Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2009, 08:41   #121
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Oké, U hebt een punt.
Ik verander bij deze vlaanderen in België.

Oké ?
Ik denk eerlijk gezegd dat daar in het buitenland weinig mensen van wakker liggen, gezien de constante toestroom van illegalen en gelukzoekers hier. Dat idee dat ze in het buitenland Vlaanderen of België scheef bekijken omwille van het VB of ruimer bekeken omwille van het Vlaams-nationalisme, is een argument dat hoofdzakelijk bedoeld is voor binnenlands gebruik, om de Vlaming die meer autonomie wenst een schuldgevoel aan te praten. Meer niet.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 08:45   #122
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is de PS een facistische partij ?

Sinds wanneer predikt de PS haat t.o.v. vreemdelingen ?
je zou ook kunnen zeggen dat de PS de partij is van de fraudeurs, de profiteurs.

maw, alle Walen zijn fraudeurs en profiteurs?
Oud 13 oktober 2009, 08:48   #123
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

J'en ai marre de parvenus, zegt u dat iets?

Jean-Marie Brynaert, La Louviere.
De bende van Van Cau, Charleroi.
Home Waremmiene, Borgworm.
De telefoonrekeningen van Tammines.
Habitations Sociales, Binche.
Lizin uit Huy.
Enz enz enz...

Dat zegt u allemaal niets?
Ik hoor u al zeggen dat dit in elke partij voorkomt, maar in geen enkele partij zo systematisch als in de PS.
Oud 13 oktober 2009, 08:48   #124
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je zou ook kunnen zeggen dat de PS de partij is van de fraudeurs, de profiteurs.

maw, alle Walen zijn fraudeurs en profiteurs?
U wijkt weer eens af, uw specialiteit.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 08:50   #125
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, jij wijkt weer af. jij bent het die consequent het Vlaams-nationalisme (en hier zelfs alle Vlamingen) gelijkstelt met het VB.
Oud 13 oktober 2009, 10:14   #126
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat daar in het buitenland weinig mensen van wakker liggen, gezien de constante toestroom van illegalen en gelukzoekers hier. Dat idee dat ze in het buitenland Vlaanderen of België scheef bekijken omwille van het VB of ruimer bekeken omwille van het Vlaams-nationalisme, is een argument dat hoofdzakelijk bedoeld is voor binnenlands gebruik, om de Vlaming die meer autonomie wenst een schuldgevoel aan te praten. Meer niet.
Ik kom dagelijks met mensen van over heel de wereld in contact. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets gemerkt van een negatief imago.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 10:45   #127
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien draagt U vlaams nationalistische oogkleppen ?

Dat is een héél speciaal model en slechts verkrijgbaar in selekte kringen.
Oud 13 oktober 2009, 10:55   #128
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op een maand ontmoet ik waarschijnlijk meer buitenlanders van tientallen verschillende landen en culturen dan de doorsnee henri1 in zijn hele leven.

Dat moet dan wel een wreed straffe bril zijn.

Zou't kunnen dat je gewoon aan het lullen bent, henri1, en eigenlijk absoluut niks te vertellen hebt dat ergens op slaat? Zou het misschien niet kunnen dat je gewoonweg geen argumenten hebt om al je leugens te staven?

Of zou het dan toch kunnen dat ik al honderden keren niet gezien heb hoe die buitenlanders mij verafschuwen en vies aan kijken? Ja, straffe bril.
Oud 13 oktober 2009, 10:58   #129
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Op een maand ontmoet ik waarschijnlijk meer buitenlanders van tientallen verschillende landen en culturen dan de doorsnee henri1 in zijn hele leven.

Of zou het dan toch kunnen dat ik al honderden keren niet gezien heb hoe die buitenlanders mij verafschuwen en vies aan kijken? Ja, straffe bril.
Tijl Uilenspiegel zei :
"Ze haten mij maar ik weet waarom".

U weet blijkbaar nog niet waarom ze U blijkbaar haten.

Wijsheid komt met de jaren, althans dat hoop ik toch voor U.
Oud 13 oktober 2009, 11:12   #130
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nee, je hebt duidelijk geen flauw benul waar je over bezig bent. Ik was sarcastisch bezig. Mijn buitenlandse contacten zijn zodanig omvangrijk en intensief dat ik gerust kan zeggen dat je de grootste bullshit verkondigt, niet alleen 'haten' die buitenlanders ons niet, niet alleen heeft Vlaanderen geen negatief imago, integendeel zelfs: onze Vlaamse (en niet de Belgische) organisatie wordt wereldwijd aangeprezen als een actieve en kwalitatieve organisatie binnen de wereldbeweging. Zover zelfs dat zelfs de Fransen bij ons komen aankloppen.

Er bestaat trouwens ook een Belgische federatie in onze beweging.
Weet je wat daar de reputatie van is? Geen. In het buitenland weet amper iemand dat er zoiets bestaat.
Oud 13 oktober 2009, 12:01   #131
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Sinds wanneer is het VB een fascistische partij? Je mening is beïnvloed door vooroordelen. Het VB is een extreem-rechtse partij, hetgeen heel wat anders is dan een fascistische partij.

Je informeren over het fascisme is zeer eenvoudig. Het volstaat even te googelen. Je zal dan vaststellen dat het fascisme met vreemdelingen-haat niks te maken heeft. Andere motieven speelden weldegelijk een rol.

Vandaag staat in D.S. een interessant artikel. Naar aanleiding van een zopas verschenen boek was koningin Paola haar vader jarenlang lid van de fascistische partij. De banden die Fabiola's familie met het verderfelijke Franco-regime had zijn zeer goed bekend. Ga je daarom de monarchie bestempelen als een fascistisch nest? Jij zeker niet.

En wat Van Der Taelen onlangs verklaarde over het vreemdelingenprobleem in Molenbeek, is dat ook VB-praat? Is Groen! plotseling een fascistische partij?

Indien je van mening bent dat ik een verdediger ben van het fascisme, nazisme of communisme ben je aan het verkeerde adres. En lid van het VB ben ik ook al niet. Wat ik wel betracht is een minimum aan objectiviteit te hanteren. Ik kan hiet iedereen aanbevelen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 12:06   #132
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vlijmscherp zat er op, U week af.
Oud 13 oktober 2009, 12:07   #133
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien draagt U vlaams nationalistische oogkleppen ?

Dat is een héél speciaal model en slechts verkrijgbaar in selekte kringen.
Kwestie van ad rem te blijven
Oud 13 oktober 2009, 12:07   #134
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Sinds wanneer is het VB een fascistische partij? Je mening is beïnvloed door vooroordelen. Het VB is een extreem-rechtse partij, hetgeen heel wat anders is dan een fascistische partij. Je informeren over het fascisme is zeer eenvoudig. Het volstaat even te googelen. Je zal dan vaststellen dat het fascisme met vreemdelingen-haat niks te maken heeft. Andere motieven speelden weldegelijk een rol.

Vandaag staat in D.S. een interessant artikel. Naar aanleiding van een zopas verschenen boek was koningin Paola haar vader jarenlang lid van de fascistische partij. De banden die Fabiola's familie met het verderfelijke Franco-regime had zijn zeer goed bekend. Ga je daarom de monarchie bestempelen als een fascistisch nest? Jij zeker niet.

En wat Van Der Taelen onlangs verklaarde over het vreemdelingenprobleem in Molenbeek, is dat ook VB-praat? Is Groen! plotseling een fascistische partij?

Indien je van mening bent dat ik een verdediger ben van het fascisme, nazisme of communisme ben je aan het verkeerde adres. En lid van het VB ben ik ook al niet. Wat ik wel betracht is een minimum aan objectiviteit te hanteren. Ik kan hiet iedereen aanbevelen.
Verstrepen, Jurgen Verstrepen, zegt u dat iets? Een behoorlijk deel van de basismilitanten van het VB komt uit de fascistische hoek en blijft in die hoek zitten. Zeker weten.

Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2009 om 12:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 12:36   #135
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Van Saxen Coburg monarchie draagt genoeg kenmerken om effectief van fascisme te kunnen spreken, meer dan bvb bij het weliswaar heel rechtse VB het geval is.
Oud 13 oktober 2009, 12:38   #136
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat positief is voor het Vlaams-nationalisme natuurlijk.
Dit liedje ken ik. Maar het links Vlaams-nationalisme waarvoor ik waardering heb komt niet echt van de grond. Er moet dus naar een andere strategie uitgekeken worden indien je werkelijk wil dat Vlaanderen onafhankelijk wordt. Bundeling van krachten bv. Want met 1 �* 2 % ga het het echt niet redden.
Oud 13 oktober 2009, 12:40   #137
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit liedje ken ik. Maar het links Vlaams-nationalisme waarvoor ik waardering heb komt niet echt van de grond. Er moet dus naar een andere strategie uitgekeken worden indien je werkelijk wil dat Vlaanderen onafhankelijk wordt. Bundeling van krachten bv. Want met 1 �* 2 % ga het het echt niet redden.
met het VB zal het niet gaan hoor. dat is een partij die vooral tegen de vreemdelingen en tegen de islam is. met zo'n partij ga je nooit de internationale gemeenschap achter je krijgen. en die steun is nodig.

maw, een achteruitgang van het VB ten voordele van andere Vlaams-nationalistische partijen, is een stap vooruit voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Oud 13 oktober 2009, 12:57   #138
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Verstrepen, Jurgen Verstrepen, zegt u dat iets? Een behoorlijk deel van de basismilitanten van het VB komt uit de fascistische hoek en blijft in die hoek zitten. Zeker weten.
En de mening van Verstrepen is zaligmakend? Sinds wanneer is de opinie van een tafelspringer waardevol? Op de kern van mijn betoog antwoordt je natuurlijk niet. Niet dat ik daar verwonderd over ben. Zo ken ik jou. Zeker weten.
Oud 13 oktober 2009, 12:59   #139
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Van Saxen Coburg monarchie draagt genoeg kenmerken om effectief van fascisme te kunnen spreken, meer dan bvb bij het weliswaar heel rechtse VB het geval is.
Je opmerking is correct.
Oud 13 oktober 2009, 13:10   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
robert t
Heel kosjer kan ik hen anders ook niet meer beschouwen als ik Leopold III erbij tel.

Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2009 om 13:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be