Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2009, 16:16   #121
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je bent ook niet liberaal.
ik WAS ultra liberaal.

ik weet wel beter nu, nl, dat dat een zeer grote fout was. mja, ik was dan ook geindoctrineerd op de unief (economie) en via mijn werk (haute finance), en bijgevolg zeer selectief in wat ik wilde zien en niet zien.

zelfde voor de mohammedanen... ik dacht ook dat dit het gevaar is. ik weet wel beter nu, nl dat ''men'' daar heel hard aan werkt om u dat te laten geloven.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 16:18   #122
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Om te weten over wat het gaat, kan je je misschien documenteren?

Een interessant boek is:
Ronald SEGAL, Islam’s Black Slaves. A history of Africa’s other diaspora, Atlantic Books, London, 2001, ISBN 1-903-809-81-9

De mohammedanen beperkten hun slavenjacht niet tot Afrika. De Balkan was een van hun belangrijke wingewesten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Devşirme
(voor het geval je nog niet zou weten waarom de Serviërs het absoluut niet goed kunnen vinden met mohammedanen).

Uw repliek was totaal irrelevant mbt mijn quote die je gebruikte.

Probeer het nog eens opnieuw.
Oud 5 november 2009, 16:36   #123
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
ik WAS ultra liberaal.

ik weet wel beter nu, nl, dat dat een zeer grote fout was. mja, ik was dan ook geindoctrineerd op de unief (economie) en via mijn werk (haute finance), en bijgevolg zeer selectief in wat ik wilde zien en niet zien.
Fair enough, ieder zijn mening. Maar wat bent u nu dan?

Citaat:
zelfde voor de mohammedanen... ik dacht ook dat dit het gevaar is. ik weet wel beter nu, nl dat ''men'' daar heel hard aan werkt om u dat te laten geloven.
Het is niet zo zwart wit als het lijkt, zoveel is zeker. Maar u kunt niet ontkennen dat er zowel in binnen als buitenland veel geweld en agressie komt van Islamitische landen en organisaties.
Oud 5 november 2009, 16:39   #124
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik WAS ultra liberaal.

Wel, ik ben niet ultra-liberaal. Alhoewel, niet vergeleken met libertarische forumleden. Liever klassiek-liberaal.
Citaat:
Het is natuurlijk niet een direct gevaar, maar een indirect gevaar. Dat het aantal moslims hier groeit is geen garantie voor een toekomstige burgeroorlog, maar wellicht wel voor de installatie van de Sharia.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 5 november 2009 om 16:39.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 16:52   #125
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel, ik ben niet ultra-liberaal. Alhoewel, niet vergeleken met libertarische forumleden. Liever klassiek-liberaal.

Het is natuurlijk niet een direct gevaar, maar een indirect gevaar. Dat het aantal moslims hier groeit is geen garantie voor een toekomstige burgeroorlog, maar wellicht wel voor de installatie van de Sharia.
Het echte gevaar ligt bij hen die het extremisme aanwakkeren, bij hen die de tegenstellingen doelbewust aanwakkeren en uitvergroten, omdat ze daar baat bij hebben. Dit is geen conspiracy denken liberalist, maar een realiteit.
Oud 5 november 2009, 16:54   #126
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het echte gevaar ligt bij hen die het extremisme aanwakkeren, bij hen die de tegenstellingen doelbewust aanwakkeren en uitvergroten, omdat ze daar baat bij hebben. Dit is geen conspiracy denken liberalist, maar een realiteit.
Dat tegenstellingen kunnen worden aangewakkerd door de feiten te benoemen, is onzin. Ze negeren, dát is gevaarlijk.
Oud 5 november 2009, 18:44   #127
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat tegenstellingen kunnen worden aangewakkerd door de feiten te benoemen, is onzin. Ze negeren, dát is gevaarlijk.
Ga bv eens de achtergrond na van wie de fameuze Cartoons geplaatst heeft.
Oud 5 november 2009, 18:59   #128
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Ga bv eens de achtergrond na van wie de fameuze Cartoons geplaatst heeft.
So what? Er bestaat géén enkel excuus voor de reactie op die cartoons.
Ik heb het over betogingen, het beschadigen van andermans goed etc.
In beschaafde landen betoogt men dus niet, nooit tegen echte of vermeende
belediging van een godsdienst.
Zoals ze zeggen: If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 19:19   #129
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Gij begrijpt van de wereld ook niet te veel.
Oud 5 november 2009, 19:21   #130
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuus misschien niet, maar helemaal onbegrijpelijk is het ook niet.

Citaat:
uit welke kitchen moeten ze dan wel stayen? In een geglobaliseerde wereld?
De moslims moeten zich deporteren naar Mars of zo?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 19:56   #131
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw repliek was totaal irrelevant mbt mijn quote die je gebruikte.

Probeer het nog eens opnieuw.
Allez, hier gaan we dan. Omdat je het zo lief vraagt.

Citaat:
Gelijk krijgen is niet gelijk aan gelijk hebben.

Om te beginnen is het dikke zever wat die slavenhandel betreft, maar daar over beginnen om van jullie gelijk te krijgen is aan mij niet besteed. Jullie blinde haat tegen de moslims en jullie favoritisme voor de joden zit wat te diep.

