Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2009, 04:04   #121
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
U behoort toch evenzeer tot de 'Ivoren Toren'.
Soms is daar ook niets mis mee. In de 'juiste omstandigheden'. Een 'Ivoren Toren' biedt een belangrijk voordeel om op een wetenschappelijk verantwoorde manier relatief objectief onderzoek te kunnen voeren zonder voortdurende inmenging van de industrie, overheid of de maatschappelijke gerieven. De 'Toren' biedt een relatieve garantie tegen overdreven bemoeienis van openbare instellingen, particulieren of privé-bedrijven om het academische onderzoek te kunnen beïnvloeden. Daarom dat ik ook erg cynisch sta i.v.m. het zoeken van privé-sponsers voor het universitair onderzoek/onderwijs, maar dat is nog een andere discussie of tread waard.

Problematisch wordt het echter als men halsstarrig in zijn ivoren toren blijft zitten om een maatschappelijk debat aan te gaan en daar beleidsdaden aan wil koppelen (ref. het verbod op religieuze symbolen in het Gemeenschapsonderwijs). Dan moet men wel degelijk rekening houden wat er leeft bij de niet-academische goegemeente. En juist dat is hetgene ik de Antwerpse Associatievoorzitter Walter Nonneman verweet. Dat hij een ideologisch beladen oproep doet en kritiek geeft enkel en alleen vanuit zijn elitaire denkkader. Dat die man een andere mening dan ikzelf in dit debat verkondig, daar kan ik gerust mee leven. Maar dan moet hij dit doen vanuit zijn eigen persoon en niet in naam van de gehele associatie (en al zeker niet op de openingsrede van het nieuwe academiejaar).

Dus om op uw kritiek te antwoorden: een 'Ivoren Toren' bewijst soms zijn nut, maar in het maatschappelijk debat haal ik hem evengoed graag neer.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 11:04   #122
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Soms is daar ook niets mis mee. In de 'juiste omstandigheden'. Een 'Ivoren Toren' biedt een belangrijk voordeel om op een wetenschappelijk verantwoorde manier relatief objectief onderzoek te kunnen voeren zonder voortdurende inmenging van de industrie, overheid of de maatschappelijke gerieven. De 'Toren' biedt een relatieve garantie tegen overdreven bemoeienis van openbare instellingen, particulieren of privé-bedrijven om het academische onderzoek te kunnen beïnvloeden. Daarom dat ik ook erg cynisch sta i.v.m. het zoeken van privé-sponsers voor het universitair onderzoek/onderwijs, maar dat is nog een andere discussie of tread waard.

Problematisch wordt het echter als men halsstarrig in zijn ivoren toren blijft zitten om een maatschappelijk debat aan te gaan en daar beleidsdaden aan wil koppelen (ref. het verbod op religieuze symbolen in het Gemeenschapsonderwijs). Dan moet men wel degelijk rekening houden wat er leeft bij de niet-academische goegemeente. En juist dat is hetgene ik de Antwerpse Associatievoorzitter Walter Nonneman verweet. Dat hij een ideologisch beladen oproep doet en kritiek geeft enkel en alleen vanuit zijn elitaire denkkader. Dat die man een andere mening dan ikzelf in dit debat verkondig, daar kan ik gerust mee leven. Maar dan moet hij dit doen vanuit zijn eigen persoon en niet in naam van de gehele associatie (en al zeker niet op de openingsrede van het nieuwe academiejaar).

Dus om op uw kritiek te antwoorden: een 'Ivoren Toren' bewijst soms zijn nut, maar in het maatschappelijk debat haal ik hem evengoed graag neer.
Die man vertegenwoordigt de gehele associatie en verkondigt de mening van de meerderheid binnen die associatie.
En die mening van de meerderheid is zoals u zelf al aangaf..................

PS: Ik vermoed dat u socioloog bent. En als socioloog zou u moeten weten dat je maatschappelijk en sociologische fenomenen nooit objectief kan beoordelen aangezien je als onderzoeker steeds deelneemt aan die maatschappij en dus gebonden bent aan je sociologisch en culturele achtergrond. Je kan dus enkel relatief en vergelijkend onderzoek doen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 oktober 2009 om 11:10.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 11:57   #123
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Het kan misschien als een shock overkomen, maar misschien zijn die academici gewoon intelligent en hebben ze het bij het rechte eind?
Helemaal niet. Alle academici die niet binnen de lijntjes kleuren van de links-liberale kleurboek worden ontslagen.

De links-liberale maffia wil niet dat mensen denken; denken is verboden.

Politiek correctheid = liegen en bedriegen
De aarde is plat...en iedereen die het tegendeel beweerd wordt vervolgd.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 14:30   #124
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Die man vertegenwoordigt de gehele associatie en verkondigt de mening van de meerderheid binnen die associatie.
En die mening van de meerderheid is zoals u zelf al aangaf..................

PS: Ik vermoed dat u socioloog bent. En als socioloog zou u moeten weten dat je maatschappelijk en sociologische fenomenen nooit objectief kan beoordelen aangezien je als onderzoeker steeds deelneemt aan die maatschappij en dus gebonden bent aan je sociologisch en culturele achtergrond. Je kan dus enkel relatief en vergelijkend onderzoek doen.
Wat ik ben, doet hier nu niet terzake.

Verder, of het de mening is van de meerderheid binnen die associatie durf ik overigens nog te betwijfelen. Openlijke mening wel, maar zoals je wel zal weten hypothekeer je fameus je carrière in de academische geledingen als je niet past binnen dat links, tolerante kleurenplaatje en daar wat opmerkingen over wil maken. En tot slot kan ik u alleen maar melden dat het toch een betrachtiging van de wetenschap moet zijn om zo objectief mogelijk onderzoek te voeren (ook naar maatschappelijke fenomenen). Deze 'objectiviteit' is inderdaad niet absoluut, maar enige genuanceerdheid in de debatten is volgens mij toch wenselijk. Als je al je objectieve maatstaven in het humane of sociale onderzoek opgeeft, ben je niet meer met wetenschap bezig, maar ben je niet meer waard dan Jefke die in café 't Kerksken' aan de toog zijn mening verkondigt.
Oud 7 oktober 2009, 14:34   #125
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Helemaal niet. Alle academici die niet binnen de lijntjes kleuren van de links-liberale kleurboek worden ontslagen.

De links-liberale maffia wil niet dat mensen denken; denken is verboden.

Politiek correctheid = liegen en bedriegen
De aarde is plat...en iedereen die het tegendeel beweerd wordt vervolgd.
Zo grof als u wil ik het niet stellen, maar het is inderdaad wel een illusie dat je als academicus volstrekte 'freedom of speech' geniet. Maar ik ben hoopvol, op het gebied van de opgave van het 'politiek correct denken' loopt de universiteit 10 jaar achter op de politiek en twintig jaar op de 'man in de straat'. En nu zelfs Lucas Van Der Taelen van Groen ! de hangjongeren in zijn buurt al begint te hekelen, ben ik hoopvol voor het doorbreken van de academische barrière.
Oud 7 oktober 2009, 19:52   #126
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik ben, doet hier nu niet terzake.

Verder, of het de mening is van de meerderheid binnen die associatie durf ik overigens nog te betwijfelen. Openlijke mening wel, maar zoals je wel zal weten hypothekeer je fameus je carrière in de academische geledingen als je niet past binnen dat links, tolerante kleurenplaatje en daar wat opmerkingen over wil maken. En tot slot kan ik u alleen maar melden dat het toch een betrachtiging van de wetenschap moet zijn om zo objectief mogelijk onderzoek te voeren (ook naar maatschappelijke fenomenen). Deze 'objectiviteit' is inderdaad niet absoluut, maar enige genuanceerdheid in de debatten is volgens mij toch wenselijk. Als je al je objectieve maatstaven in het humane of sociale onderzoek opgeeft, ben je niet meer met wetenschap bezig, maar ben je niet meer waard dan Jefke die in café 't Kerksken' aan de toog zijn mening verkondigt.
Het zijn allemaal stiekem Vlaams Blokkers zeker. Niet zwanzen he.
En van een wetenschappelijk instituut wordt verwacht dat het open staat voor alle onderzoek (dus geen verboden boeken/onderzoeksterreinen) en mensen. Iets dat bij sommige mensen nog steeds moeilijk lijkt te liggen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 oktober 2009 om 19:53.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 09:22   #127
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zo grof als u wil ik het niet stellen, maar het is inderdaad wel een illusie dat je als academicus volstrekte 'freedom of speech' geniet. Maar ik ben hoopvol, op het gebied van de opgave van het 'politiek correct denken' loopt de universiteit 10 jaar achter op de politiek en twintig jaar op de 'man in de straat'. En nu zelfs Lucas Van Der Taelen van Groen ! de hangjongeren in zijn buurt al begint te hekelen, ben ik hoopvol voor het doorbreken van de academische barrière.
Ben ik 'grof'?

Ik heb ook gelezen dat Van Der Taelen uithaalde naar de multicultuur. En dat had ik in ieder geval NOOIT verwacht van die gast. Spijtig dat het altijd zolang duurt eer men de dingen bij naam kan noemen. Had men gedaan wat gedaan moest worden jaren geleden; dan hadden we nu niet zo in de shit gezeten. En ja, ik word grof...en kwaad als ik daarmee geconfronteerd word.
Oud 8 oktober 2009, 09:28   #128
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben ik 'grof'?

Ik heb ook gelezen dat Van Der Taelen uithaalde naar de multicultuur. En dat had ik in ieder geval NOOIT verwacht van die gast. Spijtig dat het altijd zolang duurt eer men de dingen bij naam kan noemen. Had men gedaan wat gedaan moest worden jaren geleden; dan hadden we nu niet zo in de shit gezeten. En ja, ik word grof...en kwaad als ik daarmee geconfronteerd word.
Ge lijkt me vooral ook een aansteller.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 09:32   #129
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ge lijkt me vooral ook een aansteller.
Waarom? Wat heb ik nu weer gedaan?
Oud 8 oktober 2009, 09:35   #130
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

UW avatar is al een aanstellerij op zich.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 09:46   #131
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
UW avatar is al een aanstellerij op zich.
Ieder zijn gedacht, hé.

Waarom mag ik niet leven op mijn manier? Ik geloof in iets met hart en ziel, en niet uit haat richting andere volkeren, maar eerder uit liefde voor mijn volk en cultuur. Ik wil dat mijn volk, en broeder en zustervolkeren, hun eigen plekje op aarde hebben. Een plek waar zij kunnen leven volgens hun eigen wetten en regels, overgoten met hun eigen 'gekke' cultuur-sausje zonder dat zij vervangen worden door andere volkeren. Zonder dat zij zich moeten aanpassen aan andere volkeren en culturen (die al een eigen plekje hebben) in hun eigen landje.

Aanstellerij heeft daar bitter weinig mee te maken. De strijdt die ik voer, samen met vele anderen, is bikkelhard.

Laatst gewijzigd door Wolf : 8 oktober 2009 om 09:58.
Oud 8 oktober 2009, 09:48   #132
Bhairav

Standaard

Zijt gij zo'n pan-germanist?
Bikkelhard?
Oud 8 oktober 2009, 09:58   #133
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zijt gij zo'n pan-germanist?
Bikkelhard?
Een pan-Germanist.....mmmm, weet ik veel. Ik vind dat de Russen, de hottentotten en ja, de Germanen ook, gewoon recht hebben op een eigen land en cultuur. En zelf behoor ik tot één van de Germaanse volkeren. Spijtig dat je dat blijkbaar niet meer mag zeggen. Politiek incorrect zeker.

Verder beschouw ik de multicultuur als een vorm van genocide. Klinkt misschien hard en kwaadaardig, maar ik ben dead serious. Het autochtone volk wordt stilaan vervangen door andere volkeren, en ik ben daar tegen.

Wil je andere volkeren helpen die in nood zitten? Prima, ga die mensen helpen in hun eigen land. Help ze ginder op eigen benen staan en probleem opgelost. Maar je moet die problemen niet importeren in onze straten, hé.

Bikkelhard (aan elkaar geschreven blijkbaar) is zelfs een understatement van jewelste. Wil je weten wat discriminatie is? Probeer maar eens te leven als nationalist.
Oud 8 oktober 2009, 10:07   #134
Bhairav

Standaard

Het feit dat ge da als "genocide" beziet, bewijst echt wel hoe nauw uw identiteit aan het hart ligt. Ocharmekes toch... Laat toch gewoon los, of word ge dan pas ècht depressief?
Oud 8 oktober 2009, 10:24   #135
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het feit dat ge da als "genocide" beziet, bewijst echt wel hoe nauw uw identiteit aan het hart ligt. Ocharmekes toch... Laat toch gewoon los, of word ge dan pas ècht depressief?
Ik bezit iets dat men 'overlevingsdrang' noemt, en dat is heel natuurlijk. En mijn identiteit ligt mij heel nauw aan het hart, het lijkt mij heel ongezond om je eigen identiteit te haten of te ontkennen.

En loslaten? Gisteren niet, vandaag niet, morgen niet, nooit niet. Zelfs al weet ik 100% zeker dat ik ga falen; dan nog zal ik verder doen. Ik geloof in wat ik doe en leef daar dan ook naar.
Oud 8 oktober 2009, 10:27   #136
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik bezit iets dat men 'overlevingsdrang' noemt, en dat is heel natuurlijk. En mijn identiteit ligt mij heel nauw aan het hart, het lijkt mij heel ongezond om je eigen identiteit te haten of te ontkennen.

En loslaten? Gisteren niet, vandaag niet, morgen niet, nooit niet. Zelfs al weet ik 100% zeker dat ik ga falen; dan nog zal ik verder doen. Ik geloof in wat ik doe en leef daar dan ook naar.
U lijkt wel een moslimfundamentalist, maar dan in het wit.
Oud 8 oktober 2009, 10:32   #137
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of in geel-zwart, maar een moslimfundmentalist.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2009, 10:39   #138
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat de kracht van mijn overtuiging betreft klopt dat waarschijnlijk wel. Maar ik wil geen vrouwen onderdrukken, of homo's stenigen (nee, echt niet), en ik wil ook geen gaskamers of iets dergelijks gaan installeren, ik wil gewoon mijn volk en mijn cultuur behouden zien in ons eigen land. Wat is daar nu zo mis mee? Ik snap die hele weg-met-ons zwakke mentaliteit niet, het gaat er bij mij gewoon niet in.

Laatst gewijzigd door Wolf : 8 oktober 2009 om 10:39.
Oud 8 oktober 2009, 10:42   #139
Bhairav

Standaard

Citaat:
Wat de kracht van mijn overtuiging betreft klopt dat waarschijnlijk wel. Maar ik wil geen vrouwen onderdrukken, of homo's stenigen (nee, echt niet), en ik wil ook geen gaskamers of iets dergelijks gaan installeren, ik wil gewoon mijn volk en mijn cultuur behouden zien in ons eigen land. Wat is daar nu zo mis mee? Ik snap die hele weg-met-ons zwakke mentaliteit niet, het gaat er bij mij gewoon niet in.
Misschien moeten die pangermanisten wat meer moeite doen om populair te worden bij het grote publiek?

Laatst gewijzigd door Bhairav : 8 oktober 2009 om 10:42.
Oud 8 oktober 2009, 10:50   #140
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het daarbij bleef zou het mooi zijn. Niemand verbiedt jou om Cyriel Verschaeve te lezen, of naar Haydn te luisteren. (Momenteel ten huize driewerf: triosonate op. 5 in G van Händel). Maar wat nationalisten willen is dat ze het territorialiteitsbeginsel uitbreiden naar de cultuur. Vlaamse grond dus Vlaamse cultuur. terwijl een cultuur, en alles wat daarmee samenhangt een persoonlijk gegeven is. Jij wilt lekker westers gekleed gaan? No prob. Dat behoort tot jou zelfbeschikkingsrecht als persoon. Maar Fatima wilt een hoofddoek dragen, en dat behoort tot haar zelfbeschikkingsrecht.

Het territorialiteitsbeginsel gaat op voor de wet. Wat cultuur betreft geldt het zelfbeschikkingsrecht van de persoon.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be