Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2009, 14:33   #121
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
...

Als de NMBS oot wordt overgenomen door een private onderneming, mogen de werknemers van mij gerust overgaan tot het gebruik van alle middelen noodzakelijk om de controle over die onderneming in handen te krijgen.

Als de stakingspot op raakt, dito. Misschien moeten de vakbonden maar eens overwegen het geld te gaan halen waar het zit, bij de roofzuchtige banken en het grootkapitaal. Van mij mogen ze gerust BNP Paribas banken gaan overvallen.

... en snel !!!
Oud 6 november 2009, 14:47   #122
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik zou eigenlijk wel graag een Thatcher zien ja. Om de massa eindelijk eens wakker te schudden. De vakbonden zullen dan wel verplicht zijn hun halfslachtig overlegmodel achterwege te laten en de harde confrontatie aan te gaan.

het land kapot staken
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 14:50   #123
Tavek
Banneling

Standaard

De massa in vlaanderen is welgesteld en heeft geen boodschap aan stakers.

De publieke opinie is nu al compleet tegen de NMBS. Of lees jij geen kranten ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 14:52   #124
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou eigenlijk wel graag een Thatcher zien ja. Om de massa eindelijk eens wakker te schudden. De vakbonden zullen dan wel verplicht zijn hun halfslachtig overlegmodel achterwege te laten en de harde confrontatie aan te gaan.

het land kapot staken
U bedoelt de vakbonden kapot staken.

Lees mijn bericht over Arthur Scargill.

.

Laatst gewijzigd door Antoon : 6 november 2009 om 14:52.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 15:16   #125
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
U bedoelt de vakbonden kapot staken.

Land kapot, vakbonden kapot.

In tegenstelling met andere landen is dat hier in Belgie hetzelfde.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 16:17   #126
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Goed zo Eric, eindelijk eens goede uiteenzetting van de situatie.

Ik zeg het niet graag maar de media zijn ook echte "sfeer-makers".
En met het "Gejank van Limburg" op kop die weer spreekt over financiële kosten
en verliezen.

Dat een paar duizend banen op de tocht staan interesseert niemand...
Onze 19e-eeuwse voorouders zouden zich omdraaien in hun graf als ze wisten hoe vakbonden hun stakingsrecht zo durven te misbruiken. Ook mijn voorouders hebben gestreden voor het stakingsrecht om betere werkomstandigheden af te dwingen. Dus in principe kan ik niet tegen stakingen zijn. Wat me echter droevig stemt zijn de argumenten van voornamelijk de NMBS en De Lijn, waarmee men de laatste 10 jaar aan het staken is. Ik begrijp dat men problemen heeft met de liberalisering en de flexibiliteit in personeel die dat met zich teweeg brengt, maar aanpassen zal onvermijdelijk blijken. Het grote probleem is dat teveel van dat personeel op zijn lauweren rust in hun statuutjes en dat ze zich ongenaakbaar achten (wat ze in feite ook nog wel zijn). Vele van die mensen zijn begonnen met een job bij een overheidsbedrijf, omdat niet zelden hun oversten een rustig leventje beloofden, met weliswaar geen toploon, maar een quasi 'onschendbaar' statuut als ambtenaar, goede sociale voorzieningen en een degelijk pensioen. In hun plaats zou ik waarschijnlijk ook ontevreden zijn en mee aan de piketten gaan staan. Maar 2009 is 1960 niet meer ! De vakbonden en vele werknemers blijven hier blind voor, ze willen dit niet aanvaarden. Ze willen immers hun voordeeltjes niet kwijt en blijven zich vestigen in een 'win for life'. Uiteraard valt dit economisch en maatschappelijk niet meer vol te houden, of men nu wil of niet. Of de nieuwe ontwikkelingen op de arbeidsmarkt een goede zaak zijn, laat ik in het midden. Maar zowat alle werknemers hebben hier momenteel mee te kampen. Ook scholen en universiteiten herstructureren, bedrijven, ziekenhuizen, enz. dus het openbaar vervoer kan uiteraard niet achter blijven. Alleen hebben de vakbonden daar zo'n verstarde positie verworven dat zij elke vorm van modernisering blokkeren. Ze blijven hun achterban voorliegen dat alles kan blijven, zoals het is, terwijl zelfs een scholier die de richting 'economie' volgt beseft dat het zo niet verder kan en dat de 'uiers' door de 'babyboomers' en opvolgers reeds zijn leeggemolken. Enig realisme bijbrengen van de flexibele arbeidsmarkt zou de vakbonden geen kwaad doen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 16:53   #127
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een bezoek aan Dallas en Houston zou u op andere gedachten kunnen brengen...
Bof, ok voor het Spacecenter vd NASA in Houston. Dallas lijkt mij zo'n typisch Amerikaans economisch en financieel zenuwcentrum. Tenzij je natuurlijk de Southfork Ranch wil bezichtigen. Nee, Texas associeer ik vooral met koeien en boortorens, en het meest afschuwelijke Amerikaanse dialect.

