Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 31 mei 2009, 15:26   #121
Busse87
Burgemeester

Standaard

Omdat die partijen ook de macht nog niet hebben gehad om corrupt te zijn . VLD zit al meer dan 9 jaar in een regering en zal wel vriendjes hebben achter de schermen . Zelfde met SPA en CD&V .

Macht maakt corrupt .
Eenmaal het VB , NVA en SLP en zeker LDD macht hebben , gaan ze ook corrupt zijn . Het is precies ingebakken in de natuur van de mens.
Busse87 is offline  
Oud 31 mei 2009, 15:31   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Omdat die partijen ook de macht nog niet hebben gehad om corrupt te zijn ..
Waarom zeg je dan dat alle partijen corrupt zijn?
En kom nu niet af met wat je denkt te zien in uw glazen bol.

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 mei 2009 om 15:32.
daiwa is offline  
Oud 31 mei 2009, 15:32   #123
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Volgende stap; poging tot definiëring van het begrip "corrupt zijn".

Metternich is offline  
Oud 31 mei 2009, 15:35   #124
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Volgende stap; poging tot definiëring van het begrip "corrupt zijn".
Misschien eens vragen aan Claes & co?
daiwa is offline  
Oud 31 mei 2009, 15:43   #125
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van partijen als het VB, NV-A en SLP zijn mij nochtans geen corrupte feiten bekend.
Corruptie is geen synoniem van omkopen. Het heeft ook te maken met discriminatie.
DannyS is offline  
Oud 31 mei 2009, 15:50   #126
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Corruptie is geen synoniem van omkopen. Het heeft ook te maken met discriminatie.
Ik vraag me af van waar jij je definitie haalt, ik heb nog geen enkel woordenboek gezien waar bij corruptie discriminatie staat.
Gwyndion is offline  
Oud 31 mei 2009, 15:53   #127
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Het is inderdaad spannend. Ik kijk uit naar de resultaten van alle partijen, en vooral naar de beteuterde gezichten bij Spa en Vld.
Het beste deel van die verkiezingen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Kathleen en Frank geen Vlaamse minsisters meer zijn. Ik vind die Frank Vandenbroucke een verzuurde vent, moet er niks van hebben. Heeft die trouwens niet in Oxford gezeten voor een tijdje? En waarom was dat?

Van Brempt vind ik een arrogante vrouw en hoop ook dat zij vertrekt als minister. Op de duur geraak je die mensen zo beu.
PeterC is offline  
Oud 31 mei 2009, 15:54   #128
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Op de duur geraak je die mensen zo beu.
Ik ben ze meestal al beu als ik ze één keer heb gezien op een verkiezingsaffiche.

Metternich is offline  
Oud 31 mei 2009, 16:33   #129
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik vraag me af van waar jij je definitie haalt, ik heb nog geen enkel woordenboek gezien waar bij corruptie discriminatie staat.
Ik geef normaal geen taallessen, maar in mijne Vdaele staat dat corrupt in de eerste plaats betekent: verdorven, slecht. 2) Een corrupte cultuur is in verval door het eigen gebrek aan eerbied voor het heilige. 3) omkoopbaar.
Voor corruptie: 1) bedorvenheid, omkoping; 2) vervalsing, bederf.

Geen respect tonen voor de Islam is dus reeds meer corrupt dan omkoping. Nog maar te zwijgen van regelrechte discriminatie op basis van religieuze schallekes, bijvoorbeeld.
DannyS is offline  
Oud 31 mei 2009, 16:49   #130
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik geef normaal geen taallessen, maar in mijne Vdaele staat dat corrupt in de eerste plaats betekent: verdorven, slecht. 2) Een corrupte cultuur is in verval door het eigen gebrek aan eerbied voor het heilige. 3) omkoopbaar.
Voor corruptie: 1) bedorvenheid, omkoping; 2) vervalsing, bederf.

Geen respect tonen voor de Islam is dus reeds meer corrupt dan omkoping. Nog maar te zwijgen van regelrechte discriminatie op basis van religieuze schallekes, bijvoorbeeld.
En handschrift/computerbestand vol fouten; verminkt staat er niet bij (wat wel in de pocket van Dale 2007 staat)? Verbaast me. Natuurlijk kan ik het niet nakijken tenzij ik exact dezelfde van Dale heb als jij (welke uitvoering, jaar) maar "2) Een corrupte cultuur is in verval door het eigen gebrek aan eerbied voor het heilige." zou me zeer verbazen. Zou ook betekenen dat ik een uitermate corrupt persoon ben vemits ik graag religie zou zien verdwijnen vermtis in de moderne wereld de toegevoegde waarde praktisch nihil is, komaan, dat is toch te zot voor woorden?
Gwyndion is offline  
Oud 31 mei 2009, 17:11   #131
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En handschrift/computerbestand vol fouten; verminkt staat er niet bij (wat wel in de pocket van Dale 2007 staat)? Verbaast me. Natuurlijk kan ik het niet nakijken tenzij ik exact dezelfde van Dale heb als jij (welke uitvoering, jaar) maar "2) Een corrupte cultuur is in verval door het eigen gebrek aan eerbied voor het heilige." zou me zeer verbazen. Zou ook betekenen dat ik een uitermate corrupt persoon ben vemits ik graag religie zou zien verdwijnen vermtis in de moderne wereld de toegevoegde waarde praktisch nihil is, komaan, dat is toch te zot voor woorden?
Niet dat ik zo hoog oploop met de politieke analyses in vDale, maar het staat wel letterlijk in hun dikke van 1992. Voor een keer geef ik hun gelijk. En,... computerbestanden werden toen nog niet genoemd.

