Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 14:27   #121
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik zie dat uw indoctrinatie volledig gelukt is. proficiat. Verder hoeft U geen informatie meer op te zoeken, je weet al alles. en verder staat alle kennis in de koran. valt dus ook al mee.
Voor bekeerlingen natuurlijk wel.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 14:32   #122
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heeft u ook een verklaring voor die achteruitgang ?
Natuurlijk. Net zoals bij andere grote en hoogstaande culturen (zoals de Romeinse cultuur bv.) is ook de Arabische cultuur ten ondergegaan aan interne conflicten en twisten tijdens de 13de eeuw n.Chr. Hierdoor werd zowel het Oostelijk- als het Westelijk kalifaat veroverd en begon het verval.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 2 juni 2009 om 14:40.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 14:37   #123
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar rooske toch - ik zie dat je je post hebt aangepast - maar je had je die moeite kunnen besparen, want nu maak je jezelf alleen maar nóg belachelijker - dát wat je 'aangepast hebt' heeft Circe al weerlegd in haar bovenstaande post.
Het énige waar islam mensen in aanmoedigt is; 'kennis vergaren óver islam en enkel islam'!
Of wacht - zou de koran dan misschien toch herschreven zijn - vervalst hmmmm... doordenkertje

Kijk Roos - ik weet immers ook dat er een hoop 'historici' zijn die maar al te graag die linkse propaganda verspreiden - doceren - de meeste uniefs zijn linkse bolwerken - logisch dat ze dat linkiewinkie sprookje in stand willen houden en er een 'historische' waarde opplakken - mensen die tegenwoordig het tegendeel beweren of die historische 'feiten' willen ontkrachten worden haast gezien als misdadigers - maar toch zijn er nog genoeg bronnen die het tegendeel beweren.
Doei Roos, ik ga effe in mn zwembad badderen 't is warm en 't water nodigt uit ...
Dit is dus de reden wrm ik niet meer met u in discussie ga. Onwetendheid en complotdenken..., geen gezonde combinatie.

U bent trouwens degene die zich belachelijk maakt met zulke uitspraken, maar daar komt u nog wel achter .
Oud 3 juni 2009, 06:01   #124
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Eigenlijk gaat het daar zelfs niet over. Laat ons even aannemen: Arabieren zijn klootzakken & onmogelijke mensen. Maar ze zitten wel in onze zone. Hebben wij de wil en de kracht tot een oorlog op leven & dood? Neen. Stel dat wij de wil en de kracht daartoe hadden, wat zou het ons opleveren, buiten bloedvergieten & cultuurmoord? Niets. Het zouden andere, zone-vreemde machten zijn, die hiervan profiteren.

Dan kunnen we maar beter een vergelijk, een modus vivendi met deze mensen vinden. En eigenlijk willen zij niet veel, gewoon een eigen leven kunnen leiden door een einde van het Amerikaanse imperialisme in de regio. Maar wat doen die Amerikanen überhaupt bij ons in Europa en bij hen in het Midden-Oosten? Wie kan er nu serieus genomen worden als geopolitieke macht als die tienduizenden soldaten van een zonevreemde macht op zijn grondgebied toelaat?

Dat ze 'klootzakken' zijn hoor je mij niet zeggen. Dat hun cultuur onverenigbaar is met de onze daarentegen.
Misschien moeten we stoppen met meer en meer moskee-soldaten toe te laten op ons grondgebied.

En niemand zit op een 2de joegoslavie te wachten. Buiten misschien de nieuwe kolonisten. Die gaan zowat overal ter wereld, gedreven door een krachtige godsdienst die kracht en weerstand preekt, en eens hun getal het toelaat voor de macht...

Verdiep u eens in wat er nu juist in Joegoslavie is gebeurt. En niet alleen de navo/Europese versie van de feiten he.
Ik ken toevallig enkele serviers.
en schande dat ze die mensen op onze kosten zijn gaan bombarderen.
Niet dat het zo'n lieverdjes zijn, maar dat waren de moslims evenmin.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 06:02   #125
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Of mss moet u eens opzoeken wat wij Westerlingen onder het mom van 'kruistochten' ginder allemaal hebben aangericht te Jerusalem bijvoorbeeld?

niks recenters?

Oud 3 juni 2009, 07:33   #126
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
niks recenters?
Toch wel, bv. de oorlog in Irak .
Voor de oorlog allemaal maar roepen dat Saddam kernwapens had, om na weken van hevige bombardementen (en duizenden onschuldige burgerslachtoffers) er achter te komen dat die er helemaal niet waren.

Bush noemde het dan ook een 'crusade', de slimmerik .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 3 juni 2009 om 07:34.
Oud 3 juni 2009, 07:46   #127
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Toch wel, bv. de oorlog in Irak .
Voor de oorlog allemaal maar roepen dat Saddam kernwapens had, om na weken van hevige bombardementen (en duizenden onschuldige burgerslachtoffers) er achter te komen dat die er helemaal niet waren.

Bush noemde het dan ook een 'crusade', de slimmerik .

ok. Maar of die oorlog godsdienstig geinspireerd is, is ondanks die uberkwistenbiebel die 't een 'crusade' noemt, is daarmee toch niet aangetoond vind ik.

De bomaanslagen allerhande en overvallen van moslims op schooltjes of op schoolbussen in de bvb de fillipijnen, thailand, chechenië, kosovo, etc, etc
èn allemaal omdat ze zogezegd onderdrukt worden.

zulke voorbeelden, maar dan van christenen, van in de moderne tijd, zal u veel minder kunnen geven.

Oud 3 juni 2009, 08:05   #128
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
ok. Maar of die oorlog godsdienstig geinspireerd is, is ondanks die uberkwistenbiebel die 't een 'crusade' noemt, is daarmee toch niet aangetoond vind ik.

De bomaanslagen allerhande en overvallen van moslims op schooltjes of op schoolbussen in de bvb de fillipijnen, thailand, chechenië, kosovo, etc, etc
èn allemaal omdat ze zogezegd onderdrukt worden.

zulke voorbeelden, maar dan van christenen, van in de moderne tijd, zal u veel minder kunnen geven.
Idd, en ik keur al die misdaden zeker niet goed, ik verafschuw ze zelfs.
Maar men moet ook naar beide kanten willen kijken. Zo werd, ik dacht in Nederland, een tijd geleden een schooltje voor moslims platgebrand.
Enkele dagen geleden werd en abortusdokter vermoord in de VS.
Ik denk dat je in Europa idd weinig gevallen zal terugvinden, maar in Amerika ligt dat compleet anders.
Oud 3 juni 2009, 11:34   #129
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, en ik keur al die misdaden zeker niet goed, ik verafschuw ze zelfs.
Maar men moet ook naar beide kanten willen kijken. Zo werd, ik dacht in Nederland, een tijd geleden een schooltje voor moslims platgebrand.
Enkele dagen geleden werd en abortusdokter vermoord in de VS.
Ik denk dat je in Europa idd weinig gevallen zal terugvinden, maar in Amerika ligt dat compleet anders.
Dat schooltje dat in Nederland werd platgebrand was een directe reactie op de rituele keeloversnijding van Theo van Gogh door Mohammed Bouyeri, weet u nog wel? Dat had verder niets met christelijke terreur o.i.d. te maken, maar alles met een puberale reactie op het islamitische jihaatgeweld dat Theo van Gogh het leven kostte.

zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Uden_(p...andstichtingen
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 11:38   #130
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat schooltje dat in Nederland werd platgebrand was een directe reactie op de rituele keeloversnijding van Theo van Gogh door Mohammed Bouyeri, weet u nog wel? Dat had verder niets met christelijke terreur o.i.d. te maken, maar alles met een puberale reactie op het islamitische jihaatgeweld dat Theo van Gogh het leven kostte.

zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Uden_(p...andstichtingen
Dus omdat een 'zot' (die je in elke samenleving wel hebt) een moord pleegt moeten andere, onschuldige kinderen, het maar bekopen? En u keurt dat goed?
Oud 3 juni 2009, 12:09   #131
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus omdat een 'zot' (die je in elke samenleving wel hebt) een moord pleegt moeten andere, onschuldige kinderen, het maar bekopen? En u keurt dat goed?
1) Deze 'zot' behoorde tot een wijdvertakt terreurnetwerk dat ook aanslagen op andere prominente mensen die terechte kritiek op de islam hebben, wilde uitvoeren, zoals Hirsi Ali bijvoorbeeld. De zogenaamde 'Hofstad-groep', zegt u dat iets?
2) Deze 'zot' wist zich gesteund door een groot aantal medezotten. Zoek maar eens op Abdul Jabbar van der Ven, een bekeerling die imam is, en het allemaal prachtig vond, en dat ook luidkeels op tv verkondigde.
3) Tevens was dit niet zomaar een moord, maar overduidelijk een door die perfide religie ingegeven rituele moord.
4) Kinderen dienen nooit het slachtoffer te worden. Het schooltje werd overigens 's avonds laat in brand gestoken, ver na sluitingstijd, dus er was niemand aanwezig daar.
Oud 3 juni 2009, 12:10   #132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u vergeet dat in het zog van de rituele slachting van Van Gogh ook in een stuk of vijf kerken pogingen tot brandstichting werden ondernomen. Hoe beschouw je die "actie"?

(en trouwens: die brandstichting in dat schooltje gebeurde wel toen er géén kinderen in de buurt waren, of vergeet je dat even conveniently te vermelden?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2009 om 12:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 12:38   #133
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
u vergeet dat in het zog van de rituele slachting van Van Gogh ook in een stuk of vijf kerken pogingen tot brandstichting werden ondernomen. Hoe beschouw je die "actie"?

(en trouwens: die brandstichting in dat schooltje gebeurde wel toen er géén kinderen in de buurt waren, of vergeet je dat even conveniently te vermelden?)
Ik veroordeel alle acties met betrekking tot onschuldige burgers of ze nu Christen, Moslim of Jood zijn.

