Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2009, 20:55   #121
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, u zei dat u akkoord ging voor wat Wallonië betreft bijvoorbeeld. Nogmaals, er vat hier niets te nemen of te geven.
U mag zeggen dat ik mij vergis als dat zo zou zijn , maar ik denk dat de Vlaamse Gemeenschap van Brussel elke beslissing kan blokeren in verband met het lot van Brussel die hen niet aanstaat. Een overheveling van Brussel naar Frankrijn buiten hun wil is m.i. niet mogelijk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 20:57   #122
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Brussel zelf over zijn toekomst laten beslissen?
Wat kunnen onze verdedigers van het zelfbeschikkingsrecht' hier nu tegen hebben?
Wat probeer ik sommigen hier nu al een halve bladzijde duidelijk te maken, denk je? Ik begin stilaan het idee te krijgen dat sommigen hier vooral lezen wat ze willen lezen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 21:01   #123
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
U mag zeggen dat ik mij vergis als dat zo zou zijn , maar ik denk dat de Vlaamse Gemeenschap van Brussel elke beslissing kan blokeren in verband met het lot van Brussel die hen niet aanstaat. Een overheveling van Brussel naar Frankrijn buiten hun wil is m.i. niet mogelijk.
Wél als Frankrijk zou instemmen met bepaalde voorwaarden daaromtrent, bv. erkenning van het tweetalig karakter van Brussel. Al denk ik wel dat Frankrijk zich ervoor gaat hoeden die doos van Pandora te openen, gezien de talrijke taalminderheden die het nu al op zijn grondgebied huisvest en die zich dan zonder enige twijfel ook zullen gaan roeren.
Oud 13 mei 2009, 21:02   #124
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat probeer ik sommigen hier nu al een halve bladzijde duidelijk te maken, denk je? Ik begin stilaan het idee te krijgen dat sommigen hier vooral lezen wat ze willen lezen...
Als de Marokanen van Borgerhout beslissen dat Borgerhout Marokaans grondgebied wordt moeten we ons daarbij neerleggen of wat ? Niet één stad beslist daar over maar de ganse bevolking van een land. Dat lijkt mij logischer.
Oud 13 mei 2009, 21:04   #125
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wél als Frankrijk zou instemmen met bepaalde voorwaarden daaromtrent, bv. erkenning van het tweetalig karakter van Brussel. Al denk ik wel dat Frankrijk zich ervoor gaat hoeden die doos van Pandora te openen, gezien de talrijke taalminderheden die het nu al op zijn grondgebied huisvest en die zich dan zonder enige twijfel ook zullen gaan roeren.
Volgens mij is het zo dat indien de Vlamingen dat niet willen er met Brussel juist niets gebeurt.
Oud 13 mei 2009, 21:07   #126
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de Marokanen van Borgerhout beslissen dat Borgerhout Marokaans grondgebied wordt moeten we ons daarbij neerleggen of wat ? Niet één stad beslist daar over maar de ganse bevolking van een land. Dat lijkt mij logischer.
Borgerhout is een gewone gemeente binnen Vlaanderen, waarover Vlaanderen het volledige hoederecht heeft, net als de Zes. Brussel is dat niet. Het beschikt bovendien over een autonoom parlement dat op generlei verantwoording verschuldigd is aan Vlaanderen. Dat is een gegeven dat Vlaanderen zal moeten accepteren, of je het nu leuk vindt of niet.
Oud 13 mei 2009, 21:13   #127
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Borgerhout is een gewone gemeente binnen Vlaanderen, waarover Vlaanderen het volledige hoederecht heeft, net als de Zes. Brussel is dat niet. Het beschikt bovendien over een autonoom parlement dat op generlei verantwoording verschuldigd is aan Vlaanderen. Dat is een gegeven dat Vlaanderen zal moeten accepteren, of je het nu leuk vindt of niet.
Zoals ik zei. De Vlamingen in Brussel kunnen elke beslissing i.v.m. het lot van Brussel blokeren. Met een transfert naar Frankrijk gaan ze nooit akkoord. We zullen ons dus geen zorgen moeten maken. Ook een aansluiting bij Wallonië is om dezelfde reden onmogelijk. Brussel als stadstaat is de enige mogelijkheid die overblijkt, volgens mij althans.
Oud 13 mei 2009, 21:25   #128
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zou niet mee mogen beslissen over het lot van zijn eigen hoofdstad zeker. Brussel is Vlaamse grond en daarmee basta. Trouwens een corridor komt er nooit.
Brussel is Vlaamse noch Waalse grond. De Brusselaars gaan het niet pikken wanneer Vlaanderen of Wallonië gaat beslissen over hun lot.

Een corridor is trouwens niet nodig moest Brussel aansluiten bij Wallonië. Berlijn had ook geen corridor.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 21:30   #129
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Brussel is Vlaamse noch Waalse grond. De Brusselaars gaan het niet pikken wanneer Vlaanderen of Wallonië gaat beslissen over hun lot.

