Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2009, 15:37   #121
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ach die 18 jaar, dat is toch maar een arbitraire grens? Je wordt toch niet van de ene dag op de andere bekwaam om vrij te kiezen? Misschien moeten we dus maar zelf vrij kunnen kiezen wanneer we daartoe bekwaam zijn?
Ons burgelijk rechtboek zou ik nu niet meteen een arbitraire bron noemen. Alles staat er vrij duidelijk in voorgeschreven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 16:00   #122
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Laat die mensen zelf die keuze maar maken, Edina. Ik beslis ook niet in jouw plaats over wat jij wel/niet kan kiezen.
De keuze tussen de pest en cholera is geen keuze.

Overigens heeft iemand anders in deze thread als aangetoond dat jij wel degelijk beslist over wat ik wel of niet kan kiezen.

Citaat:
Orgaanhandel is meer een verzamelnaam he. Men zou net zo goed bloed of plasma kunnen afstaan in ruil voor een financiële vergoeding. Een nier is trouwens niet het enige orgaan dat iemand kan missen.
Ah ja? Welke organen kan jij zo nogal missen zonder dat dit een nadeel oplevert? En kom nu niet af met de huid ofzo hé, want daar is absoluut geen vraag naar.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 16:06   #123
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? Omdat jij dat immoreel vindt mogen die mensen dat dus niet doen? Is het daar waar je naartoe wil?

Als ze op die manier hun hele familie uit hun miserie kunnen verlozen dan vind ik dat op zich een nobele zaak.
Dus je pleit nu ook al voor vrije mensenhandel? Ik vind die "keuze" niet immoreel, dan wel het toelaten van die "keuze". Geloof jij nu werkelijk dat die mensen of hun familie daar beter van zullen worden? Het is zoals iemand hier al eerder zei, zo'n onzin kan enkel komen van mensen die in een comfortabele positie zitten.
Oud 23 april 2009, 16:06   #124
Geert C

Standaard

Citaat:
In het eerste voorbeeld legt geen andere persoon je een dwang op, je krijgt een mogelijkheid aangeboden om te ontsnappen aan je huidige bestaan. Of je daar op in wilt gaan of niet, kan je zelf nog beslissen. Ik zie het slechte niet in van zo'n keuze.
Als je genoodzaakt bent uit extreme armoede een orgaan te verkopen om niet om te komen van de honger, maw als je door de omstandigheden gedwongen wordt een orgaan te verpatsen, dan kan je moeilijk van een "vrije keuze" spreken hé. Laat het nu net d�*t zijn dat jij niet wil snappen. Er is wat dat betreft geen enkel verschil met het eerste voorbeeld, in beide gevallen gaat de "vrije keuze" tussen doen waartoe je gedwongen wordt en sterven. In geen van beide gevallen is de keuze vrij.

Wat voor een wereldbeeld moet je hebben als je de toestand waarin mensen uit armoede en wanhoop ertoe gedreven worden hun organen te verkopen, louter om hun gezin van de hongerdood te redden, "vrijheid" noemt. Kom, dat is geen vrijheid, dat is slavernij!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 april 2009 om 16:06.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 16:16   #125
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ons burgelijk rechtboek zou ik nu niet meteen een arbitraire bron noemen. Alles staat er vrij duidelijk in voorgeschreven.
De ironie was je duidelijk ontgaan.
Oud 23 april 2009, 16:18   #126
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mie1967 Bekijk bericht
pedofilie is een slecht voorbeeld, omdat het een onwettige praktijk betreft.

een beter voorbeeld is, me dunkt, het verhandelbaar stellen van babietjes.

waarom zou een vrouw haar babietje niet mogen verkopen aan een betalende gegadigde, op voorwaarde dat die gegadigde in aanmerking komt voor adoptie ?
Organenhandel is ook een onwettige praktijk. Vandaag organen, morgen babies, wat later kleine kinderen. De vrije markt economie toont weer eens haar mooiste kant.

Voor hoeveel zou jij je kind verkopen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 16:25   #127
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Overigens heeft iemand anders in deze thread als aangetoond dat jij wel degelijk beslist over wat ik wel of niet kan kiezen.
Nogmaals die "pest of cholera" vergelijking is enkel jouw interpretatie, niet meer. Voor veel mensen die uit hun armoede kunnen bevrijd worden is het een gouden deal.

