![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof je in het bestaan van de aura? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 20,69% |
Ik twijfel |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,34% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
40 | 68,97% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk nu bvb. aan placebo & nocebo-effecten, hypnotherapie en andere psychosomatische therapien. Uiteraard stelt zich dan wel een oorzaak/gevolg probleem, maar dat gaat te ver leiden. Persoonlijk vermoed ik dat 'de geest' een puur neurologisch verschijnsel is dat gevoelig is voor minimale chemische invloeden en zintuiglijke prikkels. De aura-theorien moet je waarschijnlijk zien als een interpretatie van een realiteit (psychosomatiek) door een pre-technologische en pre-wetenschappelijke maatschappij. Niet geheel onverdienstelijk, maar voorbijgestreefd. Misschien hadden oude culturen bvb. ook geen onverdienstelijke interpretaties voor fysische fenomenen zoals bvb. het vallen van een appel naar de aarde toe. Het zou me dan toch een beetje raar lijken om die interpretatie te blijven verdedigen met de gewoonlijke dooddoener van Exodus : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hippie-fantasie! Laat iemand achter een kartonnen mens staan, zodat enkel het "aura" zichtbaar is. Dan mogen de 38 aura-zieners kijken en noteren wat ze zien. Tenzij ze allemaal "de ballen" noteren zullen ze nooit hetzelfde antwoord hebben. U denkt van wel? Even James Randi bellen, dan.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 26 september 2009 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() Hey, in elk geval, bedankt dat het uiteindelijk toch nog respectvol kon (of begrijp ik het fout). Nu, ik heb noch de tijd, noch de diepere kennis om op alles wat we besproken hebben veel dieper in te gaan (check de link naar Crothers' site voor meer info en trek uw conclusies) maar om het in normale mensen termen te houden... Wilt ge ingaan op mijn weddenschap dat advanced LIGO en LISA (LIGO was al een kale kermis) niks gaan vinden voor een bak bier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit geloof ik. Mijn moeder is Reiki meesteres en kon zien aan me of er iets dwarszat. Al stak ik dat zo goed weg, mijn moeder ontliep ik niet.
Ik geloof heel sterk dat er een energieveld rondom ons is, wat Aura genaamd wordt. Ik zie dat veel rondom mijn dochter als ik goed en lang genoeg kijk.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 27 september 2009 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#129 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Staatssecretaris
|
![]() Mensen kunnen zelfs elektrochemisch worden gemanipuleerd zoals met de televisie bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Wat hebben aura's, en het onderzoek naar aura's, al opgeleverd ? Inderdaad. Dank u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() ik geloof in het menselijke aura, ook van andere levende wezens, omdat simpelweg onze cellen een zwak elektro-magnetisch veld creëren door het verbranden van suikers/eiwitten/vetten.
wetenschappers hebben dit zelfs al gemeten. dus het bestaat wel degelijk ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 27 september 2009 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs mijn hond kan dat. Als ik wil weten hoe ik mij voel kijk naar mijn hond.
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.skepsis.nl/aura.html
![]() |