Geef mij dan eerder de Oostkust vd VS ipv Texas of het "bekakte" Californië. Staten als New Hampshire, Massachussetts (een stad als Boston lijkt mij veel aantrekkelijker dan Dallas) of Vermont lijken mij wel de moeite. En "the Big Apple" ook, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Pietje : 6 november 2009 om 16:54.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 17:17   #128
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Bof, ok voor het Spacecenter vd NASA in Houston. Dallas lijkt mij zo'n typisch Amerikaans economisch en financieel zenuwcentrum. Tenzij je natuurlijk de Southfork Ranch wil bezichtigen. Nee, Texas associeer ik vooral met koeien en boortorens, en het meest afschuwelijke Amerikaanse dialect.

Geef mij dan eerder de Oostkust vd VS ipv Texas of het "bekakte" Californië. Staten als New Hampshire, Massachussetts (een stad als Boston lijkt mij veel aantrekkelijker dan Dallas) of Vermont lijken mij wel de moeite. En "the Big Apple" ook, natuurlijk.
Ik zeg niet dat de andere regio's die u noemt niet goed zijn. maar uw quotes van hieronder :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
T'is een achterlijk ultra-conservatief boeregat

... oorden als Texas en de hele (oer-religieuze) "Midwest", zijn wat mij betreft "te mijden".

zou ik herbekijken. Vandaar mijn voorstel aan u om ook Dallas en Houston te doen, mocht het lukken.
Oud 6 november 2009, 19:28   #129
peterVQ
Vreemdeling

Standaard

Tijdens mijn autoritje van net geen twee uur van Brussel naar huis had ik ruim de tijd om na te denken over een protestactie van de reizigers. De meeste voorstellen die ik gehoord heb zijn gewoon niet haalbaar, gaande van staking van de reizigers over niet betalen tot gratis ontbijt aangeboden door de NMBS.

Een actie moet realiseerbaar zijn, moet door de NMBS - mij om het even of dat dan het personeel of de directie is, net als de stakers maak ik daar geen onderscheid tussen - opgemerkt worden en mag voor de treingebruiker geen risico's inhouden. Daarom zou ik voorstellen gebruik te maken van volgende passage uit de info die de NMBS ons aanbiedt op http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tr...lost/index.php

Citaat:
Vergat je je Treinkaart, ben je vergeten je Treinkaart geldig te maken, of had je geen tijd om naar het loket te gaan vooraleer de trein te nemen ? Dat kan iedereen overkomen. De treinbegeleider zal tijdens zijn controle echter wel een vaststelling van een onregelmatigheid moeten opmaken. Maar geen paniek : we brengen hier begrip voor op, en zien twee onoplettendheden per jaar door de vingers (behalve voor Campus en Railflex), voor zover voldaan wordt aan bepaalde voorwaarden.

Treinkaart vergeten
Je meldt je gewoon binnen de 14 kalenderdagen aan het stationsloket, samen met je Treinkaart en de vaststelling van een onregelmatigheid die de treinbegeleider opstelde. Ons personeel zal nagaan of je Treinkaart wel degelijk geldig was op de dag van de vergetelheid. Is dit het geval, dan dien je niets te betalen.
Aangezien de meeste pendelaars een abonnement hebben, zou ik dus voorstellen dat we volgende week massaal melden dat we ons abonnement vergeten zijn. Blijkbaar moet de treinbegeleider dan een vaststelling opmaken (en ik reken er niet op dat hij er tijdens de spits honderden maakt) en op voorwaarde dat men in het bezit is van een geldig abonnement en zich binnen de 2 weken aanmeldt aan het loket, vormt dat 2 keer per jaar geen verder probleem. Hopelijk raken we er met die 2 keer per jaar

-----
Peter VQ

Laatst gewijzigd door peterVQ : 6 november 2009 om 19:47.
peterVQ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 19:31   #130
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peterVQ Bekijk bericht
Tijdens mijn autoritje van net geen twee uur van Brussel naar huis had ik ruim de tijd om na te denken over een protestactie van de reizigers. De meeste voorstellen die ik gehoord heb zijn gewoon niet haalbaar, gaande van staking van de reizigers over niet betalen tot gratis ontbijt aangeboden door de NMBS.

Een actie moet realiseerbaar zijn, moet door de NMBS - mij om het even of dat dan het personeel of de directie is, net als de stakers maak ik daar geen onderscheid tussen - opgemerkt worden en mag voor de treingebruiker geen risico's inhouden. Daarom zou ik voorstellen gebruik te maken van volgende passage uit de info die de NMBS ons aanbiedt op http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tr...lost/index.php

Aangezien de meeste pendelaars een abonnement hebben, zou ik dus [size=150]voorstellen dat we volgende week massaal melden dat we ons abonnement vergeten zijn[/size]. Blijkbaar moet de treinbegeleider dan een vaststelling opmaken (en ik reken er niet op dat hij er tijdens de spits honderden maakt) en op voorwaarde dat men in het bezit is van een geldig abonnement en zich binnen de 2 weken aanmeldt aan het loket, vormt dat 2 keer per jaar geen verder probleem. Hopelijk raken we er met die 2 keer per jaar

-----
Peter VQ
En daar speciaal een account voor aangemaakt. Proficiat.

Laatst gewijzigd door abou Anis : 6 november 2009 om 19:31.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 19:39   #131
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het land kapot staken
Thatcher had al lang iets in de gaten en vandaag de dag wordt het bewezen,
keer op keer: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.

"Er bestaat niet zoiets als een maatschappij" zei ze ooit in het Engels.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 20:22   #132
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Publieke opinie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De massa in vlaanderen is welgesteld en heeft geen boodschap aan stakers.

De publieke opinie is nu al compleet tegen de NMBS. Of lees jij geen kranten ?
"de publieke opinie" WIE is dat ? Degenen die dagelijks met hun abonnement sporen ? De 65-plussers die vanaf 9h voor 5€ gans het land rond reizen (en geld verteren) De ambtenaren die met hun abonnement 1ste klas dagelijks naar brussel rijden , enz...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 23:43   #133
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peterVQ Bekijk bericht

Aangezien de meeste pendelaars een abonnement hebben, zou ik dus voorstellen dat we volgende week massaal melden dat we ons abonnement vergeten zijn. Blijkbaar moet de treinbegeleider dan een vaststelling opmaken (en ik reken er niet op dat hij er tijdens de spits honderden maakt) en op voorwaarde dat men in het bezit is van een geldig abonnement en zich binnen de 2 weken aanmeldt aan het loket, vormt dat 2 keer per jaar geen verder probleem. Hopelijk raken we er met die 2 keer per jaar

-----
Peter VQ
Dit is nu een prachtig idee. ik zie dat al sommige salon "leve het volk" je beginnen aan te vallen omdat dit je eerste post is. Moet dan wel goed zijn
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 23:55   #134
Odoric
Partijlid

Standaard

Hulde Eric!! Mooie tekst!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Arme reizigers van de NMBS??? Arme lezers en kijkers!

Bijlage 58648

1) Klomp tussen de wissels: sabot-age

Toen staken nog lekker verboden was, reden de treinen ook niet op tijd.

Daar was vaak een goede reden voor. De spoorweg arbeiders mochten niet staken. Dat was oproerkraaien, en vakbonden dat waren bendes die illegale activiteiten organiseerden en aanzetten tot ongehoorzaamheid en de rust van de maatschappij verstoorden, een maatschappij waar iedereen zijn plaats diende te kennen.
Wie de brutaliteit had als crapuul, als werkmens om op te staan tegen de goed opgeleide en proper geklede baas was een stommerik.

En de stommeriken, het crapuul, het “gemeen volk” stak dan maar een klomp tussen de wissels. Want we spreken over de tijden toen de gewone man nog klompen droeg met wat stro in.

Toen ontspoorden de treinen door die klompen.

2) Geen klomp meer tussen de wissel

Sabotage, het steken van klompen tussen wissels was geen fraaie manier van protesteren. ’t Was een vorm van terrorisme die de reizigers, de bazen en de mannen van het spoor eigenlijk niet plezant vonden.
Er vielen doden: bij het publiek, bij de arbeiders zelf, bij de bevolking.

Dat het sociaal overleg, met stakingsrecht als mensenrecht werd ingevoerd was geen cadeau van de burgerlijke maatschappij of van het patronaat. Het was een compromis waarbij doden en gekwetsten, vernietiging van kapitaal werd vermeden. Het was een verstandig compromis omdat het voor iedereen beter was.

Het stakingsrecht ligt aan de basis van onze sociale vooruitgang. En verlichte kapitalisten en managers van ons systeem weten dat het een zegen is voor onze economische groei. Door de vergroting van de sociale zekerheid, door de verhoging van de koopkracht groeide de economische productie gestaag.
Wie denkt dat sociale zekerheid het gevolg is van economische groei (het liberaal praatje) kan in de feiten nagaan dat er overal in de ontwikkelde landen eerst een sociaal systeem, een syndicaal systeem groeide, dan verhoging van de koopkracht en van de productiviteit, dan een stijging van de productie van goederen en diensten, en niet omgekeerd!

3) Een haar in de boter

De media houden niet van vakbonden en van werknemers, dus.
De media zijn in handen van de bourgeoisie in ons land.
En hoe “onafhankelijk” journalisten ook mogen zijn in vergelijking met stalinistische of fascistische regimes: zij zijn afhankelijk van hun baas. En dat is natuurlijk geen vakbondsleider!
Indien men nu in de media steeds weer het heeft over de “hinder bij de reiziger” is dat natuurlijk geen leugen. Het is niet “onwaar”. Het is geen verdraaiing van de feiten.
Een Jezuïet zal ook nooit echt liegen. Hij zal wel niet altijd de hele waarheid vertellen

Onze pers, inclusief de televisiezenders heeft het dus niet over de achtergrond van de staking. Ze laat niet de syndicaten aan het woord, of doet dat letterlijk mondjesmaat.

Hierdoor wordt het stakingsrecht weeral (het gebeurt om de haverklap) in vraag gesteld, de stakers in een verkeerd daglicht geplaatst en weten de reizigers dus niet dat ze geluk hebben: er zit voorlopig geen klomp tussen de wissels…

En voor de slimme reiziger is hier een tekst van de vakbonden die de situatie duidelijk maakt:
http://www.indymedia.be/nl/node/35409

Mkg,

Eric Feremans
Oud 7 november 2009, 08:25   #135
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat er ernstige problemen zijn in B-cargo (zacht uitgedrukt) mag dus de rest van de NMBS meegegenieten van deze problemen.....

De vakbondsleiding moet diep in zichzelf toch beseffen dat dit niet de oplossing kan zijn,en dat de uitdrukking "waarschuwingsstaking" door tienduizenden mensen zal vertaald worden in "snipperdag of dagje auto-miserie"....

B-Cargo is een vrachtvervoersafdeling die met het spoor goederen vervoert aan een tempo en op een tijdstip dat niemand meer past ,en naar een plaats waar al lang geen klanten meer zijnanno 2009,en tegen een prijs die niemand meer wil betalen.....het is duidelijk wat er moet mee gebeuren(en ik bedoel daar niet eens meer "herstruktureren" mee).