Citaat:
Ah ja? Welke organen kan jij zo nogal missen zonder dat dit een nadeel oplevert? En kom nu niet af met de huid ofzo hé, want daar is absoluut geen vraag naar.
Zoals ik eerder al zei: een nier, een long, plasma, bloed, en al wat een mens nog kan missen. Een mens moet trouwens niet al zijn organen kunnen verhandelen he, als er enkel al een handel in nieren komt dan kan er al een hele markt ontstaan.
Oud 23 april 2009, 16:28   #128
giserke
Banneling

Standaard

Dronkoers moet alleszinds niet vrezen dat ze zijn lever gaan recupereren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 16:29   #129
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je pleit nu ook al voor vrije mensenhandel? Ik vind die "keuze" niet immoreel, dan wel het toelaten van die "keuze".
Ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Als je het al immoreel vindt om een keuze toe te laten voor anderen dan is het toch al erg. Nogmaals, ik beslis toch ook niet welke keuzes jij wel of niet zelfstandig kan maken? Dat is mijn zaak ook niet.

Citaat:
Geloof jij nu werkelijk dat die mensen of hun familie daar beter van zullen worden?
Ik ben daarvan overtuigd.

Citaat:
Het is zoals iemand hier al eerder zei, zo'n onzin kan enkel komen van mensen die in een comfortabele positie zitten.
Allé, nogmaals een poging: Persoon X is zo arm als de straat en heeft geen toekomst en zijn kinderen lijden ook honger en zijn bovendien besmet met enkele ziektes. Persoon X verkoopt staat één van zijn goede nieren af, ontvangt hiervoor een klein fortuin, en een groot deel van de problemen van persoon X zijn opgelost. Op welke manier is persoon X er nu op achteruit gegaan?
Oud 23 april 2009, 16:37   #130
beste vriend
Banneling

Standaard An offer you can not refuse...Vrije keuze ?

Citaat:
wat is t volgende sjoeke ?

ouders mogen geen gevaarlijk werk meer doen of zo ?

verkleutering, pampering en betutteling is waar gij voor staat ... vrije mensen maken keuzes, ook arme vrije mensen hebben recht op eigen vrije keuzes.
De vrijheid om kapot te gaan van de honger OF een stuk van je lichaam te verkopen aan één of andere rijke stinkerd die door al zijn uitspattingen zijn lichaam naar de kloten heeft gezopen/gevreten/gedrogeerd , en dan in een arm land een nieuwe nier koopt aan discount-prijs... Vrije keuze !!! Een levensnoodzakelijk orgaan uit je lichaam laten snijden is geen " werk " ! Gevaarlijk is het wel !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 16:38   #131
beste vriend
Banneling

Standaard An offer you can not refuse...Vrije keuze ?

Citaat:
wat is t volgende sjoeke ?

ouders mogen geen gevaarlijk werk meer doen of zo ?

verkleutering, pampering en betutteling is waar gij voor staat ... vrije mensen maken keuzes, ook arme vrije mensen hebben recht op eigen vrije keuzes.
De vrijheid om kapot te gaan van de honger OF een stuk van je lichaam te verkopen aan één of andere rijke stinkerd die door al zijn uitspattingen zijn lichaam naar de kloten heeft gezopen/gevreten/gedrogeerd , en dan in een arm land een nieuwe nier koopt aan discount-prijs... Vrije keuze !!! Een levensnoodzakelijk orgaan uit je lichaam laten snijden is geen " werk " ! Gevaarlijk is het wel !
Oud 23 april 2009, 16:40   #132
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
vrije keuze is voor jou ook maar goed zolang het jouw keuze is hé
De vrije keuze om organen weg te laten halen tegen een schamele vergoeding zal ook alleen maar goed zijn zolang het JOUW orgaan niet is zeker ?
Oud 23 april 2009, 16:42   #133
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet goed of ik nu moet lachen of huilen. Als je het al immoreel vindt om een keuze toe te laten voor anderen dan is het toch al erg. Nogmaals, ik beslis toch ook niet welke keuzes jij wel of niet zelfstandig kan maken? Dat is mijn zaak ook niet.

