Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2009, 22:02   #121
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Indien u zich wat beter had ingelicht, zou u weten dat het gaat om de aankoop van twee motorjachten in twee jaar tijd, voor een geschat totaalbedrag van 6,1 miljoen euro, zegge een slordige 246 miljoen Belgische frankjes.

Indien u bovendien wat meer op de hoogte zou zijn van dergelijke zaken, zou u weten dat de aankoopprijs bij plezier(motor)vaartuigen al snel overtroffen wordt door de werkingskosten : het liggeld, het onderhoud, de bemanning, de verzekering, het verbruik, enz… Kortom, of het tijdstip van aankoop al dan niet net vòòr het uitbreken van de crisis lag is niet erg relevant, vermits hoe dan ook de uiteindelijk belangrijkste kosten ook in crisisperiodes blijven doorlopen.

Terzijde : u blijkt zeer goed te kunnen inschatten wanneer de crisis is begonnen voor mensen als born2bewild, maar deze draad gaat over Albert de Belgique en zijn aankoopjes, nietwaar.

Wil dus zo goed zijn van ons, in al uw wijsheid, aan te geven wanneer de crisis voor Albert begonnen is. Dank bij voorbaat.
Sorry, liggeld zal die pipo wel niet betalen varende onder de vlag van de marine. Verzekering al even min. De staat verzekert zich zelf en het zou me zeer verwonderen dat ze dat badkuipke er niet bij zouden nemen. Ze zullen het zeker niet aan ons komen vertellen. Tanken. Al dat gedoe vaart op rode mazout en zelfs die zal wel door het leger geleverd zijn juist zoals zijn bemanning. Kosten voor Albert nihil, kosten voor ABL.....
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 22:10   #122
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zo is het. We doen niet moeilijk over zijn dotaties. We doen wel moeilijk over kapitaalvlucht. Dat is trouwens strafbaar !
Voor hem is niets strafbaar. Zelfs al zou hij zijn wijf in publiek de strot over snijden dan nog is hij niet strafbaar. Ze kunnen hem dan wel afzetten maar dat kunnen ze nu ook, alleen doen ze het niet. Ook dan zullen ze hem wel dekken met de verontschuldiging dat het buiten zijn wil gebeurde, het was sterker dan hij zelf en ze had hem zover gedreven enz.
Oud 16 augustus 2009, 00:25   #123
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de Vorst wel voor zichzelf kan uitmaken of Hij nu een nieuwe jacht nodig heeft of niet. Niemand heeft Hem hiervoor ter verantwoording te roepen. Dit zijn Zijn zaken.
Alle mensen die hier kritiek op hebben zijn van het jaloerse en egoïstische type dat niemand anders iets gunt.
Oud 16 augustus 2009, 01:43   #124
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Ik denk dat de Vorst wel voor zichzelf kan uitmaken of Hij nu een nieuwe jacht nodig heeft of niet. Niemand heeft Hem hiervoor ter verantwoording te roepen. Dit zijn Zijn zaken.
Alle mensen die hier kritiek op hebben zijn van het jaloerse en egoïstische type dat niemand anders iets gunt.
Tja, mits het binnen het budget past wat men. de monarch, uitkeert, dan heeft u gelijk. Hoewel het ondanks dat voor een symbolisch belangrijke functie zoals monarch, altijd meer gevoelig zal zijn...
Oud 16 augustus 2009, 01:48   #125
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Voil�*, nu hoort u het ook eens van een totaal iemand anders dan Magnificat. Of wat had u gedacht ?

Ik ben het trouwens volkomen eens met uw eerbiedwaardig standpunt : ook ik moet niets weten van al die jaloerse en egoïstische stukken sjagrijn, die niemand anders iets gunnen.

Maar wijl ik u aan het lijntje heb, gelieve het u van aan mijn volkomen terechte bede gevolg te geven.

Ik heb namelijk mijn zinnen gezet op een nieuw optrekje om en nabij de Hollywood Hills. Tweedehands natuurlijk ; het is immers crisis.

Wil mij dat zo snel mogelijk gunnen, en mij laten weten wanneer de ongeveer vier miljoen dollar op mijn rekening zal worden gestort.

PS. Bij nadere overweging, make that tien miljoen dollar. Kwestie van een beetje marge te hebben, nietwaar.

PPS. Bwoch, laten we een rond getal nemen, eigenlijk. Twintig miljoen dollar, allez.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 08:41   #126
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dezelfde vorst die in zijn 21 juli toespraak oproept om minder materialistisch te zijn.

Of let op mijn woorden, niet op mijn daden.

Zelfs de BTW op het jacht gunt hij ons niet toch bijna 1 miljoen euro.
Oud 16 augustus 2009, 08:42   #127
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Verstandige zet: meer consumeren oliet de vrije markt en creëert jobs. Wat een geweldige koning; ik voel mij een fiere Belg.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 08:45   #128
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Volgens de Belgicisten werkt hij zeven op zeven 24 op 24. Dat moet beslist een katachtige zijn, daarvan wordt ook gezegd dat ze 7 levens heeft
Wat een rare gedachtenkronkel, beweren alle Vlaamsnationalisten dat dan van Kris Peeters???
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 09:17   #129
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Verstandige zet: meer consumeren oliet de vrije markt en creëert jobs. Wat een geweldige koning; ik voel mij een fiere Belg.