En idd, in dat schooltje waren op dat moment geen kinderen aanwezig, maar dat vergoeilijkt de daad nog niet, of wel?
Oud 3 juni 2009, 12:42   #134
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
1) Deze 'zot' behoorde tot een wijdvertakt terreurnetwerk dat ook aanslagen op andere prominente mensen die terechte kritiek op de islam hebben, wilde uitvoeren, zoals Hirsi Ali bijvoorbeeld. De zogenaamde 'Hofstad-groep', zegt u dat iets?
2) Deze 'zot' wist zich gesteund door een groot aantal medezotten. Zoek maar eens op Abdul Jabbar van der Ven, een bekeerling die imam is, en het allemaal prachtig vond, en dat ook luidkeels op tv verkondigde.
3) Tevens was dit niet zomaar een moord, maar overduidelijk een door die perfide religie ingegeven rituele moord.
4) Kinderen dienen nooit het slachtoffer te worden. Het schooltje werd overigens 's avonds laat in brand gestoken, ver na sluitingstijd, dus er was niemand aanwezig daar.
1) Ja en? Wat wil u hiermee bewijzen?
2) Wat is voor u een groot aantal?
3) Moord = moord. Ik zie daar geen verschil tss een religieuze of een 'gewone' moord. U wel?
4) En dan? Is het dan wel toegestaan ofzo?
Oud 3 juni 2009, 12:43   #135
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veroordeel alle acties met betrekking tot onschuldige burgers of ze nu Christen, Moslim of Jood zijn.

En idd, in dat schooltje waren op dat moment geen kinderen aanwezig, maar dat vergoeilijkt de daad nog niet, of wel?
nee hoor, ik referereerde naar je zinnetje: "moeten andere, onschuldige kinderen, het maar bekopen" - even dacht ik dat je het over Israelische kinderen had.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 12:50   #136
Dimensie
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
1) 3) Moord = moord. Ik zie daar geen verschil tss een religieuze of een 'gewone' moord. U wel?
Ik wel en elk ander normaal mens ook.
Gehersenspoelde bekeerlingen natuurlijk niet.
Oud 3 juni 2009, 12:51   #137
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
nee hoor, ik referereerde naar je zinnetje: "moeten andere, onschuldige kinderen, het maar bekopen" - even dacht ik dat je het over Israelische kinderen had.
Of het nu Belgische, Israelische of Palestijnse kinderen zijn, dat maakt voor mij totaal geen verschil. Elke misdaad tegen kinderen is verwerpelijk.
Oud 3 juni 2009, 12:53   #138
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=Dimensie;4143075]
Citaat:

Ik wel en elk ander normaal mens ook.
Gehersenspoelde bekeerlingen natuurlijk niet.
Dus mensen die vermoord worden uit religieuze overtuiging zijn 'meer' dood dan mensen die op een manier worden vermoord? Waar is de logica?

"Gehersenspoelde bekeerlingen natuurlijk niet."

Over wie hebt u het? Over uzelf mss?
Oud 3 juni 2009, 12:59   #139
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus mensen die vermoord worden uit religieuze overtuiging zijn 'meer' dood dan mensen die op een manier worden vermoord? Waar is de logica?
Dat is logica die uit jouw pen komt, niet de mijne.
Gelieve je debiliteiten niet in mijn mond te leggen.
Oud 3 juni 2009, 13:01   #140
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Ja en? Wat wil u hiermee bewijzen?
Dat het geen 'zot' was zoals u beweert, maar een weloverwogen actie van iemand die heel goed wist waar hij mee bezig was. De dader heeft ook nooit spijt betuigd, en zelfs verklaard dat hij het zo weer zou doen.
Citaat:
2) Wat is voor u een groot aantal?
De vele positieve reacties op die rituele keeloversnijding op websites als marokko.nl bijvoorbeeld (en andere gelijksoortige websites), met tesamen honderdduizenden leden, logen er niet om.
Citaat:
3) Moord = moord. Ik zie daar geen verschil tss een religieuze of een 'gewone' moord. U wel?
Ik zie daar wel een verschil in, en een heel groot verschil ook. Als de dader zich beroept op religieze motieven omdat zijn heilig boekske dat voorschrijft, dan is dat een zwaar verscherpende omstandigheid.
Citaat:
4) En dan? Is het dan wel toegestaan ofzo?
Brandstichting is nooit toegestaan. Het is niet voor niets in het Wetboek van Strafrecht opgenomen.
Maarrrrr, en nu ga ik voor de verandering eens overschakelen op de politiek correcte, vergoeilijkende, goedpratende, minimaliserende manier van argumenteren zoals dat door een aantal mensen hier op het forum (en elders) wordt bedreven zodra er sprake is van een allochtoon die een crimineel feit heeft gepleegd:
[politiek correcte modus]Het is wel begrijpelijk als je geestesgenoot op die manier om het leven is gebracht. En vergeet de socio-economische situatie van de daders niet. Het is gewoon wat baldadige jeugd geweest. Een fait divers.[/politiek correcte modus]
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be