Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2009, 14:53   #121
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat dachten sommigen ten tijde van de koude oorlog ook over de Sovjets. Uiteindelijk heeft de mogelijkheid tot weerzijdse destructie daar een oorlog voorkomen. Die logica volgend zou een Iran met kernwapens daarom nog geen aanval op Israël inhouden. De wereld wordt wel onveilger naarmate er meer landen kernwapens hebben. Tegenwoordig is de kans op een ongeluk een groter gevaar dan de kans op een aanval met nucleaire wapens.
De vergelijking gaat niet op. We wisten in het Westen dat een nuclear deterent genoeg was om de kommunisten in de Sovjetunie te overtuigen niets te ondernemen.

Maar dat weten we niet van de tulbans, want dat zijn gewoon gevaarlijke gekken met een intellect op middeleeuws niveau.

Citaat:
Apocalypsgelovers zie ik het minst graag de vinger aan de nucleaire knop hebben, of het nu in de VS, Israël, Iran, of elders is.
Daar heb je gelijk in.
Oud 14 juli 2009, 14:56   #122
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Neda is slechts een 'symbool' omdat de westerse media dat ervan gemaakt hebben.

Ondertussen groeit er een consensus binnen de SCO over de betrokkenheid van 'het westen' bij de onrusten na de verkiezingen.

Alsof de Europeanen eigenhandig op zo'n idee zouden komen.

Het is niet verwonderlijk gegeven deze situatie dat er op de G8 geen consensus over Iran berijkt werd.
Ik zou de rol van de CIA in dergelijke praktijken niet onderschatten. Net zoals in Georgië is er meestal wel meer aan de hand. daar dient die organisatie tenslotte ook gedeeltelijk voor. hoe dan ook, de toekomst zal het uitwijzen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 14 juli 2009 om 14:56.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 18:31   #123
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Maar dat weten we niet van de tulbans, want dat zijn gewoon gevaarlijke gekken met een intellect op middeleeuws niveau.
Ik ben er vrij zeker van dat degenen die de buitenlandse politiek in de VS (o.a.) bepalen Iran niet op die wijze bekijken, ook al heeft men er geen probleem mee dat de man op de straat er zo over denkt, maar dat is meer een kwestie van populatiecontrole.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 18:39   #124
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Ik zou de rol van de CIA in dergelijke praktijken niet onderschatten.
Het kan inderdaad zijn dat de Europeanen hier gebruikt zijn. Je moet toegeven dat de VS een meester is in het tegen elkaar uitspelen van partijen, en uiteindelijk zelf vaak de derde hond blijkt te zijn. Spijtig dat Europa zo naïf is dikwijls. Een gevolg van haar verdeeldheid en gebrek aan onafhankelijkheid. Ik kan echter weinig medelijden hebben met Europa op dat gebied, zoals het moeite vergt medelijden te hebben met een lafaard. Europa zal eerst diep moeten vallen vermoed ik, vooraleer het voor zichzelf zal opkomen.

Wat was het thema ook alweer...

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juli 2009 om 18:41.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be