Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2009, 14:02   #121
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En een voorbeeld nemen aan het VLD van Verhofstadt die sjoemelaar Slangen aanstelt.
misschien wat origineler uit de hoek komen,
het is maar een voorbeeld he
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:03   #122
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
misschien wat origineler uit de hoek komen,
het is maar een voorbeeld he
Met nog een paar types �* la BDW zou het wel snor zitten, denk ik.
Oud 22 april 2009, 14:06   #123
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Met nog een paar types �* la BDW zou het wel snor zitten, denk ik.
Bdw mist toch wel dat stukje charisma
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:10   #124
MechanicalXlights
Vreemdeling

Standaard

Waarom houden ze zich toch bezig met uitspraken van de paus?
Het lijkt mij eerder totale tijdverspilling, zijn er geen belangrijkere dingen om over te praten?
MechanicalXlights is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:24   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Nu maak je wel exact dezelfde 'fout' als de Kamer gemaakt heeft met deze resolutie.

De Kamer heeft zich gebaseerd op een interpretatie van de woorden van de paus, niet op zijn exacte woorden. Zijn exacte uitspraak is veel gemoedelijker en evenwichtiger dan de Kamer (en de pers) probeert te doen uitschijnen. Voor deze ene keer valt er niet veel aan te merken op de paus. Wat niet wegneemt dat indien, ik herhaal INDIEN de paus stelt dat condoom gebruik totaal niet mag, zelfs niet om een MONDIALE SOA in te dijken, hij gerust op de vingers mag getikt worden. Bart DW zegt dat ook expliciet in zijn tussenkomst.

Jij maakt nu exact dezelfde fout. Want. De resolutie stelt het aanbevelen van een niet-promiscue leven helemaal niet in vraag.

In tegen deel. Heel het Federale beleid rond het gezin draait onder impuls van de CD&v rond een niet-promiscue leven.
ik neem aan dat je het over deze tekst hebt?
http://www.brusselsjournal.com/node/3844

Citaat:
Voor diegenen die willen weten wat Benedictus nu echt heeft gezegd:

BRUSSEL (KerkNet/VIS/CNA) – In een gesprek met journalisten die hem in het vliegtuig op weg naar de Kameroense hoofdstad Yaoundé vergezelden, heeft paus Benedictus XVI geantwoord op een zestal vragen. Eén daarvan, van Philippe Visseyrias van France 2, ging over de aidsepidemie in Afrika en de positie van de rooms-katholieke Kerk daarin.
Visseyrias’ vraag, in het Italiaans, luidde letterlijk: “Heilige Vader, onder de vele plagen die Afrika teisteren is er het bijzondere probleem van de aidsepidemie. Het standpunt van de katholieke Kerk in de strijd tegen dit kwaad wordt vaak beschouwd als onrealistisch en inefficiënt. Zult u dit probleem tijdens uw reis aankaarten? En wilt u zo vriendelijk zijn mijn vraag in het Frans te beantwoorden?”
En hoewel de paus al een eerdere vraag van een journaliste van La Croix in het Frans had beantwoord, antwoordde de paus dit keer in het Italiaans. Hierna volgt de letterlijke transcriptie van het antwoord.
Ik zou het tegenovergestelde zeggen. Ik denk dat de meest efficiënte aanwezigheid in de frontlijn van de strijd tegen hiv en aids juist de aanwezigheid is van de katholieke Kerk en haar instellingen. Ik denk dan bv aan de Sant’Egidio-gemeenschap die zoveel doet – zichtbaar en onzichtbaar – om aids te bestrijden of aan de zusters Camillianen en alle andere religieuzen die zich ten dienste stellen van de zieken. Wat ik zou willen zeggen is dat het aidsprobleem niet kan worden opgelost met alleen maar reclameslogans. Als de ziel ontbreekt, als Afrikanen elkaar niet helpen, dan kan men deze plaag niet oplossen door voorbehoedsmiddelen uit te delen; wel integendeel, we lopen het risico het probleem alleen maar groter te maken.
De oplossing kan alleen maar komen vanuit een dubbel engagement: ten eerste, een vermenselijking van de seksualiteit, d.w.z. een spirituele en menselijke vernieuwing die een nieuwe manier van omgaan met elkaar met zich meebrengt; en ten tweede, een waarachtige vriendschap, boven alles en vooral met de mensen die lijden, een beschikbaarheid – zelfs doorheen zelfopoffering – om de lijdende medemens nabij te zijn. D�*t zijn factoren die echt helpen en zichtbare vooruitgang brengen. Daarom zou ik willen zeggen dat onze dubbele inspanning erin moet bestaan om de menselijke persoon van binnenuit te vernieuwen, om spirituele en menselijke kracht te geven voor een juiste omgang met het eigen lichaam en dat van een ander; en dit vermogen om mee te lijden met wie lijdt, om aanwezig te blijven in situaties van beproeving.
Ik geloof dat dit het correcte antwoord is en dat het ook dit is wat de Kerk doet en op die manier een heel grote en belangrijke bijdrage levert. We zijn iedereen die op die manier handelt dan ook heel dankbaar
.”

