![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, ik snap dat ze daar in die Antwerpse school deze maatregel hebben moeten uitvaardigen. de vraag is hoe we de neutraliteit invullen. gaan we naar een model waar de neutraliteit gekenmerkt wordt dat iedereen zich mag uiten hoe hij wilt of gaan we naar een model waar iedereen zich neutraal gedraagt/kleedt. Het eerste lijkt het meest logische, maar is dat ook zo? ga je niet op die manier (nog meer) polariseren? De vraag is ook of uiterlijke kenmerken van je geloof dermate belangrijk zijn om er totaal geen afstand van kunnen nemen. gaan bv die meisjes dan nooit een beroep uitoefenen waar er praktische bezwaren zijn tegen een hoofddoek? waarom moet je in school tonen tot welk geloof je behoort? eens buiten de school mag je je geloof zoveel uiten als je wilt, een hoofddoekenverbod op straat, laat staan in de huizen, zal er nooit komen. er zijn trouwens nog praktische bezwaren tegen een hoofddeksel, -doek. wat als die meisjes (niet vergeten, ze blijven in de eerste plaats pubers, boven alles) hun hoofddoek gebruiken om naar een mp3-speler te luisteren? of te spieken tijdens examens? triviaal? ik denk dat de leerkrachten daar iets anders over denken..... ik vind het een bijzonder moeilijk debat, ik kom er niet direct uit.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat eigenlijk nog altijd een moeilijk thema, die hoofddoekenkwestie. Er zijn goede argumenten pro en goede contra een verbod. Hoewel ik eerder afwijzend sta tegenover een verbod, weet ik niet wat "het beste" zou zijn. Omdat ik op zich geen duidelijk zicht heb op wat het probleem nu juist is...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Het lijkt erop dat vlijmscherp nog steeds niet zo goed begrijpt dat onderdrukking niet stopt wanneer een hoofddoek weg is.
O ja, stop nu eens om jullie jointjes te rollen met bladzijden van Rosseau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens treed ik dit bij. Het zullen die vrouwen zelf moeten zijn die stappen ondernemen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]()
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 18 september 2009 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan zijn. Maar ik versta nog altijd de hetze niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Hetze is wat men krijgt wanneer men ganse generaties Pavloviaans heeft opgevoed. Die mensen geloven dat regels direct van God komen en dat als men iets verbiedt, dat mensen automatisch beginnen te geloven dat dit fout is.
Het is volgens mij een simpele maar juiste verklaring voor de regeldraverij en de achterlijkheid van bejaarde politici, ouders, en schooldirecteurs. Die generatie denkt dat juist en fout ingeklopt moet worden, en dat men door middel van conditioning kan bepalen wat mensen juist of fout vinden. Daarom pleiten ze steeds voor regels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Nee. Men kan wel degelijk zinvol discussiëren over politieke problemen. Maar ik moet toch vaak lachen om zoveel naïviteit wanneer iemand vol zelfvertrouwen zijn tot in de puntjes uitgewerkte systeem komt voorstellen.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de bedoeling is om voor eigen deur te vegen, om er voor te zorgen dat er op hun eigen speelkoer de problemen beheersbaar worden. die school is niet verantwoordelijk wat er buiten haar muren gebeurt, ze kan echt niet alle problemen van de wereld oplossen en ze heeft ook niet die ambitie. ze heeft wel de ambitie om de problemen in haar school op te lossen, goed wetende dat dit nooit volledig zal lukken. het feit dat jij sowieso tegen regels bent en niet gelooft dat regels een mens kan veranderen, heeft hier totaal niets mee te maken en is een ander debat.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Reageer misschien eens inhoudelijk op mijn naïeve systeem? Wat is er zo naïef aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() Ik snap niet hoe een hoofddoekenverbod iets beheersbaar maakt. Voor zo ver dat ik weet is de situatie juist minder beheersbaar door dat verbod.
De logica van Crowley is hier weeral toe te passen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jouw theoretische modellen zijn mooi hoor, maar het is de praktijk die telt. ooit al eens verantwoordelijk geweest voor meer dan jezelf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik accepteer geen interviews met leerlingen door journalisten als bron om overduidelijke redenen. En het zijn je theoretische modellen en jouw regeldraverij. En je Pavloviaans denken. |
|
![]() |
![]() |