Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2009, 20:57   #121
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Niet waar. De ambtenaren "werken" maar quasi de helft van de uren van de mensen in de prive.

Ze krijgen iedere godvergeten feestdag + brug en zullen zeker nooit meer dan 38 uur werken.

Een groot deel van de ambtenaren verveelt zich letterlijk dood.
Aha een ervaringsdeskundige!

Vandaag is dit, met uitzondering misschien van een aantal oudgedienden, niet meer het geval.
Wat wel is dat een aantal diensten niet de middelen heeft om efficiënt te werken. (bvb computers) Maar daar is de ambtenaar geen oorzaak van maar een aantal andere mensen in de politiek die er alles aan willen doen om de inefficiëntie van een aantal diensten aan te tonen en te laten uitschijnen dat het in de privé beter is. (Q, Reynders)
Als ik op financiën zie dat sommige ambtenaren zelf een draagbare PC kopen omdat ze op hun dienst er te weinig hebben dan stel ik mij daar vragen over.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 21:00   #122
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is een fabel dat ambtenarenlonen te laag zijn, zeker als je uurlonen met elkaar vergelijkt.
Het ambtenarenloon is gemiddeld lager dan dat van in de privé.

Plus in de prive heb je bonussen, betaalde overuren, extra voordelen, bedrijfswagen, etc die ambtenaren niet hebben.

Voor mijn part mogen ze al die extraatjes in de privé die ambtenaren niet hebben afschaffen. Maar ik vermoed dat er dan opeens veel protest gaat zijn.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 augustus 2009 om 21:02.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 21:02   #123
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Aha een ervaringsdeskundige!

Vandaag is dit, met uitzondering misschien van een aantal oudgedienden, niet meer het geval.
Wat wel is dat een aantal diensten niet de middelen heeft om efficiënt te werken. (bvb computers) Maar daar is de ambtenaar geen oorzaak van maar een aantal andere mensen in de politiek die er alles aan willen doen om de inefficiëntie van een aantal diensten aan te tonen en te laten uitschijnen dat het in de privé beter is. (Q, Reynders)
Als ik op financiën zie dat sommige ambtenaren zelf een draagbare PC kopen omdat ze op hun dienst er te weinig hebben dan stel ik mij daar vragen over.
Is het dan niet logisch te opteren voor een VEEL kleiner ambtenarenkorps dat dan ook ALLE middelen ter beschikking krijgt om hun job efficient uit te voeren ?

Het linken van alle databanken, een vergevorderde IT-infrastructuur die mensen in staat stelt te werken anytime, anyplace ?

Ik ben er zeker van dat men met de helft van het huidige personeelsbestand het werk veel efficienter zou kunnen uitvoeren als die mensen de middelen en het correcte management in plaats zouden hebben.
Oud 23 augustus 2009, 21:06   #124
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat een ambtenaar geen zwarte overuren bij zijn baas kan doen ben ik niet akkoord. Sommige niveaus zijn echt ondergewaardeerd.
Netto maandloon voor een voltijdse functie (13 jaar dienst) van ongeveer 42.300 bef is volgens mij niet echt hoog.
En hoe lang geleden was dat bedrag ?

Ten eerste heb ik de salarissen van ambtenaren met academische diplomas eens bekeken en die zijn helemaal niet slecht. Zeker niet in combinatie met de verlofregeling die ook nog eens belachelijk goed is.

Overigens, ik heb familie die ambtenaar zijn. Ik verzeker u, die doen vanalles, maar zeker niet werken. Er mag een hele rij aan zijn loket staan, zijn koffie en gazet zijn prioritair. Ik heb al belachelijke verhalen gehoord over het zogenaamde werken van een ambtenaar, uit de mond van een ambtenaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 21:09   #125
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het ambtenarenloon is gemiddeld lager dan dat van in de privé.

Plus in de prive heb je bonussen, betaalde overuren, extra voordelen, bedrijfswagen, etc die ambtenaren niet hebben.

Voor mijn part mogen ze al die extraatjes in de privé die ambtenaren niet hebben afschaffen. Maar ik vermoed dat er dan opeens veel protest gaat zijn.
Nog steeds: een fabel.

Wie in de prive krijgt bonussen ? Een minderheid, en zeker niet de mensen zonder diplomas.

Betaalde overuren ? Als eens gezien naar de hoeveelheid belastingen die daarop worden gehoffen ? De meeste bedrijven werken daarom ook met recup of ONBETAALDE overuren, wat vrij normaal is voor resp. arbeiders of bedienden. Ik heb nog nooit 1 overuur uitbetaald gehad btw. Ik ken overigens geen enkele bediende die overuren uitbetaald krijgt.

En het beste argument: in de prive wordt er geacht te werken. Omdat er geld moet verdiend worden.
Oud 23 augustus 2009, 21:11   #126
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Is het dan niet logisch te opteren voor een VEEL kleiner ambtenarenkorps dat dan ook ALLE middelen ter beschikking krijgt om hun job efficient uit te voeren ?

Het linken van alle databanken, een vergevorderde IT-infrastructuur die mensen in staat stelt te werken anytime, anyplace ?