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 april 2009 om 14:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:25   #126
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MechanicalXlights Bekijk bericht
Het lijkt mij eerder totale tijdverspilling, zijn er geen belangrijkere dingen om over te praten?
Blijkbaar zit het je hoog want dit is je tweede soortgelijke reactie.
De aidswereldproblematiek, daar draait het om. Lijkt me belangrijk genoeg om er een potje rond te discussiëren.

Er wordt heus wel over andere zaken gepraat, hoor. Ik zou me geen zorgen maken.
Oud 22 april 2009, 14:29   #127
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Bdw mist toch wel dat stukje charisma
Als ik moet kiezen tussen charisme en eruditie qua voornaamste kenmerken van mijn toekomstige minister-president (wie dat ook mag wezen), dan toch het laatste. En dikke tetten, als het even kan. Ik vermoed dat BDW dan nog steeds bij de kandidaten zit (muhahahahaha).
Oud 22 april 2009, 14:41   #128
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lijkt het jou in deze tijden niet opportuun dat er gepraat en nagedacht wordt over hoe we hier in België i.v.m. de economische crisis een sociaal kerkhof kunnen vermijden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:50   #129
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MechanicalXlights Bekijk bericht
1) De aidsproblematiek vindt ik toch wel een debat waard
2) Het feit dat de Belgische staat de scheiding tussen kerk en staat met de voeten treed, is ook toch wel één van de fundamenten van de westerse samenleving.

3) Dat de Belgische staat een standpunt inneemt duidelijk op basis van leugens en halve waarheden (want wat die resolutie van de betreffende parlementscommissie beweerd, heeft de paus nooit gezegd) is voor mij toch wel een probleem voor de integriteit van ons beleid.

4) en als laatste punt, het feit dat de wereldmacht België zich weer eens onmetelijk belachelijk maakt in het buitenland. Dit schaad ook Vlaanderen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 14:56   #130
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lijkt het jou in deze tijden niet opportuun dat er gepraat en nagedacht wordt over hoe we hier in België i.v.m. de economische crisis een sociaal kerkhof kunnen vermijden ?
Dat kunnen we in Belgie niet vermijden. Dat je dit zelfs maar denkt bewijst gewoon dat je al jaren je kop in het zand steekt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 15:00   #131
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat kunnen we in Belgie niet vermijden. Dat je dit zelfs maar denkt bewijst gewoon dat je al jaren je kop in het zand steekt.
Doemdenker ?

Jij bent te gefocust op het communautaire dat je het economische totaal geen aandacht geeft.

Je mag den wel vlaming zijn, maar moet daar dan ook "domme" voor staan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 15:03   #132
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doemdenker ?

Jij bent te gefocust op het communautaire dat je het economische totaal geen aandacht geeft.

Geef ons dan toch wat voorbeelden over hoe je een sociaal kerkhof in Belgie gaat voorkomen?

Laat eens zien wat voor slimme Belg je bent.

Verschaeve
Oud 22 april 2009, 15:04   #133
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doemdenker ?

Ik dacht dat er rond de economische crisis in de schoot van de regering en in het parlement tegenwoordig wel een aardig woordje wordt gewisseld.
Natuurlijk, als een Adolf De Wever aan het woord komt, is het kot te klein voor jou. Dan is niets meer goed. Alsof er over niets anders meer gepraat kan worden dan de economie. Wat gaat de federale regering doen? Renault Vilvoorde heropenen? De mijnen in Zwartberg?

tsssss
Oud 22 april 2009, 15:09   #134
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wat een platte vulgaire opmerking
Geen aandacht aan schenken, Luc. Dit is hetgeen dergelijke provocateurs wensen.
Ze voelen dat hun rijk definitief uit is. Bij gebrek aan degelijke argumentatie nemen ze hun toevlucht tot het spuien van uiterst platte en vulgaire berichten. Dat ligt in hun belgicistische aard. Ze kunnen niet anders.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 15:10   #135
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Doemdenker ?

Neen hoor, Belgicisten kijken niet neer op Vlaanderen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 15:25   #136
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doemdenker ?

dat is het net hé, alles is in België gelinkt met het communautaire, ook het economische.

zolang je niet het communautaire oplost, ga je geen goede oplossing vinden voor het economische.

maar ja, krijg dat eens uitgelegd bij sommige mensen...
Oud 22 april 2009, 16:27   #137
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Excuseer dat ik terug on topic reageer
De paus flatert, door een mentalitietswijziging als oplossing voor te stellen, want die duurt generaties.
De wever zit er ook naast, iets minder weliswaar, maar in afrika krijg je ook aids zonder seks, als je in zo een froezelig dispensarium terecht komt, met niet of slecht gesteriliseerde instrumenten, besmet bloed.
Je kan ook met aids geboren worden.
De paus zou een afwijking van zijn dogma kunnen toestaan aan bvb koppels waarvan de vrouw verkracht geweest is en die het geluk gehad heeft niet verstoten te zijn geweest, om toch nog haar man te plezieren mits gebruik van condooms. Of voor de niet door seks besmette afrikaan. Vroeger waren er ook apparte regels voor missionarissen in afrika, waarom zijn uitzonderingen nu taboe.
Waarom niet oproepen tot monogaam gedrag, maar daaraan gelinkt op de gevaren van aids voor de eigen partners als men vreemdgaat, en het gebruik van een condoom als men het toch niet kan laten.
Waarom geen gezamelijke actie van de kerken, om aan te leren dat seks zonder condoom gevaarlijk is, buiten een vaste relatie?
Waarom een ideologie prediken die toch niet aanslaat bij de afrikaan, die geloofd liever dat een douche nadien helpt, zoals de toekomstige president van z-afrika, of sex met een maagd aids terug wegneemt, waarom daar niet NU en SAMEN tegen strijden ipv dogmatische achterhoedegevechten te leveren. De feiten zijn er, zeggen dat het had kunnen vermeden worden door... of dat het terug zal afnemen als men terug.... doet niks aan de hopen nieuwe besmettingen elke dag.
Wat indien men alle dragers van besmettelijke ziektes met een moraalverwijzing het bos zu insturen en niet proberen de verspreiding tegen te gaan? Op dergelijk belachelijk niveau zit de uitspraak van de paus. Nu mag die uitspraak op termijn voor 100% kloppen, maar waarom NU geen middel dat NU helpt? en condooms zullen ze niet allemaal redden, maar ieder leven zou moeten tellen toch, zeker voor kerkvorsten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 16:29   #138
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is het net hé, alles is in België gelinkt met het communautaire, ook het economische.

zolang je niet het communautaire oplost, ga je geen goede oplossing vinden voor het economische.

maar ja, krijg dat eens uitgelegd bij sommige mensen...
En wat met:

Zolang het economisch niet opgelost is in Wallonie zullen de walen ons nooit laten gaan. En zal je nooit een oplossing vinden voor het communautaire.

Zou dit uit te leggen zijn?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 16:31   #139
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Weg met de Paus!

De wereld zal spoedig verlost zijn van aids.

Verschaeve
Oud 22 april 2009, 16:32   #140
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
En wat met:

Zolang het economisch niet opgelost is in Wallonie zullen de walen ons nooit laten gaan. En zal je nooit een oplossing vinden voor het communautaire.

Zou dit uit te leggen zijn?
Amai, dan moet Belgie eeuwig blijven bestaan?

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be