Allé, nogmaals een poging: Persoon X is zo arm als de straat en heeft geen toekomst en zijn kinderen lijden ook honger en zijn bovendien besmet met enkele ziektes. Persoon X verkoopt staat één van zijn goede nieren af, ontvangt hiervoor een klein fortuin, en een groot deel van de problemen van persoon X zijn opgelost. Op welke manier is persoon X er nu op achteruit gegaan?
Natuurlijk gaan die mensen erop 'vooruit'. Dat vecht ik niet aan. Nogal wiedes dat ze vooruit gaan, het zou er nog aan mankeren. Maar dat is het punt helemaal niet.

Het punt is dat anderen misbruik maken van hun ellendige situatie om een totaal ongelijke deal te sluiten. Het misbruik op zich, tot daar aan toe, maar maak er aub geen "vrije keuze" van. Dat is �*l te pervers.

Nog een grove vergelijking om nogmaals het probleem scherp te stellen:

Ik ga erop vooruit
Oud 23 april 2009, 16:43   #134
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat die mensen zelf die keuze maar maken, Edina. Ik beslis ook niet in jouw plaats over wat jij wel/niet kan kiezen.

Orgaanhandel is meer een verzamelnaam he. Men zou net zo goed bloed of plasma kunnen afstaan in ruil voor een financiële vergoeding. Een nier is trouwens niet het enige orgaan dat iemand kan missen.
Mensen zijn geen wandelende vervang-orgaan-banken, d�*�*r gaat het om.
Oud 23 april 2009, 16:44   #135
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ja, maar die van mij zijn wel getrained op overmatig drankgebruik he
Mja, ik zie 2 levers en 4 nieren wel zitten

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 23 april 2009 om 16:45.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 16:45   #136
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij die mensen in India bv is hun situatie zo erg slecht dat zij geen geen enkele optie's hebben. En natuurlijk zullen ze die keuze maken want het lijkt erg verleidelijk, maar ze kunnen zich gewoon de situatie en de gevolgen die kunnen volgen niet inschatten.

Citaat:
Het probleem is dat die arme personen die kennis ontbreken om met dat 'klein fortuin' om te springen. Die mensen zijn niet voorbereid om hun leven structureel in te richten, en binnen de kortste tijd zullen ze misleid worden. Als bv analfabeet sta je bijzonder zwak.

Deze mensen moeten beschermd worden tegen zichzelf, en dit kan door gewoon het verkoop van eigen organen aan vreemden, voor geld, helemaal verbieden.

Mensen die zo trachten aan een orgaan te geraken zijn letterlijk parazieten van de ergste soort.
Oud 23 april 2009, 16:45   #137
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Zonder kloten kan je heel goed leven, naar het schijnt. Zelfs geen gevaar meer om geslachtsziekten op te scharrelen, geldbesparing want je moet geen vrouw meer onderhouden ... Wie verkoopt er zijn kloten aan een rijke ouwe vent ?
Oud 23 april 2009, 16:50   #138
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals die "pest of cholera" vergelijking is enkel jouw interpretatie, niet meer. Voor veel mensen die uit hun armoede kunnen bevrijd worden is het een gouden deal.

Zoals ik eerder al zei: een nier, een long, plasma, bloed, en al wat een mens nog kan missen. Een mens moet trouwens niet al zijn organen kunnen verhandelen he, als er enkel al een handel in nieren komt dan kan er al een hele markt ontstaan.
Handel in nieren bestaat dus al. In Indië bvb plusminus 10.000 euros voor een nier-transplantatie . Afkomstig van een " vrijwillige " donor. Vrijwel zonder wachtlijst. Afspreken - overeenkomst maken & voorschot betalen - Naar de chique privé-kliniek in Indië gaan, het overschot betalen , tafel op, snijden en naaien - wat uitrusten en naar huis.
Oud 23 april 2009, 16:52   #139
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dronkoers moet alleszinds niet vrezen dat ze zijn lever gaan recupereren.
Je kan die mischien verpatsen aan een traiteur, als " vette ganzenlever uit Vlaanderen "
Oud 23 april 2009, 16:53   #140
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij bent dus ook voor de volledige legalisering van ALLE drugs ? = vrije keuze...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be