Laatst gewijzigd door DannyS : 31 mei 2009 om 17:12.
DannyS is offline  
Oud 31 mei 2009, 17:17   #132
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet dat ik zo hoog oploop met de politieke analyses in vDale, maar het staat wel letterlijk in hun dikke van 1992. Voor een keer geef ik hun gelijk. En,... computerbestanden werden toen nog niet genoemd.
Mogelijk dat deze betekenis gewist is dan, die versie is tenslotte 15 jaar verouderd en we zijn ondertussen toch weeral een deel minder geloviger geworden. In ieder geval, dat iemand die tegen religie is corrupt is, is te belachelijk voor woorden.
Gwyndion is offline  
Oud 31 mei 2009, 17:43   #133
armando
Schepen

Standaard

Waarom zou het VB kloppen krijgen. Het is nog nooit zo overduidelijk geweest, belgie werkt niet meer. Er is maar 1 alternatief, Vlaamse Onafhankelijkheid.
armando is offline  
Oud 31 mei 2009, 18:06   #134
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Waarom zou het VB kloppen krijgen. Het is nog nooit zo overduidelijk geweest, belgie werkt niet meer. Er is maar 1 alternatief, Vlaamse Onafhankelijkheid.
Maar er zijn nu volwaardige alternatieven: NVA en LDD . Mensen gaan eerder op die programma'smet een deftig programma die kans krijgen om te regeren stemmen dan nog maar eens hun stem te verspillen aan het VB.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 31 mei 2009, 18:15   #135
Gwyndion
Minister-President

Standaard

LDD, een deftige partij? Dat is er toch wat over, binnen LDD is er meer ambras dan de afgelopen weken tussen de PS en MR.
Gwyndion is offline  
Oud 31 mei 2009, 18:36   #136
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LDD, een deftige partij? Dat is er toch wat over, binnen LDD is er meer ambras dan de afgelopen weken tussen de PS en MR.
Ik ben geen LDD aanhanger maar De Decker zijn kop boezemt me meer vertrouwen in dan die plakkerige zwijnenkop van F.DW.
Henri1 is offline  
Oud 31 mei 2009, 18:42   #137
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mogelijk dat deze betekenis gewist is dan, die versie is tenslotte 15 jaar verouderd en we zijn ondertussen toch weeral een deel minder geloviger geworden. In ieder geval, dat iemand die tegen religie is corrupt is, is te belachelijk voor woorden.
Sorry, maar ik ben dat woord niet eerst gaan opzoeken, ik heb het altijd zo begrepen. De christelijke waarden zijn misschien ook meer met onze cultuur verweven dan jij met je woordenboek op het eerste zicht vermoedt: Onze cultuur, d.i. "5) beschaving, ontwikkeling, verfijning van het geestelijk en zedelijk leven, respectievelijk het daarin bereikte peil."
Cultuur is meer dan civilisatie, geld of pensenkermis. Ze wordt m.i. zelfs voornamelijk bepaald door genoemde waarden.
DannyS is offline  
Oud 31 mei 2009, 18:51   #138
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik ben dat woord niet eerst gaan opzoeken, ik heb het altijd zo begrepen. De christelijke waarden zijn misschien ook meer met onze cultuur verweven dan jij met je woordenboek op het eerste zicht vermoedt: Onze cultuur, d.i. "5) beschaving, ontwikkeling, verfijning van het geestelijk en zedelijk leven, respectievelijk het daarin bereikte peil."
Cultuur is meer dan civilisatie, geld of pensenkermis. Ze wordt m.i. zelfs voornamelijk bepaald door genoemde waarden.
Het is niet omdat jij het zo begrijpt dat alle atheisten "corrupt" zijn.
Gwyndion is offline  
Oud 31 mei 2009, 19:23   #139
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat jij het zo begrijpt dat alle atheisten "corrupt" zijn.
Een paar atheïsten maakt nog geen cultuur in verval, vooral omdat het onmogelijk is de betekenis van zoveel woorden te verkrachten.
DannyS is offline  
Oud 31 mei 2009, 19:27   #140
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een paar atheïsten maakt nog geen cultuur in verval, vooral omdat het onmogelijk is de betekenis van zoveel woorden te verkrachten.
Ik stel gewoon dat je mij niet wijsmaakt dat in eenderd welke woordenboek of volgens eenderd welke taalexpert een ongelovig persoon een corrupt persoon is.
Gwyndion is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be