Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 9 juni 2009, 09:27   #121
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ge zou beter eens leren lezen, zagevent: ik heb al gezegd dat je gelijk krijgt. Maar blijkbaar is dat voor u nog niet genoeg.

OK dan, je hebt "übergelijk". Je mag de kruimel hebben, doorspoelen, en erin stikken voor mijn part. Zo goed?

In ieder geval: dikke proficiat met je poging om de discussie te verleggen. Een teken van intellectuele zwakte, dat wel, maar toch een verdienstelijke poging.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:28   #122
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het op zich nog niet slecht vinden als de N-VA nu in de oppositie zou belanden. Dan zijn de harde beslissingen die nu genomen moeten worden voor rekening van de "drie groten".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:29   #123
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:

Dewever heeft de verkiezingen gewonnen. Zijn tactiek werd beloond door de kiezer. Punt.

ik zou eerder aan het slimste mens effect denken.

Laatst gewijzigd door De Waal : 9 juni 2009 om 09:30.
De Waal is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:29   #124
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Na de cordons tegen VB en LDD, die het vanzelfsprekend aan zichzelf te danken hebben, heeft nu ook de NVA het aan zichzelf te danken...

Wat op 7 juni gebeurd is, is dat een deel van de bevolking het cordon beu was en het ontweken heeft door LDD en NVA te stemmen. Dat is een constructieve houding. De heersende elite wijst die houding af door die partijen nu ook te cordoniseren.

Hoeveel percent van de bevolking ga je cordoniseren, en hoe lang denk je dat dat nog kan volgehouden worden?
in uw veronderstelling evenveel percent
jogo is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:30   #125
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Uiteraard, en hopelijk (voor iedereen) beseft hij daar dat hij hoe dan ook zal moeten compromissen sluiten, wil hij iets bereiken.
Nog zo'n stromanargument.
Maar ik snap niet dat u daar zo mee inzit, "voor iedereen" schrijft u zelfs. Waarom? Hij heeft toch maar 13% van de kiezers achter zich? Quantité négligable dus. En eerder schreef u zelfs dat hij eigenlijk niets wilde bereiken, want hij had zichzelf expres buitenspel gezet.

Een beetje consequentie zou geen kwaad kunnen.
Oud 9 juni 2009, 09:31   #126
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, en hopelijk (voor iedereen) beseft hij daar dat hij hoe dan ook zal moeten compromissen sluiten, wil hij iets bereiken.
daar heb ik goede hoop op, hij is veel te intelligent.

en vergeet niet, hij moet geen compromissen sluiten met de Franstaligen hé.
Oud 9 juni 2009, 09:33   #127
Hertog
Vreemdeling

Hertog's schermafbeelding

Standaard

13% nationalistische stemmen?

NVA: 16 zetels
CD&V: 31 zetels
VL B: 21 zetels
LDD: 8 zetels

Dus 76 van de 124 zetels gaan naar partijen die openlijk de grondige staatshervorming belijden (cf. voorkeurstemmen Yves Leterme).

De kiezers van CD&V laten zich natuurlijk (een tweede keer) bedriegen in deze, maar dat doet er niet toe. Een meerderheid van onze representatieve overheid heeft het expliciete mandaat tot een grondige staatshervorming.

We zouden ook nog wat stemmen van VLD en SPA kunnen verrekenen, ook daar hebben sommige kiezers zich laten vangen door borstklopperij. Maar bij CD&V zitten misschien wat stemmen waarvoor staatshervorming geen issue is. Dus ik ga er van uit dat deze elkaar opheffen.
Hertog is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:34   #128
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
daar heb ik goede hoop op, hij is veel te intelligent.
Ik heb nooit het tegendeel beweerd. Daarom dat ik zo verbaasd was gisteren, toen ik hem bezighoorde

Citaat:
en vergeet niet, hij moet geen compromissen sluiten met de Franstaligen hé.
Hij zal moeten compromissen sluiten met zijn eventuele toekomstige coalitie-partners.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:36   #129
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit het tegendeel beweerd. Daarom dat ik zo verbaasd was gisteren, toen ik hem bezighoorde

Hij zal moeten compromissen sluiten met zijn eventuele toekomstige coalitie-partners.
ja, maar dat mag niet zo'n groot probleem zijn hoor, toch niet met de SPa van Vandenbroucke. het zal gaan over zaken als onderwijs, zorg, werk, jobkortingen en vooral maximaal benutten van de Vlaamse bevoegdheden.

stel dat hij compromissen moet maken met de Franstaligen over BHV of de staatshervorming, dat zou een pak moeilijker zijn, om niet te zeggen onmogelijk voor een deel van z'n achterban.
Oud 9 juni 2009, 09:37   #130
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog zo'n stromanargument.
Maar ik snap niet dat u daar zo mee inzit, "voor iedereen" schrijft u zelfs. Waarom? Hij heeft toch maar 13% van de kiezers achter zich? Quantité négligable dus. En eerder schreef u zelfs dat hij eigenlijk niets wilde bereiken, want hij had zichzelf expres buitenspel gezet.