Ook het Verenigde bedrijfsleven heeft perfect duidleijk gemaakt waar ze staan aangaande gans dat treingedoe.Ze zijn om te beginnen vrijwel geen klant (meer) van B-cargo,en verder moeten gestrande pendelaars maar "een snipperdag" opnemen als ze niet op hun werk geraken.....(om van 11 juli een geplande feestdag te maken is dan weer "te duur",maar onverwachte snipperdagen moeten plots wel kunnen)...

De boodschap is zowel van bedrijfsleiders en politici en een deel van de oude vakbondsleiding duidelijk : "who cares" about de pendelaars,koop een auto of kom in de omgeving van je werk wonen,maar val ons niet meer lastig met dat treingedoe....

Daar staan ze nu met hun "waarschuwingsstaking",ze hebben een rimpeltje in hun eigen vijver veroorzaakt

de trein : nog goed voor een uitstapje naar de Zoo....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 november 2009 om 08:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 09:21   #136
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
de trein : nog goed voor een uitstapje naar de Zoo....
Denk je? Eens kijken op de site van "Delijn" om volgende week zaterdag naar de zoo te gaan. aankomst 10u dan opent de dierentuin. 'Resultaat: Er werd geen reisweg gevonden die voldoet aan uw opzoekcriteria. Verander eventueel de gegevens en bereken uw route opnieuw.'

Dan maar de vroegst mogelijke verbinding kiezen. Vertrek 7u44 aankomst 10u17 reistijd: 2u33 waarvan 1u met de bus tot het station en meer dan een uur trein.

Ook maar het alternatief van de auto berekenen via google maps. 102km 1u03 rijden

Met de trein was je er al geweest.....maar moet ik wel anderhalf uur vroeger opstaan. Dat is dus een tijdverlies van 3 uren voor één enkel bezoek aan de zoo.

Voor het goederenvervoer zal dat ook wel gelijkaardig zijn. Dan mogen ze zoveel staken als ze willen. Ze denken tochn niet dat de belastingbetaler gaat blijven opdraaien zodat zij met hun vingers kunnen draaien. Als ik lees dat B-cargo 700 personeelsleden te veel heeft, vraag ik me af welke hun normen zijn als ze praten over onmenselijke werkomstandigheden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 10:05   #137
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Pendelaars& hebben tien dagen de tijd gehad om hun voorzorgen te nemen, dus geen gejank.
Gerechtvaardige stakingen die er alleen maar komen omdat het niet anders kan, moeten blijven bestaan zij zijn onaantastbaar in de zin dat Eric het zo goed schrijft.

het zijn wel enkel de pendelaars die zorgen voor u inkomen.

Hoe meer domme stakingen die enkel de pendelaars een doorn in het oog zijn hoe meer pendelaars terug gaan kiezen voor ander vervoer zoals de auto.
hoe minder pendelaars, hoe minder treinen dus ook minder treinpersoneel dus meer herstructureringen dus nog meer stakingen.

De top van de vakbonden van dit land zijn al lang niet meer bekommerd om de positie van de werkende mens maar gewoon net zoals alle politici uit op zelfbehoud, drang naar macht en hun eigen zakken vullen met dik betaalde postjes.

Systematisch proberen de overheid uit te melken dat is wat de vakbonden doen momenteel maar men vergeet dat men dan ook het volk uitmelkt want als de staat geen geld genoeg heeft gaat ze het gewoon halen bij het volk.