Hij moet dan wel in eigen land consumeren onnozele Belg
Oud 16 augustus 2009, 09:19   #130
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hij moet dan wel in eigen land consumeren onnozele Belg
Wie zegt er dat ik een Belg ben?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 09:29   #131
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bericht geschreven om 9u17

Citaat:
Bekijk bericht
bericht geschreven om 9u15

Erg als je na 2 minuten niet meer weet wat je geschreven hebt.
Ik geloof dat ze daar pilletjes voor hebben.
Oud 16 augustus 2009, 13:58   #132
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand heeft een Jacht NODIG. Voor de rest zijn het misschien wel zijn zaken maar zeker niet zijn geld. Alle Belgen gaan werken zodat hij zijn hopen geld KRIJGT. Daar ben ik idd heel jaloers om, wie wil nu niet enorm veel geld krijgen terwijl hij er geen dag voor moet werken. Dat heeft wel geen hol te maken met egoisme. Ik gun dat iedereen ter wereld, maar niet mensen als de koning. Ik ben dan ook tegen het koningshuis. Dit is een verouderd fenomeen dat eens dringend moet afgeschaft worden. Waarom is deze familie meer waard? Omdat ze geboren worden? Afschaffen die handel en ik vind het triestig dat in moeilijke tijden van nu, dergelijk iemand dan ook nog massaal geld opsmost aan iets wat hij zeker NIET NODIG HEEFT. Waarvoor dan wel, om te gaan werken? En straks moeten mensen met een oude auto, die het geld niet hebben om een nieuwe te kopen, extra gaan betalen omdat ze teveel CO2 uitstoten?
Je hebt mensen die moeten bijleggen aan de koning zijn jacht terwijl deze mensen moeite hebben om elke maand rond te komen.
En het zijn wij die egoistisch zijn?
Geef mij het geld maar om zulk jacht te kopen. Ik zal morgen ook wel stoppen met werken, ik zal voor mijn paleis ook wel eens 1 keer bijleggen met gekregen geld om wat onderhoud te doen. Niet jaloers zijn dan e.
Dit zijn ronduit triestige praktijken die niet meer van deze tijd zijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 14:13   #133
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Waarom is deze familie meer waard? .
Dit is inherent aan de keuze van een dynastie. Ik ben het er absoluut niet mee eens maar ik ben ook maar 1/10.000.000° van de Belgische bevolking.

Als 1,00001 Belgen op 2,00000 kiezen voor een president (voor mijn part zoals in Oostenrijk) dan is dat zo. Of omgekeerd.

Maar hoe kan je dit weten als je geen BROV (Bindend Referendum Op Volksinitiatief) wil invoeren ?

Wil je de échte mening van de Belg kennen ? Stem Vivant en stap eindelijk eens af van die koehandelende particratie !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 14:20   #134
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is inherent aan de keuze van een dynastie. Ik ben het er absoluut niet mee eens maar ik ben ook maar 1/10.000.000° van de Belgische bevolking.

Als 1,00001 Belgen op 2,00000 kiezen voor een president (voor mijn part zoals in Oostenrijk) dan is dat zo. Of omgekeerd.

Maar hoe kan je dit weten als je geen BROV (Bindend Referendum Op Volksinitiatief) wil invoeren ?

Wil je de échte mening van de Belg kennen ? Stem Vivant en stap eindelijk eens af van die koehandelende particratie !
Stemmen op Vivant? Zolang die een aanhangseltje zijn van de meest verderfelijke en verwerpelijke partij van Vlaanderen durf ik daar zelfs nog niet eens aan dénken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 18:51   #135
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Stemmen op Vivant? Zolang die een aanhangseltje zijn van de meest verderfelijke en verwerpelijke partij van Vlaanderen durf ik daar zelfs nog niet eens aan dénken.
Tenzij je fors demagogisch optreedt �* la LDD (maak het dan ook maar waar) moet je als eerlijke beweging toch maar zien dat je de kiesdrempel haalt om je ideeën in wetten om te zetten. Nele Lijnen en Roland Duchatelet staan nu inderdaad verder dan dat fameus Vlaams Belang dat al meer dan 30 jaar beweert ooit eens productief te kunnen zijn maar liever toch de cash optrekt dan hun nek te moeten uitsteken.
Oud 17 augustus 2009, 02:42   #136
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te lang in de zon gelegen?
Oud 17 augustus 2009, 02:47   #137
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook niets om fier op te zijn.
Oud 17 augustus 2009, 07:24   #138
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik vind het ook niets om fier op te zijn.
Ik ben wel fier op de technologische verwezenlijkingen van de Belgen. Overal ter wereld. De kranten zouden er goed aan doen om ook daar enkele pagina's mee te vullen in plaats van dat niet-aflatende communautaire gesteuk !
Oud 17 augustus 2009, 11:51   #139
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's nu het laatste waar je mij van kan verdenken maar als de fiscus opnieuw in uw zakken gezeten heeft dan valt een dergelijk bericht in heel slechte aarde. Vooral omdat hij inderdaad op de nationale feestdag een boom opzette over materialisme. Wij worden leeggezogen door de Belgische staat, Mijnheer Albert geeft ons dan nog eens duchtig onder ons kloten omdat wij met ons overblijvende geld doen wat we willen maar dan koopt hij twee jachten voor een bedrag dat ik in mijn ganse leven niet ga bijeenverdienen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 11:58   #140
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie heeft hier gestemd op een dynasty? Ik heb nooit mogen stemmen om te bepalen of we een koningshuis hebben of niet.
Momenteel is er automatisch een koningshuis die miljarden opgespost hebben tot nu toe. k zie niemand voor of tegen stemmen...het is er gewoon en dat moet in mijn ogen gedaan zijn.
Eerst op een partij stemmen en dan hopen op afschaffing van het koningshuis...veel te grote en onzekere omweg. Trouwens, het koningshuis mag er voor mijn part blijven, maar de immens grote bedragen die ze blijkbaar krijgen om niets te doen moet gedaan zijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be