Ik ben er zeker van dat men met de helft van het huidige personeelsbestand het werk veel efficienter zou kunnen uitvoeren als die mensen de middelen en het correcte management in plaats zouden hebben.
Deze herstructurering is niet in de handen van de ambtenaar.
Oud 23 augustus 2009, 21:13   #127
Tavek
Banneling

Standaard

Ik denk dat wij eens moeten stoppen met te stemmen op die geflopte advocaten en juristen, en eens deftige technocraten naar het parlement sturen.
Oud 23 augustus 2009, 21:13   #128
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Deze herstructurering is niet in de handen van de ambtenaar.
Is dat een excuus om het NIET te overwegen ?
Oud 23 augustus 2009, 21:14   #129
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog steeds: een fabel
Mja uw fantasie ken ik al langer.
Blijkbaar strookt ze nooit met de werkelijkheid:

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...02-11_loon.htm

Citaat:
De hoogste lonen worden betaald in de energiesector, de chemiesector en de farmaceutische industrie. Onderaan de ladder bengelen de socio-culturele sector, de horeca en de federale overheid.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 augustus 2009 om 21:15.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 21:17   #130
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En hoe lang geleden was dat bedrag ?

Ten eerste heb ik de salarissen van ambtenaren met academische diplomas eens bekeken en die zijn helemaal niet slecht. Zeker niet in combinatie met de verlofregeling die ook nog eens belachelijk goed is.

Overigens, ik heb familie die ambtenaar zijn. Ik verzeker u, die doen vanalles, maar zeker niet werken. Er mag een hele rij aan zijn loket staan, zijn koffie en gazet zijn prioritair. Ik heb al belachelijke verhalen gehoord over het zogenaamde werken van een ambtenaar, uit de mond van een ambtenaar.
2009.
Ik zeg niet dat alle niveaus slecht betaald worden.

Bij mijn weten hebben de ambtenaren geen andere verlofregeling dan in ons bedrijf (let wel de mensen met een bediendestatuut)

Ik weet ook dat er hier en daar nog van die mannen (vrouwen) in zit die nog de oude cultuur blijven in leven houden maar dat is aan het verdwijnen.
Ambtenaren van 40-45 jaar werken over het algemeen hard. (en uiteraard hebben we daar ook uitzonderingen die de regel bevestigen.)
Oud 23 augustus 2009, 21:22   #131
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Is dat een excuus om het NIET te overwegen ?
Ik vrees dat er eerst een aanpassing van de procedures zal moeten gebeuren anders zou wel eens het één en ander kunnen in het honderd lopen.

Bij mijn weten is er eveneens een daling van de ambtenaren. Weliswaar geleidelijk maar er is een daling. Niet iedere ambtenaar die op pensioen gaat wordt automatisch meer vervangen.
Oud 23 augustus 2009, 21:24   #132
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat er eerst een aanpassing van de procedures zal moeten gebeuren anders zou wel eens het één en ander kunnen in het honderd lopen.

Bij mijn weten is er eveneens een daling van de ambtenaren. Weliswaar geleidelijk maar er is een daling. Niet iedere ambtenaar die op pensioen gaat wordt automatisch meer vervangen.
Uit Trends... Belgische ambtenaren zijn talrijk, duur en oud...

http://www.trends.be/nl/economie/bel...ur-en-oud.html
Oud 23 augustus 2009, 21:34   #133
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat wij eens moeten stoppen met te stemmen op die geflopte advocaten en juristen, en eens deftige technocraten naar het parlement sturen.
Daar sta ik nu eens volledig achter sé ! En bovendien GEEN betaalde cumuls !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2009, 21:35   #134
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uit Trends... Belgische ambtenaren zijn talrijk, duur en oud...

http://www.trends.be/nl/economie/bel...ur-en-oud.html
Als ze oud zijn, hebben we kans dat binnenkort een heel deel ambtenaren op pensioen gaan. Als nu 1 op de 2 of 1 op 3 vervangen wordt is dit toch al een mooie inkrimping. Let wel. Zorg dat de overtallen verdwijnen en niet dat een aantal diensten onderbezet worden waardoor je terug in de problemen zit.
Oud 23 augustus 2009, 21:39   #135
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Daar sta ik nu eens volledig achter sé ! En bovendien GEEN betaalde cumuls !
Dat ze eens beginnen met die betaalde cumuls serieus te minderen.
Als ik zie wat Marc De Pauw van OVLD van mandaten heeft.
http://www.politics.be/politicus/marc-de-pauw/

BTW: als ik vermoed dat een (kandidaat)parlementslid niet voldoet stem ik er sowieso niet op.
Oud 23 augustus 2009, 21:42   #136
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

http://www.ond.vlaanderen.be/wedde/w...benoeming=vast

Een voorbeeld van een typische ambtenaar. Leerkracht, master. Vrij normale bedragen. En ja, ze krijgen vakantiegeld.

Als je naar de baremas van de federale overheid gaat kijken voor een Master, zie je ongeveer dezelfde bedragen.

Alweer: vergelijk uurlonen.
Oud 23 augustus 2009, 21:43   #137
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie geen enkele data hierin, zoals ik gewend ben van u: slechte bronnen, leugenachtige conclusies.
Oud 23 augustus 2009, 21:45   #138
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele data hierin, zoals ik gewend ben van u: slechte bronnen, leugenachtige conclusies.
Ik heb zien staan :"De Financieel Economische Tijd van 20 november 2002"
Nu het voorbeeld dat ik u geef is van 2009.
Oud 23 augustus 2009, 21:51   #139
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb zien staan :"De Financieel Economische Tijd van 20 november 2002"
Nu het voorbeeld dat ik u geef is van 2009.
42300 frank is 1050 euro netto ongeveer.

http://www.wedden.fgov.be/publications/default.htm

Ik heb geen flauw idee over de berekeningswijze van lonen bij de overheid, maar dat laagste salaris daar zou 1200 netto zijn in de prive.
Oud 23 augustus 2009, 21:52   #140
Tavek
Banneling

Standaard

En dat is wsh voor iemand die op trede 0 zit, en die mens waar gij over spreekt zit op trede 12 wsh....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be