![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd dat daar in het buitenland weinig mensen van wakker liggen, gezien de constante toestroom van illegalen en gelukzoekers hier. Dat idee dat ze in het buitenland Vlaanderen of België scheef bekijken omwille van het VB of ruimer bekeken omwille van het Vlaams-nationalisme, is een argument dat hoofdzakelijk bedoeld is voor binnenlands gebruik, om de Vlaming die meer autonomie wenst een schuldgevoel aan te praten. Meer niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, alle Walen zijn fraudeurs en profiteurs?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jean-Marie Brynaert, La Louviere. De bende van Van Cau, Charleroi. Home Waremmiene, Borgworm. De telefoonrekeningen van Tammines. Habitations Sociales, Binche. Lizin uit Huy. Enz enz enz... Dat zegt u allemaal niets? Ik hoor u al zeggen dat dit in elke partij voorkomt, maar in geen enkele partij zo systematisch als in de PS.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, jij wijkt weer af. jij bent het die consequent het Vlaams-nationalisme (en hier zelfs alle Vlamingen) gelijkstelt met het VB.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien draagt U vlaams nationalistische oogkleppen ?
Dat is een héél speciaal model en slechts verkrijgbaar in selekte kringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een maand ontmoet ik waarschijnlijk meer buitenlanders van tientallen verschillende landen en culturen dan de doorsnee henri1 in zijn hele leven.
Dat moet dan wel een wreed straffe bril zijn. Zou't kunnen dat je gewoon aan het lullen bent, henri1, en eigenlijk absoluut niks te vertellen hebt dat ergens op slaat? Zou het misschien niet kunnen dat je gewoonweg geen argumenten hebt om al je leugens te staven? Of zou het dan toch kunnen dat ik al honderden keren niet gezien heb hoe die buitenlanders mij verafschuwen en vies aan kijken? Ja, straffe bril. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ze haten mij maar ik weet waarom". U weet blijkbaar nog niet waarom ze U blijkbaar haten. Wijsheid komt met de jaren, althans dat hoop ik toch voor U. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, je hebt duidelijk geen flauw benul waar je over bezig bent. Ik was sarcastisch bezig. Mijn buitenlandse contacten zijn zodanig omvangrijk en intensief dat ik gerust kan zeggen dat je de grootste bullshit verkondigt, niet alleen 'haten' die buitenlanders ons niet, niet alleen heeft Vlaanderen geen negatief imago, integendeel zelfs: onze Vlaamse (en niet de Belgische) organisatie wordt wereldwijd aangeprezen als een actieve en kwalitatieve organisatie binnen de wereldbeweging. Zover zelfs dat zelfs de Fransen bij ons komen aankloppen.
Er bestaat trouwens ook een Belgische federatie in onze beweging. Weet je wat daar de reputatie van is? Geen. In het buitenland weet amper iemand dat er zoiets bestaat. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je informeren over het fascisme is zeer eenvoudig. Het volstaat even te googelen. Je zal dan vaststellen dat het fascisme met vreemdelingen-haat niks te maken heeft. Andere motieven speelden weldegelijk een rol. Vandaag staat in D.S. een interessant artikel. Naar aanleiding van een zopas verschenen boek was koningin Paola haar vader jarenlang lid van de fascistische partij. De banden die Fabiola's familie met het verderfelijke Franco-regime had zijn zeer goed bekend. Ga je daarom de monarchie bestempelen als een fascistisch nest? Jij zeker niet. En wat Van Der Taelen onlangs verklaarde over het vreemdelingenprobleem in Molenbeek, is dat ook VB-praat? Is Groen! plotseling een fascistische partij? Indien je van mening bent dat ik een verdediger ben van het fascisme, nazisme of communisme ben je aan het verkeerde adres. En lid van het VB ben ik ook al niet. Wat ik wel betracht is een minimum aan objectiviteit te hanteren. Ik kan hiet iedereen aanbevelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Vlijmscherp zat er op, U week af.
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2009 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit liedje ken ik. Maar het links Vlaams-nationalisme waarvoor ik waardering heb komt niet echt van de grond. Er moet dus naar een andere strategie uitgekeken worden indien je werkelijk wil dat Vlaanderen onafhankelijk wordt. Bundeling van krachten bv. Want met 1 �* 2 % ga het het echt niet redden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, een achteruitgang van het VB ten voordele van andere Vlaams-nationalistische partijen, is een stap vooruit voor Vlaamse onafhankelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() En de mening van Verstrepen is zaligmakend? Sinds wanneer is de opinie van een tafelspringer waardevol? Op de kern van mijn betoog antwoordt je natuurlijk niet. Niet dat ik daar verwonderd over ben. Zo ken ik jou. Zeker weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||