Als je dan toch denkt iets gevonden te hebben om uw superioriteit tov de moslims aan te tonen (er moet nu al naar slavenhandel gegrepen worden ), vergewis u dan eens welke rol de joden gespeeld hebben in de slavenhandel en hoe Torah en Talmud ertegenover staan.

Ik zal u de embarrasment besparen hier een ganse expose te geven. Google het zelf maar eens ''judaism and slavery''. Veel leesgenot. En dit zijn dan nog bronnen die toegelaten worden op het joodse google natuurlijk.

Wikipedia' eerste zin:
Judaism has been intertwined with slavery, both as an ideological and conceptual basis.... Slavery is accepted as the norm by the Torah....

In particular, SDX, zoek maar eens op wie die white slave trade (mooie dames uit het oostblok) domineert. Eerlijkheid en objectiviteit verwacht ik echter niet van jou/jullie op dat vlak.

Last but not least: hoewel jullie vrijuit mogen zeggen dat mohammedanen zowel vandaag als in het verleden dominant waren in de slavenhandel, is het tegenovergestelde zeggen, nl dat joden de slavenhandel domineerden, onmiddellijk gelijk aan antisemitisme.

Maar intellectuele eerlijkheid daaromtrent verwacht ik van jullie al evenmin...

Citaat:
Om te weten over wat het gaat, kan je je misschien documenteren?

Een interessant boek is:
Ronald SEGAL, Islam’s Black Slaves. A history of Africa’s other diaspora, Atlantic Books, London, 2001, ISBN 1-903-809-81-9

De mohammedanen beperkten hun slavenjacht niet tot Afrika. De Balkan was een van hun belangrijke wingewesten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Devşirme
(voor het geval je nog niet zou weten waarom de Serviërs het absoluut niet goed kunnen vinden met mohammedanen).
Oud 5 november 2009, 20:43   #132
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allez, hier gaan we dan. Omdat je het zo lief vraagt.
Uw punt zijnde? Informeer u ook zelf eerst eens over wat ik zei in mijn repliek. Er is daar ook meer dan genoeg naslagwerk over.

Je had bovendien enkel mijn laatste drie zinnen ge-quoted, en uw repliek had daar compleet niks mee te maken.
Oud 5 november 2009, 21:02   #133
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw punt zijnde? Informeer u ook zelf eerst eens over wat ik zei in mijn repliek. Er is daar ook meer dan genoeg naslagwerk over.

Je had bovendien enkel mijn laatste drie zinnen ge-quoted, en uw repliek had daar compleet niks mee te maken.

Mijn beste,

"Quote sparingly" blijft een gouden regel.

U insinueert dat niet de mohammedanen maar wel de joden de slavenhandel domineerden. Juist?

Wel, ik raad U ten stelligste aan van U beter te documenteren, waarbij ik reeds één titel suggereerde van een gedegen publicatie over dat onderwerp.

U kan natuurlijk ook tegenspreken dat U insinueerde dat de joden de slavenhandel domineerden. Maar dan was er ook geen reden waarom wie dan ook over "antisemitisme" in dat verband zou spreken? Dan was uw "LBNL" totaal overbodig, en eigenlijk uw ganse post?

Misschien was het toch beter geweest U te exposeren?
Oud 5 november 2009, 22:45   #134
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn beste,

"Quote sparingly" blijft een gouden regel.
akkoord, maar in dit geval zorgde het wel voor wat verwarring.

Citaat:
U insinueert dat niet de mohammedanen maar wel de joden de slavenhandel domineerden. Juist?
Of er evenzeer een heel grote rol in gespeeld hebben. Kwestie van ''the other side of the story - zie beneden - ook eens te geven.
Tal van bronnen geven dit aan. Er kan dus over gediscussieerd worden, en het is in elk geval niet zo eenzijdig mohammedaans zoals jij wil doen uitschijnen.

Ik laat u zelf de keus qua bronnen, zoals hoger gezegd, je moet gewoon even googelen. Kwestie van achteraf niet af te komen dat ik selectief ben inzake bronnen, want dat liedje heb ik al zo dikwijls gehoord als repliek.

Citaat:
Wel, ik raad U ten stelligste aan van U beter te documenteren, waarbij ik reeds één titel suggereerde van een gedegen publicatie over dat onderwerp.
1. Zijt gij PhD Slavenhandel of zo? 1 ''gedegen publicatie'' (volgens u dan) maakt ''de lente'' nog niet. Er zijn andere gedegen publicaties die het net andersom stellen, als je dat tenminste voor mogelijkheid kan en wil beschouwen. Je kan bv zelfs joods werk raadplegen zoals
From Aspects of Jewish History van Marcus Arkin. Of, nogmaals, zoals gezegd, gewoon Wikipedia (joods) raadplegen om u er minstens van te vergewissen dat het niet eenduidig een mohammedaanse aangelegenheid is. Misschien eerder algemeen, semitisch, dat zou ik eventueel wel kunnen aanvaarden.

