Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2009, 22:02   #121
kira
Vreemdeling

kira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Vind je dat echt iets om triomfantelijk over te doen, dat er op negen ontsnapten eentje een Vlaamse naam heeft? Ik zou daar stilletjes over zwijgen.

Ik doe niet triomfantelijk!
Ik ben gewoon opmerkzaam. Deze post bevat meer uitlatingen over het feit dat het allochtonen zijn dan over het feit dat er criminelen ontsnapt zijn!
Men gaat er automatisch van uit dat het weer buitenlanders zijn alvorens er zelfs namen bekend zijn. Wanneer de namen uiteindelijk bekend geraken is er op bigbadkitty na niemand die er iets over zegt.
kira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 22:41   #122
bigbadkitty
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, het was één op negen. Drie uit Brugge, zes uit Merksplas, één Vlaamse naam. Ik vind dat een spijtige zaak, maar mijn reactie was bedoeld tegen de mensen die hier triomfantelijk zitten te verkondigen dat er ook een Belg tussen zat.
En wie waren die vier niet-Belgen die uit Merksplas ontsnapt zijn? Heb jij hun namen? Ik alleszins niet. Er zijn uit Merksplas maar 2 namen bekend, 1 Belg en 1 Joegoslaaf.
bigbadkitty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 22:52   #123
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bigbadkitty Bekijk bericht
En wie waren die vier niet-Belgen die uit Merksplas ontsnapt zijn? Heb jij hun namen? Ik alleszins niet. Er zijn uit Merksplas maar 2 namen bekend, 1 Belg en 1 Joegoslaaf.
Je hebt gelijk: ik haalde de twee ontsnappingszaken inderdaad door elkaar. De vier andere namen van Merksplas zijn niet in de media verschenen (voor zover ik weet). Mea culpa.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 05:58   #124
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Ik zie trouwens ook niet in waarom men sommige gevangenen binnen een moderne gevangenis niet aan het werk zou zetten ten behoeve van de kost van hun verblijf en dat van hun medegevangen ....
Er is een zeer groot risico aan verbonden.
De gevangen:
Mogen niet werken met scherpe voorwerpen.
Mogen niet werken met zware voorwerpen.
Moeten constant onder toezicht staan.
Moeten na de arbeid gecontroleerd worden.
..........

Een hele waslijst aan voorwaarden waarvoor extra personeel nodig is.
Daarbij moet het op vrijwillige basis gebeuren daar dwangarbeid uitgesproken moet worden door de rechter.

Zoals ze al eerder in deze topic aanhaalden, een rad laten voortbewegen om stroom te maken, dat zou iets zijn. Ze zouden fitniss hebben, weinig toezicht nodig en de stroom gratis.
Oud 30 juli 2009, 10:55   #125
Irtsjak
Burger

Standaard

3 minuten na de feiten: 'Weer gevangenen ontsnapt! Het zullen wel weer vreemdelingen zijn! Het is een schande! Stuur ze allemaal terug naar hun eigen land!'

10 minuten na de feiten: 'Oei, der is toch nen blanke bij, zelf nen Belg.... Maar het zijn nog altijd allemaal vuile vreemdelingen! Smijt ze buiten!'

Enkele dagen na de feiten: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=0U2D916V WOEPS!
Irtsjak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:50   #126
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak Bekijk bericht
3 minuten na de feiten: 'Weer gevangenen ontsnapt! Het zullen wel weer vreemdelingen zijn! Het is een schande! Stuur ze allemaal terug naar hun eigen land!'

10 minuten na de feiten: 'Oei, der is toch nen blanke bij, zelf nen Belg.... Maar het zijn nog altijd allemaal vuile vreemdelingen! Smijt ze buiten!'

Enkele dagen na de feiten: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=0U2D916V WOEPS!
Lacheu!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be