Een corridor is trouwens niet nodig moest Brussel aansluiten bij Wallonië. Berlijn had ook geen corridor.
zie post nr 127. Er zal helemaal niets met Brussel gebeuren, zonder goedkeuring van de aldaar wonende Vlamingen.
Oud 13 mei 2009, 21:31   #130
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Slecht argument aangezien berlijn wél een corridor had.....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Corridor

Laatst gewijzigd door Svennies : 13 mei 2009 om 21:33.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 21:40   #131
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei. De Vlamingen in Brussel kunnen elke beslissing i.v.m. het lot van Brussel blokeren. Met een transfert naar Frankrijk gaan ze nooit akkoord. We zullen ons dus geen zorgen moeten maken. Ook een aansluiting bij Wallonië is om dezelfde reden onmogelijk. Brussel als stadstaat is de enige mogelijkheid die overblijkt, volgens mij althans.
Een kleine minderheid Vlamingen?
Voor zover ik weet bepaalt in een democratie de meerderheid wat er gaat gebeuren. Voor Brussel gaat dat niet anders zijn.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 13 mei 2009, 21:43   #132
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Slecht argument aangezien berlijn wél een corridor had.....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Corridor
Niet altijd:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berlijnse_Luchtbrug

Oud 13 mei 2009, 21:50   #133
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Helemaal akkoord.
Of we daarom onze hoop op sinistere figuren als Filip De Winter, Gerolf Annemans of Bart De Wever moeten richten weer een andere zaak.

Volgens mij komen we dan gewoon van de regen in de drup.
Het staat vast dat je met CD&V,VLD,SP-A sowieso ten onder gaat en lang zal dat ook niet duren. Huidige migratietempo zet zich nog 10 jaar door: => vreemdeling in eigen land. Huidig begrotingsbeleid zet zich nog 10 jaar door? => Faillissement van het land en afbraak van alle SZ systemen is een zekerheid.

Ik vind persoonlijk niks sinisters aan de heren die u opsomt, maar in de drup belanden doen we sowieso en heel lang gaat dat ook niet meer duren, ergo er valt alleszins niks bij te verliezen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 21:56   #134
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging hem erom of er een berlijnse corridor was of niet.....

Ja dus,en die luchtbrug destijds was ontstaan toen men die corridor waarlangs west-berlijn werd bevoorraad door de oostduitsers was afgesloten...

Vandaar die luchtbrug....
Wat trouwens ook onder het begrip corridor valt....

Laatst gewijzigd door Svennies : 13 mei 2009 om 21:56.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2009, 23:36   #135
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel heeft geen luchthaven op haar grondgebied.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 00:25   #136
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Brussel zelf over zijn toekomst laten beslissen?
Wat kunnen onze verdedigers van het zelfbeschikkingsrecht' hier nu tegen hebben?

een rogue state (brussel) als buur,DAT wil niemand
de russen zijn ook georgie binnengetrokken

Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 mei 2009 om 00:27.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 00:34   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet bepaalt in een democratie de meerderheid wat er gaat gebeuren. .
Bedankt om nog eens te benadrukken dat Belgié niet echt democratisch is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 06:28   #138
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=632A48B8

Een mens vraag zich wel af: 15,5%! Nog altijd zoveel? Waarom niet eens hallo zeggen tegen de kiesdrempel?
Sommigen vragen zich nog af hoe VLD aan 15% geraakt:

-de vrienden voor vette overheidscontracten: Serraes, Slangen, S&LB cashers,....
-de vrienden voor de zuil en geïnjecteerd in een te ontvetten staat
-de "vrije markt" zelfstandigen met staatsinkomen en monopolie: deurwaarder, notaris, apotheker, geneesheer,.....
-de beter-verdieners, die in de hoogste belastingsschalen zaten
-de liefst niet "eerlijk" belasting betalenden, via Reynders geen enkele serieuze controle
-bedrijfsleiders mits notionele intrest , makkelijk verdiend,..CEO's
-mensen met een reukje: KBC Lux, Beaulieu,....

Zo ben je rap aan 15%.

Diegenen, die dat financieel gat moeten vullen, worden "onnozel" gehouden met een jobkorting, die ze zelf betalen. of een of ander chequeske, liefst nét voor de verkiezingen.

Bovendien wordt voor deze groep elke maand eenzelfde bedrag op hun persoonlijke (of voor hun kinderen) federale schuldrekening gezet, dat gebeurt automatisch, moet je niets voor doen.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 14 mei 2009 om 06:33.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2009, 06:50   #139
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Sommigen vragen zich nog af hoe VLD aan 15% geraakt:

-de vrienden voor vette overheidscontracten: Serraes, Slangen, S&LB cashers,....
-de vrienden voor de zuil en geïnjecteerd in een te ontvetten staat
-de "vrije markt" zelfstandigen met staatsinkomen en monopolie: deurwaarder, notaris, apotheker, geneesheer,.....
-de beter-verdieners, die in de hoogste belastingsschalen zaten
-de liefst niet "eerlijk" belasting betalenden, via Reynders geen enkele serieuze controle
-bedrijfsleiders mits notionele intrest , makkelijk verdiend,..CEO's
-mensen met een reukje: KBC Lux, Beaulieu,....

Zo ben je rap aan 15%.
Idd , elke traditionele partij heeft een minimum electoraat van kiezers die er gewoon puur eigenbelang bij hebben om voor die partij te kiezen , vooral als die partij recentelijk en voldoende lang aan de macht is geweest.
Vandaar dat een partij als LDD er niet te veel moet van uit gaan een heel grote hap uit de VLD te kunnen bijten.
Oud 14 mei 2009, 09:32   #140
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard Re: Brussel heeft geen luchthaven op haar grondgebied.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Brussel heeft geen luchthaven op haar grondgebied.
Klopt eigenlijk..... Zaventem ligt in Vlaanderen....

Maar .... hoe kan men dan later Brussel bevoorraden als er geen corridor naar Brussel is, en Brussel ook geen luchthaven heeft voor een luchtbrug?
Ik kan hier een nieuwe draad starten om een oplossing voor dit grote probleem te zoeken.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be