![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://translate.google.com/?hl=en# |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Parlementslid
|
![]() Nee dat is niet mogelijk. In dat geval ben jij namelijk niet meer een mens maar een (weliswaar omhooggevallen) gemuteerde smurrie/aap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antropocentrische Godsbeeld, dat u zo verheerlijkt, is ook niet zo mooi als u voorspiegelt. Volgens de Bijbel zijn mensen slaven van hun schepper, genaamd Jehova. Deze slaven zijn altijd geneigd tot het slechte, en kan slechts met hulp van Jehova (in ruil voor je geestelijke gezondheid) omgezet worden in het goede. Hoe, o naïeve Bertie, verschilt dat van de relatie tussen Frankenstein en zijn monster? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De procentuele gelijkenis van het DNA-materiaal van de mens en de chimpanzee is ongeveer evenveel als ik noem maar wat:een muis of een konijn... of zelfs een tabakplant! Alemaal hebben ze ongeveer dezelfde hoeveelheid Chromosomen! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Frankenstein (of eigenlijk het monster) is gebaseerd op een karakter rechtstreeks uit de bijbel: Satan |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe weet jij dat dan? Wat zou je dan wel doen als je toch jezelf wilt opofferen?? Voor de erfzonde was dat?? Als dat niet de bedoeling is (wat uiteraard zo is want Jezus sprak nergens over erfzonde), wat zou je dan wel doen tegen het leger van romeinen met een paar volgelingen? Dat doet er niet toe mijn vriend, belangrijk hier is wat Jezus erkent, wat Jezus leert in bijvoorbeeld Lucas 19:27 en wat Jezus kwam vervullen: de wet en de profeten. Beweerden "de christenen" niet Jezus te volgen? Wat deden ze dan later toen ze de macht kregen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als enkel gelovigen "mens" kunnen genoemd worden in jouw ogen, en ik kijk naar welke misdaden gelovigen allemaal hebben uitgespookt in de naam van hun god, dan ben ik zelfs blij dat ik niet tot dezelfde soort als die gelovigen behoor. Je hebt wel lef om te beweren dat ik omdat ik niet geloof geen mens ben. Nu ja, anders- of nietgelovigen "ontmenselijken" is door gelovigen wel vaker gedaan om hun eigen misdaden te vergoeilijken... (Indianen en zwarten werden een hele tijd niet als "mens" beschouwd omdat ze geen christen waren, en dus mochten ze uitgeroeid worden of als slaaf verkocht worden).
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 25 november 2009 om 03:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een terroristische daad tegen een terroristische daad? Zelfs als deze redenering zou kloppen, klopt dit nog niet met de werkelijkheid. En de werkelijkheid is dat Mohammed en de latere Kaliefen altijd zélf de strijd hebben opgezocht!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een punt voor mij. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Je liegt, ik stelde dat nergens. Je probeert voor tweede keer namens mij te spreken, ik zei vorige keer dat ik "terrorisme tegen het kwaad en onrecht" bedoelde, niet "terrorisme"..!!! Schaam je je niet? Jij moet geloven dat Jezus terrorisme leerde als je gelooft dat de Bijbel volledig goddelijk is. Deuteronomium 20:10-18 is echt terrorisme. Als je gelooft dat oude testament niet door mensenwerk is gewijzigd, dan is de boodschap van Jezus ook terrorisme want hij kwam die wet niet ontbinden. Ik stel wel dat de echte boodschap van Jezus ook terrorisme tegen het kwaad en onrecht is en ik heb daarvoor 2 bewijzen: 1) Lucas 19:27 2) De wet en profeten vervullen en niet ontbinden, maar niet alles wat er in de wet staat (bv oude testament) is van de profeet Mozes (vzmh) zoals deuteronomium 20:10-18. Terrorisme is niet de boodschap van Jezus (vzmh), wel de boodschap van christelijke regimes die Jezus claimden te volgen, bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=d7WbYXZIbEE Ga naar google en zoek christianity terrorism .. In tegenstelling tot de zegel der profeten Mo7ammed, was Jezus slechts naar de joden gezonden (zie Mattheüs 10:5-6, Mattheüs 15:24, Mattheüs 18:11), ik begrijp dus niet wat de rest (die niet kinderen van Israël zijn) met Jezus en zijn boodschap zoeken?? ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 25 november 2009 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=82 Citaat:
Citaat:
Volgens mij staan daar instructies voor de joden om oorlog te voeren op een bepaalde plaas en in een bepaalde tijd. Terrorisme is echtg wel wat anders hoor. Geen enkele christen ziet deze tekst als bindend voor zijn geloof en dat wordt ook nergens zo gepredikt. Het feit dat Christus de wet kwam vervullen, maakt dat de wet vervult is. Het is niet meer nodig om Israël te veroveren. Jezus zelf deed dat ook niet. Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mozes: Volg mij, ik vind uw beloofde land nooit, maar na mijn dood zult ge na heel veel strijden uw land wel claimen.
