![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Edina ik zeg het niet snel maar in deze zaak heb je gelijk.
Het werktempo van die mevrouw is de zaak van die dames helemaal niet, en wat ze zagen was een werkneemster die een ijsje nam, of dit pikken was kan enkel de werkgever beoordelen! Uitschelden omdat het een zwarte werkneemster betreft is discriminatie en kan niet, terecht dat deze dames gestraft werden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
klinkt bekend in de oren als opzwepend taalgebruik dat bij sommige blijkbaar aanstekelijk kan werken
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 21 mei 2009 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogelijks gestart als ordinair familie-ruzie: die twee venten van die dames zitten blijkbaar in dat rusthuis. En die hebben waarschijnlijk maar al te graag zitten kijken hebben naar dat meisje, en er kommentaar over gegeven in de zin van "da's een goeie de die, want ...."
En daar worden dames van in de 70 jaar en ouder nog steeds pinnijdig van. Betekent natuurlijk niet dat ze mogen rassistische beledigingen mogen naar haar kop slingeren. Ik vraag me overigens af wat de sosiale achtergrond van die dames is. En hoe, waarom of waar zij zulke manieren geleerd hebben/een haat tegen vreemdelingen opgedaan hebben ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar een lui nest met een grote bek, die alles vuil achterlaat, en in mijn ijskast komt pikken, die kan vliegen , bruin of niet bruin ... Normaal toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op: het is echt laakbaar gedrag dat die twee dames vertoonden (ik geloof het niet echt, maar kom), maar ik vraag me toch af hoe er zou gereageerd worden indien ze een gelijksoortig laakbaar gedrag vertoonden tegenover een gewone blanke poetsvrouw (lui, niet snel genoeg, ijsjes pikken etc...) hoeveel euro boete zouden ze daarvoor dan moeten betalen? Of mogen witte poetsvrouwen wèl en zwarte poetsvrouwen niet worden uitgekafferd... oeis, het woord alleen al!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, laat dat meisje doen wat ze wil, niet aan ons om daar een oordeel over te vellen. Ik heb het over de straffen die worden uitgesproken om een poetsvrouw (of gelijk welk personeelslid voor mijn part) op een vernederende manier te behandelen. Niks als het wit ziet dus, boete+gevang als het een ander kleurtje heeft! "die rosse heeft nooit leren werken zeker" is volkomen toegestaan "die zwarte heeft nooit leren werken zeker" is goed voor drie maanden loon als schadevergoeding (zie rechtbank uitspraak op CGKR site)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen.
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belachelijk - laat die ouw menskes gerust - die weten niet beter - misschien hebben ze reeds 1 of andere vorm van dementie - maar Belziek MOET en ZAL aantonen dat we de wetten toepassen en GEEN racisme tolereren - stoer hoor - om ouw mensen te veroordelen - ik kan er zo los uit de pols al een paar duizend vinden die racistische opmerkingen maken tegen witten - ge hoeft maar over straat te lopen in bepaalde delen van België als blanke vrouw - wat er U achterna geroepen wordt - maar dat telt nu eenmaal niet mee zeker! - dat ze dan eerst maar eens beginnen álle wetten op 'iedereen' toe te passen - en géén omgekeerde discriminatie meer!
Trouwens - waarvoor was da madammeke bij die bank ontslagen??? Vanwege de crisis? Geen wonder dat er in het buitenland gelachen wordt als je zegt dat je Belg bent!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten we dan oudjes ook 'met gerust laten' als ze andere wetten ovetreden ? is oud _ zo oud waren ze niet eens_ zijn hier het excuus ofzo ? Citaat:
Als er al iets van aan zou zijn en dat zou de onderliggende reden moeten voorstellen dat ze bepaalde wetten overtreden denk je dan niet dat ze ook alsdusdanig als ( vergaand ? ) dement zouden worden ingedeeld ? Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() INDIEN die dames het gedrag vertoonden zoals het in de krant staat, dan is dat zeer laakbaar gedrag.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Partijlid
|
![]() Elke nieuwsberichtgeving geeft wel ergens aanleiding tot racisme of aanleiding om het te veroordelen... De aanleidingen tot elke van deze nieuwsberichten blijven meestal in het vage, enkel het reultaat is van belang... Zoals meestal het geval is, zijn de aanleidingen tweeledig: mensen die denken of zeker weten benadeeld te zijn of te worden omwille van buitenlandse anderen en mensen die denken of zeker te weten benadeeld te zijn of te worden door binnenlandse (Belgische) anderen... Dit soort van dingen zal altijd blijven bestaan... Hoeveel persberichten daar aandacht willen aan geven, is hun zaak... Mijns inziens wordt er alleen maar aandacht aan gegeven door welke partij dan ook die meent betrokken te zijn in zo`n "conflict" door mensen die er eigen bedoelingen mee hebben om ermee aandacht te trekken... Voor de rest: dit hoeft niet de voorpagina`s van kranten noch de hoofdtitels in het dagelijkse journaal te halen... Omdat het totaal onbelangrijk is... En voor al die "groene jongens en meisjes" die het daarmee oneens zijn (omdat het een treffend voorbeeld is of zou kunnen zijn van wat zij nou bedoelen met racisme): laat iedereen nu eens tot de feiten terugkeren en geen politieke verklaringen afleggen waar die niet nodig zijn... Mensen (en kiezers) zijn niet noodzakelijk idioten... en de mensen weten nu langzamerhand wel wat werkelijk is en wat niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |