![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Dat denk je, burger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Overigens zijn sommige dingen irrelevant. Iemand die bijvoorbeeld wil studeren maar dit niet kan betalen, moet toch kunnen studeren. Savatage zal wel betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel gaat er niet van het totale loon naar ....doppers? Je moet het ganse kostenplaatje bekijken eerst.
En nog vele andere zaken natuurlijk. Onderwijs bv. Walen Politiekers Ziekenkas. ...etc Allemaal van onze pree. Zeg nu nog eens dat we niet veel verdienen.
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom?
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Het zijn dingen die mooi klinken maar vreselijk verwoestend en onmenselijk zijn.
Hoe dat komt is niet eenvoudig om te begrijpen, maar eens je het beseft vliegen je ogen open. Citaat:
In Congo sterven er dagelijks tientallen mensen (of meer) alleen omdat een of andere kleinburger een nieuwe GSM wil. Hun manier van leven krijgt van mij geen greintje respect. Ikzelf wil mij zo snel mogelijk vrijmaken van deze manier van leven. Het is een manier van leven waarbij pervers doorgedreven behoeften worden bevredigd ten koste van duizenden mensen die daardoor in armoede leven. Als de slaven in je achtertuin werken, voel jij je schuldig. Maar als de slaven aan de andere kant van de aardkloot werken, en je verder kunt zappen naar Temptation Island, voel jij je minder schuldig. Begrijp je wat ik wil zeggen? Die levenswijze waarvoor die mensen kiezen verwoest mensenlevens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zit veel meer achter - de wereld geeft genoeg voor 'iedereen' - zodat niemand in armoede of ellende zou hoeven leven, het is gewoon een kleine elite die de touwtjes en de macht in handen hebben en er ook wel degelijk iets aan zou kunnen doen - het wordt niet gedaan - is niet de schuld van de 'kleinburger' die graag een huisje met een tuintje, een TV, een biertje, zn vrouwtje en kids tevreden en happy zien - daarom zei ik - het leven is te kort om al die schuld op je te nemen - dat zien velen gelukkig op tijd in - je kan maar 'zoveel' doen om je steentje bij te dragen - maar vraag niet van mensen om dingen in te leveren - waar ze vaak hard voor hebben gewerkt - wetende dat er toch NIETS verandert indien je zelf alles opgeeft of wegschenkt of je zelf alles ontzegt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, voor dit en andere delen van je antwoord: er is een goede film die kan dienen als inleiding: Darwin's Nightmare. Zeker zien. Probeer wel een ondertitelde versie te bemachtigen -- Afrikaanse dialecten zijn niet makkelijk om te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind inderdaad ook dat ik mijn hele leven moet kunnen studeren op iemand anders zijn kosten.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mensen leven in armoede doordat zij niet produceren. Niet doordat iemand anders zijn productie consumeert.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 15 juni 2009 om 18:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet wel tussen de lijntjes kunnen lezen, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Healey, kruip terug naar de Salamander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoel jij - mensen, nee hè? Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aaaah - kijk, dát denk ik nu ook se - die corrupte overheden, overal ter wereld - hoe kunnen wij, simpele zielen die nergens wat in de pap te brokken hebben, schuldig zijn aan mensonterende toestanden overal ter wereld? ...kmoet weg ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Indien men tegenwoordig niet beschikt over geld is men tot zo goed als niets in staat. Geen huis, geen elektriciteit, geen kleren, geen voedsel en geen water (!).Het is dus een verplichting. Een indirecte verplichting misschien, maar het is zoals het is.
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kwestie is dat werkloosheid door niet te moeten aanschuiven minder zichtbaar wordt. Enerzijds heeft de overheid het zichzelf gemakkelijker gemaakt door minder volk op te moeten trommelen voor de dagelijkse stempelcontrole. Het kost minder. Anderzijds is er minder schaamtegevoel bij de beroepswerkloze. Terug stempelen, letterlijk, is geen optie. Als de overheid uiteindelijk weet wie wat ontvangt, toch alleszins wat vervangingsinkomens betreft, zie ik niet in waarom werkloze potentiële werknemers niet terug aan het werk zouden kunne worden gezet. Tenzij je opteert voor de schandpaal zoals moeten aanschuiven. Laatst gewijzigd door Rudy : 15 juni 2009 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits wij niet onsterfelijk zijn, gaan wij voor onze eigen productie moeten zorgen, ja. Of hopen dat anderen een deel van hun productie aan ons geeft.
![]() |
![]() |