2. Over het algemeen hou ik hier over alles waar ik niets of weinig van afweet gewoonweg mijn mond, of ik zoek het op voor ik iets zeg. Wat ''we'' hier aan het doen zijn is miereneuken.... je hebt iets gevonden om te kunnen beweren dat mohammedanen ''slechterikken'' zijn, en er de slavenhandel bijgesleurd....... Blijkt in elk geval dat dit helemaal niet enkel een mohammedaanse aangelegenheid is/was. Ik heb u zelfs verwezen naar Torah en Talmud.

Citaat:
Misschien was het toch beter geweest U te exposeren?
Ik doe dat sinds weken al, en de meesten hier zullen dat bevestigen, dus je moet niets verkeerdelijk insinueren. Maar laat me dan even een door mij zopas elders geplaatst antwoord citeren om dit in context te plaatsen:
Citaat:
Neen, ik provoceer graag met waarheid, met ''the other side to every story", maar vooral met mensen wat uit hun self-delusion te halen.
Voorts heb ik dagelijks intensieve omgang en directe ervaring met zowel joodse als mohammedaanse etnische groepen in de zakenwereld (internationaal) . Ik ben intussen al gewoon dat de ene groep systematisch al wat meer sjoemelt dan de andere, wat mij ertoe aangezet heeft van eens wat meer te gaan opzoeken, verifieren en taboes te doorbreken. Een oogopener.
Oud 5 november 2009, 22:50   #135
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Excuus misschien niet, maar helemaal onbegrijpelijk is het ook niet.

uit welke kitchen moeten ze dan wel stayen? In een geglobaliseerde wereld?
De moslims moeten zich deporteren naar Mars of zo?
Mijn punt is dat men hier, in het Vrije, Beschaafde Westen niet aan het betogen gaat omdat een mythische godsdienstige figuur werd geridiculiseerd!
Dat is dus niet begrijpelijk en dat wordt niet gedaan.
Godsdienstvrijheid en persvrijheid willen ondermeer zeggen dat godsdienst,
gelijk welke godsdienst, gehekeld mag worden.
Wie van mening is dat een en ander alle perken te buiten gaat, die moet
gewoon naar de rechter stappen.
Wie een einde wil maken in naam van zijn opinie aan duur verworven vrijheden met behulp van demagogie en geweld hoort hier inderdaad niet thuis.

Laatst gewijzigd door Francientje : 5 november 2009 om 22:52.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 23:00   #136
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat men hier, in het Vrije, Beschaafde Westen niet aan het betogen gaat omdat een mythische godsdienstige figuur werd geridiculiseerd!
Dat is dus niet begrijpelijk en dat wordt niet gedaan.

Naiviteit rules.

Maw, gij verwacht dat iedereen volgens uw regels, uw gewoonten, en uw cultuur dient te leven en zich te gedragen?

Omdat onze cultuur superieur is? En denkt ge dat iedereen die premisse en zulk hautein gedrag zomaar zal slikken?

Ik herhaal tevens: zoek zelf op WIE er achter het plaatsen van de Cartoons zit. Het was een weloverwogen daad. Zelfs het kleinste kind weet dat dit heel ontvlambaar is en direct door extremisten zal gebruikt worden.

Maar ja, gezien uw eerste reactie verwacht ik niet dat u dat kan vatten.
Oud 5 november 2009, 23:12   #137
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Zeg Antoon: enkel moslims blijven mekaar uitmoorden........

Zopas is er weeral een schietpartij geweest in de VS...... waarbij drie militairen 12 mensen neergekogeld hebben.

Na Columbine, Virginia Tech en zovele andere voorbeelden die uw draad in het belachelijke trekken, nu dit mooie voorbeeld hoe het met de VS gesteld is.

Blijf maar lekker met uw onnozele propaganda zwaaien.

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...-in-Texas.html

Laatst gewijzigd door straddle : 5 november 2009 om 23:13.
Oud 6 november 2009, 02:32   #139
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Antoon: enkel moslims blijven mekaar uitmoorden........

Zopas is er weeral een schietpartij geweest in de VS...... waarbij drie militairen 12 mensen neergekogeld hebben.

Na Columbine, Virginia Tech en zovele andere voorbeelden die uw draad in het belachelijke trekken, nu dit mooie voorbeeld hoe het met de VS gesteld is.

Blijf maar lekker met uw onnozele propaganda zwaaien.
zeg straddle : u moet leren lezen. waar staat er ergens dat ENKEL moslims mekaar uitmoorden?

en zeg straddle : een vreselijke moordpartij met 12 doden, een echte drama, maar vergeleken met de tig uitgemoorde meemoslims...

oh, en zeg straddle, vooral dit : u hebt blijkbaar geen antwoorden op de vragen van mijn vorige post, hé? als u geen liberaal bent, en ook geen linkse, wat dan wel? Of weet ge't zelf niet?

Laatst gewijzigd door Antoon : 6 november 2009 om 02:37.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 05:49   #140
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij begrijpt van de wereld ook niet te veel.
U bedoelt dat mensen geneigd zijn zich aan te stellen. Wel, daarin heeft u gelijk. Maar daar hoeven we nog geen respect voor op te brengen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be