het is altijd hetzelfde liedje, nu zijn het weer de treinen, dan de ambtenaren, dan de leraren, dan de post, dan de cipiers, dan de lijn en dan weer de treinen.
telkens met hetzelfde verhaal, te veel werkdruk, te weinig middelen en slecht loon.
maar neem nu leraren, de mooiste werkuren, veel betaald vakantie, weinig werkdruk en toch nog klagen
al de overheids jobkes zijn goed betaald, bieden zekerheid en hebben veel verlof toch klagen net deze personen het meest

dan even over de trein staking, wat heeft vrachtvervoer nu te maken met het gewone trein vervoer. dat men dan de vrachttreinen op stal laat in plaats van iedere pendelaar weer te pesten

dit heeft allemaal niks te maken met stakingsrecht maar is gewoon stakingsterrorisme.
het bewust schaden van de economie daar mensen weer ander vervoer en dit meestal autovervoer moeten zoeken en er dus meer files zijn
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 10:43   #138
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denk je? Eens kijken op de site van "Delijn" om volgende week zaterdag naar de zoo te gaan. aankomst 10u dan opent de dierentuin. 'Resultaat: Er werd geen reisweg gevonden die voldoet aan uw opzoekcriteria. Verander eventueel de gegevens en bereken uw route opnieuw.'

Dan maar de vroegst mogelijke verbinding kiezen. Vertrek 7u44 aankomst 10u17 reistijd: 2u33 waarvan 1u met de bus tot het station en meer dan een uur trein.

Ook maar het alternatief van de auto berekenen via google maps. 102km 1u03 rijden

Met de trein was je er al geweest.....maar moet ik wel anderhalf uur vroeger opstaan. Dat is dus een tijdverlies van 3 uren voor één enkel bezoek aan de zoo.

Voor het goederenvervoer zal dat ook wel gelijkaardig zijn. Dan mogen ze zoveel staken als ze willen. Ze denken tochn niet dat de belastingbetaler gaat blijven opdraaien zodat zij met hun vingers kunnen draaien. Als ik lees dat B-cargo 700 personeelsleden te veel heeft, vraag ik me af welke hun normen zijn als ze praten over onmenselijke werkomstandigheden.
U hebt zonet een ander heikel punt van het openbaar vervoer (en niet eens typisch Belgisch) aangehaald...

De eindeloze gewenste synchronisaties tussen de trein en andere vervoersmiddelen....het is een onmogelijke taak...dat kan de NMBS en De Lijn niet eens verweten worden...

Het is het resultaat van decenniala,ge anarchistische wildgroei aan woon- en werkplaatsen gekoppeld aan belachelijk grote bevolkingsaantallen waar een systeem dat afhankelijk is van strakke schema's maar met moeite kan op inspelen...."

Het privatiseren van het openbaar vervoer is ook geen gegaranderede oplossing voor basismobiliteit.Groot Brittanie kan daartoe als leidraad dienen.Er zijn een aantal hoofdlijnen tussen de grote steden en in de omgeving ervan, (die steeds beter zullen bediend worden),met duur materiaal en dure treintickets voor mensen die het zich kunnen en willen permitteren...

de rest kan de schop op,misschien als openluchtmuseum dienen....

Een eventuele buitenlandse bieder op het Belgische spoorwegnet zal met plezier de Noord-Zuid en de Oost-West assen overnemen,en al de rest kan weg.......

Voor het Transeuropees vervoer van goederen ,passerend over ons net, is B-Cargo volmaakt irrelevant eens alles geliberaliseerd is...

Laatst gewijzigd door kelt : 7 november 2009 om 10:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 10:46   #139
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"de publieke opinie" WIE is dat ? Degenen die dagelijks met hun abonnement sporen ? De 65-plussers die vanaf 9h voor 5€ gans het land rond reizen (en geld verteren) De ambtenaren die met hun abonnement 1ste klas dagelijks naar brussel rijden , enz...

De belastingbetaler die er voor zorgt dat de verlieslatende NMBS kan blijven bestaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 10:56   #140
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De eindeloze gewenste synchronisaties tussen de trein en andere vervoersmiddelen....het is een onmogelijke taak...dat kan de NMBS en De Lijn niet eens verweten worden...
De tijd van overstappen is slechts 10 minuten. Eerder krap. De kans is dus groot dat het mis gaat en je nog langer dan die 2u33 over het traject doet.
Ik erger me aan het feit dat men de autogebruiker bestraft omdat hij niet kiest voor openbaar vervoer. Maar dat deze in veel gevallen geen geldig alternatief heeft wordt al te snel vergeten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be