![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Parlementslid
|
![]() Ik hoor om de haverklap van LSP-ers dat de PvdA niet zal doorbreken omdat de PvdA een stalinistisch maoistisch imago blijft mee torsen.
Een paar bedenkingen: Dat is een imago dat enkel bij andere klein linkse groepen nog een rol speelt: voor het brede publiek is (was?) de PvdA een nobele onbekende (op dat vlak is er via deze campagne toch al een iets ruimere naambekendheid, maar: nog ruim onvoldoende) Het feit dat BV zoals Andrea Croonenbergs, An Nelissen (ooit lid van de SAP), de zus van Jan Decleir, Nigel Williams, ... opriepen om PvdA te stemmen, toont goed aan dat we komaf hebben gemaakt met een imago uit de mottenballenkast. Bovendien lees ik op de LSP website dat heel wat LSP kiezers deze keer voor de PvdA hebben gestemd in de hoop dat de PvdA de kiesdrempel zou halen: dat is de verklaring voor de achteruitgang van de LSP. Maar dat betekent dus dat zelfs bij de LSPachterban dat imago van de PvdA hen er niet van weerhoudt op de PvdA te stemmen ! LSP moet dus dringend op zoek naar andere argumenten om te stellen dat de PvdA niet zal kunnen doorbreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Partijlid
|
![]() Als ik het zo lees denk jij dat PVDA de grote doorbraak alsnog kan maken bij de volgende verkiezingen, zonder van strategie te veranderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Neem daarbij nog eens het risico dat bij iedere open positie (voorzitter, ...) er een Rood-kandidaat opstaat om die op te eisen. Gezien de manier waarop Gennez en co nu al gepikeerd en hyper-emotioneel reageren op De Bruyn zit een "goed gesprek" er niet echt meer in ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Schepen
|
![]() Beste Vavli,
Ik ben geen lsp'er (me niet beledigen he ![]() Ik wil ook niet op je kap zitten met dat 'verleden', voor mij persoonlijk doet dat er niet toe. ik zoek maar verklaringen waarom vele mensen in omgeving die wel met concrete actiepunten v jullie programma akkoord gaan, toch vaak niet overtuigd kunnen worden om ook op jullie te stemmen. En maak je helaas geen illusies, progressieve mensen weten heel goed wat de pvda is ![]()
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat dit vandaag niet langer het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zegt gewoon wat wij zeggen. We zijn niet zo tevreden met het resultaat, maar we hebben een goede campagne gevoerd en we hebben nieuwe leden gewonnen en onze organisatie verstevigd. Het verschil is alleen dat dit onze eerste deelname was aan de verkiezingen in heel Vlaanderen en van de PVDA de elvendertigste en dat wij in tegenstelling tot de PVDA niet de ambitie hebben om als LSP electoraal de kiesdrempel te halen.
De PVDA is vandaag met het laagste profiel ooit naar de verkiezingen getrokken in een gunstig economisch klimaat, een SP.a die niets zinnigs wist in te brengen in het debat en een campagne die werd opgepikt door de media omdat de campagne origineel was, de vernieuwde PVDA nieuw was er voor de rest niets viel te beleven en jullie halen quasi evenveel stemmen als toen jullie nog openlijk N-Korea steunden en een andere kijk hadden op Stalin. Denk je dat de volgende keer de zus van Van Rompuy nog eens op jullie lijst staat er zoveel aandacht zal zijn als deze campagne. etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft het nog eens getracht om PVDA daar op te "pakken"? Siegfried Bracke, als enige. Het is veelzeggend dat alleen de clown van de vrt dit nog eens probeerde. Laatst gewijzigd door Praetorian : 10 juni 2009 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het gaat dus wat langer in beslag nemen maar dat we er geraken daar blijven we wel van overtuigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||
Partijlid
|
![]() U antwoordt naast de kwestie, maar soit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben deze post begonnen met te zeggen dat u naast de kwestie antwoordt. Ik verdedig in mijn posts hierboven namelijk dat: 1. De PVDA een zeer sterke campagne gevoerd heeft. 2. De uitslag onder de verwachtingen lag, maar niet slecht is (ook niet goed). 3. Een kartel tussen PVDA en LSP geen enkel perspectief op een weg vooruit biedt. U kan het daarmee oneens zijn, maar het zou u sieren mocht u daarvoor argumenten gebruiken. In plaats van rond de pot te draaien of een karikatuur van uw tegenstander te maken. Laatst gewijzigd door Alamoet : 10 juni 2009 om 16:06. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Parlementslid
|
![]() Als de LSP uitgeteld is, kan iemand me dan vertellen hoeveel leden jullie in deze campagne hebben bij gewonnen? Kwestie van over concrete feiten te kunnen praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Burger
|
![]() Ik denk dat ik dat vast pas zal te weten komen tegen het einde van juni; en daarmee dus ook de meeste leden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Sinds Lsp denkt dat zij de waarheid in pacht hebben zijn hun affiches niet meer weg te denken van de netvliezen van de volledig Belgische bevolking |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |