoe te emigreren is er geen plaats voor zo een trein. Dat eilandje is denk ik maar een 15 km in lengte.
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
De rode, sociale woningstijl van de parking vloekt met de klassieke bouwstijl (ben geen kenner, weet iemand de bouwstijl precies?) van het stationsgebouw en het futuristisch bogencomplex dat men nu over de perrons aan het placeren is. Echt, het is een pure ellende. Het plein zelf ziet er puik uit, maar die gebouwen??? Ik gruwel al bij de gedachte aan wat men met het Fochplein van plan is...
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Tja, ik heb mij altijd afgevraagd waarom geplande steden altijd zo'n belachelijk lelijke en uniforme structuur moeten hebben. Kijk maar naar Louvain La Neuve, een lelijke neostad op het grondgebied van Ottignies.
Een degelijke ruimtelijke planning en voldoende flexibiliteit in stedebouwkundige voorschriften zou een aangenamer en menselijker gelaat kunnen scheppen. Een wielstructuur zoals in Leuven of een asymmetrische kern met buitenband als Amsterdam zijn toch mooi en functioneel? Waarom kan dat niet in een modern concept gegoten worden dat niet teruggaat tot het dambordpatroon van de Romeintjes...
![]() |
#136 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En meestal hebben die arme mensen wegens plaatsgebrek al helemaal geen garage, waardoor de straat volgeparkeerd staat (twee auto's per huisje)... En elke ochtend moet iedereen op hetzelfde moment naar zijn werk via die ene toegangsweg... En elke avond komt iedereen op hetzelfde uur thuis... En elke dag laat de buurman op hetzelfde uur zijn hond buiten ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er wordt trouwens wel met alle mogelijke middelen geprobeerd om in Almere zelf ook het een en ander op te zetten. Vanaf 2005 zou Almere zelfs z'n eigen profvoetbalclub moeten hebben. De amateurclub met de vreselijke naam Omniworld Almere mag de Eerste Divisie in, net als dit seizoen al AGOVV uit Apeldoorn deed. De start is alleen voor de tweede keer uitgesteld omdat de financiën nog niet helemaal rond zijn, maar goed. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Als binnen 7 �* 8 jaar de centjes binnen zijn, stappen mijn gevolg en ik op een bootje naar het prachtige middenamerikaanse land Belize.
Altijd zon, schitterende mensen, zeer interessant fiscaal klimaat voor ondernemingen, schitterende lagunes, mooie accomodaties om een hacienda uit te bouwen tot een toeristenverblijf, duikgelegenheden, safari's ... etc ... Om dan op radio vlaanderen internationaal dag na dag te horen hoe peilsnel de sociale zekerheid, pensioenstelsel, uitbetaling van lonen van overheidspersoneel in elkaar zakken met dramatische armoede als gevolg, the haves not die de haves gaan bestelen, men kan het alleen maar aanmoedigen ... Tegen dan ver van mijn bed, meer nog, ik zal zelfs een tikkeltje leedvermaak hebben ... ![]() |
![]() |
![]() |