Een beetje consequentie zou geen kwaad kunnen.
Ik heb nergens beweerd dat die 13% een "quantité négligeable" zou zijn.
Zo min, dat alles plots zou moeten wijken voor De Wever's plannen.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:38   #131
ilfalco
Minister-President

Standaard

dewever vormt nog in veel provincirade en veel gemeentes een kartel met de tsjeven ...blaas dat op... de tsjeven voelen enkel de pijn als ze wat macht verliezen.
bwek walgelijk die tsjeven en die gekken die ervoor stemden die stemmen voor hun eigen ondergang. Een partij die op tal van plaatsen in eentalig turks campagne voerde.

ik vind de n-va ook een mosselpartij buiten hun vl standpunten maar ze wonnen wel de verkiezingen een beetje respect voor de kiezer is wel op zijn plaats!!!

De n-va moet nu toch gaan beseffen dat al wie iets of wat vlaams is in cordon belandt.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 9 juni 2009 om 09:39.
ilfalco is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:40   #132
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, maar dat mag niet zo'n groot probleem zijn hoor, toch niet met de SPa van Vandenbroucke. het zal gaan over zaken als onderwijs, zorg, werk, jobkortingen en vooral maximaal benutten van de Vlaamse bevoegdheden.

stel dat hij compromissen moet maken met de Franstaligen over BHV of de staatshervorming, dat zou een pak moeilijker zijn, om niet te zeggen onmogelijk voor een deel van z'n achterban.
Ik heb nooit gezegd dat het een groot probleem hoeft te zijn/worden om die compromissen te sluiten, enkel dat zijn uitspraken van gisteren serieus de indruk gaven dat hij zichzelf "buitenspel" zette.
Soit, moet weg nu. Tot later.

Laatst gewijzigd door Pietje : 9 juni 2009 om 09:41.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:45   #133
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat de NVA al doet, lees eens wat ze willen en bekijk hun programma voor deze verkiezingen, als dat geen compromis is.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:46   #134
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
dewever vormt nog in veel provincirade en veel gemeentes een kartel met de tsjeven ...blaas dat op... de tsjeven voelen enkel de pijn als ze wat macht verliezen.
onzinnig, provincie maakt niet uit en gemeente is een compleet ander niveau.

Citaat:

De n-va moet nu toch gaan beseffen dat al wie iets of wat vlaams is in cordon belandt.
onzin
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:46   #135
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zou het op zich nog niet slecht vinden als de N-VA nu in de oppositie zou belanden. Dan zijn de harde beslissingen die nu genomen moeten worden voor rekening van de "drie groten".
de NVA wil dat zelf ook wel nu alleen een 'suiside by cop' ensceneren om met een goede start in de oppositie te belanden ...

Laatst gewijzigd door jogo : 9 juni 2009 om 09:46.
jogo is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:47   #136
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Misschien gaan de ogen van Bartje open wanneer hij nu ook achter het cordon vliegt.
DenDane is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:48   #137
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

De ogen van Bartje zijn al lang open.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:49   #138
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Misschien gaan de ogen van Bartje open wanneer hij nu ook achter het cordon vliegt.
Zolang hij geen racistische uitspraken begint te doen zoals alle migranten die een last zijn en de pensioenen in de pocket van mohamed zal dat niet gebeuren.

k9 is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:59   #139
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat die 13% een "quantité négligeable" zou zijn. Zo min, dat alles plots zou moeten wijken voor De Wever's plannen.
Heb ik gezegd dat u dat zou beweren? Not.

Maar 13% is wel makkelijk te verwaarlozen. Zelfs 24% was ooit in andere gevallen en andere omstandigheden te verwaarlozen.

Ik zie dus niet in waarom u nu plots schrijft dat het "voor iedereen" beter zou zijn etc. etc.
Oud 9 juni 2009, 10:03   #140
k9

Standaard

Citaat:
Heb ik gezegd dat u dat zou beweren? Not.

Maar 13% is wel makkelijk te verwaarlozen. Zelfs 24% was ooit in andere gevallen en andere omstandigheden te verwaarlozen.

Ik zie dus niet in waarom u nu plots schrijft dat het "voor iedereen" beter zou zijn etc. etc.
13% is idd te negeren, maar wat politici weten is dat een groot deel van de kiezers amper zijn stem veranderd, ouderen bijvoorbeeld kunnen (daknzij verzuiling ooit) decenia op een zelfde partij stemmen gelijk wat gebeurd (voor mij de reden waarom de PS niet zoveel verloor)

Je hebt dus maar een deel van de kiezers die echte KIEST, en als 13% van hen kiest voor de NVA is dat toch een heel groot deel van die kiezers en een duidelijk signaal. Dat negeren zou wel eens kunnen leiden in een volgende verkiezing naar nog zo'n overwinning en politici verliezen echt niet graag hun postjes hoor.

k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be