Jezus: slaagt men u op de linkerwang, geeft men uw rechter. Vraagt iemand 15km met u mee te lopen, loop er dan 30 mee. Heb uw vijand lief, want welke beloning schuilt erachter enkel uw naasten te beminnen? Mohammed: oog om oog, tand om tand!
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ken je het verschil niet? Hoezo? ![]() Terrorisme kan zowel een positieve als negatieve betekenis hebben. Een groot verschil tussen doden en terroriseren, of niet? Er is ook een groot verschil tussen onschuldigen terroriseren en schuldigen terroriseren. Moet ik daar een tekening bij maken? Citaat:
![]() Citaat:
Christenen hebben die tekst letterlijk toegepast tegen indianen en ook tegen andere rassen. Wat weet jij over kruistochten in Palestina? De kruisvaarders wisten geen verschil tussen oud, jong, vrouw, man, mens of dier, en ook moslim of christen of jood .. alles wat er in hun weg stond moest opgeruimd worden, dat is letterlijk de toepassing van die tekst. Jezus kwam de wet en profeten vervullen. Volgens mij kwam de juiste wet vervullen en niet deuteronomium 20:10-18 bijvoorbeeld. Maar jij moet geloven dat Jezus heel de oude testament kwam vervullen, dus Jezus ontkende nergens die wet en zei nergens dat dat niet goddelijk was, wat wil jij nu? Jij gelooft dat Jezus terrorisme tegen kinderen en vrouwen leerde, als je gelooft dat heel de Bijbel waar is, en niets is mensenwerk. Wat Jezus (alleen met paar volgelingen) deed of niet deed doet er helemaal niet toe, het gaat om de boodschap en wat hij verkondigde, wat hij kwam vervullen, wat hij niet kwam ontbinden. Citaat:
Je hebt gelijk als je het over kruistochten van Bush hebt. Heeft niets te maken met Bijbel. Je hebt ook gelijk als je dit bedoelt: Rabbijn: kinderen en baby's mogen gedood worden als zij gevaar vormen voor Israel Heeft niets met de Bijbel (oude testament) te maken. Jij hebt ook gelijk als je 9/11 bedoelt, dit heeft niets met de Koran te maken. Ik weet niet wie erachter zit, volgens Kevin Barrett is het officiële verhaal twijfelachtig, en volgens veel anderen gewoon nep en bedrog. Ik weet het niet en het mag zeker niet in de naam van Koran. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een God die vraag om te terroriseren, zou ik nooit kunnen dienen. Dat kan voor mij, nooit een ware God zijn. Voor de betekenis van het woord verwijs ik naar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme http://www.encyclo.nl/begrip/Terrorisme N Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De kernvraag van elke religie is "wat moet ik doen om de eeuwigheid te beërven". Bij de joden ligt dan anders dan bij de christenen. Alleen Christus is er in geslaagd om die joodse wet foutloos na te leven en zo verdiende Hij het niet om te sterven. Dat is de betekenis van het vervullen van de wet. Toch koos Hij ervoor om te sterven, plaatsvervangend voor hen die de dood wel verdienden. En dat kon Hij alleen maar doen, precies omdat Hij de wet had vervuld. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja ja voor jou, voor mij is eten en drinken altijd verkeerd. Voor mij is er nooit een gegronde reden om cola te drinken. Voor jou? LOL!!!! Wat mij interesseert in deze discussie is: Lucas 19:27 bijvoorbeeld. De wet en profeten vervullen, niet ontbinden. De mensenwerk in de bijbel ( deuteronomium 20:10-18 als voorbeeld) Geschiedenis van het christendom/christenen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 26 november 2009 om 00:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is daar maar weinig lef voor nodig. Geloven in de Enige Echte Ware is voldoende.
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Dus zwijgen we allemaal best over het waarheidsgehalte van godsdiensten, om stommiteiten te vermijden.
Prima idee. Hou u er dan ook aan aub. Of u moest toevallig Christus, Mohammed of Mozes heten. Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 november 2009 om 10:05. |
![]() |
![]() |